Trenger hjelp til motorprosjekt
Endre D:
Sitat fra: JS på januar 05, 2008, 23:03:36 pm
Men etter hva jeg har LEST så kan det umulig være noe stort problem å få 150hk av en std slag motor f.eks 1915.
Var det en kommentar til mitt råd om å lese seg klokere? I så tilfelle kan jeg understreke at teori skjelden understøtter praksis i slike saker... :P
JS:
Dette var IKKE en kommentar til deg, Endre. ;) Noe lesing må man gjøre, ingen vits i å finne opp ALLE hjulene på nytt.
Endre D:
Sitat fra: JS på januar 06, 2008, 12:59:46 pm
Dette var IKKE en kommentar til deg, Endre. ;) Noe lesing må man gjøre, ingen vits i å finne opp ALLE hjulene på nytt.
Da er vi helt enige JS :). Fikk det for meg at jeg kansje var litt "advarende pekefinger-aktig" med Espen81 her nå, og jeg er på ingen måte rett person til å være belærende om motorbygging.. ::) . Det jeg mener er at jeg har lært relativt mye på kort tid om omfang og kostnadsbilde på et slikt prosjekt.. Det viktigste er; Just Do It! ;D
KFS:
Sitat fra: carlhamilton på januar 05, 2008, 21:54:01 pm
Bruk 90.5 borring om du skal ha turbo. Det er de sylindrene med tykkeste vegger og som tåler mest juling i så hensende
er det noe du har målt deg til ??
kun 92mm og ''slip inn'' setta som er tynne
erikaa:
Noen som har målt i allefall:
Stock 85.5 = 0.165"
90.5 = 0.150" (requires machining the case & heads)
92 = 0.121" ditto
94 = 0.139" ditto
The so-called 'slip-in big-bore' cylinders are merely over-bored stock cylinders. 87mm slip-in's have a wall thickness of about 0.105"
(Kilde: http://bobhooversblog.blogspot.com/2006/11/av-vw-reliability-compression-leaks.html)
Navigering
[0] Oversikt
[#] Neste side
[*] Forrige side