mai 04, 2025, 23:30:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Senking av splitbuss...  (Lest 2466 ganger)
Splittbuss
Seniormedlem
****
Innlegg: 429
Bosted: Sykkylven



Vis profil
« på: september 05, 2008, 15:21:58 pm »

Trenger litt råd og tips om senking av splitbuss på lovlig måte, hva gjør andre og får de det godkjent hos biltilsynet...

Tips og råd mottas med stor takk:-)

Mvh
Loggført
TEW
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 05, 2008, 16:55:26 pm »

Så vidt meg bekjent så er vel den eneste lovlige formen for senking av splittbuss, å fylle den med murstein eller sand.

Mvh,
Trond
Loggført
Splittbuss
Seniormedlem
****
Innlegg: 429
Bosted: Sykkylven



Vis profil
« Svar #2 på: september 05, 2008, 19:28:01 pm »

Så vidt meg bekjent så er vel den eneste lovlige formen for senking av splittbuss, å fylle den med murstein eller sand.

Mvh,
Trond


Sjønner, er det da ingen som har en splitbuss som er senket og innskrevet det i vognkortet??

mvh
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 05, 2008, 20:20:07 pm »

Jo... jeg vet om en... men den fikk det inn i vognkortet mens det var lov og utbedre bilene våres selv.

Ingenting er umulig. Bare ta kontakt med Biltilsynet og fremlegg ombyggingsplanene. Det er ingenting ved en "rett aksel" ombygging som tilsier at det ikke skulle være lov. Det samme gjelder flipping av spindler og vridning av torsjonsarmer.

Men belag deg på mye motgang og "gidder ikke bry meg mentalitet" hos biltilsynet. Evt ta turen ned til Tüv og få det godkjent der. For godkjent blir det om jobben er godt gjort.

Lykke til..
Loggført

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 06, 2008, 15:50:49 pm »

Kontakt evt http://bugbox.de/ og sjekk om de har deler som de har fått tüv-godkjenning på, i det minste virker deres deler som kvalitetssaker.
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #5 på: september 06, 2008, 23:47:49 pm »

Bak er greit, der er det kun fjeringsveien som teller.
Selv har jeg kappet vridd og sveiset foran. Dette er gjort av en proff. Sveisen sitter under et feste til et styrestag eller noe, så alt i alt, ser ingen at arbeidene er gjort.
Mao. bilen beholder fjeringsvei foran og bak, dette skulle skli rett igjennom. Har -57 modell, så på sikt blir ikke dette problemer, men bilen må vises ved registreing pga en gammel mangellapp. Er likevel ikke bekymret for godkjenning.
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #6 på: september 06, 2008, 23:50:50 pm »

ligger en tråd om hvordan man gjør det her:  http://vwnettet.dk/forum/topic/241787
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Aasum
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted:



Vis profil
« Svar #7 på: mai 11, 2010, 22:22:57 pm »

Noen som printet ut eller sparte denne linken fra vw nettet dk? Så på den for en stund siden,men klarer ikke å få åpnet den nå..... Hæ
Loggført
MariusR
Supermedlem
*****
Innlegg: 940
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #8 på: mai 11, 2010, 22:34:41 pm »


Bussen min er godkjent senket, står skrevet i vognkortet...
Loggført
Aasum
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted:



Vis profil
« Svar #9 på: mai 12, 2010, 06:49:34 am »

Tenkte på den linken som race-buggy la ut.Det er noen målsatte tegninger i den som kunne vært veldig kjekkt å hatt før man begynner Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!