juni 01, 2024, 05:41:26 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2
1  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1971 modell 1302S - et svært lett "prosjekt"! på: august 11, 2011, 13:21:21 pm
Takker så mye for det, her forstår jeg at jeg må ha med meg en ekspert når jeg skal montere hele luftsystemet på nytt, da jeg aldri har gjort dette før! Der er bryter'n ja, sant! :-) Takk for god info! Dette vil jeg ha!
2  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Ny tittel: Forskjellige interiørdeler til 1302S ønskes kjøpt!! på: august 10, 2011, 19:06:30 pm
BUMP, første post er redigert med ønskede ting! :-)
3  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1971 modell 1302S - et svært lett "prosjekt"! på: august 10, 2011, 18:50:47 pm
De to knottene med sirkulerende piler på dashen min gjør ingenting når man skrur på dem likevel, dessuten mangler ene munnstykket fra friskluftboks til frontrute, så hele dashen min må reworkes. Like greit å få på polstret dash samtidig, samt nyere speedometer med mindre tall (som går til 160), tenker jeg. Vet du om noen som har, eller skal jeg lage en wanted-tråd? Glad
4  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1971 modell 1302S - et svært lett "prosjekt"! på: august 10, 2011, 17:49:09 pm
Friskluftvifte komplett med bryter - eksisterer dette til 1302S ?? Jeg har det for meg at jeg har sett det en gang.. Jeg vet det finnes til 1303S.. Dette er svært kjekt, da frontruta mi dugger seg til igjen med en gang noen er litt regnvåte inni bilen...
5  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1971 modell 1302S - et svært lett "prosjekt"! på: august 09, 2011, 10:03:34 am
Takk for tipset, det tenkte jeg på sjøl, angående bygglampa! Blunker

Og takk - ja, jeg liker den veldig godt. Stortrivdes i veteranbilløp i helga, sjøl om den ble litt blaut. Men men, jeg skal vel få fiksa det og!
6  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1971 modell 1302S - et svært lett "prosjekt"! på: august 07, 2011, 19:25:28 pm
Takk for alle tips! Må finne kilden til dette, så jeg skal pelle ut seter og gulvtepper når det blir finvær igjen!
7  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1971 modell 1302S - et svært lett "prosjekt"! på: august 07, 2011, 15:10:42 pm
Jess! Da hadde jeg denne på treff idag! Ble fint vær - men endte med regnvær som faen!

Da jeg kom hjem oppdaget jeg en mengde vann som sto på gulvet bak. Dette kom rett etter at jeg kjørte i en svær vanndam på veien hjem, for bilen var tørr da jeg parkerte den. Tok opp mattene og la masse papir under for å suge opp. Noen som har en idè eller en teori om hvor dette kunne komme inn fra???
8  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1971 modell 1302S - et svært lett "prosjekt"! på: mai 07, 2011, 11:29:43 am
Tusen takk for det Glad


Jobber meg nedover lista med småplukk, og nå er det vel girkassa sin tur. Ved oppstart av kald bil, så lager girkassa en tung susende lyd med en svak rumling i bakgrunnen. Denne lyden forsvinner når jeg trår inn clutchen. Den blir også helt borte når bilen blir driftsvarm.

Er i startfasen når det gjelder mekanikk, så alle tips tas imot med takk. Osteaktig


Rattet mitt er originalt altså? Okei.. Glad
9  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1971 modell 1302S - et svært lett "prosjekt"! på: mai 05, 2011, 16:10:53 pm
Der har vi foring ja! Det skal jeg få se og bestilt! Må sjekke om det er noe mer snacks jeg trenger først, så jeg kan sende etter alt med en gang. Glad

1302S ratt maken til bildet jeg la ut har jeg ikke Trist Er på jakt etter et, riktignok!

Hva er mest riktig å ha sammen med dette rattet? Speedometer med litt store tall som går til 140, eller det litt "nyere" med litt mindre tall som går til 160/180 (husker ikke helt hva). Tallskiven på sistnevnte minner om speedometeret som sitter i 1303 iallefall.

Speedometer i min 1302S minner litt om 60-tallsspeedometeret iallefall. Regner med dette var originalt på min bil det også.
10  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1971 modell 1302S - et svært lett "prosjekt"! på: mai 05, 2011, 14:41:58 pm
Noen som vet hvor man får kjøpt slike nylonsforinger til gearoverføringa? Glad kunne ikke finne det hos Unneberg sine nettsider...
11  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Til 1302: Ratt, speedometer, mv på: mai 01, 2011, 20:13:19 pm
Hei! Har du fått solgt delene?
12  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1971 modell 1302S - et svært lett "prosjekt"! på: mai 01, 2011, 20:00:23 pm
Takk for det! Syns selv denne er i ålreit stand! En del uoriginale detaljer, derfor tenkte jeg at jeg skulle ut på jakt for å finne litt, slik at jeg kan reversere noe! Glad

Må vel komme meg på treff med denne, for den forrige jeg hadde var ikke i slik stand at det var sømmelig, egentlig.. maken til rustbøsse... :O

Jepp, skjønner, i mitt tilfelle er det sikkert greiest å skaffe alle brytere og lignende fra en dele-1302S som ikke er moden for veien mer.. så var det bare å finne noe slikt som en 1302S delebil da!! :O
13  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 75 Jeans på: mai 01, 2011, 19:31:15 pm
Hei!

Fint å høre at gamlebilen er i trygge hender! Jeg får kaste meg i 1302S'en en dag og legge turen til Oslo i anledning slektsbesøk når den dag kommer! Fått gjort noe med setene enda? :-)
14  Forum / Prosjektgarasjen / 1971 modell 1302S - et svært lett "prosjekt"! på: mai 01, 2011, 19:03:41 pm
Hei og hå! Da har jeg investert i ny luftkjølt folkevogn igjen og denne gangen kjøpt en litt finere enn den forrige! Litt moro å ha noe som er EU-ok og som kan kjøres som den er. Men det gjenstår noen små knirkelyder før den er helt i toppsjikte.

Bilder:



















Rust har jeg ikke funnet. Så det er kun teknisk.


Forrige eier har lagt opp ledning til en spylervæsketank med elektrisk pumpe fra en 1303S. Denne har fått en litt stygg vippebryter midt på dashbordet. For å bedre original look, kunne jeg gjerne tenkt meg viskerbryterhendel som skal sitte ved rattstamme, da det gamle trykksystemet som henter trykk fra reservehjul er borte, istedenfor den stygge vippebryteren som ser alt annet enn originalt ut.

Jeg vil også ha et originalt 1302S ratt - rattet er tatt fra en 1300 fra 1969 i følge forrige eier. Med det mener jeg et slikt et (tror jeg??);


(eller et svært likt det der, iallfall!)



Videre er det greit slark i gearsystemet. Gearspaken knirker ved veksling, og under kjøring, så "ligger" denne stanga og "hviler" fordi overføringen er så slapp (virker det som), og produserer en irriterende metallisk dirrende lyd. Noen måte å "overhale" overføringen på slik at denne blir litt tettere? Glad

Bortsett fra dette er det lite jeg kan få satt fingeren på her! En fantastisk liten bil Glad (har hatt mange veteraner, men kommer alltid tilbake til bobla Blunker )
15  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Ny tittel: Forskjellige interiørdeler til 1302S ønskes kjøpt!! på: april 28, 2011, 17:07:30 pm
Du får en PM nå =)
16  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: "Ramme" rundt bakvindu innvendig + dashbordpolstring 1302 ønskes kjøpt på: april 25, 2011, 19:13:29 pm
Trenger også sårt den trakt-plastsaken som skal lede vann fra rista i panseret og ned til dreneringshullet i bagasjerommet foran. Denne er på mystisk vis forsvunnet. Glad (Ugreit å la den stå ute en dag dersom det begynner å regne mens jeg f.eks tøffer en tur på jobb eller lignende...)
17  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: "Ramme" rundt bakvindu innvendig + dashbordpolstring 1302 ønskes kjøpt på: april 13, 2011, 20:24:32 pm
Åja den har større rute ja? Min er en 1971 modell!
18  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: "Ramme" rundt bakvindu innvendig + dashbordpolstring 1302 ønskes kjøpt på: april 12, 2011, 21:30:46 pm
Rammen rundt bakvinduet er viktigst, da denne mangler helt og det under ikke er veldig pent Glad
19  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: "Ramme" rundt bakvindu innvendig + dashbordpolstring 1302 ønskes kjøpt på: april 12, 2011, 17:14:25 pm
Åja.. Glad det er kanskje sjeldent ja... Jeg tenkte litt for å dekke opp for det uoriginale hullet som er borret i dashbordet midt mellom vindusvisker- og varsellampebryter av forrige eier (ettermontert liten bryter til elektrisk pumpe i spylevæsketanken). Glad

Hendelen tenkte jeg litt på for å erstatte samme uoriginale knapp, og samle funksjonen til vindusviskern i èn tidsriktig bryter Glad Men jeg gjetter på at samleverdi er samleverdi... Osteaktig
20  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Ny tittel: Forskjellige interiørdeler til 1302S ønskes kjøpt!! på: april 12, 2011, 15:55:48 pm
Edit: Bumper opp denne igjen for å oppdatere den litt. Jeg har bestemt meg for å gjøre den så utrustet som mulig. Dashbordpolstring hovedsakling for å dekke over riper og et par uoriginale hull som er borret i dashen min.

Denne bobla har metalldashbord i samme farge som bilen uten svart polstring. Kunne gjerne tenkt meg slik svart polstring - noen som har? Kjekt om radiohullet ikke hadde skjært hull, men det gjør ingenting om det er hull til radio i polstringen :-) Alt skal jo selvfølgelig være reverserbart!

Derfor trenger jeg:

- Komplett svart dashbordpolstring 1302S med tilhørende forlengede brytere og luftemunnstykker.

- Rullebelter i god stand med tilhørende fester for BEGGE sider foran! Gjerne den 70-talls typen med en sylinderformet pigg som skal ned i et rundt hull, og som utløses ved å dra i (oransje?) ring rundt låsehullet. Glad

- 1302S ratt ("Sikkerhetsratt"..? Svart, med stort polstret hornområde i midten - mitt er til eldre utgave - tror rattet med krombøyle er fra 60-tallet...)

- 1302S speedometer som går til 160 (det med litt mindre tall enn forgjengeren)

- Vindusviskerhendel som skal sitte ved rattet

- Friskluftvifte 1302S komplett - med ny friskluftboks, vifte og bryter.

- Komplett hengerfeste som passer 1302S. (skal hekte på en combi-camp, hihi!)

Rop ut på PM om dere har dette liggende, samt prisforlangende!

21  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 modell VW 1300 prosjektet! på: august 01, 2010, 12:21:59 pm
Det går tregt her, men snart skal jeg få tak på et motorlokk og litt smådeler... sveisinga får jeg nok neppe råd til før neste år, da det blir tunge utgiftsmåneder fremover. Men men. Jeg skal oppdatere med bilder etterhvert som det skjer ting Glad

Det er noe som klikker litt i hjulet når jeg kjører. Jo fortere det går, jo fortere kommer klikkelyden. Høres ut som det er en gang per runde på hjulet! I tillegg tar bremsene noe ujevnt, da den drar litt til venstre ved brems.... Er det en tung jobb å bygge om til skiver foran, eller går dette greit? Er ikke såå beinfiksert på å holde den original sånn teknisk, mer heller utseendemessig Glad

22  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 modell VW 1300 prosjektet! på: juli 07, 2010, 05:06:16 am
Takk for info! Osteaktig Motorlokk fra 1302 passer på 1300'n ja? Glad I såfall legger jeg det til på lista Glad

Ang. skjermer ser jeg du har fått et tilbud om det, haz.. det betyr sikkert at jeg bør lete etter et annet par Blunker Jeg har uansett ikke råd før litt utpå høsten Glad
23  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 modell VW 1300 prosjektet! på: juli 04, 2010, 12:44:39 pm
I tillegg: Har noen to bulkfrie framskjermer? Med blinklys på toppen? Mine er svært ujevne grunnet en del bulking og flikking...
24  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 modell VW 1300 prosjektet! på: juli 04, 2010, 12:43:16 pm
Treng og et motorlokk, da mitt har en del bulker. Dessuten syns jeg det blir overdådig varmt inne i boksen bak der, så er det noen som kan bekrefte eller avkrefte myten om at de ekstra ventil-hullene i motorlokket gir bedre kjøling?

Sånn har jeg:



Dette er lokket med ventilhull. Kjøler dette bedre?

25  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 modell VW 1300 prosjektet! på: juli 04, 2010, 12:33:52 pm
Takk takk, ja, skal grave litt til uka Blunker

En ting - en kamerat har ei boble, en 1969 1300 med metall-dashbord, lik mitt. Han lurer på om det er mulig å fjerne den "svarte dashbord-polstringa/kledninga" på vw 1300S og 1302S fra rundt 1970 og "kle" det originale metalldashbordet fra 1969 mod. 1300'n med dette, eller må jeg fortelle ham at dette er lost cause? Glad takk for hjelp!
26  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 modell VW 1300 prosjektet! på: juni 24, 2010, 22:44:28 pm
Takk for god info Glad Dessverre har jeg til gode å kunne sveise selv.. gjør mye mekanisk og teknisk, men ikke karrosseri-arbeidet... dette tenkte jeg å lære meg så fort som mulig!! Noen som vet om noen som er gode på dette i Hamarområdet, da? :-D
27  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 modell VW 1300 prosjektet! på: juni 24, 2010, 21:12:05 pm





Ja... vi har bare VW.. Passat 2009 til venstre og Passat 1990 til høyre  Øyerulling


Rust. Sprekken er sprekken mellom dør til høyre og sideplate til venstre. Dersom stigtrinn og bakskjerm demonteres, burde det være ok å få tatt dette tror jeg.. Håper ikke det krever mye sveising..


Her derimot, kanskje den trenger en sveis... Bak, ved skjermen.



Uoriginal turteller = Trist



Radiohull... det er litt bøyd inn i nedkant der... Lurer på hvordan jeg fikser dette, så det ser ut som det aldri vært stereo der. Er det en slik innbrett på nedkanten på hullet originalt, eller er det noe tidl. eier har gjort?



Her bak, hos 1300'n, var det ryddig og pent. Går utrolig pent og bruker ikke en dråpe olje (overhalt for 3340 km siden).
28  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 modell VW 1300 prosjektet! på: juni 24, 2010, 20:39:43 pm
Fått den hjem på gården nå endelig. Skulle gjerne også likt å visst hvorfor sikringen til frontlysene har en tendens til å gå når det regner?
29  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 modell VW 1300 prosjektet! på: juni 22, 2010, 10:57:59 am
Hvorfor er egentlig flere VW-bensinmålere jeg har sett så upresise? Er det noen måte å gjøre boble-tankmåleren noe mer presis på? (VW 1300 1968 i mitt tilfelle da) Glad
30  Forum / Prosjektgarasjen / 1968 modell VW 1300 prosjektet! på: juni 21, 2010, 20:40:55 pm
Ja. Da har jeg handlet inn en VW 1300 fra 1968. Tror den har vært lakket opp igjen en gang på 90-tallet, men noen små rustbobler titter frem nederst på skjermene. Det er reparert rust foran på skjermene under begge lyktene, dette er grunnet og gjort klar til lakk, men lurer på om jeg ikke skal gjøre det om igjen. Ellers må den gås over innvendig. Interiøret er ikke pent. Det har sittet både stereo og uoriginal turteller i den, og disse sporene skal slettes. Motoren, en 1300 visstnok med 1600-stempler-og-sylindrer går meget pent og bruker ikke en dråpe olje, men hvordan fungerer dette i lengden? I overkant med kompresjon, eller klarer motoren dette?

Bilder kommer!
Sider: [1] 2
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!