Hehe, hjelper å tenke logisk, og det hjelper å ha løst den før (men da med en pære og 3 brytere. men samme logikken brukes)
Får følge opp med en til:
Du møter en svart mann i kun svarte klær på gata. Ingen gatelys er tent, det er ikke lys i noen vinduer langs veien, det er ikke månelyst, og det er overskya. Og ikke kjører det biler forbi. (Og nei, han smiler ikke bredt heller). Allikevel ser du ham på lang avstand. Hvordan?
Hehe, hjelper å tenke logisk, og det hjelper å ha løst den før (men da med en pære og 3 brytere. men samme logikken brukes)
Får følge opp med en til:
Du møter en svart mann i kun svarte klær på gata. Ingen gatelys er tent, det er ikke lys i noen vinduer langs veien, det er ikke månelyst, og det er overskya. Og ikke kjører det biler forbi. (Og nei, han smiler ikke bredt heller). Allikevel ser du ham på lang avstand. Hvordan?
jeg hiver på en ny en. en mann står i første etarsje , der har han 3 lysbrytere, alle er til kjelleren og det er bare 3 lys i kjelleren. han skal finne ut hvem bryter som er til hvem lyspæer. han han bare gå ned en gang. hvordan gjør han det?
Han lar bryter 1 være, skrur på bryter 2, lar den være på et kvarters tid, skrur den av og skrur på bryter 3.
Så går han ned.
Bryter 1 går til den pæra som er av og kald. Bryter 2 er til pæra som er av, men varm Bryter 3 er til den pæra som er på.
Kongefarge! Jeg har alltid vært svak for texas brown selv, men din er "noen" hakk mørkere enn det igjen. Gleder meg til å se denne "live" - bilder juger alltid en del.
Oatmeal innredning blir midt i blinken på denne, tror jeg. De beste bilene er de som tøyer grensene _litt_ Den kontrasten kommer til å gjøre det lille ekstra.
En delebil som man vurderer å skrote er vel neppe "i OK stand". Ble laget 15.000 av disse ifølge linken i mitt forrige innlegg - så ekstremt sjelden er den vel ikke. Får bli en vurdering om du syns bilen er verdt å ta vare på ift. stand egentlig. 1302 er dessverre litt undervurdert etter mitt syn - kan de reddes, bør de reddes. Blir hugget alt for mange av de.
Ris! De gamle baklyktene gir bakstussen karakter. Den blir litt boxy og pregløs med de små lampene. Kunne vært greit med doble baklamper, men da litt større enn det du har manipulert.
Skjermbreddere og leppe blir bra - hvis du lakker de i bilens farge. Ser ut på manipulasjonen som du har tenkt sort - men det bryter med "den gamle stilen".
Fuchs blir bra, men jeg syns helpolert blir litt for resto og litt for lite race.
Gleder meg til å følge prosjektet og se denne ferdig!
Hehe...hva kan det komme av at jeg ikke er overrasket ovar at dere synes det....?
Jeg synes bilen ble litt trægere med disse felgene, mulig det er dekka som gjør det. Den mistet liksom utrykket sitt. Men jeg skal ha det til vurdering. Dukker det opp et sett med 4,5" og 5,5" ekte detaljerte og lommeboka sier ja, så blir det kanskje noe.....
Tror nok det er dekka som gjør det. (Ja, jeg foretrekker også detaljerte. Men du burde hatt sorte bolter :p)
Er ikke skråsikker, men jeg tror den messingplaketten er en jubileums-greie man fikk kjøpt for å feire at VW hadde runda 2 mill eksemplarer. Bare et tilbehør. - eller er det en sånn du har?:
Ja sitter med en folieskjærer............har et prog. på jobben men er litt tungvint det også
Da foreslår jeg at du designer i inkscape, og lagrer i et format som folieskjærer-programmet ditt forstår. Signlab tar imot pdf vet jeg - hvis det er det du har.
Programmer for folieskjæring er a) ikke gratis og b) ikke bra. SignLab er det beste jeg har brukt, men ikke noe jeg har lyst til å sitte og designe i.
Når det gjelder vektor tegneprogrammer (antar at du ikke sitter med folieskjærer, men vil lage en fil som kan brukes), så er CorelDraw eller Illustrator state-of-the-art. Disse er heller ikke gratis.
Inkscape er derimot gratis, og funker. Iallfall fett nok til det behovet du ser ut til å ha.
så lenge en skriver på norsk, uansett dialekt, så skjønner en hva som blir skrivi vel?? synes stadig det er folk som klager på skrivefeil og sånn, men hva så??? så lenge en gjør seg forstått så er det vel samma det?? er nok mange firkantede mennesker der ute som liker å hakke på folk som er uheldig å trykker på feil kanpp....
Skal alt ansvaret for en grei kommunikasjon ligge hos mottaker og ikke avsender? Jeg bare spør.
Når man senker med puma foran måman vel senke tilsvarene bak vel?.............mener det står det inoen papirer jeg har fra møller. Og hvor mye kan man senke og ennå få det godkjent??
Lurer en del på dette selv.
I papirene fra Møller står det at bilen skal ha samme høyde foran og bak, ja. I tillegg anbefaler de at justeringsskruene på pumaen sveises fast. Så det vil bts kreve og.
Man kan ikke senke mer enn at det ikke subber ved maks belastning og/eller sving. Dette er vel biltilsynets regler.
Jeg vet ikke helt sikkert hvor problemet var, for jeg ble lei av å løpe bak og teste hele tiden så jeg gjorde sjekka endel ting i samme slengen, etter å ha sjekka taklyset og rydda litt i ledningene under dashen, fant jeg ut at sirener/lys var kobla opp til nødlysene (og det var kretsen med problemet). Kablene til sirenene var litt halvveis kobla på og et par av gummikappene som skal dekke kabelfoten ikke var på. Jeg vet ikke om det kan ha vært lekkasjen (skulle ikke tro det var strøm i dem når knottene står i av-posisjon), men etter at jeg var ferdig fikk jeg ikke noe utslag på ampere-målern lenger. Så hvis det ikke er jeg som har herpa målern, så gjorde jeg kanskje noe riktig i dag.
Svaret får jeg imorgen, for nå lar jeg batteriet stå kobla til over natten. Pokker så digg det hadde vært om problemet faktisk er borte...
Kanon, Espen! Høres riktig så bra ut. Venter i spenning (he, he) på måleresultater imorgen.
Hehehe, godt poeng Det er ikke noe interiørlys i "førerhuset", men jeg hadde garantert gått i den fella hvis det hadde vært det Det er bare et interiørlys i taket bak i "lasterommet", men den er ikke automatisk, man må dra ut knotten i dashen for å få lys.
Litt rart forresten, at det ikke er noe interiørlys foran?? Ut fra Bentley-boka ser ut til at det var standard på en 69-buss, jeg vet ikke om det kan skyldes at panelbusser ble enklere utstyrt eller om det har noe med at den er litt bygget om som brannbuss. Det at bilen har sirener og blålys gjør at det elektriske ikke er helt standard (og det er jo en mulighet at feilen gjemmer seg i "ekstrautstyret", jeg vet ikke hvilke kretser de er kobla på)
Da sjekker du ekstrautstyret først - sjekk alle ledningsender der sirene og blålys er kobla fra, isolér med el-tape hvis det er noen du er usikker på. Og sjekk den knotten for interiørlyset - at det ikke er irr og overslag der.
Ønsker å lage en bedre prosjekt tråd på bilen min, men hva synes folk er digg å lese om?
kom med innspill på hva dere liker å lese om. Gjerne sette denne som sticky om det kommer gode innspill
Problemløsning! At folk forklarer utfordringer de har møtt på og hvordan de løste dem. Gjerne forklarende kommentarer hele veien egentlig. Og så liker jeg plate- og lakkarbeid. Og gjerne et glimt av "hvordan det skal bli", enten det er prøvemontering av felger eller rett og slett bare litt om målet.
Takk for rådet Knasten, jeg har fått lånt meg et sånt multimeter i dag og skal prøve den ut i morgen (hvis jeg finner ut av hvordan den skal stilles inn )
Et idiotspørsmål til, koble i serie med jordingskabel, betyr det å koble begge kontaktene til jordingskabelen ved siden av hverandre?
Ikke helt. Du kobler jordingskabelen av batteriet, så kobler du ene kontakten på multimeteret på jordingskabelen og den andre på batteripolen.