april 23, 2024, 18:32:07 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 62
61  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Grenrør til 2332cc motor på: september 24, 2015, 19:05:16 pm
Liker!
62  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Dellorto 48mm T1 på: juni 15, 2015, 18:16:54 pm
Beklager skambud, 4000 pluss frakt.
Kanskje det får noen andre til å by høyere  Blunker
63  Forum / Hva skjer? / Sv: Restaurering av en 356A hos KCW - skal til Bergen på: juni 15, 2015, 18:11:55 pm
Gratulerer, fantastisk bil! Ord er nok ikke dekkende.
64  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min -74 1303 Super Dumper - en lang reise som sklir ut... på: juni 15, 2015, 18:10:27 pm
Hvis du ikke er plaget med at den er for myk i dumper så er det vel stab staget som er for mykt til autoslalom. På tide å brette opp ermene og få laget ett justerbart knivstag bak.!  Kult Gliser
65  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: juni 12, 2015, 18:23:24 pm
Steike bra!
66  Forum / Snikk-snakk / Sv: E85 snart borte! på: juni 12, 2015, 18:15:17 pm
Leste feil, godt det ikke er så langt til Sverige.
67  Forum / Snikk-snakk / Sv: E85 snart borte! på: juni 12, 2015, 18:14:38 pm
Pokker, borte i Sverige også?
68  Forum / Snikk-snakk / Sv: Elwood er død. Lenge leve Elwood! på: juni 12, 2015, 18:13:13 pm
 Flau
69  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min -74 1303 Super Dumper - en lang reise som sklir ut... på: juni 12, 2015, 18:12:27 pm
Har du stab stag bak?
70  Forum / Snikk-snakk / Sv: Historie på min 1303 på: juni 03, 2015, 20:27:29 pm
Tøft, ser fin ut!
71  Forum / Problemløseren / Sv: Hordan skal man gå frem for å godkjenne bremser, understell og felger? på: juni 03, 2015, 20:18:36 pm
Ta kontakt med Kerscher, vis til hva du kjøpte og hør om du kan få papirene til det du kjøpte. Tror ikke de selger de bremsesettene med papirene lenger. Men siden dine er gamle kan det gå. Det går massevis av bobler med Porsche bremser rundt omkring. Problemet er at de ikke er automatisk godkjent for noe spesifikt antall hk. Så der må BT vise skjønn... Og det er de jo ikke alltid gode på.
72  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Nye Grønne Glass til 72- 1302 og 1303 Selges.. på: mai 10, 2015, 08:40:27 am
Fabrikat?
73  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Innpress på Porsche felger på 1303? på: april 30, 2015, 20:51:41 pm
Før -73 passer vel alle under 7"med. Etter 74- går vel såvidt 7" et52. Men du må vel ha coilover uansett.
74  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lengde på råder korte vs lange og hvorfor. på: april 22, 2015, 17:43:06 pm
Finner ikke tråden på samba i farta, men med de rådelengdene vi har tilgjengelig blir det nå ifølge folk med EU og han på thesamba fastslått at det er for liten forskjell på std og 5,7" råder til å være av betydning for effekten. Lag en tegning og se hvor utrolig lite det skiller mellom 5,4" og 5,7".

Min 2332 har gått med std type 1 råder og det vil være praktisk å fortsette med samme lengden. Ingen av stemplene (mahle) er maskinert så vidt jeg kan se.
Men det er jo noe å tenke på at H-beam er høyere enn I-beam.
Har noen målene på H-beamen i mellom store og lilleenden?

Jørn ja det er en bitteliten forskjell i vinkel hele veien. Jeg tror ikke det har det store utslaget.
75  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lengde på råder korte vs lange og hvorfor. på: april 22, 2015, 04:55:30 am
Det er helt sikker at lengre råder gir effekt høyere i turtallsregisteret, det kan gi høyere moment også, det spørs jo på alle de andre delene i motoren.

Flere?
76  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lengde på råder korte vs lange og hvorfor. på: april 19, 2015, 20:21:04 pm
Ved å velge korte råder kan det se ut som om jeg kan ha skjørtene til sylindrene lenger inn i blokka og dermed få bedre anleggsflate for stempelet i bunnen enn ved lengre råder, samtidig som jeg slipper å space ut sylindrene og også få en bredere motor som følge av de 0,3" / 7,6mm lengre rådene.
77  Forum / Teknisk, teori og praksis / Lengde på råder korte vs lange og hvorfor. på: april 19, 2015, 20:17:56 pm
Driver og ser på råder om dagen og kom over en tråd på thesamba, der var det en som påstod at forskjellen mellom 5,4" og 5,7" var så liten at det har NADA å si på effekten, og kanskje bittelitt på slitasje.

På en tegning jeg gjorde så var forskjellen mellom hvor langt ned i sylinderen en 5,7 og en 5,4 råde drar stempelet med ei 84mm veiv, 1,5 mm!!! er det noe å bry seg om?
78  Forum / Problemløseren / Sv: 56 oval slurer på clutchen I 3 og 4 gir når jeg gir gas. på: april 14, 2015, 21:23:43 pm
Er det pakning eller gummiring i svinghjulet på de motorene? Det kan komme den veien om det er motorolje.
79  Forum / Cal-look / Sv: Vis oss din CAL-LOOKer på: april 13, 2015, 17:59:22 pm
Fy flate!

Hvor breie er det felga egentlig? Er de 15 eller 16?
80  Forum / Type 2 / Sv: NORSKE BARNDOORS på: april 08, 2015, 21:38:50 pm
Noen la det ut på ei Facebook side. Via tidsmaskinen.no
81  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tykke skiver til bakaksel-mutteren? på: april 07, 2015, 08:39:02 am
Vanlig triks for å ha 5 bolt på lange aksler
82  Forum / Type 2 / Sv: NORSKE BARNDOORS på: april 07, 2015, 08:37:12 am
Bra du fikk til å få opp bildet. Jeg fikk det ikke til. Kjedelig å velte med så ny bil kan jeg tenke meg. Hvordan var det med forsikring i 1955?
83  Forum / Hva skjer? / Sv: Restaurering av en 356A hos KCW - skal til Bergen på: april 07, 2015, 08:35:17 am
Vanvittig!
84  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Konas t2 lateby på: april 07, 2015, 08:32:10 am
Godt jobba!
85  Forum / Type 2 / Sv: NORSKE BARNDOORS på: april 07, 2015, 07:53:41 am
http://tidsmaskinen.no/wp/#!p=54ed7fe5cf7cdc9e3b8b457a
86  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Den beste chrom-sprayen på sprayboks? på: mars 19, 2015, 19:56:05 pm
De er som baksiden på aluminiumsfolie alle jeg har prøvd.
87  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk på: mars 19, 2015, 19:25:03 pm
👍👍👍
88  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs på: mars 19, 2015, 19:19:54 pm
Jøsses det er ett par flere opplagringer i Porsche blokkene, enn i bobleblokk
89  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: mars 19, 2015, 19:17:57 pm
Med det volumet du ønsket i kammerne 38-39cc, og 1,3mm i vendehøyde, ender du på 11,9:1.  Går det under kategorien lav kompresjon?

Liker!!!
90  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fra de glade 80 og 90 åra på: mars 14, 2015, 23:32:34 pm
Den rosa var vel i slutten av sine glansdager her...
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 62
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!