Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 68
|
211
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sigurds type 34
|
på: mars 12, 2011, 01:09:37 am
|
Nydelige biler! Vokser designmessig med årene fra styggpen til klassisk 60-talls designperle! Ser gjerne mer bilder av denne!
|
|
|
213
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Jeg blir irritert når......
|
på: februar 25, 2011, 10:36:39 am
|
..gamle skolekamerater i en 2010 XC90 som jeg ikke har sett på 20 år, treffer meg i den gamle rustne bobla mi og jeg ser på dem at de synes det var synd det gikk som det gikk med meg... (Ikke ville jeg bytta bil heller, men prøv å forklare det..) Den er vrien å forklare ja, men så lenge du har fred i sinnet med at du har riktig bil for din del, så er det greit! Det ville vært mye værre om du egentlig ønsket å bytte...
|
|
|
222
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Sør-Rogaland VW treff 2011
|
på: februar 17, 2011, 23:40:44 pm
|
Ser ut som jeg evt. må ta med meg mine tre, om jeg da treffer med vakter på jobb. Mor skal på et annet arrangement den uken ellers ville det nok bli hele gjengen og hilse på studievenner i Sandnes. Greit å kominere litt morro med noe kjekt også! Blir nok Multivan da...
|
|
|
224
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '72 doka kjøreskolebil
|
på: februar 17, 2011, 09:06:12 am
|
Helt klart enig! Et like tankekors: Når Eivind/Tistlo kan bevare denne, hva da med en f.eks. 1200 fra 62 som bare trenger en ny kanal og litt småfiks? Er det verdt å berge? Virker som veldig mange gir opp prosjekter fordi det dukker opp litt rust, mens de med litt innsats fint kunne blitt reddet fra hugging. Noen mener det er bra, fordi det trengs delebiler, men deler finnes det mer enn nok av allerede fra hugde folkevogner. De finnes overalt i garasjer, boder og kjellere, før de til slutt ender som skrot eller gis bort.
|
|
|
225
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: En til eksos tråd...
|
på: februar 16, 2011, 23:16:51 pm
|
På spec på Supercomp står det at det er TÜV-godkjent, men stempelet ser jeg ikke på tilsvarende presentasjon av Python.
|
|
|
235
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Den beste motoren?
|
på: januar 19, 2011, 09:59:38 am
|
Dette blir jo å sammenligne epler og rosinboller... eller 4" spiker. Det som betyr noe er jo hvilken stand den enkelte motoren er i, og hvor flink/klønete eieren er til å holde redskapen i stand. Erfaringer med enkeltmotorer her blir jo bare vurderinger fra det ene til det andre tilfellet? For ikke å snakke om det enkelte bilene med tilhørende girkasser. Skulle dette vært en noenlunde reell sammenligning måtte en enten ha linet opp NOS motorer - i de bilene de ble levert i, og så foretatt en vurdering. Setter du inn en frisk 1600 AS motor (som har kjørt 50000 og fått skikkelig service hele veien) i en 1200 Jeans får du en bil med rakettaktig aksellerasjon ut av lyskryssene, men den er slitsom å kjøre i 80-90 på motorveien. Bytt 1600-en ut med en sliten 1300 eller 1500 enkelport som har bikket 200000 uten nevneverdig stell og opplevelsen blir en helt annen. Men for all del, det er jo morsomt å dra frem historier om "godmotoren" som sto i min tredje boble og som jeg angrer på at jeg solgte Underholdning er ofte mer populært enn vitenskap!
|
|
|
236
|
Forum / German/Euro-look / Sv: 1975 1303 Kamei.
|
på: januar 19, 2011, 09:28:24 am
|
Den bilen har jeg sansen for! Hvilke fjærbein er det du har på her, er det også KW? Jeg tok opp problemstillingen med Monica hos Kerscher og hun sa at alternativet til smalere dekk er å bruke lengre fjærbein, noe de også kan levere. Sånn den står nå så har jeg strammet opp fjærene vel mye så den er pinne stiv, og det er jo ikke noe særlig å kjøre på EU-kontroll med Har lurt på å bytte til komplett 74-forstilling også siden jeg har et par 944 spindler liggende. Blir litt knappetelling, boblen er dessverre ikke så veldig høyt prioritert for tiden. Vel, nok om mitt. Har kjempesansen for din 75 her (er det ex. Rallybugs?), skal tipse om evt. Kamei-funn om jeg kommer over noe!
|
|
|
237
|
Forum / German/Euro-look / Sv: 1975 1303 Kamei.
|
på: januar 18, 2011, 14:18:59 pm
|
Ja, jeg har 5,5" Sportsfelger med ET26 med 195/65 sommerdekkene. Prøvde den først (i sommer) med 6X16 Fuchs og 205/55-16 men da lå skjermkanten innenfor "ryggen" på dekket. Nå skal jeg forsøke meg med vinterdekkene som er 175 yokohama piggfrie på Big-felger (ET34) og da regner jeg med det går greit.
|
|
|
239
|
Forum / German/Euro-look / Sv: 1975 1303 Kamei.
|
på: januar 18, 2011, 12:17:16 pm
|
Hei Viggo! Har en 73 03 med fjærbein fra Kerscher (trebolt). Da den kom nedpå igjen ble det veldig dårlig plass til gummien, hvilken dekkdimensjon har du?
|
|
|
|