Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
2
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Endelig
|
på: april 12, 2009, 11:09:09 am
|
dæken, den va jo fin, hvordan modell er det? har en 64, 65 model,ikke helt sikker, tror den har samme farve som din. må bare få.. start på den:)
|
|
|
4
|
Forum / Problemløseren / Sv: originale skilt til boble..?
|
på: april 03, 2009, 21:32:26 pm
|
det er akkurat det, har snakket med biltilsynet, de finner ikke noe i arkivet deres som de sa. fikk beskjed om å ringe 06650 men der møtte jeg bare en dame som virket ganske uinteresert å lurte på hvem som hadde bedd meg ringe dit.. og at de hadde heller ikke noe arkiv. hun mente det nummeret jeg har var det som var da bilen var ny. jeg mener nummeret som er nå ikke kan være det originale. mener da i 1965 at det skal være en W ett eller annet... å ikke YU..
|
|
|
5
|
Forum / Problemløseren / originale skilt til boble..?
|
på: april 03, 2009, 11:25:15 am
|
noen som vet hvor jeg kan finne det originale nummeret som var på bobla da den var ny? har snakket med biltilsyn, men ble egentli ikke noe klokere...
|
|
|
12
|
Forum / Problemløseren / Sv: senking av bobla.. trenger man en puma til det..?
|
på: mars 31, 2009, 09:05:39 am
|
hehe vel.. vet faktisk ikke hvordan hjul jeg skal ha, har de originale stålfelgene, så er vel 155,15 er det ikke..? men etterhvert så er det vel greit å få 165 65 15 el no framme, å 195, el 205 65 15 bake, men tar gjerne imot tips:) vil at bilen skal være like lav bake som framme. har nettopp kjøpt denne bobla så er ganske fersk i dette.. fikk den billig, og er en hvit 64 model som nesten ikke er rust på å innredning ganske pen å original:) ps: takk for alle gode svar, er jo allerede blitt klokere.
|
|
|
20
|
Forum / Problemløseren / senking av bobla.. trenger man en puma til det..?
|
på: mars 29, 2009, 22:25:58 pm
|
slik jeg forstår det så kan en senke bobla helt gratis ved bare å vri på torsionstagene ,? ifølge filmene på you tube der han senker en type 3 ... vist en ser bort fra dempere da.. stemmer dette? isåfall, hva er fordelen med en pumaforstilling? må bare sjekke.
|
|
|
22
|
Forum / Problemløseren / Sv: kondensator
|
på: mars 28, 2009, 15:24:46 pm
|
må kanskje gå over å justere stiften da, noen som vet va åpningen skal være? 1964 t1.. 6 volt..
|
|
|
23
|
Forum / Problemløseren / Sv: senking av vw type 1 1964..
|
på: mars 28, 2009, 15:21:50 pm
|
takker for ett bra svar, nei virker ikke så avskrekkende:) er jo bare å sette seg litt inn i det så går det:) tenkte bare på å senke rundt 6 cm ca.. kanskje 10.. er det veldig mye? men skal ikke ha så lavt at dekkene tar i. nye dempere vil jeg ha også, så er kanskje like greit å kjøpe kortere dempere da:) nye foringer her å der trenger jeg sikkert også, når en først er igang:) felger haster ikke nei., bilen er egentlig fin slik den er, helt original, men litt senking gjør seg..  fordeleren er en bosch ett eller annet..hehe.. er vakumklokke på den.helt ny ihvertfall:)
|
|
|
25
|
Forum / Problemløseren / Sv: senking av vw type 1 1964..
|
på: mars 28, 2009, 11:14:33 am
|
skjønner:) må vel ha meg en sånn puma pumaforstilling å kortere dempere da, men er fortsatt usikker på¨senkinga bak.. noen som har tips eller er det bare å spørre de på unneberg kanskje.. kjøpte helt ny fordeler på hotshop, 2000 kosta den .. sukk... måtte vist ha det siden jeg ikke fant noe nummer på den originale som stod på...
|
|
|
27
|
Forum / Problemløseren / senking av vw type 1 1964..
|
på: mars 28, 2009, 01:15:57 am
|
fant meg en boble å tenkte jeg skulle senke den , framme å bak. vet det står mye om det her og har lest endel, men blir ikke helt sikker, er det slik at en må bytte forstilling;feks puma, el no. el kan en senke bobla med original for, å bakstilling..? (ved å ta løst å vri på torsons stagene etter som jeg har lest...) og er det en fordel å få kortere dempere?
og hvorfor er felger så himla dyrt til boble..
|
|
|
29
|
Forum / Problemløseren / kondensator
|
på: mars 27, 2009, 16:52:08 pm
|
den grønne ledninga på kondensator som sitter på fordeler , skal den på pluss eller minus på coilen..?
|
|
|
|