Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 30
|
94
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: april 24, 2011, 10:01:30 am
|
Hvem snakker enkel fjær? Og det er ikke hvor mange fjærer du har som betyr noe, men hvor sterk den er. Mine er doble.
Jeg har single fjærer, men de er såklart bergnet for trimming. De er mye stivere så ventilene rekker å lukke før det går galt. Hvis en bruker orginale fjærer så vil det vel bli det vi kaller ventil flyt? Det er vel veiva som avgjør hvor høyt turtall en kan kjøre. Std veiv har jo ikke motvekter.
|
|
|
95
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: april 23, 2011, 22:35:12 pm
|
Har en 1600 du kan få låne i mens du fikser motoren din igjen Vi skrur den i på mandag og du kan fortsatt kjøre frem til motor er ferdig, tar en dugnad på detta Arild Hadde vært kult det Ja faen detta fikser vi Arild, motoren står jo bare her å venter på bedre tider hehe Da har vi en plan
|
|
|
96
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: april 23, 2011, 21:35:05 pm
|
Har en 1600 du kan få låne i mens du fikser motoren din igjen Vi skrur den i på mandag og du kan fortsatt kjøre frem til motor er ferdig, tar en dugnad på detta Arild Hadde vært kult det
|
|
|
97
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: april 23, 2011, 19:38:07 pm
|
A-ha.. der har du synderen. Da må blokk, veiv og de to rådene måles over på alle tenkelige måter før du benytter de videre. Disse delene slår seg fort ved varme gang. Stikk gjerne innom med rengjorte deler så skal jeg kikke over for deg. Kjedelig feil...
Ja en kjedelig feil ja. Jeg skal vaske blokka, men veiv og råder tror jeg at jeg bytter ut uansett. Det er en ny std veiv og brukte råder. Jeg tror jeg vil ha en motvekts veiv. Når motoren gikk så var det veldig kvikk respons! Std veiv er vel god for ca 5000 + - rpm. mens en motvektsveiv takler vel ca 7000 rpm. Hvis du har deler for salg så er jeg innteresert jeg
|
|
|
98
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: april 23, 2011, 19:01:18 pm
|
Siden vi ble snytt for våren, og gikk rett fra vinter til 20 grader og solskinn, har aktiviteten de siste dagene begrenset seg til å vaske, fylle tanken, og velge spilleliste på ipoden. Herlig Gjenstår noe småpirk, men nå nyter jeg de milene jeg kan... Så du kjørte forbi Mc Donald i dag Den ser veldig bra ut
|
|
|
99
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: april 23, 2011, 18:25:45 pm
|
Jeg har en Kone som mener at dette har blitt dyrt nok Da har du noen alternativer da. 1) Skaff Ny kjerring, yngre modell med færre kilometer på klokka og mindre slagvolum, som støyer mindre? 2) Be kjerringa holde kjeft og bruk de pengene du selv vil med god samvittighet. Du klager vel ikke når hun kjøper nye sko, selv om hun allerede har 40-50 par i skapet som hun ikke bruker lengere "fordi de er fra i fjor", eller når hun vil ha hele den dyreste serien fra Miele fordi "de har så fine fronter" selv om dere allerede har fungerende hvitevarer.. eller lignende fjas..? Dessuten kan du jo bare la være å fortelle alt til henne. Jeg har en meget tolmodig Kone Fikk akkurat disp til å fortsette med VW
|
|
|
100
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: april 23, 2011, 18:12:21 pm
|
Felleskonto.. og holde på med bil, funker aldri Da blir det heller mange par tøfler. Men pussig om oljen bare er grå... for ved et lagerhavari pleier det og utvikles mengder med små blanke flak. Åpn den opp. Er ikke sikkert det er så galt. Men fikk ikke svar på spørsmålet om den satt dønn eller om det er ørliten bevegelse på reimhjulet. Har du ekstra sump? Er forlengelsen av pick up tett.. så den ikke suger luft? Hei Erik Nå har jeg åpnet den. Jeg tror jeg vet hva som har vært feilen. Vevstaken på syl 2 og 4 sitter fast/ går tregt. Lager på veiv nr 2 fra front og bakre lager sitter fast. Jeg satte på de gummi ringene på de midtre pinnboltene, men denne har jo shuffel pin. Det ligger gummi mellom annlegsflatene Så det jeg tror er at oljen har lekt ut mellom lager/annlegsflatene på midtre bærelager/bukker? Så har ikke de fremre og bakre lagre fått nok smøring.
|
|
|
101
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: april 23, 2011, 12:03:53 pm
|
uff dette var kjedelig selv har jeg hatt opp min 1835 to ganger.. første gangen var det en ventil som kilte deg, og andre gangen en kombinasjon av et fordelerdrev som ble most og et lager som sto feil, slik Jee beskriver. Ikke gi opp Hei Roy Jeg får se etter påske. Akkurat nå så er det ingen lyst å spore!
|
|
|
102
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: april 23, 2011, 12:00:15 pm
|
Fortell under hvilke omstendigheter den tok kveld? Høyt turtall? Varme? Oljetrykk?
Jeg kjørte uten å presse motoren, Jeg hadde vel maks 2500 rpm. Jeg parkerte nede byen for et ærend. Starta den og da lyste olje lampa. Stoppa motoren og peilet oljen. Den var mellom min og max.Så jeg fylte på til merket og startet opp. Alt så greit ut. Jeg kjørte i 5 min så kom oljelampa på og den bare døde tvert etter at lampa begynte å lyse. Sån går det vel når en ikke kjører med oljtrykk instrument.
|
|
|
103
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: april 23, 2011, 11:47:16 am
|
Dette er ikke unormalt om dagen dessverre. Har fått inn to motorer i vinter hvor eier har gitt opp.....som har vært utsatt for det samme. Nymonterte motorer med veiv skjært på bæring og sitter bom fast.
Den ene grunnet feilmontering av lageret. Og hadde trykket styrepinnen til lageret langt inn i lageret. Den andre for lite endeslakk ved bakre lager.
Men dette pleier å skje umiddelbart under eller etter innkjøring. Ikke etter en kjøretur.
Sitter veiva helt fast. Dvs kan reimhjulet beveges 1mm eller 0mm?
Hvordan fløt veiva i lagerne når du monterte blokka?
Alt etter boka. Motoren gikk lette og fint rundt. Jeg har tappet av olja i dag. Den har en grå aktig farge. Kjennes ikke ut som det er noen partikkler fra lagera. Akkurat nå så føler jeg meg helt ferdig med VW, men vi får se etter påske. Jeg har en Kone som mener at dette har blitt dyrt nok Så ingen godkjente middler til deler så stopper vel dette opp av seg selv.
|
|
|
104
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: april 22, 2011, 23:17:02 pm
|
Topdekslerne af først og se hvad der sker under der? Måske løsne vippestellet og se om det kan få motoren til at dreje rundt? Mange muligheder uden at splitte blokken igen..
Stå på! Den 1200 motor jeg hentede hos dig drejede pludselig rundt da den ene topp blev skruet af.
Skal prøve det, men jeg har en følelse på at det er veiva.
|
|
|
105
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: april 22, 2011, 23:15:57 pm
|
Har veiv til deg om du trenger.0,25 over dim. på rådelager.Std. bærelager. Har svinghjulet og.Har ikke råder til denne men andre kan vel hjelpe deg med det.
Hva er prisen for dette?
|
|
|
108
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: april 22, 2011, 17:51:19 pm
|
Takker for deres medfølelse. Jeg kommer vel til å se på det etter påske. Det som er ekstra kjipt er at jeg har stått i 4 1/2 måned å skrudd. Vært nøye, spurt meg frem for at dette ikke skulle skje.
|
|
|
113
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med 1915.
|
på: april 21, 2011, 20:36:39 pm
|
Bra Arild. Da virket tydligvis 009 fordelere og den elektroniske tenningen.
VWhilsen Alf
Ser joggu meg ut til det gitt. Du får si hvor lite du skal ha for den
|
|
|
114
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Snart med 1915.
|
på: april 21, 2011, 15:11:25 pm
|
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nå går min nye 1915. Jeg er kjempe fornøyd med resultatet. Den er sykt kvikk Dette er første gangen jeg trimmer. Jeg har kun overhalt og da brukt std deler, men når en skal trimme så blir alt 3 ganger mer krevende. Jeg tok en videosnutt av innkjøringen av kammen, men det ble heller dårlig kvalitet og mye garage tak . Jeg skal ta video kamera og filme, så legger jeg det ut i tråden i morgen
|
|
|
115
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med 1915.
|
på: april 20, 2011, 23:17:35 pm
|
Fikk gjort masse i garagen i dag. 1/2 arbeidsdag på jobben Jeg skal legge ut noen bilder i morgen. Hvis alt går etter planen så blir det en videosnutt av oppstart i Påsken. Gleder meg Jeg og
|
|
|
117
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Snart med 1915.
|
på: april 20, 2011, 23:08:58 pm
|
Fikk gjort masse i garagen i dag. 1/2 arbeidsdag på jobben Jeg skal legge ut noen bilder i morgen. Hvis alt går etter planen så blir det en videosnutt av oppstart i Påsken.
|
|
|
120
|
Forum / Problemløseren / Ventilklaring??
|
på: april 20, 2011, 15:19:49 pm
|
Skal ventilklaringen være 1mm på eksos og innsug? Høres mye ut Dette er fra 66 mod og opp Type 1.
|
|
|
|