Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 62
|
71
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hordan skal man gå frem for å godkjenne bremser, understell og felger?
|
på: juni 03, 2015, 20:18:36 pm
|
Ta kontakt med Kerscher, vis til hva du kjøpte og hør om du kan få papirene til det du kjøpte. Tror ikke de selger de bremsesettene med papirene lenger. Men siden dine er gamle kan det gå. Det går massevis av bobler med Porsche bremser rundt omkring. Problemet er at de ikke er automatisk godkjent for noe spesifikt antall hk. Så der må BT vise skjønn... Og det er de jo ikke alltid gode på.
|
|
|
74
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lengde på råder korte vs lange og hvorfor.
|
på: april 22, 2015, 17:43:06 pm
|
Finner ikke tråden på samba i farta, men med de rådelengdene vi har tilgjengelig blir det nå ifølge folk med EU og han på thesamba fastslått at det er for liten forskjell på std og 5,7" råder til å være av betydning for effekten. Lag en tegning og se hvor utrolig lite det skiller mellom 5,4" og 5,7".
Min 2332 har gått med std type 1 råder og det vil være praktisk å fortsette med samme lengden. Ingen av stemplene (mahle) er maskinert så vidt jeg kan se. Men det er jo noe å tenke på at H-beam er høyere enn I-beam. Har noen målene på H-beamen i mellom store og lilleenden?
Jørn ja det er en bitteliten forskjell i vinkel hele veien. Jeg tror ikke det har det store utslaget.
|
|
|
76
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lengde på råder korte vs lange og hvorfor.
|
på: april 19, 2015, 20:21:04 pm
|
Ved å velge korte råder kan det se ut som om jeg kan ha skjørtene til sylindrene lenger inn i blokka og dermed få bedre anleggsflate for stempelet i bunnen enn ved lengre råder, samtidig som jeg slipper å space ut sylindrene og også få en bredere motor som følge av de 0,3" / 7,6mm lengre rådene.
|
|
|
77
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Lengde på råder korte vs lange og hvorfor.
|
på: april 19, 2015, 20:17:56 pm
|
Driver og ser på råder om dagen og kom over en tråd på thesamba, der var det en som påstod at forskjellen mellom 5,4" og 5,7" var så liten at det har NADA å si på effekten, og kanskje bittelitt på slitasje.
På en tegning jeg gjorde så var forskjellen mellom hvor langt ned i sylinderen en 5,7 og en 5,4 råde drar stempelet med ei 84mm veiv, 1,5 mm!!! er det noe å bry seg om?
|
|
|
82
|
Forum / Type 2 / Sv: NORSKE BARNDOORS
|
på: april 07, 2015, 08:37:12 am
|
Bra du fikk til å få opp bildet. Jeg fikk det ikke til. Kjedelig å velte med så ny bil kan jeg tenke meg. Hvordan var det med forsikring i 1955?
|
|
|
|