Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
3
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbohansen's VW 1300
|
på: juni 17, 2015, 22:43:56 pm
|
Noen her inne som har 2" hvit dekkring på 155/60-15? Hadde felgene på dekksjappa men han la ikke ringene på siden dem var for store? Er bortreist på jobb så fikk ikke sett det selv. Må dekkveggen slipes flat for å få ringen til å sitte ordentlig? Post gjerne et bilde av deres hvite dekkvegg og dekk dim! 
|
|
|
9
|
Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / 62-67 Boble ønskes kjøpt
|
på: februar 17, 2013, 02:10:53 am
|
Hei! Leter etter en delebil eller bare karosseri fra 1962-1967 (gamle framskjermer, bakluke og panser). Helst fra en plass i Nord-norge eller Troms og så rustfritt som mulig.  - Jørgen
|
|
|
11
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbohansen's VW 1300
|
på: mars 03, 2012, 01:23:23 am
|
Må vell koste av litt støv på denne tråden.. Jobber litt nå og da med bilen, men pga skolegang 6 timer unna garasjn er det ikke mye tid å tilbringe der.  Bunnplata ble ferdiglakket forje helg og denne helga står girkasse og hjuloppheng for tur. Kassen og alt annet som skal lakkes er ferdig-grunna i kveld så håper å få lakket ferdig i morgen. Kanskje kommer den seg ned på alle fire før helgen er omme! Noen dårlig mobilbilder av bunnplata og girkasse:   
|
|
|
14
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbohansen's VW 1300
|
på: februar 27, 2011, 00:58:17 am
|
ok, da skjønner jeg litt mer!  Har også skjønt at esab er godt sveiseutstyr, og fant nettopp ut at det er en butikk i nærheten som er forhandler av esab! Så skal komme meg dit så kjapt som mulig å sjekke ut salget.. Sveise aluminium er egentlig ikke noe must akkurat nå, tenkte bare at det hadde vært kjekt.
|
|
|
15
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbohansen's VW 1300
|
på: februar 27, 2011, 00:20:03 am
|
Har nå innsett at et sveiseapparat ikke hadde vært så veldig domt (skulle hørt på deg før tistlo  ), da det begynner og bli flere og flere småplasser som skulle vært sveiset. Så er da spørsmålet som sikkert er spurt flere ganger før her på forumet: Hvilket apparat skal jeg kjøpe? Og skal jeg ha MIG eller TIG? Vil ha muligheten til og sveise både stål og aluminium, etter hva jeg har lest og forstått er det MIG som da er tingen!? Forslag på et ok sveiseapparat til max 6000 kr.?
|
|
|
16
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbohansen's VW 1300
|
på: februar 22, 2011, 18:14:31 pm
|
Får se hva jeg finner ut.. er sikert enklere enn det ser ut som.  Kommer neppe til å fjærne alt, men ta ut det som blir i veien og pakke det pent vekk som Rikard sa 
|
|
|
17
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbohansen's VW 1300
|
på: februar 21, 2011, 12:54:48 pm
|
Får vell bare bite tenna sammen og lade opp kamraet da... er bare redd for at jeg ikke får det sammen igjen og da har jeg jo et ganske stort problem 
|
|
|
19
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbohansen's VW 1300
|
på: februar 20, 2011, 02:44:06 am
|
Er ca halveis med flyndra, da den har fått seg en heftig omgang med lakksprøyta  Sitter å lurer på hvordan jeg skal gjøre det når jeg starter på karosseriet.. Det er så å si helt ribba, bortsett fra alt elektrisk som fortsatt henger igjen. Er det noe jeg virkelig ikke liker med bil er det alt det elektriske, og har 0 kunnskap om elektriske ting generelt. Så er svært skeptisk til å plukke ned alt av elekronikk som er under panseret osv. Er dette noe jeg burde unngå og gjøre med min kunnskap til elektronikk, eller mener dere det bar er å kjøre på?  Får ikke lakt ut bilder ennda siden jeg har skiftet fra pc til mac, og kan dermed ikke bruke programmet jeg burkte før til å lage bildene i rett størrelse.
|
|
|
20
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbohansen's VW 1300
|
på: november 24, 2010, 00:18:58 am
|
Fikk løftet av karosseriet fra understellet i helgen!  Karosseriet er nå satt i den hjemmesnekkra pusseboksen. Og bunnen/understellet står oppe i garasjen og skal få seg et godt strøk med rust-eter og rustgrunning. Etter dette skal det rigges til sandblåsningsapparat i pusseboksen. Håper på at karosseriet har fått på grunning før jul! Men vi får se.. Sliter med at tiden ikke strekker til så mye som jeg så skulle ønsket, men har skjedd litt allefall..
|
|
|
23
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbohansen's VW 1300
|
på: september 05, 2010, 17:44:06 pm
|
Da har det skjedd litt her siden sist. Er ikke så flink til og oppdatere, så ting får komme litt som det kommer.. Bobla kom hjem fra verkstedet sent i Juni, og dagen etter var den nye døra på plass og ny styresnikke montert! Litt senere gikk jeg løs på taket med varmluft-pistol og sparkelskrape. Gikk bedre enn jeg hadde trodd, og etter 3-4 økter i garasjen var det bart metall på taket. Taket er forresten fullt av bulker, noe som vi hadde misstanke om. Så må sparkle stortsett hele taket før den skal i lakkboksen. Sette den litt (ikke helt) opp igjen bak slik at det skal bli letter og komme til med jekken osv. nå under resturerings-prosessen.. Neste som står på tapeten er sandblåsing!!  Skal få låne meg ett apparat og gjøre dette selv, i nærmeste fremtid. Ellers har jeg vært litt distrahert i sommer av noe annet. Dro til Molde i midten av Juli å hentet en ny bil. Bilen er en RX-7  Drømmebilen min siden jeg var liten gutt! Så den har fått det meste av oppmerksomheten denne sommeren.. Picture!!!  I gang med skifting av styresnikka. [attachment=1] [attachment=2] Nettopp begynt med varmluft-pistolen [attachment=3] Må slenge med et par bilder av nybilen også  [attachment=4] [attachment=5] [attachment=6]
|
|
|
24
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbohansen's VW 1300
|
på: juni 10, 2010, 15:17:38 pm
|
Ok!  Var ikke så mye som jeg hadde trodd, faktisk. Men akkurat nå så har de bare igjen å bytte fangerfestene, å feste listene til pakningene rundt panseret. Etter taket er slett igjen skal den sandblåses!  Har fått låne utstyr, så skal bli gøy å få prøvd seg på det. Gleder meg til å starte opp igjen!! 
|
|
|
25
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbohansen's VW 1300
|
på: juni 09, 2010, 21:56:20 pm
|
Hei igjen!  Får snart tilbake bobla fra verkstedet!!  Og neste steg i prosjektet er å få vekk den massen som er lagt på taket. De på verkstedet mente den hadde rullet rundt en gang i tiden, å istede for og rette ut taket hadde det bare vært lagt på en slags masse for at det skulle se rett ut, men på innsiden kan man se bulker  Så mitt spørsmål er: Hvordan får jeg fjernet denne massen? En på verkstedet mente jeg kunne bruke varmepistol og varme massen opp for så og skrape den vekk. Noen som har gjort noe lignende før? 
|
|
|
26
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbohansen's VW 1300
|
på: april 17, 2010, 12:55:31 pm
|
Får vell skrive litt her igjen, nå som det begynner å skje noe. Igår kjørte vi bobla bort på verksted for en liten rens under. Tok ett par timer da, men var virkelig vært det! Slik at nå står den klar på bukken for inspeksjon på mandagen. De skulle gå over å se hvor mye rust det egentli var, og hvor mye det vil koste oss og få dem til å fjerne den. Første bestilling med deler kom rullende inn på tirsdagen fra Hot Shop. Fikk den følelsen som på julaften når jeg åpnet pakkene  Liten teaser.. [attachment=1] Ferdig vasket!!! [attachment=2] Ikke de beste bildene.. men men. [attachment=3] [attachment=4] Venter nå på "ny" passasjerdør og 2 nye skjermer til venstresiden. 
|
|
|
27
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbohansen's VW 1300
|
på: mars 05, 2010, 01:15:59 am
|
Skjønner hva du mener. Kjenner han godt han som bilen skal inn til på verkstedet (kompis av pappa), og vet at han er flink, og gjør ordentlig arbeid. Og hvis det blir gjort på verksted så tar det nokk bare halve tiden også. Men har jo også lyst til og lære meg og sveise, og bare på noen uker i garasjn ser jeg at det har vært mange ganger jeg skulle jeg hadde hatt sveiseapparat. Farfar virket litt skeptisk til sveising selv, men skal ta dette opp til diskusjon.  Hvilket sveise utstyr bruker dere da? MIG? Døra SKAL byttes 
|
|
|
30
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbohansen's VW 1300
|
på: mars 04, 2010, 23:33:50 pm
|
Nå går jeg å venter på og få den inn på verksted og opp på bokker for en stor-vask under. Skal også få de på verkstedet til og se hvor mye rust det egentlig er, og høre hvor mye det vil koste å få dem til å fjerne den. Er vanskelig og dyrt å få tak i utstyr til den jobben, og når man i tillegg ikke har noe erfaringer med sveising  så er derfor jeg heller vurderer og gjøre det.  Har bare holdt på med småting i garasjen nå den siste uka. Smurt på ett rust-etende middel og ribbet det meste innvendig. Prøvde meg på å senke den bak, og ble ferdig med det i kveld  Er strålende fornøyd med resultatet. Er det noen som har noen dropp-spindler liggende? Selge? Trenger også baklykter. (Til en '69) Anyone?  Går og venter på at farfar skal komme hjem fra syden. Har en liste med diversje som skal bestilles  Er deilig og stå i varm garasje og skru! 
|
|
|
|