mai 04, 2025, 23:15:58 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Senking av splitbuss...
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Senking av splitbuss... (Lest 2461 ganger)
Splittbuss
Seniormedlem
Innlegg: 429
Bosted: Sykkylven
Senking av splitbuss...
«
på:
september 05, 2008, 15:21:58 pm »
Trenger litt råd og tips om senking av splitbuss på lovlig måte, hva gjør andre og får de det godkjent hos biltilsynet...
Tips og råd mottas med stor takk:-)
Mvh
Loggført
TEW
Juniormedlem
Innlegg: 83
Bosted: Drammen
Sv: Senking av splitbuss...
«
Svar #1 på:
september 05, 2008, 16:55:26 pm »
Så vidt meg bekjent så er vel den eneste lovlige formen for senking av splittbuss, å fylle den med murstein eller sand.
Mvh,
Trond
Loggført
Splittbuss
Seniormedlem
Innlegg: 429
Bosted: Sykkylven
Sv: Senking av splitbuss...
«
Svar #2 på:
september 05, 2008, 19:28:01 pm »
Sitat fra: TEW på september 05, 2008, 16:55:26 pm
Så vidt meg bekjent så er vel den eneste lovlige formen for senking av splittbuss, å fylle den med murstein eller sand.
Mvh,
Trond
Sjønner, er det da ingen som har en splitbuss som er senket og innskrevet det i vognkortet??
mvh
Loggført
Jee
Supermedlem
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim
Sv: Senking av splitbuss...
«
Svar #3 på:
september 05, 2008, 20:20:07 pm »
Jo... jeg vet om en... men den fikk det inn i vognkortet mens det var lov og utbedre bilene våres selv.
Ingenting er umulig. Bare ta kontakt med Biltilsynet og fremlegg ombyggingsplanene. Det er ingenting ved en "rett aksel" ombygging som tilsier at det ikke skulle være lov. Det samme gjelder flipping av spindler og vridning av torsjonsarmer.
Men belag deg på mye motgang og "gidder ikke bry meg mentalitet" hos biltilsynet. Evt ta turen ned til Tüv og få det godkjent der. For godkjent blir det om jobben er godt gjort.
Lykke til..
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
Sv: Senking av splitbuss...
«
Svar #4 på:
september 06, 2008, 15:50:49 pm »
Kontakt evt
http://bugbox.de/
og sjekk om de har deler som de har fått tüv-godkjenning på, i det minste virker deres deler som kvalitetssaker.
Loggført
OTO
Supermedlem
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
Sv: Senking av splitbuss...
«
Svar #5 på:
september 06, 2008, 23:47:49 pm »
Bak er greit, der er det kun fjeringsveien som teller.
Selv har jeg kappet vridd og sveiset foran. Dette er gjort av en proff. Sveisen sitter under et feste til et styrestag eller noe, så alt i alt, ser ingen at arbeidene er gjort.
Mao. bilen beholder fjeringsvei foran og bak, dette skulle skli rett igjennom. Har -57 modell, så på sikt blir ikke dette problemer, men bilen må vises ved registreing pga en gammel mangellapp. Er likevel ikke bekymret for godkjenning.
Loggført
-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Race-buggy
Supermedlem
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
Sv: Senking av splitbuss...
«
Svar #6 på:
september 06, 2008, 23:50:50 pm »
ligger en tråd om hvordan man gjør det her:
http://vwnettet.dk/forum/topic/241787
Loggført
Race-buggy.
black bullet-59 boble
Aasum
Nybegynner
Innlegg: 35
Bosted:
Sv: Senking av splitbuss...
«
Svar #7 på:
mai 11, 2010, 22:22:57 pm »
Noen som printet ut eller sparte denne linken fra vw nettet dk? Så på den for en stund siden,men klarer ikke å få åpnet den nå.....
Loggført
MariusR
Supermedlem
Innlegg: 940
Bosted: Ålesund
Sv: Senking av splitbuss...
«
Svar #8 på:
mai 11, 2010, 22:34:41 pm »
Bussen min er godkjent senket, står skrevet i vognkortet...
Loggført
Aasum
Nybegynner
Innlegg: 35
Bosted:
Sv: Senking av splitbuss...
«
Svar #9 på:
mai 12, 2010, 06:49:34 am »
Tenkte på den linken som race-buggy la ut.Det er noen målsatte tegninger i den som kunne vært veldig kjekkt å hatt før man begynner
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...