Det krever noe mer arbeid enn en kanskje forestiller seg å få en Type 4-motor inn i en boble, men det meste går greit om du ikke har ti tommeltotter. Det mest krevende du må gjøre er å bygge om kjølingen fra liggende til stående (slik som er i bobla originalt) Det letteste (men dyreste) her er å kjøpe kjøling fra Jake Raby, såkalt DTM-kjøling. Dette selges her:
http://www.aircooledtechnology.com/store/home.phpViss du er nevenyttig og vil prøve å få til noe på egenhånd er det også mulig å bruke standard T1 og T4 kjøleblekk og mekke sammen noe selv. Dette kalles "Joe Cali"-metoden, etter en som har skrevet en bok/instruksjonsmanual om dette. Boka anbefales på det sterkeste om du vil lage kjøling selv, og selges bl. annet i nettbutikken jeg linket til ovenfor. Dette krever at du må få tak i den del Type 4-kjøleblekk, T1 dynamo og litt diverse annet.
Ellers er det en del småting som må ordnes, men det største (og potensielt dyreste) blir nok eksosanlegg og forgassere. Standard T4 eksosanlegg passer ikke i bobla, og må kortes og smalnes for å fungere. Det selges også nye eksosanlegg til motoren, men dette blir fort dyrt. Jake Raby's nettbutikk jeg linket til har et komplett anlegg til rett over 700 dollar, men du får også tak i rustfritt fra TurboThomas (Google), dette er dog noe dyrere. Originale doble forgassere er jeg usikker på om passer inn i motorrommet i bobla, men om du ønsker litt mer effekt er to doble Weber/Dellorto 40mm det enkleste.
Inkludert motoren, to doble gassere, rustfritt grenrør og hjemmelaga lyddemper, kjøling og diverse smådeler som byttes for å friske opp motoren så regner jeg med at min motor ferdig inn i bobla kommer på rundt 14000. Dette avhenger selvsagt av hva du får tak i brukt.
Håper dette hjelper! Holder selv på å få en T4 motor inn i bobla mi for første gang, så bare spør om du lurer på noe, så skal jeg se hva jeg kan svare på