Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #180 på: desember 21, 2008, 02:39:53 am » |
|
Det jeg tror: Motoren går ikke ordentlig når kald, grunnet den trekker inn for kald luft. Når motoren er varm, trekker den varmere luft (blir jo varmt i motorrommet) og at den da går ordentlig.. Hørte noen sa at dems boble ikke gikk noe særlig på vinteren/kalde dager..
Eller kan kanskje være noe annet med gasseren.. Den går på et annet system når motoren er kald (når choken er på), mem når den går av, så er det tomgangsdysa bensinen går igjennom. Ta av gasseren og rens dyser og bensinkammer osv. muligens noe rusk kanskje ? Hadde et liknende problem med min..
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #181 på: desember 21, 2008, 03:03:50 am » |
|
Dei fleste spor leder mot gassaren, ja... Skal gå over den på "the tune up day" Må berre få ut den jevla saga frå garasjen, sånn at eg får bilen inn! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Gromgutn
Seniormedlem
   
Innlegg: 476
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #182 på: desember 21, 2008, 03:36:59 am » |
|
Er nok noe el-trøbbel. Hadde en 70 som daily driver et par år i statene og den hadde fri vilje på el-anlegget da jeg overtok den. Blinka når jeg tuta, tuta når vindusviskerne gikk og tørka vinduene når jeg bremsa... eller noe i den duren hvertfall. Uansett er det ikke alltid det er så store feil. Jordingsfeil osv...
Hehe, på min får jeg bare på parklys når jeg trekker ut lysbryteren, når jeg tar vinduspusserhendelen et hakk opp får jeg nærlys og et hakk til så er jeg på park igjen men da går vindusviskerne... Har litt å gå over jeg også... 
|
|
|
Loggført
|
72 1302 roadster
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #183 på: desember 21, 2008, 16:31:17 pm » |
|
Problemet med Impulsen er att det er montert all salgs jalla dilldall, som eletrisk temperaturmålar, som ikkje ein gong virkar.... som berre lagar rot med sine tusen ledningar... Alt da 80tals tullet skal ut.. kanskje det hjelper! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #184 på: desember 21, 2008, 16:46:50 pm » |
|
Bare vær nøye da, så du ikke rasker med deg ledninger som skulle ha vært der!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #185 på: desember 21, 2008, 16:50:07 pm » |
|
Klart det! Men ein ting eg er mindre begeistret for, er alle dei holene som dei har laga under dashbordet! Er jo fullt i hol der til all slags jordinger og diverse  å sveise dei igjen er jo ikkje så lett som den står no...
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #186 på: desember 22, 2008, 11:53:08 am » |
|
lim fast et teppe under der da vel...da er det ingen som ser det  Når det gjelder den gasseren din....har itte du flere motorer i deler? i såfall ta en gasser fra en av de og prøv på motoren i impulsen..går den ordentlig da så er det jo den orginale gasseren som var litt fuskete 
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #187 på: desember 22, 2008, 13:25:29 pm » |
|
Er det solex 34 pict-3 du har?
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #188 på: desember 22, 2008, 19:36:19 pm » |
|
Ingen 34 her i gården! Er ein 1300 F motor detta  Har mangen gassarar, ja... men det ser verre ut.. Men nå har eg rydda så jevligt ut i garasjen, att eg kanskje får bilen inn snart! Må berre få bunnplata til 69en opp under taket, sånn att den slepp å ta opp all plassen..... 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #189 på: desember 22, 2008, 19:54:04 pm » |
|
Okei, så da blir ikke impulsen ståenes ute i vinter da?
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #190 på: desember 22, 2008, 20:08:04 pm » |
|
Kjem avpå kor mangen andre biler og bobler som skal inn...
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #191 på: desember 23, 2008, 10:52:15 am » |
|
Du bør sjekke at eksosstussene har riktig lengde inn i eksospotta. Står de for langt inn, går ikke bilen som den skal. Bobla mi var ihvertfall plaget med forgasserising til jeg justerte de rett. Sjekk også den elektriske choken.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #192 på: desember 23, 2008, 12:40:37 pm » |
|
Så eksospottene kan ha noko og sei! Jasså, ja! Dei som står på no er det ikkje akkurat for mykje igjen av... skal på "nytt" anlegg ila jula 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #193 på: desember 23, 2008, 17:19:59 pm » |
|
Då har eg avslørt fleire problem eller feil.... Istad når eg skolle ut å kjøra litt, så oppdaga eg noko; Eg starta bilen som vanleg, og lot han stå å varma seg opp på tomgang, som vanleg.... men då eg drog ut brytaren til lyset, då merka eg att motoren begynte å jobba tungt! tok på langlyset og motoren jobba tyngre og tyngre, og slo av lyset i ein fei, men likavel gjekk motoren berre tyngre.. til slutt var han komt ned på det stadiet att han ikkej vil gå på tomgang, som eg har erfart mangen gongar før... Eg trur ikkje detta han noko samanheng mellom att den dauer av når den vert varm, fordi når eg drog inn & ut lysbrytaren, gjekk turtalet ned & opp på motoren..... Er noko mystisk her... trur det må vera muffins! Ellers så gjor eg ein an stor oppdagelse då eg opna motorloket, og såg på gassaren... insuget var totalt klaka, det samme med deler av gassaren... fullt av is... Korleis vert eg kvitt det symtomet? justera gassaren? Nokon bilder, osm vanleg: Fyrste gong att han er innandørs sidan han vart henta! Rydda litt i midt-rabatten Bunnplata skal vekk, porten skal monterast ferdig, og der skal Impulsen bu! "Ma boy was just like me, yeah!" 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Johnny Oeen
Seniormedlem
   
Innlegg: 280
Bosted: Sogndal
|
 |
« Svar #194 på: desember 23, 2008, 17:24:48 pm » |
|
Hei....korleis er ladinga på denne bilen, symptoma du har der kan komma fra manglande lading/ svakt batteri.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #195 på: desember 23, 2008, 17:27:46 pm » |
|
Når sant skal seiast, så trur eg ikkje det er att for mykje av børstane på dynamoen.... men dei vert vel skifta snart dei og...
Er det så lett?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #196 på: desember 23, 2008, 17:40:35 pm » |
|
slapp av  det med at motoren din jobba tyngre og tyngre er nok at autosjåken går på....dermed vrir spjelet til sjåken sei helt opp og blir stående slik at motoren din går lavere på tomgang....det som regel skjer er at motoren får for spinkel blanding av bensin/luft og stopper av den grunn eller at gass hendelen på gasseren går til det nederste trinnet og gir itte motoren nok bensin...har samma problemet på min je og...skal invisterest i nytt overhalningssett og sjåk element det med ladinga kan nok være et dårlig batteri eller dårlig jording en stand eller noe rusk i dynamoen...og som sagt over her..børster er null problem å fikse:)
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #197 på: desember 23, 2008, 17:55:17 pm » |
|
Nei dette skjedde etter att motoren var varm/choken oppe!
Skjedde med ein gong eg slo på lyset!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #198 på: desember 23, 2008, 18:00:50 pm » |
|
Men kva trur de om ising på manofold og gassaren då???
Er det berre snakk om ein overhaling der 'og?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #199 på: desember 23, 2008, 18:30:11 pm » |
|
Mye bra forslag her gitt... Når du setter på lysene får dynamoen mer å jobbe med, og vil da gå tyngre rundt. Motor vil da få mer motstand, og turtallet synker litt! Helt normalt!
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #200 på: desember 23, 2008, 19:25:27 pm » |
|
Er det normalt att den synker så voldsomt att den ikkje greier å dra rundt lenger?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Are
Medlem
  
Innlegg: 197
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #201 på: desember 23, 2008, 20:11:29 pm » |
|
den stoppet sikkert pga. isingen i innsuget, noe som kansje tyder på tette forvamingsrør 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #202 på: desember 23, 2008, 20:17:40 pm » |
|
Akkuratt ja.... På tide å få gjort noko her!!! Må berre få rydda i kjedlaren, sånn att eg kan få vekk den bunnplata til 69en, sånn att eg kan montera ferdig porten, sånn att eg kan opna porten, sånn att eg kan få inn Impulsen, sånn att eg kan begynne å setta han istand igjen... 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #203 på: desember 23, 2008, 21:37:42 pm » |
|
Haha! alltids noe!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #204 på: desember 24, 2008, 11:59:07 am » |
|
den isinga i innsuget kan skyldes dårlige ventiler har je hørt...vet itte om dette er sant men det som da skjer er at varmen/eksplosjonen fra sylinderen unnslipper litt hver gang motoren slår til et slag og innsuget blir varmt inni og kaldt utapå...og at det da "dugger" på det og at "dugg" fryser til is på innsuget...dermed er innsuget og gasseren "frosset" utapå.
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #205 på: desember 24, 2008, 12:04:08 pm » |
|
Godt mulig det! Men eg må uansett ha det av så eg får sett litt nermare på det...
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #206 på: desember 24, 2008, 12:10:54 pm » |
|
ja om du sjekker alt grundig nå før bilen kommer på veien så veit du at du har en bil som garantert går hver gang du trenger det.  også er det jo noe med å overbevise de hjemme om at det er en stabil bil...i alle fall sliter je litt med "mobbing" her i hjemmet.....flere her som har kjørt gamle slitte bobler på 80 tallet...og hører itte noe annet en at det var forferdelig dårlig varme apparat i dem hver gang bobler kommer på praten...MEN skal ta dem med en tur når je får skilter og bensin varmer.......hehe 
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #207 på: desember 24, 2008, 12:13:32 pm » |
|
Høyrer litt og kvart om varmeapparatet her heima og... så du er ikkje åleina  Men denne skal nok verta stabil 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #208 på: desember 24, 2008, 12:19:38 pm » |
|
hehe  tenkte je skulle overhale gasseren og skifte alle slitte pakninger i den og rense forvarmerrøret je å 
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #209 på: desember 24, 2008, 17:39:43 pm » |
|
Bra du passer skikkelig på bånnpanna til "niogseksti'n" med å pakke den inn i pledd i julen 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
|