Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 62
|
1
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gunnars 1303 '75 Lofoten grün, og andre prosjekter.
|
på: april 13, 2025, 08:46:55 am
|
Ja det er nok toppene som er den store begrensingen. Men enkelt å oppgradere senere da  Hvilken type råder bruker du? Jeg stusset litt på det anslaget men så så jeg at det er snakk om orignale topper, og da har du jo mye å gå på senere  Blir spennende å se hvordan det blir å gå fra 044 og tilbake til originale topper når den tid kommer. En såpass "slapp" kam vil jo også begrense hk en del vil jeg tro.
|
|
|
5
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 1500 Zenith
|
på: april 03, 2025, 05:14:22 am
|
Den linkagen har jeg sett maken til tidligere, trodde da at det måtte være en overgangsmodell, de begynte jo med lagring av staget etterhvert.
|
|
|
6
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grellands 67 cal-look
|
på: april 03, 2025, 05:03:47 am
|
Så da må jeg finne på en løsning, og jeg tenkte kanskje jeg skulle kjøpe et par sånne og prøve å få sveiset inn de på baksiden, hvis jeg kommer til fra baksiden: [attachment=2]
Borre 3 hull dra en ledning eller hyssingstump igjennom den midterste, tre den bort i kvarter panel åpningen tre slik plate innpå og sett fast en mothake f.eks ei skive på ledningen og dra så sveise skiva bort til hullet, punkt fast i de to andre hullene. 66 modellene hadde ikke dette hullet så antageligvis er din 67 litt eldre enn Kjell Tormod sin. Skal vel egentlig være fingjenget mutter til belter?
|
|
|
9
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gunnars 1303 '75 Lofoten grün, og andre prosjekter.
|
på: april 02, 2025, 21:40:35 pm
|
[attachment=1]Og så klarte jeg ikke å slå meg til ro med 69... Så da ble det en ny SSP 78.4mm veiv fra Heritage. Og etter mye mer jobbing med blokk, så er den vasket og klar for prøve montering. Blir da: 78.4mm veiv 92 sylindre og stempler CB 2237 kam, gammel profil Original topper nye Antageligvis to doble 40mm dellorto
|
|
|
25
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gunnars 1303 '75 Lofoten grün, og andre prosjekter.
|
på: desember 05, 2023, 11:21:02 am
|
Snart 10år siden forrige oppdatering.. Drøyt, det har vært mye hus og garasjebygging i mellomtiden. Nå er det enda en motor på gang, pleier å begynne på motor prosjekter og ikke gjøre dem ferdig. Så får vi se.. Nå er det bussmotor til 74 modell Transporter buss som burde vært bygd. Det blir 78.4mm veiv og 92mm sylindre. Det måtte slipes temmelig mye for å få plass til veiv og råder.
|
|
|
26
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -71 1302 Kæbb
|
på: november 29, 2023, 07:20:42 am
|
Ser fin ut da 👌 Fant du ut om fjærbeina? Syns det kan se ut som om det er originalbein, boble/golf med påsveist gjengehylse. Vanligvis litt mer fancy topp og ikke lakkert om det er ett ferdig coilover bein. Bremser det er to forskjellige design på originale kalipre, de ser ut som det ene designet.
|
|
|
29
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: juni 15, 2019, 15:39:27 pm
|
Hva med å eliminere sandwichplate og termostat fremover. Jeg stoler ikke spesielt mye på eksterne duppeditter  Så du mener jeg bør kjøre uten oljekjøling overhodet? Hmmm tror ikke det nei. Nei.. må ikke ha sandwichplate, må ikke ha termostat. Finnes AN fitting som passer i oljefilterstedet. Ut av lokket (som på T1), inn i filter og kjøler, og så inn i blokka det filteret vanligvis sitter Så det du mener Erlend er å kjøre uten termostat? Full flow over kjøleren hele tiden?
|
|
|
|