Reparasjon / feilsøking på ladesystemet

<< < (17/23) > >>

FooZ:
Legger ut bilde av dynamoene og startmotoren jeg skal starte overhaling av. Kommer tilbake til evt problem underveis.
Denne bloggen er helt super, veldig informativ og godt illustrert. Takker og bukker  ;D

PIC_0507.JPG (18.25 KB. 670x300 - vist 1347 ganger.)

PIC_0508.JPG (6.99 KB. 657x300 - vist 1368 ganger.)

SveinT:
Det var jo fint. Du har jo en "automat" starter og en vekselstrømsdynamo med innebygd regulator, som ikke jeg har lagt ut noe bilder av i deler.  :)

FooZ:
Sitat fra: SveinT på april 10, 2014, 17:43:19 pm

Det var jo fint. Du har jo en "automat" starter og en vekselstrømsdynamo med innebygd regulator, som ikke jeg har lagt ut noe bilder av i deler.  :)

Såpass, da skal jeg sørge for at bilder av demontering blir lastet opp, om det er greit for din del?
Første problemet blir å løsne vifta fra vekseldynamoen.
Jeg har en dynamoarm jeg kan montere den på, og en benk arma kan boltes fast i,
så da får jeg kansje løsnet vifta  :)

SveinT:
Bare å laste opp bilder etter behov.
For å løsne vifta er et tips å bruke muttertrekker. Selv bruker jeg luftdrevet muttertrekker, og da rekker ikke vifta å bevege seg før mutter er løs.

FooZ:
Sitat fra: SveinT på april 10, 2014, 18:18:43 pm

Bare å laste opp bilder etter behov.
For å løsne vifta er et tips å bruke muttertrekker. Selv bruker jeg luftdrevet muttertrekker, og da rekker ikke vifta å bevege seg før mutter er løs.

Skal ha meg en sånn, fant ut det var lurt etter forsøk på å løsne mutterne på bakakslingen  ;D
Men den har jeg ikke råd til før i Mai, og jeg tenkte at samme teknikk som man bruker når dynamoen er montert på motor,
stans rotering av dynamo med et skrujern, og bruk forlenget arm med 36 kopp på viftemutteren.
Men jeg kan forsåvidt vente til mai, så konsentrerer jeg meg om 6v dynamo og starter fram til da =)

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side