Tittel: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 24, 2010, 00:01:36 am jepp... idag ble det joggu komplett militærsplitt på meg.. ble en laaaaang dag med godt og vel 4 timers arbeide å få bilen ut av skauen..;) til slutt var det i boks og så begynte slitet med å få den opp på hengeren med 4 flate dekk og begge bakhjul fastlåste.. men alt går..;)
og endte på ca 40 mils kjøring.. Bilen har org 12v, 9 seter 11w. bakre vinduer til å åpne.. bensinvarmer.. [attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4][attachment=5][attachment=6][attachment=7][attachment=8] ;D Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 24, 2010, 00:36:52 am [attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4][attachment=5][attachment=6][attachment=7][attachment=8]
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: ultimatevw på september 24, 2010, 00:45:25 am ser jo hel ut og uplyndret :)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: JonB på september 24, 2010, 00:50:31 am Gratulerer med en fantastisk bil!! Er den like solig som den ser ut til å være?
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 24, 2010, 00:55:02 am rust i stigtrinn, kanaler begge sider littegrann i gulv foran... utriggere ramme og gulv er helt fit for fight.. bilen er helt komplett minus ett askebeger baki, knekt håndtak til cargodør, volkswagenmerke på bakluka.. ellers heil.. fikk også med to sett nøkler som hang på forsvarets nøkkelring med det militære registreringsnr hengende på..;)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: RødeBaron på september 24, 2010, 01:02:35 am utrolig hva som står ute i norges skau
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 24, 2010, 01:07:41 am fornøyd nå ja...;) Gliiiis ;D
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: rulator på september 24, 2010, 01:07:48 am Grattis. Denne kan bli veldig stilig :D
Ser ut som sauene ikke var helt klar for å vinke adjø til denne... Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Ruggen på september 24, 2010, 03:35:05 am Se der ja, nå tipper jeg du sover med et STORT glis i tryne i natt ;D
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: nime på september 24, 2010, 06:40:24 am Ojojoj for et funn!! Gratulerer med solid og fin bil!!!
Hvor hentet du denne? Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Zero på september 24, 2010, 08:09:52 am Tøff army splitt!! Hvordan blir stilen? Fin ratsplitt hehe ;D
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: RZR-Andy på september 24, 2010, 08:11:22 am rust i stigtrinn, kanaler begge sider littegrann i gulv foran... utriggere ramme og gulv er helt fit for fight.. bilen er helt komplett minus ett askebeger baki, knekt håndtak til cargodør, volkswagenmerke på bakluka.. ellers heil.. fikk også med to sett nøkler som hang på forsvarets nøkkelring med det militære registreringsnr hengende på..;) Herlig bil! Tror vi må sammenligne M-skiltene! Har den vært sivilt registrert? Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Hot Owl på september 24, 2010, 08:37:52 am Fin bil og tøff kompressor dere flyttet først!
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 24, 2010, 09:42:22 am nei har aldri vært sivilregistrert.. men det skal vi nok få en endring på..;)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Martin på september 24, 2010, 09:50:48 am denne så veldig bra ut. lykke til videre ;)
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,28810.msg285120/boardseen.html#new Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: LOBO på september 24, 2010, 11:03:15 am denne så veldig bra ut. lykke til videre ;) http://www.vwnorge.no/index.php/topic,28810.msg285120/boardseen.html#new X2 Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Tistlo på september 24, 2010, 11:35:33 am TØFT!
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: SplitMan på september 24, 2010, 11:42:05 am Takk for kjempeartige bilder og gratulerer med en kongebil!
Behold den helt i henhold til militær-M-koden er mitt råd...den sær-norske speccen disse ble levert som er utslettet på 95% av alle de ex-militærbussene og ambulansene som finnes her til lands.. Går an å leke med bolt-on parts, men på sikt blir den mest verd som militærbil... Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 24, 2010, 12:04:42 pm tenkte å beholde den "army-like".. men vil ha inn safariwindows;) noen mods må nok til men orginal med mindre modifikasjoner skal det bli.. liker militær utgaven mer og mer..;)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Kheiron på september 24, 2010, 12:16:41 pm Gratulerer med fin fin split.. Tror jeg ville gått for "offroad" stil med større hjul og grovt mønster.. (det er jo litt i militærstil også)
(mullig jeg blei inspirert av trekkvogna, som også så fin fin ut) espen Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: RZR-Andy på september 24, 2010, 12:51:53 pm tenkte å beholde den "army-like".. men vil ha inn safariwindows;) noen mods må nok til men orginal med mindre modifikasjoner skal det bli.. liker militær utgaven mer og mer..;) Samme filosofi har jeg... Har lyst til å ta den ut på litt turer på gamle skogs- og fjellveier, og da sliter man med flippede spindler og denslags herligheter :)Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Varj på september 24, 2010, 13:08:30 pm tenkte å beholde den "army-like".. men vil ha inn safariwindows;) noen mods må nok til men orginal med mindre modifikasjoner skal det bli.. liker militær utgaven mer og mer..;) Genialt, gå for det. :D Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Bøggymæn på september 24, 2010, 17:07:59 pm Du er oppservert på Andersen Fast Food på Notodden :D litt på fem idag. Kul bil.
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 24, 2010, 19:40:08 pm Nice scoop!
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Löf på september 24, 2010, 19:59:49 pm Vet inte helt va som e collast, trekkbilen eller militärfyndet...! ;D
Gratulerer med fet splitt! Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 26, 2010, 18:30:09 pm Trenger VIRKELIG en bensintank til denne... :o :o :o
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Oval57 på september 26, 2010, 18:46:19 pm Morsomt at du fikk hentet denne. Jeg husker jeg så den første gangen i 2003, herlig bil. Du må ha lykke til med sveisingen. Denne blir kul å møte på veien om noen år. Noen som veit hvordan det går med den andre som stod der? Den havnet i Nedre Eiker mener jeg.
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: eWolf på september 26, 2010, 20:11:28 pm grattis med superfunn! :)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: HKE på september 26, 2010, 20:57:36 pm Gratulerer! Utrolig bra! ;D ;D ;D
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 27, 2010, 19:37:07 pm it`s ALIVE!!!!!!!!!! går så pent så... til og med varmekanaler osv er i orden..ble bra varmt inni den uten bruk av bensinvarmer..;)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Martin på september 27, 2010, 20:08:57 pm it`s ALIVE!!!!!!!!!! går så pent så... til og med varmekanaler osv er i orden..ble bra varmt inni den uten bruk av bensinvarmer..;) fy F.... det er rått :o denna har stått i skauen asså ::)Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 27, 2010, 20:14:18 pm jepp... hadde ventet meg fri eksos masse spetakkel og vanskelig motor.. men ette å ha koblet en båttank direkte til bensinpumpa startet den lett.. gikk først på høy tomgang for så å dette gradvis nedover til normal tomgang når motortempen steg... trodde faktisk noen drev ap med meg når det gikk så greit...
satt så inni bilen og fulgte med på oljelampa når jeg kjente varmen som kom på bena... tok tak i varmehendelen under dashen og voila.... defroster "in ordnung"...;) ;D åååååå..... jeg er sååååååå lykkelig akkurat nå.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Martin på september 27, 2010, 20:17:14 pm jepp... hadde ventet meg fri eksos masse spetakkel og vanskelig motor.. men ette å ha koblet en båttank direkte til bensinpumpa startet den lett.. gikk først på høy tomgang for så å dette gradvis nedover til normal tomgang når motortempen steg... trodde faktisk noen drev ap med meg når det gikk så greit... ja det skjønner jeg virkelig ;D MASSE GRATTISsatt så inni bilen og fulgte med på oljelampa når jeg kjente varmen som kom på bena... tok tak i varmehendelen under dashen og voila.... defroster "in ordnung"...;) ;D åååååå..... jeg er sååååååå lykkelig akkurat nå.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Espen på september 27, 2010, 22:14:38 pm Ikke dårlig Jan, gratulerer med bra fangst!
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 27, 2010, 22:16:10 pm takker espen.. og joggu funker tankmåleren og.. he he he he... ;D
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: HKE på september 27, 2010, 22:16:33 pm Deilig følelse! Gratulerer ;D Nesten som å vekke en gammel god venn til live igjen! Var det samme med min Oval som hadde stått i over 30 år! Hvor lenge har denne stått??
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 27, 2010, 22:16:57 pm 36år ute i en skau..;)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 28, 2010, 21:05:15 pm ser ut som om jeg har en mindre oljelekkasje innenfra viftehuset...hva tror folket?? gåen pakning eller kaputt oljekjøler?
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Tistlo på september 28, 2010, 21:08:36 pm Mest sannsynleg pakningen der som er finito
Men du bør hiva ut motoren, opna den opp, skifta alle pakningar og setta på nye lager og rensa alt ;) Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 28, 2010, 21:09:58 pm jepp.. men veit noen hvor man enklest får taki det? best mulig kvalitet til greiest mulig krone? evt noen somveit sånn ca prisoverslag på alt?
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: mags på september 28, 2010, 21:13:24 pm Unneberg Bil og Lars Veteran Service.
De har de dela du trenger Mags Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 28, 2010, 21:15:17 pm akai... motoren og bilen ha gått litt i overkant av 14000km men pakningene er nok tørka ut.. det var ihvertfall bensinslanga.. ha ha.. store hull og de brakk når jeg tok i dem.. så nye fine slanger er montert idag..;)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Tistlo på september 28, 2010, 21:16:30 pm Pakningsett, kjøp av merket ELRING eller noko tysk: ca 400kr?
Lager er ikkje so dyrt :) Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 28, 2010, 21:18:32 pm gosj ikke verre? he he er vant til wbxere og de koster skjorta å fikse.. ;D ;D ;D da mådet bestilles... noen som har ett delenr på ett pakningssett hos unneberg? prøver å finne men joggu ikke greit.. he he
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Tistlo på september 28, 2010, 21:23:31 pm Komplett pakningsett med svinghjulsimring: 111-198-007/AF/GER
Std. veivlager: 111-198-461 Std Rådelager: 113-105-701 Std. kamlager med dobbel thrustflata: 111-198-541/DT Men alt etter kor mykje du vil legga ned i dag so bør du sikkert linjebora blokka og setta inn over dim lager :) Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 28, 2010, 21:25:54 pm spør sikkert himla dumt.. men er relativt fersk på gammal luftkjølt.. hva er linjeborring? har sett det omtalt på flere tråder og anonnser..
ellers takker for infoen tistlo.. skal ta en fin tlf til unneberg imorgen.. er tross alt bare en times kjøring dit så fort gjort å hente.. Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 28, 2010, 21:27:55 pm et anna spørsmål... har en anna 1500 bussmotor stående her.. hva slags sylindere og topper kan monteres på den? 1776?? 1835?
nå tenker jeg uten bytte av råder og veiv.. Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Tistlo på september 28, 2010, 21:31:34 pm Linjeboring består seg av å bora opp alle lagerbokkane til veivlagera på nytt i ein overdim. Ettersom dei vert banka ut over tid pga ubalanse i roterande deler.. det kan bety for stor klaring, som kan gjera att oljetrykket går ned.. som kan gå veldig gale tilslutt..
Men har motoren din gått 14000km treng du ikkje tenka på det, derimot 140000km kan du med fordel få blokka linjebort + balansera alt roterande :) Ca 1k for linjeboring og ca 1.2k for balansering Pass på å få med deg splittbusskatalogen når du er hjå unneberg ;) Og du kan vel bruka orginal veiv og råder kombinert med større sylindarar. Ivertfall 1915 har eg sett fleire gongar med std veiv og råder Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 28, 2010, 21:32:46 pm hvis det er lov å komme med tips , så :) før du tenker på full overhaling av motor, hadde jeg tatt den ut, byttet simring/o-ring bak svinghjul + toppdeksel pakninger
dette er vel 2-300.- så byttet olje og prøvestartet den før du går i gang ,med full ovehaling. starter den er det jo grei motor å bruke mens du fixer alt det andre :) Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 28, 2010, 21:33:32 pm både bil og motor har gått stakkarslige 14166 km.. med kjørebok..;)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 28, 2010, 21:35:30 pm alle tips mottas med takk jørn.. ;)
tenkte å holde original motoren original så lenge den er såkalt matching number.. men har en annen shortblock 1500 liggende her som kunne vært ok og bygget opp som noe heeelt anna. ;D Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Tistlo på september 28, 2010, 21:35:57 pm både bil og motor har gått stakkarslige 14166 km.. med kjørebok..;) Då dropper du nye lager og gjer heller som knasten seier :) Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 28, 2010, 21:42:48 pm takker tistlo.. :)
ellers har jeg liggi under bilen og tatt en gooood kikk på rammevanger utriggere og støtter... ser utrolig bra ut.. tectylen henger løst i store flak og under den er faktisk mye av gulvet grønt og pent.. Eller er det montert nye bensinslanger idag og fyllt på 20 liter bensin... så tanknåla viser rett i underkant av halv tank... motor går fint men er noe motvillig når gir gass... kikka litt på bensinvarmeren idag.. fikk koblet til ledningene og smurt vifta..men er kun den stakkars vifta som går... null liv i bensinpumpen og ellers i brenneren... men er lys i bryteren fremme... har liggende en bensinpumpe til en flat eber fra en caravelle coach (t3). lurer på om den er moden for utskifting.. noen som er kjent med eberen type bn4? (tror jeg det var) Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Tistlo på september 28, 2010, 22:14:27 pm Vist bilen har gått so utruleg lite som du seier so er du veeldig heldig! For då er ikkje motor eller resten av bilen innkjøyrd eingong! :)
Det er nok litt rust under på den, ver du sikker;) Det er lurt å ta ut forgassaren å rensa ut driten i den, samt bytt tennpluggar og stiften+kondensatoren, og puss kontaktane på rotor og fordelarlåk Det er ogso lurt å skifta alle sikringar på bilen ivertfall pussa alle kontakt flater med smergelpapir Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rune på september 28, 2010, 23:15:48 pm Veldig morsomt funn. Utrolig at den har klart seg så bra.
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: vwsolli på september 28, 2010, 23:53:18 pm Her snakker vi KUPP. Gratuler der m tøff bil ;D
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 29, 2010, 00:34:55 am å jada rust finnes... i kanaler begge sider... stigtrinn foran begge sider, gulv foran yttre begge sider.. sprutflata bak begge forhjul... men ikke i ramme etc.. det er faktisk meeeeget bra.. bilen er svært hel og rett i plater.. skal få tatt bilder etterhvert.. ;D
er ikke blank når det gjelder bil.. har bygget svært mange dieselmotorer etter eget hode og driver aktivt med t3.. (caravelle/transporter med motor bak..) og drevet med det endel år.. pluss møe bmw.. men luftbuss har jeg ikke hatt siden -96... da en -74 baybuss.. en litt spesiell sak.. den hadde regnr nd25524 men etter litt søking ble den dessverre hugget i -99.. >:( Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på september 29, 2010, 22:24:12 pm sånn...;) da vart det gjort endel idag også... gått over bensinvarmeren og rensket ut gammal dritt fra pumpa og vært på tess og laget en ny slange til den... tatt motorvask og byttet motorolje.. vasket den inni fra skilleveggen og bakover...
OG(!) fikk ånden over meg og fant frem gode gamle wurth'en og litt autoglym proff.. og prøvde meg på høyre bakhjørne over profilen... lar bildet tale for seg.. ;D [attachment=1] her ses både før og etter, lakken er her kuuun rubbet opp med maskin.. står igjen å polere for å få mere dybde... tok bare ett bilde siden ingen har interesse av å se det alikevel.... ;D ;D dette er da 43 år gammel lakk.. (PS.jeg tar på meg jobber ang rubbing og shining.) Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Cheron på september 29, 2010, 22:26:33 pm Jøss... 8)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt.. 1967..;) Skrevet av: Rikard på september 29, 2010, 22:31:54 pm Tøft ;D Skikkelig rått!
Men jeg tror ikke jeg ville ha pelt den motoren i deler, når den går såpass fra før! Sikkert ikke så sliten! Bytt pakninger, og ta oljeskift som knasten sier, holder sikkert i massevis ;) Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Magnus LH på september 30, 2010, 00:18:08 am Kjempetøft Rapid! 8)
Ser virkelig ut som et godt utgangspunkt! Hadde vel ikke vært feil med all-terrain dekk på denne også, kanskje? :) Gleder meg til å følge med på prosessen! Gledelig med flere synlige splittbusser på forumet! :) Ang. bensinvarmeren så kan du nok finne en del informasjon ved å se på manualer for bobla sine, da de vel er stort sett likt bygd opp. f.eks. denne. (http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/eberspacher.php) Min erfaring er at de er litt kresne på bensinmengde og spenning. F.eks. hjelper det bare å ruse motoren for å få litt høyere spenning. M. Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: makten1000 på september 30, 2010, 08:44:37 am Feit splitt:) Resultatet etter rubbinga var meget bra..
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: HKE på september 30, 2010, 18:05:08 pm Kjempebra!
Ikke alle ville ha rubbet en slik bil med tanke på den såkalte "patinaen". Men jeg syns den blir enda finere blank!!! ;D Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på oktober 05, 2010, 09:42:39 am Jaja.. vært en tur på biltilsynet idag med bl.a papirer og salgsmelding...
etter å ha gått igjennom så ser jeg at bilen er førstegangsregistrert 20de desember -66 bilen ble avskiltet i forsvaret 12/6-74.. så bilen har ikke stått siden slutten av åttitallet.. men siden midten av 70 tallet... ;D da er det vel nesten mer imponerende hvor godt den har klart seg egentlig... ;) nedturen var at bilen IKKE har original motor.. men fikk fabrikkny i 71/72... etter motornr så er det fortsatt en original 1493cm produsert 66-67.. men etter hva jeg har hørt litt nå i morgentimene.. så hadde forsvaret gjerne noen helt nye motorer i bakhånd.. hva menes?? Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Martin på oktober 05, 2010, 09:54:47 am JA til blank bil. ;)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: nime på oktober 05, 2010, 10:11:10 am Jeg vil si at du fortsatt har en original motor selv om den er byttet noen år senere. Jeg har akkurat funnet ut at motoren er byttet på Zwitteren vår, men den er fra samme måned som den originale ihht motornummer.
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rolf T. Kastenwagen på oktober 05, 2010, 15:52:12 pm En vakker dag blir det mange splittpaneler i Grenlandsområdet. Lykke til med restaurering!
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: cmi på oktober 05, 2010, 19:17:27 pm Hva er spesielt med militær biler? Godt holdt eller er det noe mer også? Har en miltær doka :)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: RZR-Andy på oktober 06, 2010, 15:48:00 pm Jaja.. vært en tur på biltilsynet idag med bl.a papirer og salgsmelding... etter å ha gått igjennom så ser jeg at bilen er førstegangsregistrert 20de desember -66 bilen ble avskiltet i forsvaret 12/6-74.. så bilen har ikke stått siden slutten av åttitallet.. men siden midten av 70 tallet... ;D da er det vel nesten mer imponerende hvor godt den har klart seg egentlig... ;) nedturen var at bilen IKKE har original motor.. men fikk fabrikkny i 71/72... etter motornr så er det fortsatt en original 1493cm produsert 66-67.. men etter hva jeg har hørt litt nå i morgentimene.. så hadde forsvaret gjerne noen helt nye motorer i bakhånd.. hva menes?? Hvilke papirer krevde de for å registrere bilen din? Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på oktober 06, 2010, 21:03:51 pm bare de militære registreringskortene og vognkort.. pluss vanlig salgsmelding. ;)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: RZR-Andy på oktober 06, 2010, 21:58:09 pm OK, da var du heldig som hadde disse da ;) Har ingenting jeg... må ta det fra starten, men arkivene som visstnok skulle hatt denslags info er det visst ingen i Forsvaret som har peiling på hvor er (ikke noen bombe det...!) :) Salgsmeldingen som Ole-Jørn fikk tak i fra forrige eier forsvant også hos Biltilsynet i Drammen.
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på oktober 06, 2010, 22:29:14 pm mine papirer lå i arkivet på kongsberg trafikkstasjon.. det hadde dem siden 70 tallet. ;)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: cmi på oktober 06, 2010, 23:00:27 pm Haha hadde en liten artig episode med kongsberg trafikk stasjon idag, har fått sporet ovalen jeg har tilbake dit, når de fant ut skilt nummer så fant de ut at samtidig som ovalen jeg hadde gikk på veien har det vært en motorsykkel med samme reg nr :P Det var vist ikke uvanlig på den tiden at det ble litt "rot" :P
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: RZR-Andy på oktober 06, 2010, 23:06:17 pm mine papirer lå i arkivet på kongsberg trafikkstasjon.. det hadde dem siden 70 tallet. ;) Sier du det - det var interessant, siden min gjorde tjeneste på Heistadmoen... da er vel Kongsberg nærmeste? Jeg har bare det gamle militære nummeret, kanskje jeg skal sjekke med dem der da?Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: cmi på oktober 06, 2010, 23:25:11 pm Det hadde jeg gjort, de er utrolig hjelpsomme, de melder seg med engang til og gå igjennom arkivet manuelt, det tar dem max et par dager :)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: RZR-Andy på oktober 07, 2010, 16:22:38 pm Dette prosjektet er til stor inspirasjon - har nå sendt en mail til Kongsberg, så krysser jeg fingre.
Utrolig kjekt at motoren startet - det er noe eget med gamle VWer som kommer ut av dvalen! Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på oktober 07, 2010, 23:31:53 pm mine papirer lå i arkivet på kongsberg trafikkstasjon.. det hadde dem siden 70 tallet. ;) Sier du det - det var interessant, siden min gjorde tjeneste på Heistadmoen... da er vel Kongsberg nærmeste? Jeg har bare det gamle militære nummeret, kanskje jeg skal sjekke med dem der da?Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: ZAR på oktober 08, 2010, 00:04:07 am ... min hadde militærnr 1415 Siden vi er inne på dette temaet: Vet noen om militærnummeret var det samme som registreringsnummeret? Min 1961 transporter hadde militærnummer 1705 og lurer på om dette også var reg nummeret f Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på oktober 08, 2010, 00:06:31 am det er helt korrekt... regnr var alltid det samme som internnr i forsvaret...;)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på oktober 08, 2010, 00:08:44 am hvor kom du over denne kjerra da?
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på oktober 08, 2010, 00:19:09 am hvor kom du over denne kjerra da? den befant seg i uvdal..;)Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: ZAR på oktober 08, 2010, 00:44:25 am det er helt korrekt... regnr var alltid det samme som internnr i forsvaret...;) OK, var det noe system i nummerene? Din er 67 mod med nr 1415, min er 61 mod med 1705 og en militærambulanse i Bergen har 5 siffer i nummeret f Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på oktober 08, 2010, 01:40:55 am det jeg vet ang mitt eget nr er at i -91 ble dette nr tildelt en tilhenger med enten en vannpumpe på eller ett aggregat på... denne hengeren var fremdeles registrert på nr 1415 pr dags dato..
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Hot Owl på oktober 08, 2010, 08:24:56 am Hvordan finner man ut militær nummeret?
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Oval57 på oktober 08, 2010, 09:30:30 am Hvordan finner man ut militærnummeret? Fulgte du ikke med på rekruttskolen? Begge de to militærbussene stod i Nore og Uvdal og gikk på Heistadmoen i sin tid. Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: ZAR på oktober 08, 2010, 11:48:57 am Hvordan finner man ut militær nummeret? På min står det i vognkortet Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på oktober 08, 2010, 12:09:45 pm Og på min hang det HELDIGVIS på nøkkelknippet;) ellers kunne det nog blitt litt vanskelig;)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Hot Owl på oktober 08, 2010, 12:16:45 pm Jeg ringte forsvaret i sin tid... men de hadde ikke oversikt... sa Major Dølje.
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Dag L på oktober 08, 2010, 12:35:50 pm Jeg ringte forsvaret i sin tid... men de hadde ikke oversikt... sa Major Dølje. ...På Hjerkinn? ...... Eller Dombås? Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på oktober 08, 2010, 12:41:42 pm Forsvaret har eget kjøretøyregister. Men dokumentlagring finner ikke sted etter 10 år. Men mulighetene finnes ved søk på chassinr fikk jeg beskjed om når jeg snakket med dem;)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: 1303S73 på oktober 08, 2010, 16:37:40 pm Hallo.
Jeg har en Volvo Felt. Jeg ringte Forsvarets Motorregister 55502000, de hadde ikke så mye opplysninger. Sendte mail til : Kjell-Inge Kristiansen [milkik@yahoo.com] Han fikk tak i noen opplysninger.Jeg hadde det militære reg. nr. fra før. Jobber eller har jobbet i forsvaret. Det er 4 år siden jeg kontaktet han, vet ikke om han drivere med dette lenger, men prøv. Hilsen Geir. Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på oktober 09, 2010, 18:50:14 pm hei godtfolk.. jeg vil gjerne stille noen lettere spørsmål for enkelte men ikke så lett for meg før jeg kommer inn i dette med begge beina..Blunker
1. har som sagt en splittbus -67 modell... har en ekstra shortblokk 1500 motor liggende og kunne tenkt meg og bygget noe litt mere artig ut av den.. Unneberg har jo fin pris på 1776 sylinder og stempel sett... så mitt første spørsmål er da, hva må gjøres med short blocken for å få dette til å passe... passer slaglengden? hvilke topper må/kan jeg bruke? 2. ser flere steder refereres det til weber 32/36 gasser, og unneberg har jo innsug tilpasset disse..snakker vi her samme forgasser som faktisk ble levert på 2,0 OHC motoren som ble levert i taunus/granada på 70 og 80 tallet? 3. hva er måten å få vekk reduksjonsboksene og evt få på irs bakstilling? er det kun disse settene som er å få kjøpt? håper ikke folk blir gråe i håret her inne over spørsmål med svar som sikkert er opplagte for noen;) men mener er bedre å spøre masse for mye enn en gang altfor lite..Blunker Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: RZR-Andy på oktober 14, 2010, 08:28:51 am Først - STOR takk for tipset om å kontakte Kongsberg - de har funnet papirene på min 62 Kombi også, så da ordner det seg med registrering!! ;D
hei godtfolk.. jeg vil gjerne stille noen lettere spørsmål for enkelte men ikke så lett for meg før jeg kommer inn i dette med begge beina..Blunker 1. har som sagt en splittbus -67 modell... har en ekstra shortblokk 1500 motor liggende og kunne tenkt meg og bygget noe litt mere artig ut av den.. Unneberg har jo fin pris på 1776 sylinder og stempel sett... så mitt første spørsmål er da, hva må gjøres med short blocken for å få dette til å passe... passer slaglengden? hvilke topper må/kan jeg bruke? 1776 kan brukes, men da må topper og blokk borres opp fra 83 til 90,5 mm. Veiven er vel den samme med 69mm slag. 2. ser flere steder refereres det til weber 32/36 gasser, og unneberg har jo innsug tilpasset disse..snakker vi her samme forgasser som faktisk ble levert på 2,0 OHC motoren som ble levert i taunus/granada på 70 og 80 tallet? Tror du har ganske rett i det, var vel mye brukt og lett tilgjengelig. 3. hva er måten å få vekk reduksjonsboksene og evt få på irs bakstilling? er det kun disse settene som er å få kjøpt? Du har to alternativer: straight axle med deler fra svingakselboble og IRS med ditto eller bay håper ikke folk blir gråe i håret her inne over spørsmål med svar som sikkert er opplagte for noen;) men mener er bedre å spøre masse for mye enn en gang altfor lite..Blunker Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: cmi på oktober 14, 2010, 10:15:20 am De på Kongsberg er utrolig behjelplig! Fikk tilsendt masse papirer som de hadde rotet frem på et par av bilene mine her om dagen, de hadde sittet mange timer og gått igjennom esker med papirer :)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: EspenX på oktober 15, 2010, 20:22:43 pm Kult prosjekt! Har militærbay og offroad-dekk selv.... riktignok litt krasj siden bussen er senket, men det skal vi prøve å få gjort noe med i vinter. Vi ses i offroad-løypa på SCC2011? :)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Ruggen på oktober 15, 2010, 21:02:59 pm :o ... dette hørtes da ut som en "utfordring" ;D
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på oktober 20, 2010, 20:04:53 pm skulle handle ny hovedbremsesylinder idag og en kompis dro bort til unneberg for å hente.. og kom hjem med feil... unneberg mente den hadde en kretssystem... men det har den ikke...splittbuss har tokrets bremsesystem fra 8de måned 66.. stemmer bra for det ble bekreftet på volkswarenhaus.de..
men saken er den at den enkle enkretssylinderen kostet hos unneberg kr 435.. mens dem for to krets sylinderen som dem til slutt fant ut av skulle ha 5300,- for :o på volkswarenhaus.de koster den 268 euro.. finnes det andre her i norge som kan selge denne for en vettug pris? evt om noen har eller vet om det passer fra noe anna?? hadde vært taknemlig for all hjelp, bilen skal stå inne i vinter og har en bakke ned til verkstedet.. vil GJERNE ha bremser da.. Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Tistlo på oktober 20, 2010, 20:36:39 pm Må vel vera billigare å overhala den du har, men merkleg att det skal vera so dyrt til splittbuss. Er det mykje forskjell kontra to-krets til boble? Dei kaster jo folk etter deg omtrent..
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på oktober 20, 2010, 20:38:01 pm joggu ikke godt å si du... overhaler gjerne om noen veit hvor jeg får tak i overhalingssett...
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Tistlo på oktober 20, 2010, 20:38:47 pm Kva diameter er det på stempelet egentlig?
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Tistlo på oktober 20, 2010, 20:50:23 pm Her har du jo forresten ein til ein tusing + litt til: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=964108 evt ein sprett ny tysk repro: http://wolfsburgwest.com/cart/DetailsList.cfm?ID=211611011Q
og her er ein an link som kan vera grei: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=434629&view=previous Cheap'O metoden: http://www.aircooledtech.com/dual_MC_upgrade/ Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på oktober 20, 2010, 21:03:27 pm ja se her ja... så det ER en kjent sak at -67 har tokrets.. hadde en liten diskusjon med gutta på unneberg om dette... dem mente min bil var uoriginal.... ::)
men det er den jo ikke...;) Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Lars Rosenquist på oktober 20, 2010, 21:19:53 pm http://www.paruzzi.com/webshop/?zoektrefwoord=21204&category=
Lars VW Veterandeler Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Tommy.H på oktober 20, 2010, 22:50:38 pm ja se her ja... så det ER en kjent sak at -67 har tokrets.. hadde en liten diskusjon med gutta på unneberg om dette... dem mente min bil var uoriginal.... ::) Sa vell også at tokrets var 67 only ifølge prislista :) men det er den jo ikke...;) Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på oktober 20, 2010, 22:55:03 pm jo stemmer det tommy.. glemte å presisere det, beklager... men det tok sin tid dit uansett.... ;D :)
lars?? den må jeg ha... Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på oktober 20, 2010, 23:25:09 pm når kom forresten første bobla med to krets?
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Hot Owl på oktober 22, 2010, 08:00:16 am splittbuss har tokrets bremsesystem fra 8de måned 66.. Sa vell også at tokrets var 67 only ifølge prislista :) Som er helt i samsamsvar med teksten over. VW begynner å produsere neste års modell fra åttende måneden i året før. Derfor er det lurt å ha kontroll på hvilken årsmodel bilen er av og ikke bare hvilket år den ble bygget. For å slippe å betale det hvite i øyet fins det et enkelt adapterkitt som lar deg montere en Bay hovedpumpe, kittet består storstett bare av en alu spacer som flytter pumpen et par cm vekk fra pedalen. Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på oktober 24, 2010, 21:19:24 pm hvor får man tak i denne?
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Hot Owl på oktober 25, 2010, 11:15:54 am Regner med at Unneberg har denne i katalogene sine.
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Tistlo på oktober 25, 2010, 11:39:56 am På den eine linken eg lag ut over her so ser du montering av bay pompa
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på oktober 31, 2010, 01:17:43 am sitter her i natten og ser på ebay... så dukker denne tingen opp.... og denne har jeg på bussen min... saumfarer samba og kanskje... jeg sier bare kanskje.... så kanskje(igjen) kan dette være utstyrsdel med m kode "008"?? og en anna ting... kan det være denne som kødder på bilen min da den er full av f... når jeg gasser men er heeeelt fin og går strøkent på tomgang...???
kanskje noen andre som har info om denne saken?? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/vw-bus-split-window-carburator-regulator1958-67-/260682930749?pt=Vintage_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3cb1e9da3d Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: vwsolli på oktober 31, 2010, 07:51:56 am sitter her i natten og ser på ebay... så dukker denne tingen opp.... og denne har jeg på bussen min... saumfarer samba og kanskje... jeg sier bare kanskje.... så kanskje(igjen) kan dette være utstyrsdel med m kode "008"?? og en anna ting... kan det være denne som kødder på bilen min da den er full av f... når jeg gasser men er heeeelt fin og går strøkent på tomgang...??? En sånn dings har jeg hvis du vil prøve,Fikk høre d var en turtalssperre til industrimaskiner...?kanskje noen andre som har info om denne saken?? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/vw-bus-split-window-carburator-regulator1958-67-/260682930749?pt=Vintage_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3cb1e9da3d Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: RødeBaron på oktober 31, 2010, 08:52:22 am den er full av f... når jeg gasser men er heeeelt fin og går strøkent på tomgang...??? tipper akspumemembranet har tatt kveld... Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: T2man på oktober 31, 2010, 09:05:12 am Den saken er turtallsperre som satt på alle transportere med 1500 motor.
Du må ta opp forgasseren din og rense den, sjekk spesiellt at akspumpen fungerer, det skal komme en dusj bensin gjennom det bøyde røret midt i forgasseren når du gir gass. Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på november 01, 2010, 18:34:12 pm hipp hipp... nei vent litt... ::)
bytta gasser idag.. hadde en 30pict-2 liggende i kjelleren... nå er den svært så ivrig når jeg gir gass, men har nå fått ett nytt problem og det er at nå er den heller motvillig på tomgang.. :-[ Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rikard på november 02, 2010, 14:19:39 pm sjekk den elektriske tomgangsdysen!
Kan være den som er problemet! Er ikke store rusket inni der, som skal til for at det ikke går! Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på november 02, 2010, 14:56:52 pm takker..;) skal prøve det. :)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på november 02, 2010, 17:53:34 pm gjorde ren tomgangsdysen men den var ren og pen..;) så hjalp lite.. så lette litt i gamle tråder og løp ut...
skrudde lufteskruen helt inn og halvannen ut igjen og nå går den svært pent.... (enn så lenge..) ;) Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på november 05, 2010, 19:09:31 pm rubbet ikke polert... ser bedre ut i virkeligheten. ;D
[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4] Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: nobrakes på november 05, 2010, 20:55:12 pm herrlig :) gleder meg til å se denne på treff
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: RZR-Andy på november 05, 2010, 23:19:09 pm FANTASTISK resultat!! :o
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: riskyer på november 07, 2010, 00:44:27 am Ser utrolig bra ut,vannvittig moro at sånne fremdeles står der ute ! :)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: amubus på november 07, 2010, 01:34:49 am Ble jo jækla bra da...:-) ;D
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på november 07, 2010, 02:08:25 am takk for det..;)
har nå fått handlet både ny spylervæsketank med tilbehør i statene pluss overhalingssett til hovedbremsesylinder også fra "over there"..;) Da begynner det å samle seg iallefall litt nye deler.;) bilen er forøvrig nå plassert i egnede lokaler og begynner vel snart litt drastisk skjæring i gammalt stål..;) Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: RZR-Andy på november 07, 2010, 15:17:37 pm Burde kanskje få flere til å tenke at det ikke alltid er nødvendig å slipe vekk den gode originallakken, men heller gjøre som du.
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på november 14, 2010, 01:34:28 am bilen er nå kjørt til verkstedet og er blitt skjært i pluss sandblåst under vindusramma.. ;)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Zero på november 14, 2010, 19:25:58 pm Nydelig buss ;)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Squareback på november 14, 2010, 22:13:40 pm Sitat kode "008"?? Har sett denne koden på 2 andre norske ex.miletære Type 2 (en dobbeltkabiner og en highroof "kantinevogn") Hva stod 008 for? Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på november 14, 2010, 22:59:59 pm Sitat kode "008"?? Har sett denne koden på 2 andre norske ex.miletære Type 2 (en dobbeltkabiner og en highroof "kantinevogn") Hva stod 008 for? Ja det er vi flere som lurer på.. ;) Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Tistlo på november 15, 2010, 01:11:37 am Ganske mangen som lurer på 008 faktisk ;) 8setar kombien til muttern(skulebussen) har ogso 008, var vel snakk om att det kan vera ei regional/nasjonal utstyrspakka, men dette kan RZR-Andy utala meir om.
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på november 15, 2010, 22:50:21 pm teit spørsmål sikkert.. men går en 2,0 CU motor fra bay inn i splitten?
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Tistlo på november 15, 2010, 22:52:06 pm Det går, men ikkje utan vidare :)
Søk på type 4 motor i boble finst både ein og fleire trådar som tar for seg ombygging av t4motor til å passa bobla(og dermed ogso splittbuss) Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på november 15, 2010, 22:54:05 pm hva er en slik motor i grei stand verdt? det er dobble gassere på denne sant?
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Squareback på november 15, 2010, 22:56:23 pm hva er en slik motor i grei stand verdt? det er dobble gassere på denne sant? 1 enkel solex på hver side. Ikke 2 doble gassere nei. Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: RZR-Andy på november 15, 2010, 23:59:54 pm Ganske mangen som lurer på 008 faktisk ;) 8setar kombien til muttern(skulebussen) har ogso 008, var vel snakk om att det kan vera ei regional/nasjonal utstyrspakka, men dette kan RZR-Andy utala meir om. Sorry har ikke så mye å bidra med her, gitt! Det ser ut til at de lærde er i like mye i tåkeheimen som oss andre "008 is unknown":http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=217449&view=next Kan nok utvides litt denne listen: "Seen on '60 Standard, South African '59 Deluxes, '54 Kombi, '54 RHD Single Cab, Belgium early '64 21-Window, and '62 VR-delivery code Double-door Kombi" De fleste kodene ligger dekket bra inn her http://www.thesamba.com/vw/archives/info/mcodest2.php Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Tistlo på november 16, 2010, 00:23:17 am Sansynligvis berre ein kode dei har laga for å forvirra folk og fe. Bussar produsert 1.april ?
Kvifor finst det ikkje dokumentasjon frå volkswagen på alle M-codane?? Dei har vel ikkje brent arkiva sine? Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Squareback på november 16, 2010, 12:47:28 pm Sansynligvis berre ein kode dei har laga for å forvirra folk og fe. Bussar produsert 1.april ? Kvifor finst det ikkje dokumentasjon frå volkswagen på alle M-codane?? Dei har vel ikkje brent arkiva sine? Kanskje en skulle sendt en mail til disse: http://automuseum.volkswagen.de/kontakt.html Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: RZR-Andy på november 16, 2010, 15:58:32 pm Selv på fødselsattesten til ovalen min er det "huller", så besynderlig nok virker det som at det ikke er helt ordnung i arkivet.
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Squareback på november 16, 2010, 16:22:19 pm Selv på fødselsattesten til ovalen min er det "huller", så besynderlig nok virker det som at det ikke er helt ordnung i arkivet. Fødselattesten min på den røde varianten min så ut til å stemme bra... Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: VW 181 på november 16, 2010, 17:45:26 pm Kult prosjekt! Har militærbay og offroad-dekk selv.... riktignok litt krasj siden bussen er senket, men det skal vi prøve å få gjort noe med i vinter. Vi ses i offroad-løypa på SCC2011? :) Skal du heve bussen? Eller sette på lavere dekk?? ;D Kan jo bli artig å se hvis du velger siste alternativet... ;) Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på juli 30, 2011, 16:00:56 pm var i wolfsburg forrige uke og da naturlig nok igjen innom automuseumet.... bestilte fødselsattest til splittbussen.. kom hjem og i mailen min ligger det mail fra automuseum...
kan ikke finne noe på det oppgitte chassinr.. bekreft ditt chassinr.. ja, dem har fått rett nr det kan jeg bekrefte.. men dem skal joggu ha 10 euro til for å søke opp igjen... er noget drøyt syns jeg... er ikke snakk om mere enn ca 80 kroner.. men har noen andre opplevd dette? dvs at da vil fødselsattesten på bussen komme på 60euro? alle andre steder jeg har lagt inn chassinr på bussen har dem funnet det.. Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Squareback på juli 30, 2011, 23:34:26 pm var i wolfsburg forrige uke og da naturlig nok igjen innom automuseumet.... bestilte fødselsattest til splittbussen.. kom hjem og i mailen min ligger det mail fra automuseum... sjekk at det innslåtte nummeret i motornummeret og aluplata på "veggen" bak "passasjersetet" er det samme...kan ikke finne noe på det oppgitte chassinr.. bekreft ditt chassinr.. ja, dem har fått rett nr det kan jeg bekrefte.. men dem skal joggu ha 10 euro til for å søke opp igjen... er noget drøyt syns jeg... er ikke snakk om mere enn ca 80 kroner.. men har noen andre opplevd dette? dvs at da vil fødselsattesten på bussen komme på 60euro? alle andre steder jeg har lagt inn chassinr på bussen har dem funnet det.. Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på juli 31, 2011, 00:19:35 am det er det.. :)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på august 06, 2011, 01:19:07 am ett spørsmål..; har en 1600 motor fra en latebay som skal midlertidig inn i splitten... splitten er 1500 og org 12v... går den rett inn på kassa eller må den slipes til på denne bilen også?
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rikard på august 06, 2011, 01:33:03 am Skal gå rett inn ;) Merk bare at 1600 clutsjen er uten "ring" på trykkplata, mens du skal ha "ring" ;)
hvorfor må 1500 ut? Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på august 06, 2011, 13:00:15 pm 1500'n lekker i aaalt av pakninger stått stille siden 12/6-74... dessuten trekker den ikke.. sliten membran i bensinpumpe og gasser. må gåes over... starter lett og fint men som sagt orker den ikke noe.
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på august 06, 2011, 13:01:33 pm Skal gå rett inn ;) Merk bare at 1600 clutsjen er uten "ring" på trykkplata, mens du skal ha "ring" ;) ang dissa ringa er jeg noe ute og kjøre... nærmere info? hva må jeg evt skaffe eller fjerne..?hvorfor må 1500 ut? Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på desember 25, 2011, 22:04:51 pm her er det joggu lenge siden noen oppdateringer... vel bilen står nå på jobb... skjært og kutta litt i...
hovedsaken just nu er å få inn den 1600 maskina... den er fra en -77 bay.. hva må til foruten denna clutchen .. clutchen har jeg oversikt på... og må vel over med alt av kjøleblekk au... har gitt opp denna 1500en som er originalmaskina... må nok overhales, etter å ha stått seg ihjel.. men som sagt.. må ha inn denna maskina fortest mulig... så kom med innspill... Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: jimmi på desember 26, 2011, 03:14:43 am her er det joggu lenge siden noen oppdateringer... vel bilen står nå på jobb... skjært og kutta litt i... hovedsaken just nu er å få inn den 1600 maskina... den er fra en -77 bay.. hva må til foruten denna clutchen .. clutchen har jeg oversikt på... og må vel over med alt av kjøleblekk au... har gitt opp denna 1500en som er originalmaskina... må nok overhales, etter å ha stått seg ihjel.. men som sagt.. må ha inn denna maskina fortest mulig... så kom med innspill... Kan godt være at du greier deg med å bare skifte det bakerste (som ligger over exsos) og det fremderse (som tette inn mot kassa) det er bare til å prøve, er en del forskjellige typer av det blekket som er under/rundt reimhjulet. Ellers så må du plugge nippelen for bremsekraft-forsterker som sitter på innsuget. Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Notch67 på desember 26, 2011, 11:54:08 am "Hva stod 008 for?"
På earlybay står m-code 008 for det noe kryptiske " without battery" Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Lene på desember 29, 2011, 10:21:53 am My God ;D you lucky bastard !!!! Men ikke værtpå is-treff i Brevik? Kommer i bussen til sommer`n ? ;D
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på desember 29, 2011, 17:31:14 pm håper det da.. holder på med den hver kveld denne uka..;)
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på februar 20, 2012, 20:42:24 pm selges... bud over 50...
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Lene på februar 20, 2012, 21:04:31 pm ...sant ?
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på februar 20, 2012, 21:05:23 pm ja... :'( :-[
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Espen/VW54 på februar 20, 2012, 22:13:43 pm Lyst på oval da?
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på februar 20, 2012, 22:18:57 pm selges grunnet økonomi og fremtidig arbeidssituasjon... men hvilken bil er det eventuellt snakk om og hva beregner du deg i pris for den? kan ta det evt p pm..
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Smakk & Klask A/S på februar 20, 2012, 23:43:29 pm Har du fått sveiset sammen det du hadde kuttet i og fått snurr på motoren?
Fikk du ordna med skilter?? Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på februar 20, 2012, 23:50:22 pm har sveiset noe.. resten av delene følger med... har midlertidig satt inn en 1600 as motor fra bay.. gått over alt av bremser nå i vinter.. band hovedbremsesylinder bremsesylindere osv.. bremser tipp topp.. 1776 sats følger med.. i uåpnet eske.. 1500 maskina har jeg her hjemme... alle seter og seterader har jeg.. bilen er komplett men endel demontert.. selges grunnet arbeidssituasjon blir endret i nær fremtid og da ikke har plass å jobbe på..
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: sportter på februar 21, 2012, 00:18:17 am Er den registrert?? Intressert i -54 cal-look?
Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på februar 21, 2012, 00:22:15 am nei ikke registrert men jobben med å få den inn i autosys er gjort.. må fremvises for teknisk kontroll og bestemme skiltnr når den er ferdig sveiset.. den har ikke vært regga siden -74 og da på militært skilt.
kan sikkert ta ei boble som delbetaling.. om den er lav og fin ;D Tittel: Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) Skrevet av: Rapidspeed på februar 21, 2012, 00:32:24 am eller en bay pickup eller kasse.. :)
|