365
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
|
på: februar 10, 2010, 22:25:13 pm
|
Hmmm...hvilke effekter snakker vi egentlig om ved 12-13000 o/min. på disse motorene,,, 200?? Tror jaggu jeg ville hatt en stroker vw motor med samme effekten på halve turtallet. Men kuult med masse turtall, det er det.
|
|
|
367
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: MIG sveiseapparat
|
på: februar 08, 2010, 23:17:40 pm
|
Virket ikke veldig billig det. Dårlig plass til tråd i den vesle maskinen der. Sikkert ypperlig hvis du skal reise rundt med apparat i bilen. Kemppi eller Esab er velkjente merker.
|
|
|
369
|
Forum / Problemløseren / Sv: bolt i dørhengsel
|
på: februar 03, 2010, 12:24:00 pm
|
Litt skummelt å banke for hardt, fort gjort at du slår andre ting skjevt. Been there, done that. Lurt med en form for avdrager, VW hadde spesial verktøy for dette.
|
|
|
373
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lading? Avhengig av jording?
|
på: desember 31, 2009, 22:55:33 pm
|
Finn deg et el-skjema. Er du smartere enn VW, vel så trenger du ike poste her.... Husk ihvertfall forbindelsen fra gearkasse til chassis. Enig med Einic, VW sparte der de kunne..... Happy new year to you all :-)
|
|
|
374
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilken fjord er dette? Kald brannpumpe på tur
|
på: desember 30, 2009, 16:16:53 pm
|
Det som er litt dumt med slike biler er at de er mobile, og det er derfor ikke alltid de befinner seg der i ettertid. Nå er det jo ikke bilen trådstarter er interresert i her, men fjorden, av en eller annen grunn. Happy hunting for the car and fjord. Flott bilde JHU. GeirH
|
|
|
376
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: hva er best til understells behandling
|
på: desember 29, 2009, 09:33:23 am
|
Til bruk i hulrom, spesielt bra der du ikke kan komme til og se tilstand, kan du bruke Biltemas 36-2430/29 http://biltema.no/no/Bilpleie/Rustbeskyttelse/Rustbeskyttelsesmiddel/Denne er penetrerende, og vil aldri størkne helt. Legger igjen en olje/vokslignende overflate. Owatrol anbefales ikke i hulrom med rust i plateskjøter/ukjent tilstand, da den størkner/herder for tidlig, og lar rusten som den ikke rakk å penetrere, ruste videre. Amen, Owatrol er til planker!
|
|
|
377
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 11 sek.? STRATO SILVER OVAL
|
på: desember 05, 2009, 23:06:11 pm
|
Ser flott ut dette. Litt skeptisk til de toppene og 105 mm.borring. Ville vurdert 6 pinnebolter pr sylinder. Har selv kjørt 2,7 l. med 105 borring, og slitt med lekkasje topp/sylinder. Mine topper er nå under bearbeiding med tanke på dette. Når det er sagt, så er det og noen som ikke har dette problemet. Har muligens noe med effektuttak å gjøre. Noen tanker om kamvalg enda? Med mye dur. så må du og vurdere større fot på løfteren. Følger spent med videre.
Lykke til :-)
GeirH
|
|
|
383
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Front til pre-67
|
på: november 15, 2009, 16:29:42 pm
|
Noen som har en delebil eller løs front til salgs? Helst fra torpedovegg og frem. Trenger ikke torpedovegg! 67 og eldre... Bulkfri, så klart. Rustfritt er og et pluss.
GeirH
|
|
|
389
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt
|
på: november 07, 2009, 21:55:22 pm
|
Hadde i sin tid en 90 mod. Caravelle. Dette var 1600 Turbo Diesel. På denne motoren så har faktisk VW ingeniørene valgt å putte returen fra turbo inn helt i bunn av bunnpanna. Jeg tenker slik: Det er jo oljetrykket som pusher oljen til turbo, og hvis tetteringer tetter ordentlig, og ikke dytter olje ut til kompredssor/turbin så vil det vel være ett trykk på retursiden og??
Vil helt klart etterstrebe ett "fall" prinsipp på egen motor, men siden dette bygget er slik "cheapoo" prosjekt så kanskje du kan utforske dette og??
Hva med å gjøre en test, starte motor og kjøre retur rett i ei bøtte el. og se om det bare "renner" eller om det er litt mer fart/trykk. Åkkesom, moro å se hva du finner på, lykke til videre.
GH
|
|
|
|