GeirH
Supermedlem
    
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
|
 |
« på: november 14, 2008, 20:21:56 pm » |
|
Letet frem litt mer deler for salg.
- Nav til Porsche 911, front. Uten bolter. 500,- - Nav, bak til T-3, glassblåst og grunnet. 500,- - Porsche front calipere fra 911 SC, brukt, men fiine. 2000,- - Porsche bakre calipere fra 914, disse har mekanisk håndbrekk. 2000,- - NYE bakre bremseskiver til 914. 1000,- - Brukte men fine ventilerte skiver til 911, 4 stk. 500,-
Dette er deler som jeg planla å bruke på Karmann Ghia'n for å få Porsche/skive bremser rundt om på denne. Ikke akkurat bolt-on, men fullt mulig for den neve nyttige. Pakkepris 5000,-
- CB veiv, ikke fra dette 10 året, noe som muligens ikke er negativt. 84 mm. med VW journaler. Sjekket og polert. 2500,- Solgt! - Svinghjul til overnevnte, 8-stiftet. 500,- Solgt! - Scat råder, med 3/8 bolter. 5,5" lengde, 55mm. i storenden. NYE. Passer overnevnte veiv. 2500,- Solgt! - T-4 topper, fra 2 liter, firkant eksos. Plugghull er sveiset igjen for å flyttes ala 914 topper. 500,- - Sump til T-1 motor. 1,5 liter. 500,- - CB tørrsump oljepumpe. NY. 700,- Solgt! - T-4 blokker. En NOS, en to liter og en maskinert for større borr. Hull i blokk er 107 mm. - T-4 veiv, 2 liter, sjekket og polert. 1000,- - T-4 råder til 2 liter. Byttet til ARP bolter. 1000,- - DOT-slicks, Racemaster 185/75-15. Minimalt brukt, "gummipiggene" som du finner på nye dekk er der. 2000,- - T-2 caliper, NOS. Bay. 1000,- - Nytt T-4 kamdrev, alu, skråskjært. 200,- - Svinghjul T-1 svinhjul. NYTT, støpt. 400,- - Stoler, race, hardplast eller noe sånt. Hi-back med cover. NYE Kjøpt fra Löven i Sverige. 2500,-
Geir H.
|
|
« Siste redigering: november 16, 2008, 11:22:34 am av Gäschen »
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
Nova
Medlem
  
Innlegg: 240
Bosted: Haugesund
|
 |
« Svar #1 på: november 14, 2008, 23:14:47 pm » |
|
Hei,
De stolene må du sende meg bilder av. Liker jeg dem, så tar jeg dem.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
frankboble
Nybegynner

Innlegg: 19
Bosted: TRONDHEIM
|
 |
« Svar #2 på: november 14, 2008, 23:24:14 pm » |
|
hei
jeg kjøper Sump til T-1 motor. 1,5 liter. 500,
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
GeirH
Supermedlem
    
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
|
 |
« Svar #3 på: november 16, 2008, 11:24:22 am » |
|
Nå med bilde av stol.
|
|
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
Nova
Medlem
  
Innlegg: 240
Bosted: Haugesund
|
 |
« Svar #4 på: november 16, 2008, 15:50:42 pm » |
|
Er det helt svart trekk på disse stolene?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
GeirH
Supermedlem
    
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
|
 |
« Svar #5 på: november 16, 2008, 17:05:01 pm » |
|
Jepp, trekket er svart. Husker ikke helt mønsteret på sømmer, men kan sjekke etterpå. Dette skal kneppes på.
Geir
|
|
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #6 på: november 16, 2008, 19:18:06 pm » |
|
er 914 bak-caliprene bolt-on på 924 bærearmer?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nova
Medlem
  
Innlegg: 240
Bosted: Haugesund
|
 |
« Svar #7 på: november 16, 2008, 19:35:17 pm » |
|
Jepp, trekket er svart. Husker ikke helt mønsteret på sømmer, men kan sjekke etterpå. Dette skal kneppes på.
Geir
Hei igjen, Kan du være så snill å måle bredden nede ved gulvet, samt største bredden på setet. I tillegg så trenger jeg høyden fra gulvet og opp til toppen av nakkestøtten. Mvh Svein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
GeirH
Supermedlem
    
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
|
 |
« Svar #8 på: november 16, 2008, 19:54:01 pm » |
|
er 914 bak-caliprene bolt-on på 924 bærearmer?
Ojjj, der er jeg usikker, kanskje andre her inne som vet det, Mags??
|
|
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
GeirH
Supermedlem
    
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
|
 |
« Svar #9 på: november 16, 2008, 19:55:24 pm » |
|
Jepp, trekket er svart. Husker ikke helt mønsteret på sømmer, men kan sjekke etterpå. Dette skal kneppes på.
Geir
Hei igjen, Kan du være så snill å måle bredden nede ved gulvet, samt største bredden på setet. I tillegg så trenger jeg høyden fra gulvet og opp til toppen av nakkestøtten. Mvh Svein Skal jeg gjøre vet du...
|
|
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #10 på: november 16, 2008, 19:55:53 pm » |
|
hmmm, kan jo begynne med å måle avstand mellom monteringshullene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
GeirH
Supermedlem
    
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
|
 |
« Svar #11 på: november 17, 2008, 22:46:01 pm » |
|
hmmm, kan jo begynne med å måle avstand mellom monteringshullene.
Hei Skal se om jeg ikke rekker det og, imorgen.
|
|
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
GeirH
Supermedlem
    
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
|
 |
« Svar #12 på: november 17, 2008, 22:50:24 pm » |
|
Jepp, trekket er svart. Husker ikke helt mønsteret på sømmer, men kan sjekke etterpå. Dette skal kneppes på.
Geir
Hei igjen, Kan du være så snill å måle bredden nede ved gulvet, samt største bredden på setet. I tillegg så trenger jeg høyden fra gulvet og opp til toppen av nakkestøtten. Mvh Svein Skal jeg gjøre vet du... Største bredde, nede ved gulv= 51 cm. Høyde fra gulv til topp nakkestøtte= 86 cm + festeskinne på 3cm. Ojjj det målet ble glemt, tipper avstanden mellom festeskinner mot gulv er 35 cm. Skal du ha de i boble? Skal en rask tur i verksted imorgen og, kan ta det siste målet da..
|
|
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
haug57
Supermedlem
    
Innlegg: 599
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #13 på: november 17, 2008, 23:04:47 pm » |
|
- Svinghjul T-1 svinhjul. NYTT, støpt. 400,-
Passer dette 1600 motor? /Joachim
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
GeirH
Supermedlem
    
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
|
 |
« Svar #14 på: november 17, 2008, 23:55:45 pm » |
|
Jepp, dette er std. VW som du finner på siste generasjon 1600 motorer.
|
|
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #15 på: november 18, 2008, 02:10:40 am » |
|
hmmm, kan jo begynne med å måle avstand mellom monteringshullene.
Har ikke 924 bærearmene like fester som std IRS, fire bolter ytterst? Mener du må ha en adapter i aluminium som sitter orginalt på bærearmene på 924/944. Denne boltes i de fire hullene ytters i på bærearmen, der baklokket til tromlene sitter orginalt. Denne adapteren har igjen festeøre for calipper. Usikker på om det er likt på bærearmer i stål og de i aluminium fra turbo biler.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Nova
Medlem
  
Innlegg: 240
Bosted: Haugesund
|
 |
« Svar #16 på: desember 29, 2008, 17:07:16 pm » |
|
Har du disse setene enda?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #17 på: desember 29, 2008, 19:12:10 pm » |
|
hmmm, kan jo begynne med å måle avstand mellom monteringshullene.
Har ikke 924 bærearmene like fester som std IRS, fire bolter ytterst? Mener du må ha en adapter i aluminium som sitter orginalt på bærearmene på 924/944. Denne boltes i de fire hullene ytters i på bærearmen, der baklokket til tromlene sitter orginalt. Denne adapteren har igjen festeøre for calipper. Usikker på om det er likt på bærearmer i stål og de i aluminium fra turbo biler. 914 calipere passer ikke på 924 bærearmer. 924 bærearmer er prikk lik de originale på bobla(med unntak av 924 Turbo og 924 S 86 mod.) og har ingen feste for calipere. Bremser foran/bak på vanlig Porsche 924 er helt lik som på bobla bortsett fra boltsirkel. Ergo vil du ha 4x108 i boltsirkel på bobla, så kan du kjøpe bremseskiver/trommler fra 924. Bærearmer/bremser fra 924 Turbo er lik 944 N/A 82-85 og har håndbrekk inne i trommel på skive bak,ventilerte skiver foran/bak. 911/914 bremsedeler passer heller ikke på bakre bærearmer her. Eneste som er likt på 911 og 924 Turbo/944 vanlig er bremseskiver foran 911 73-83. Ergo kan du få bremseskivene til 911 sc til å passe hvis du får tak i 944 spindel foran og bruker på en 74 mod. eller nyere 1303, men du må alikevel bytte bærekule som er spesial og blir kun solgt/laget av Kerscher (det jeg vet). Skal du bytte til Porsche-bremser på boble, så må du holde tunga rett i munnen i henhold til hva som passer på hva.. Med CB sine droppa spindler er muligheten i hvertfall åpnet i henhold til Porsche-bremser foran , bak må du ha IRS. Alt av eldre 911 og 914-bremsedeler trenger maskineringsarbeid av en eller annen sort for å få til å passe på boble. Som Gäshen skriver : Litt for den neve-nyttige.. En LITEN avsporing.. 
|
|
« Siste redigering: desember 29, 2008, 19:31:53 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
PM
Seniormedlem
   
Innlegg: 393
Bosted: Råholt
|
 |
« Svar #18 på: desember 30, 2008, 20:00:39 pm » |
|
hmmm, kan jo begynne med å måle avstand mellom monteringshullene.
Har ikke 924 bærearmene like fester som std IRS, fire bolter ytterst? Mener du må ha en adapter i aluminium som sitter orginalt på bærearmene på 924/944. Denne boltes i de fire hullene ytters i på bærearmen, der baklokket til tromlene sitter orginalt. Denne adapteren har igjen festeøre for calipper. Usikker på om det er likt på bærearmer i stål og de i aluminium fra turbo biler. 914 calipere passer ikke på 924 bærearmer. 924 bærearmer er prikk lik de originale på bobla(med unntak av 924 Turbo og 924 S 86 mod.) og har ingen feste for calipere. Bremser foran/bak på vanlig Porsche 924 er helt lik som på bobla bortsett fra boltsirkel. Ergo vil du ha 4x108 i boltsirkel på bobla, så kan du kjøpe bremseskiver/trommler fra 924. Bærearmer/bremser fra 924 Turbo er lik 944 N/A 82-85 og har håndbrekk inne i trommel på skive bak,ventilerte skiver foran/bak. 911/914 bremsedeler passer heller ikke på bakre bærearmer her. Eneste som er likt på 911 og 924 Turbo/944 vanlig er bremseskiver foran 911 73-83. Ergo kan du få bremseskivene til 911 sc til å passe hvis du får tak i 944 spindel foran og bruker på en 74 mod. eller nyere 1303, men du må alikevel bytte bærekule som er spesial og blir kun solgt/laget av Kerscher (det jeg vet). Skal du bytte til Porsche-bremser på boble, så må du holde tunga rett i munnen i henhold til hva som passer på hva.. Med CB sine droppa spindler er muligheten i hvertfall åpnet i henhold til Porsche-bremser foran , bak må du ha IRS. Alt av eldre 911 og 914-bremsedeler trenger maskineringsarbeid av en eller annen sort for å få til å passe på boble. Som Gäshen skriver : Litt for den neve-nyttige.. En LITEN avsporing..  Nå skal det legges til at det bare er litt maskinering som skal til for at du får 911 skiver både foran og bak på boble med svingaksel, er du i tvil så kan du ringe meg så skal jeg guide deg gjennom prosessen, og ja jeg har til og med brekket inne i skiva bak Pål
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #19 på: desember 30, 2008, 20:43:01 pm » |
|
hmmm, kan jo begynne med å måle avstand mellom monteringshullene.
Har ikke 924 bærearmene like fester som std IRS, fire bolter ytterst? Mener du må ha en adapter i aluminium som sitter orginalt på bærearmene på 924/944. Denne boltes i de fire hullene ytters i på bærearmen, der baklokket til tromlene sitter orginalt. Denne adapteren har igjen festeøre for calipper. Usikker på om det er likt på bærearmer i stål og de i aluminium fra turbo biler. jeg skal se på de jeg har liggende, mener det er to ekstra festeører på de. skal ta et bilde senere i kveld
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
lassebakken
Juniormedlem
 
Innlegg: 60
Bosted: åmot
|
 |
« Svar #20 på: desember 30, 2008, 21:08:15 pm » |
|
hva har du igen av t4 motor deler!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
   
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm
|
 |
« Svar #21 på: desember 30, 2008, 21:19:59 pm » |
|
hei Geir  er de fremre 911sc caliperende 4 stemplede? og om de er det, kunne du målt stempel diameteren? trenger noen med min 38 mm og 4 stempler... så om de passer så skal jeg ha dem :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #22 på: desember 30, 2008, 21:42:36 pm » |
|
hei Geir  er de fremre 911sc caliperende 4 stemplede? og om de er det, kunne du målt stempel diameteren? trenger noen med min 38 mm og 4 stempler... så om de passer så skal jeg ha dem :-) Porsche 911 sc har ikke firestemplede calipere. 4 stemplede calipere kom ikke før Carrera 2/4 kom, dvs. høsten 1989. 911 Turbo hadde det fra 1978 da men.. De på SC er 2 stemplede..
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #23 på: desember 31, 2008, 01:13:11 am » |
|
her er bilde av bærearmene jeg har. Passer de kaliprene du har på disse? senteravstanden er 95 mm:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #24 på: januar 05, 2009, 13:57:42 pm » |
|
ingen som vet ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #25 på: januar 05, 2009, 15:41:28 pm » |
|
Gäschen,,,om ikke racemaster dekka er solg,så tar jeg de. mvh. Jan
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #26 på: januar 05, 2009, 17:45:33 pm » |
|
ingen som vet ?
Hvis du sikter til bærearmer, så er disse ikke fra Porsche 924 i hvertfall.. Tipper disse er fra en 70-talls 911. Uansett har ikke vanlig 924 fester for caliper bak. Porsche 924 S (86 mod only), 924 Turbo og 944 NA 82-85,5 har samme armer bak og ser ikke slik ut som de på bildet.
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
|