Trenger hjelp til motorprosjekt

<< < (4/5) > >>

Endre D:
Sitat fra: JS på januar 05, 2008, 23:03:36 pm

Men etter hva jeg har LEST så kan det umulig være noe stort problem å få 150hk av en std slag motor f.eks 1915.

Var det en kommentar til mitt råd om å lese seg klokere? I så tilfelle kan jeg understreke at teori skjelden understøtter praksis i slike saker...  :P

JS:
Dette var IKKE en kommentar til deg, Endre. ;) Noe lesing må man gjøre, ingen vits i å finne opp ALLE hjulene på nytt.

Endre D:
Sitat fra: JS på januar 06, 2008, 12:59:46 pm

Dette var IKKE en kommentar til deg, Endre. ;) Noe lesing må man gjøre, ingen vits i å finne opp ALLE hjulene på nytt.

Da er vi helt enige JS  :). Fikk det for meg at jeg kansje var litt "advarende pekefinger-aktig" med Espen81 her nå, og jeg er på ingen måte rett person til å være belærende om motorbygging..  ::) . Det jeg mener er at jeg har lært relativt mye på kort tid om omfang og kostnadsbilde på et slikt prosjekt.. Det viktigste er; Just Do It!  ;D

KFS:
Sitat fra: carlhamilton på januar 05, 2008, 21:54:01 pm

Bruk 90.5 borring om du skal ha turbo. Det er de sylindrene med tykkeste vegger og som tåler mest juling i så hensende

er det noe du har målt deg til ??

kun 92mm  og ''slip inn'' setta som er tynne

erikaa:
Noen som har målt i allefall:

Stock 85.5 = 0.165"
90.5 = 0.150" (requires machining the case & heads)
92 = 0.121" ditto
94 = 0.139" ditto

The so-called 'slip-in big-bore' cylinders are merely over-bored stock cylinders. 87mm slip-in's have a wall thickness of about 0.105"

(Kilde: http://bobhooversblog.blogspot.com/2006/11/av-vw-reliability-compression-leaks.html)

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side