nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #630 på: mai 14, 2011, 20:50:50 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #631 på: mai 14, 2011, 20:53:47 pm » |
|
men denne er tøffere da  hilsen johnson metall Absolut! (og STOR thumbs up til felgene foran)  Meget kan taksenkes men splitbus, bay, split, zwitter og oval skal ikke! 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #632 på: mai 14, 2011, 20:59:07 pm » |
|
men denne er tøffere da  hilsen johnson metall Absolut! (og STOR thumbs up til felgene foran)  Meget kan taksenkes men splitbus, bay, split, zwitter og oval skal ikke!  all ten thumbs up nobrakes  blei så bra med de hjula foran. klin til med sånne bak og nå da. blir nok bra når du får senkan
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ivar
Supermedlem
    
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland
Samler seg opp......
|
 |
« Svar #633 på: mai 14, 2011, 21:11:24 pm » |
|
Neidå heilt feil  Hugs den er langt frå ferdig på bildet. men korti sist såg du ein taksenka earlybay singelkabin? Men Tistlo då!!! Trudde bedre enn dette om deg......  Sjølv med ei hånd på ryggen ser ein at dette slett ikkje er ein Early Sika, men ein skamskoren buss! Ideen er for så vidt grei, for dei med slik legning, (og ikkje er høgare enn 1,45). Det eg lurer mest på, er kva dei har gjort med stivheten i konstruksjonen?? Kanskje på tide å ta ein kjapp oppfrisking i torsjon- og skjærkrefter i karosseriet. For ikkje å snakke om punktlaster og deformasjon i eit sammenstøyt. Dette er mykje meir enn ein ordinær taksenk. Ein ordentleg sika har jo strukturen på plass. Er redd strukturen her er meir på høgde med ei pappeske.... Har jo nett skore i filler ein tilsvarande, så den delen kan eg vere med på å diskutere langt inn i evigheten. Andre her på forumet sliter med å få filleting som bremsar gjennom BT. Her då?? Det burde ringe nokon bjeller for nokon og einkvar når ein ser slike bilder. Kanskje Photoshop/modellbilar burde vore enno meir utbreidd? 
|
|
|
Loggført
|
1975 T2 Sika - Arbeidshest |o * o|
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #634 på: mai 14, 2011, 21:25:47 pm » |
|
men denne er tøffere da  hilsen johnson metall Absolut! (og STOR thumbs up til felgene foran)  Meget kan taksenkes men splitbus, bay, split, zwitter og oval skal ikke!  all ten thumbs up nobrakes  blei så bra med de hjula foran. klin til med sånne bak og nå da. blir nok bra når du får senkan kan ikke senke før den har vært hos BT en tur på id-kontroll som orginalbil, (med 5-205 og slik høyde som nå) må nok bruke boblegirkasse med svingaksler for å få plass bak, da 7" bygger endel mer ut  , eller finne på no andre slags hjul, jeg maser på johnson metall hver dag, for å få han til å registrere seg som bruker her... Hører du frode!!
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
aremann
Seniormedlem
   
Innlegg: 410
Bosted: buskerud
|
 |
« Svar #635 på: mai 14, 2011, 21:31:49 pm » |
|
men denne er tøffere da  hilsen johnson metall Absolut! (og STOR thumbs up til felgene foran)  Meget kan taksenkes men splitbus, bay, split, zwitter og oval skal ikke!  all ten thumbs up nobrakes  blei så bra med de hjula foran. klin til med sånne bak og nå da. blir nok bra når du får senkan kan ikke senke før den har vært hos BT en tur på id-kontroll som orginalbil, (med 5-205 og slik høyde som nå) må nok bruke boblegirkasse med svingaksler for å få plass bak, da 7" bygger endel mer ut  , eller finne på no andre slags hjul, jeg maser på johnson metall hver dag, for å få han til å registrere seg som bruker her... Hører du frode!! blir jaggu tøff denna  blir morro se den igjen da er ferdig 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #636 på: mai 14, 2011, 21:35:19 pm » |
|
jepp, gleder meg jeg og, spes morro med en bil andre har dømt nord og ned  . ser ut til at motor må innskaffes, så eier ønsker seg en 1915 og opp (sky is the limit  og pris da seff...)
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
aremann
Seniormedlem
   
Innlegg: 410
Bosted: buskerud
|
 |
« Svar #637 på: mai 14, 2011, 21:38:30 pm » |
|
jepp, gleder meg jeg og, spes morro med en bil andre har dømt nord og ned  . ser ut til at motor må innskaffes, så eier ønsker seg en 1915 og opp (sky is the limit  og pris da seff...) må ikke bry seg om hva andre folk mener,men gjøre d man vil. jeg har ikke dømt den nord og ned  ska si ifra hvis kommer over en 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #638 på: mai 14, 2011, 21:57:23 pm » |
|
Neidå heilt feil  Hugs den er langt frå ferdig på bildet. men korti sist såg du ein taksenka earlybay singelkabin? Men Tistlo då!!! Trudde bedre enn dette om deg......  Sjølv med ei hånd på ryggen ser ein at dette slett ikkje er ein Early Sika, men ein skamskoren buss! Ideen er for så vidt grei, for dei med slik legning, (og ikkje er høgare enn 1,45). Det eg lurer mest på, er kva dei har gjort med stivheten i konstruksjonen?? Kanskje på tide å ta ein kjapp oppfrisking i torsjon- og skjærkrefter i karosseriet. For ikkje å snakke om punktlaster og deformasjon i eit sammenstøyt. Dette er mykje meir enn ein ordinær taksenk. Ein ordentleg sika har jo strukturen på plass. Er redd strukturen her er meir på høgde med ei pappeske.... Har jo nett skore i filler ein tilsvarande, så den delen kan eg vere med på å diskutere langt inn i evigheten. Andre her på forumet sliter med å få filleting som bremsar gjennom BT. Her då?? Det burde ringe nokon bjeller for nokon og einkvar når ein ser slike bilder. Kanskje Photoshop/modellbilar burde vore enno meir utbreidd?  Beklagar min unøyaktigheit:) Poenget er vel att den skulle sett ut som ein singelkabin ja. men dare to be different seier no eg.. kunne lett gjort samme jobben om utgangspunktet var ein sika. Ratrod sika. Men den er nok stiv og god. er laga eit voldsomt rammeverk baki der + eit hengsla lokk som er forsterka mykje. ligg ein prosjektråd på samba. Steike flott singelkabin Nullbrems!!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Johnson metall
Medlem
  
Innlegg: 198
Bosted:
|
 |
« Svar #639 på: mai 15, 2011, 12:10:23 pm » |
|
Bra nå arnstein 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #640 på: mai 15, 2011, 15:25:34 pm » |
|
Bra nå arnstein  flotters 
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
    
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
 |
« Svar #641 på: mai 16, 2011, 23:32:37 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #642 på: mai 17, 2011, 18:49:03 pm » |
|
denne tråden heter nydelige type2? noen som ikke leste det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Löf
Seniormedlem
   
Innlegg: 372
Bosted: Sverige
55Panel, 62DC, 63SC, 70411
|
 |
« Svar #643 på: mai 17, 2011, 20:00:32 pm » |
|
Va menar du nu Martin? Ser bara nydelige type2'er på den här sidan ja... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #644 på: mai 17, 2011, 20:23:35 pm » |
|
Kurant bruk av felgane
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|
|
Buss Marius
Juniormedlem
 
Innlegg: 97
Bosted: Majorstuen
|
 |
« Svar #647 på: mai 18, 2011, 22:35:47 pm » |
|
hadde kledd denne: [ Vedlegg ]
Ble det ikke bygd rundt 10 av disse hos Ernst Auwarter? For de som ikke kjenner Ernst Auwarter, så var det en Karosseri bygger i Steinenbronn i Tyskland som startett opp rundt 1850 som vognmaker. De utviklet seg fra 1960 til å bli Tyskland og Europas ledende produsent av eksklusive mini og midibusser, stort sett basert på Mercedes sprinter og forgjengere, samt på Mercedes lastebil chassier. De produserte det som må betegnes som minibussenes Rolls Royse. Sprintere som var breddet, og forlenget, både i akselavstand og bakre overheng. i 2003 kostet en slik 1,2mil nkr De gikk desverre konk for ca 5 år siden. En annen del av slekta var Konnrad Auwarter som fra ca 60 tallet begynte å markedsføre sine busser som Neoplan. Oppfinneren av den moderne dobbeltdekkeren og turbussen. Den råeste bussen de har levert er Dobbeltdekker leddbussen til Solaruten.
|
|
|
Loggført
|
Vokst opp med verdens mest velutstyrte T2b -71 (74-81) og en kjedelig 77 T2b (81-88) Har 85 T3 camper 112hk
|
|
|
Seven
Supermedlem
    
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund
|
 |
« Svar #648 på: mai 21, 2011, 23:54:13 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Shift Happens !
|
|
|
|
Löf
Seniormedlem
   
Innlegg: 372
Bosted: Sverige
55Panel, 62DC, 63SC, 70411
|
 |
« Svar #650 på: juni 01, 2011, 20:58:22 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
    
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
 |
« Svar #651 på: juni 16, 2011, 22:41:21 pm » |
|
jeg har bayen stående hos en svoger i påvente av ledig plass på verkstedet hans. fikk tilsendt et bilde via facebook av noen som har utnyttet kjerra i en photoshoot..
|
|
« Siste redigering: juni 18, 2011, 08:57:45 am av perpioneer »
|
Loggført
|
|
|
|
makten1000
|
 |
« Svar #652 på: juni 18, 2011, 08:02:23 am » |
|
Godt over snittet kule antrekk:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
unge lovende
Seniormedlem
   
Innlegg: 271
Bosted: jessheim
|
 |
« Svar #653 på: juni 18, 2011, 10:29:01 am » |
|
Her snakker vi riktig høyde ja 
|
|
« Siste redigering: juni 18, 2011, 10:30:48 am av unge lovende »
|
Loggført
|
If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
|
|
|
Seven
Supermedlem
    
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund
|
 |
« Svar #654 på: juli 05, 2011, 09:21:17 am » |
|
Linker opp to bilder fra andre poster her inne. To herlige bilder fortjener plass i denne tråden også  Se teksten på veggen  
|
|
|
Loggført
|
Shift Happens !
|
|
|
Seven
Supermedlem
    
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund
|
 |
« Svar #655 på: august 26, 2011, 22:08:30 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: september 07, 2011, 00:09:54 am av Seven »
|
Loggført
|
Shift Happens !
|
|
|
Seven
Supermedlem
    
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund
|
 |
« Svar #656 på: september 09, 2011, 22:16:06 pm » |
|
mer fra den store vev Før:  Etter:  Fargecombo-favoritt:  Ønsker ønskebil til ønskepris: 
|
|
|
Loggført
|
Shift Happens !
|
|
|
|
Seven
Supermedlem
    
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund
|
 |
« Svar #658 på: september 27, 2011, 22:49:35 pm » |
|
fra TheSamba 
|
|
|
Loggført
|
Shift Happens !
|
|
|
pvwg
Seniormedlem
   
Innlegg: 275
Bosted: Hedmark, Elverum
|
 |
« Svar #659 på: september 28, 2011, 08:03:55 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-58 1200 T1 capri L335 -67 1600 Notchback. ( custom prosjekt) -68 1300- Black (cal. prosjekt) -68 1500s Beach buggy - Black/Rainbow flake -74 1303s Big - Ontario blue -74 1303s - White ( Rullende, German looker prosjekt) -93 Suzuki DR 800 Big -Black(verdens største 1 sylindra mc 105mmx89mm luftkjølt) -99 Chevrolet Thaoe
|
|
|
|