Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 61
|
63
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hordan skal man gå frem for å godkjenne bremser, understell og felger?
|
på: juni 03, 2015, 20:18:36 pm
|
Ta kontakt med Kerscher, vis til hva du kjøpte og hør om du kan få papirene til det du kjøpte. Tror ikke de selger de bremsesettene med papirene lenger. Men siden dine er gamle kan det gå. Det går massevis av bobler med Porsche bremser rundt omkring. Problemet er at de ikke er automatisk godkjent for noe spesifikt antall hk. Så der må BT vise skjønn... Og det er de jo ikke alltid gode på.
|
|
|
66
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lengde på råder korte vs lange og hvorfor.
|
på: april 22, 2015, 17:43:06 pm
|
Finner ikke tråden på samba i farta, men med de rådelengdene vi har tilgjengelig blir det nå ifølge folk med EU og han på thesamba fastslått at det er for liten forskjell på std og 5,7" råder til å være av betydning for effekten. Lag en tegning og se hvor utrolig lite det skiller mellom 5,4" og 5,7".
Min 2332 har gått med std type 1 råder og det vil være praktisk å fortsette med samme lengden. Ingen av stemplene (mahle) er maskinert så vidt jeg kan se. Men det er jo noe å tenke på at H-beam er høyere enn I-beam. Har noen målene på H-beamen i mellom store og lilleenden?
Jørn ja det er en bitteliten forskjell i vinkel hele veien. Jeg tror ikke det har det store utslaget.
|
|
|
68
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lengde på råder korte vs lange og hvorfor.
|
på: april 19, 2015, 20:21:04 pm
|
Ved å velge korte råder kan det se ut som om jeg kan ha skjørtene til sylindrene lenger inn i blokka og dermed få bedre anleggsflate for stempelet i bunnen enn ved lengre råder, samtidig som jeg slipper å space ut sylindrene og også få en bredere motor som følge av de 0,3" / 7,6mm lengre rådene.
|
|
|
69
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Lengde på råder korte vs lange og hvorfor.
|
på: april 19, 2015, 20:17:56 pm
|
Driver og ser på råder om dagen og kom over en tråd på thesamba, der var det en som påstod at forskjellen mellom 5,4" og 5,7" var så liten at det har NADA å si på effekten, og kanskje bittelitt på slitasje.
På en tegning jeg gjorde så var forskjellen mellom hvor langt ned i sylinderen en 5,7 og en 5,4 råde drar stempelet med ei 84mm veiv, 1,5 mm!!! er det noe å bry seg om?
|
|
|
74
|
Forum / Type 2 / Sv: NORSKE BARNDOORS
|
på: april 07, 2015, 08:37:12 am
|
Bra du fikk til å få opp bildet. Jeg fikk det ikke til. Kjedelig å velte med så ny bil kan jeg tenke meg. Hvordan var det med forsikring i 1955?
|
|
|
83
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem har norges mest komfortable senkede balljoint bil?
|
på: mars 11, 2015, 16:14:10 pm
|
Samme hos meg hjulene følger med opp så fort jeg jekker opp bilen
Retningen på kulene er jo bestemt på bærearmene så jeg tror ikke problemet ligger der, hva tror dere andre? Det høres ut som du enten har bærekuler som går tregt, eller foringer/laget i forstilingen som er for trange. Noen av puma forstilingene blir vel levert med uretan foringe i stede for nålelager som det er på orginal forstilingene. Jeg har vært borti at man må slipe ut av disse foringene for å få bærearmene til å gå lett opp og ned.
Enig i at det kan høres slik ut ja, det som er rart er at de går løst og ledig når bilen er jekket opp.
|
|
|
87
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fra de glade 80 og 90 åra
|
på: mars 09, 2015, 07:18:11 am
|
Ett av mine første bobletreff med førerkort, bobla stod dessverre igjen hjemme med havarert motor som vanlig. Rune Weea og jeg hadde en fin dag med flotte biler.
|
|
|
90
|
Forum / Drag-race / Sv: SnöVit
|
på: februar 16, 2015, 12:41:07 pm
|
Virker ikke helt usannsynlig Jee, men med mange forskjellige motorkombinasjoner så kan det jo ha vært en som var noe mer skral pga høyt effektuttak. Landelius skriver jo at han har liggende en 88mm veiv og alublokk. Og Hazze skriver att han hadde kjøpt en 3liter ARPM motor av Lowry... Vet ikke hvor potente de 3 litrene var men kubikken kan jo gi mye gamp..
|
|
|
|