gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #360 på: april 04, 2009, 18:15:54 pm » |
|
Dette høres meget bra ut. Bilen blir ( er) lekker . Skal du bruke ovalen på påskeferien til fjellet ?
Mvh Alf
nei,blir dårlig plass, ja den blir bra nå  , sikaen må ha over +5 grader for å herde og det satser jeg på at det blir i morgen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1959 Ragtop
Supermedlem

Ny motor :-)
|
 |
« Svar #361 på: april 04, 2009, 18:44:38 pm » |
|
Dette høres meget bra ut. Bilen blir ( er) lekker . Skal du bruke ovalen på påskeferien til fjellet ?
Mvh Alf
nei,blir dårlig plass, ja den blir bra nå  , sikaen må ha over +5 grader for å herde og det satser jeg på at det blir i morgen Du har jo takgrind og du kan få låne bagasjestativet mitt. De klarte det på 50 tallet og du klarer det du også (bare å pakke smart !). Ut på tur aldri sur ! Mvh Alf
|
|
|
Loggført
|
Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb Mitt tlf nr er : 94 54 19 72 Don`t drink the water, fishes fuck in it http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #362 på: april 05, 2009, 22:57:13 pm » |
|
monter en del i dag,ferdig med dørene og h stigbrett,fikk hjelp av martin med å montere inv skrapelist som var veeeldig knotete.gikk på helsa løs  , nå ser den fsktisk hel og fin ut 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #363 på: april 05, 2009, 23:01:39 pm » |
|
er det forkjell på h/v retningviser eller er det samme? er det noe justerings muligheter , ble litt skjev ,ser dette riktigt ut ,har ikke vært bort i piler før?
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #364 på: april 05, 2009, 23:55:14 pm » |
|
Dei invendige listene er eit sant h....... å montera ja.. men på 70'caben utvikla eg ein metode som virka sånn passe, Eg smørte 5-56 på lista og stappa nedi, så brukte eg ei nebbtong og eit skrugjern. nebbtonga haldt gummien oppe i den høgden den skal, mens skrujernet pressa ned, og inn i den leppa inni døra, så hamra eg på plass den øverste delen ned i døra, så den hang og sånn jobba eg meg bortover... men dette her dekan jo fiksa ser det ut som! Og ovalen ser sannelig ut som vinnaren av eit fyrste klasses lotteri!!!! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Matti
Seniormedlem

|
 |
« Svar #365 på: april 06, 2009, 00:25:38 am » |
|
Hvordan er døra å åpne/lukke med nye lister? Etter montering på bobla mi, er døren tung å lukke, samt den "spretter opp" når håndtaket trykkes inn. Selv etter flere måneders bruk...
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #366 på: april 06, 2009, 00:50:55 am » |
|
Om man sammenligner nye lister med orginale er de langt fra like.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #367 på: april 06, 2009, 00:53:37 am » |
|
Også er det jo fleire kvalitets-grader på desse listene... passformen følger jo prisen..
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Matti
Seniormedlem

|
 |
« Svar #368 på: april 06, 2009, 01:00:03 am » |
|
Har tysk kvalitet 
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #369 på: april 06, 2009, 06:38:59 am » |
|
Har tysk kvalitet  ja den spretter opp,sånn er det bare tror jeg,,hvirker som det er nedover a stolpen som gjør det,,jepp tistlo vi brukte tang og skrutrekker og smøring av blod
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #370 på: april 06, 2009, 09:13:17 am » |
|
Syns dere er flinke fordi om dere krangler så blodet flyter, du trenger jo ikke å banke opp Martin fordi om han fortsatt maser om senking  Ser utrolig bra ut detta nå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #371 på: april 06, 2009, 10:06:04 am » |
|
Syns dere er flinke fordi om dere krangler så blodet flyter, du trenger jo ikke å banke opp Martin fordi om han fortsatt maser om senking  Ser utrolig bra ut detta nå. må jo sette disse unguttene på plass vettø  , martin er flink,han syntes sikkert det er synd han bor så nærme en noen ganger oppgitt hjemmemekker ::)får vel gå ut å montere v stigbrett vel og kose litt med intriøret , koble om ledninger til pilene , ha jo vært museører på denne med blinklys rele
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #372 på: april 06, 2009, 20:09:20 pm » |
|
i dag har jeg montert stigbrett og intriør og kjørt en tur  , prøver å holde den orginal inni og det ser jaggu ut som det blir også , seter og tepper paneler og
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
marius
Medlem

vw type 1 1957
|
 |
« Svar #373 på: april 06, 2009, 20:30:45 pm » |
|
Nydelig deilig bil!! Håper du skal på vw internationals i sommer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #374 på: april 06, 2009, 20:36:44 pm » |
|
Nydelig deilig bil!! Håper du skal på vw internationals i sommer.
takk,,,er ikke det i fredrikstad?jeg var der i 2008 med ovalen,skal nok dit igjenn i år
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #375 på: april 10, 2009, 16:56:10 pm » |
|
vært på påskeferie men igang igjen i dag,orginalt interiør fra 1957 , bærre lækkert,,fått tak i en strøken kna/naf bok fra 1958,det var den nermeste jeg fant,ble gitt ut hvert 3 år vel?synd med slitasjen i førersete ryggen,går det å fixe tro?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KimSan
Medlem

|
 |
« Svar #376 på: april 11, 2009, 02:13:42 am » |
|
nyyderlig, virkelig inspirerende!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
65 panelvan
Seniormedlem

Revenge is a dish served best cold
|
 |
« Svar #377 på: april 11, 2009, 14:41:33 pm » |
|
kjempeflott bil og et riktig fint arbeid ! hatten av for deg / dere !
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #378 på: april 12, 2009, 16:11:38 pm » |
|
takker. vært og krusa litt i dag  ,,da var retningsvisere på og virker som de skal ,lyser tilogmed  , takker arild for hjelpa.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TAH54
Seniormedlem

vw 1954 The evil that men do ! 95178117
|
 |
« Svar #379 på: april 12, 2009, 18:05:31 pm » |
|
takker. vært og krusa litt i dag  ,,da var retningsvisere på og virker som de skal ,lyser tilogmed  , takker arild for hjelpa. Du har en virkelig grombil !  Artig med første turen tenker jeg !!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #380 på: april 12, 2009, 18:16:48 pm » |
|
takker. vært og krusa litt i dag  ,,da var retningsvisere på og virker som de skal ,lyser tilogmed  , takker arild for hjelpa. Du har en virkelig grombil !  Artig med første turen tenker jeg !!!! jepp,har skrevet i tråden din å , åssen går det med din?gleder meg til å se den
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #381 på: april 12, 2009, 21:40:07 pm » |
|
Hvordan er døra å åpne/lukke med nye lister? Etter montering på bobla mi, er døren tung å lukke, samt den "spretter opp" når håndtaket trykkes inn. Selv etter flere måneders bruk...
nå er dørene perfekte,litt mere jobbing med dørlistene og ny disigna tyske dørlister fra vw veterandeler i fon er nok bedre tilpasset en de gamle
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TAH54
Seniormedlem

|
 |
« Svar #382 på: april 12, 2009, 21:48:17 pm » |
|
takker. vært og krusa litt i dag  ,,da var retningsvisere på og virker som de skal ,lyser tilogmed  , takker arild for hjelpa. Du har en virkelig grombil !  Artig med første turen tenker jeg !!!! jepp,har skrevet i tråden din å , åssen går det med din?gleder meg til å se den Har stått stille en god stund  Har vært en del trøbbel med magen min så overskuddet har ikke vært tilstede ! Skal til spesialist nå i april så kanskje dem klarer å restaurere meg også ! Men skal oppdatere så fort så mulig ! Så det blir ikke noe kjøring i sommer ! Skal få lakk på den .Også får jeg bruke vinteren til kosejobben med montering !
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #383 på: april 12, 2009, 21:52:56 pm » |
|
takker. vært og krusa litt i dag  ,,da var retningsvisere på og virker som de skal ,lyser tilogmed  , takker arild for hjelpa. Du har en virkelig grombil !  Artig med første turen tenker jeg !!!! jepp,har skrevet i tråden din å , åssen går det med din?gleder meg til å se den Har stått stille en god stund  Har vært en del trøbbel med magen min så overskuddet har ikke vært tilstede ! Skal til spesialist nå i april så kanskje dem klarer å restaurere meg også ! Men skal oppdatere så fort så mulig ! Så det blir ikke noe kjøring i sommer ! Skal få lakk på den .Også får jeg bruke vinteren til kosejobben med montering ! ok det var synd,godbedring,montering går egentlig fort,så det er kanskje en mulighet 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TAH54
Seniormedlem

|
 |
« Svar #384 på: april 12, 2009, 22:00:29 pm » |
|
Muligheten er der alltids  Men blir det operasjon så tenker jeg sommeren går for fort ,men vi får se !
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #385 på: april 16, 2009, 17:47:00 pm » |
|
kjøpte nye vinduspussere , men de så ikke orginale ut så jeg tok av bladene på de ikke orginale og de orginale å klinka de på de som sto på bilen, nå snakkær vi  , pussa og lakka armen i krystall silver å det stemte bra,detta er jo bare kos,,,satt in tidsriktig speilblender også,,
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #386 på: april 29, 2009, 21:32:43 pm » |
|
har kjøpt ekstralys,er det noen som kan se når dem er fra , han jeg kjøpte de av sa ca 1955-1959 , kan dette stemme tro?de er rimelig strøkne til å være så gamle
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem

Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #387 på: april 30, 2009, 09:56:20 am » |
|
Gratulerer med bil på veien! Jeg så den jo i Kodal. Nydelig bil.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #388 på: mai 01, 2009, 21:37:00 pm » |
|
Gratulerer med bil på veien! Jeg så den jo i Kodal. Nydelig bil.
takker,er fornøyd nå ,bare å kjøre å kose seg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TAH54
Seniormedlem

|
 |
« Svar #389 på: mai 02, 2009, 18:24:20 pm » |
|
Bøyer meg i støvet ! Denne bilen er bare helt konge ! Bra du har sans for detaljer ! Må se denne live i sommer, så send meg en pm når du skal på treff neste gang Så skal jeg prøve å komme !
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|