Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4
|
61
|
Forum / Problemløseren / trøblette 1600
|
på: september 29, 2011, 13:33:35 pm
|
Plages med min 1600-73. Går ikke på tomgang (kun når den er kald), kjennes ut som den vil dø ut når jeg gir gass. Men den funker greit når jeg har større turtall feks ved landeveiskjøring. TIPS? ?
|
|
|
63
|
Forum / Problemløseren / Styresnekke.
|
på: mai 18, 2011, 15:52:02 pm
|
Da har min 1300 -70 mod vært på EU kontroll. Det eneste de hadde å si var att det var slakke i styresnekka. Er dette en vanskelig jobb å fikse/justere? Tips mottas med takk
|
|
|
65
|
Forum / Problemløseren / Forsikring av roadster.
|
på: mai 12, 2011, 22:46:41 pm
|
Har ett spørsmål om forsikring av roadster. Fikk meg en overaskelse da det viste seg at min 69 roadster, som jeg hadde forsikret for 50 lapper ikke var forsikret for annet en en vanlig 1300 fra 69. Regner med ved en kaskoskade hadde jeg ikke fått stort igjen for bilen. Er det noen som har roadster som de har fått godkjent som veteran på forikringen, slik at man kan forsikre den for det den er verdt? Å hva må dere ut med ved full kaskoforsikring?
|
|
|
66
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor problem.
|
på: mai 12, 2011, 22:25:20 pm
|
Takker for tips. Er det normalt på en 1600 73-mod at der ikke er vakumklokke? Det er en liten slangestubb på venstre side av gasser som er plombert med en skru.
|
|
|
67
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor problem.
|
på: mai 08, 2011, 11:06:11 am
|
Cut-off er det den med ledning på venstre side? Glemte å skrive at jeg har prøvd med startgass. Har også skiftet gasser. Eneste jeg ikke har skiftet er coil. Skal også sies at motor har vært demontert, honet, nye ringer, nye ventilstyringer ++. Men har altså samme problem som før ``overhaling```.
|
|
|
68
|
Forum / Problemløseren / Motor problem.
|
på: mai 03, 2011, 23:20:17 pm
|
Har ett motor problem på min 1300S. Vill ikke gå på tomgang uansett justering. nye plugger, kabler, skiftet gasser, belger på innsug, bensinpumpe +++. Er også litt rar hvis jeg har slakket av på gassen og skal gi på litt. Kjennes ut som den skal dø ut før den kommer seg. Fungerer bra på vanlig kjøring. Lettstartet også. TIPS? ?
|
|
|
70
|
Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Lemmertz ``sprintstar``
|
på: juli 04, 2010, 23:05:03 pm
|
Har ett sett med Lemmertz Felger tror det er sprintstar. 4-130 5.5" og 8". I senteret er det spinners i crome som er festet på en gjenge ca 3 tommer el 7.5 cm. Mangler 2 av spinnerne. Noen som har 2 eller 4 fine å selge eller hvor jeg kan få kjøpt slike?
|
|
|
71
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Forsikring.
|
på: juni 03, 2010, 23:11:56 pm
|
Har også sjekket med Vesta. Maks 5000, kun til og fra veteran treff og utstillinger. Ca 2500 pr år som veteran med forsikringsum 50000. alt for dyrt. Andre tips??
|
|
|
74
|
Forum / Snikk-snakk / Forsikring.
|
på: juni 01, 2010, 22:02:09 pm
|
Har ei 1300-70 som er ombygd til roadster (safari cab). Får den ikke forsikret som veteranbil på grunn av at den er ombygd. Har prøvd hos Sparebank og Gjensidige forsikring. Har noen tips hvor de godkjenner disse som veteranbiler med den rimelige forsikringen?
|
|
|
76
|
Forum / Problemløseren / Dropspindler/Puma
|
på: mai 26, 2010, 23:31:40 pm
|
Skal senke min 1300-70 framme. Hva er å anbefale? Puma eller dropspindler? Hva blir godkjent? Mye arbeid/vanskelig å skifte om til puma? Hvordan ser jeg forskjell på original å puma? Trenger sårt tips da jeg skal bestille til helga.
|
|
|
78
|
Forum / Problemløseren / Sv: Må fikse lasteventil for å få eu godkjent.. What to do?
|
på: mai 23, 2010, 23:24:02 pm
|
Mårn. Hadde samme problem på min 1300-70 med bremsene. Hadde 70% forskjell bak. Etter skifte av bremsband og justering bar det på ny kontroll med samme resultat. Skiftet da pumpen. Dro så på ny kontroll som viste perfekte bremser bak. Så jeg anbefaler at du skifter alt bak når du først har det demontert. Lykke til.
|
|
|
80
|
Forum / Problemløseren / senking.
|
på: mai 23, 2010, 01:19:13 am
|
Hei. Har ei 1300 fra 70 (reg 69) ombygd te roadster. Den må senkes framme og bak. Tenkte på droppspindler. Hvor mye senker disse og hvor er de billigst å kjøpe? Enn bak, har hørt at det går å vri torsjonsfjerene. er dette mulig å hvor mye arbeid?
|
|
|
83
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bensin i bunnpannen
|
på: desember 12, 2009, 01:03:54 am
|
Takker. tror også etter litt sjekking at det må være flotørventil, da den er den som skal stenge når det er fullt med bensin. Cut/el tomgangsdyse kommer etter, så den ble utrlukket etter att det ble testet å hørte klikking.
|
|
|
85
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bensin i bunnpannen
|
på: desember 11, 2009, 00:33:13 am
|
Har ei 1300S -73 som jeg har fått ett problem med att bunnpannen fylles med bensin når bobla står i bratt motbakke. Er det noen som har hatt dette problemet eller hørt om lignende??
|
|
|
89
|
Forum / Problemløseren / Sv: Trøblette 1600 motor.
|
på: juni 11, 2009, 16:57:50 pm
|
Takker. Har ikke byttet kondensator og coil, men tror disse blir neste for utskifting. Ledningene er kjøpt hos Hot Shop, men problemene startet før disse ble skiftet.
Rask
|
|
|
|