Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 10
|
6
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Trimforgasser til 13-1500 - "Nikki"
|
på: oktober 29, 2013, 22:35:02 pm
|
En slik gasser hadde jeg på Baja`n min i 1996.Brukte den på en dp1600 motor.Fila opp hulla på innsuget for å få den til å passe. Var vel to steg på den,36/40mm hvis jeg ikke husker feil.Fungerte meget bra!!
|
|
|
12
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Opp i røyk
|
på: juni 27, 2013, 20:18:32 pm
|
Det samme skjedde med en i følget vårt på vei fra Hessisch Oldendorf mot Kiel på søndag.Tok fyr i baksetet. Fikk slukket brannen,helte ut resten av batterivannet i batteriet.Da 1/3 av batteriet var brent bort/smeltet. Satte i batteriet igjen,dyttet bilen i gang og kjørte de siste 15 milene til Kiel. Ingen stor skade skjedd,men må nok vaske bort slukkepulver under setet. Strøken ragtop Oval,som er like fin.Og nå med batterilokk under setet  FLAKSIFLAKS. Føreren kan forbli anonym 
|
|
|
15
|
Forum / Problemløseren / Sv: Kjøleblikk foran motor...hvor viktig er det..?
|
på: juni 01, 2013, 15:25:25 pm
|
På en 1300 motor får du satt på dette blikket uten problem.Den har jo ikke doghouse bak på viftehuset. Bare skru av gassvaieren og bensintilførselen.Legg dette på undersiden av torpedoveggen.Monter blikket,og dra vaier og bensinrør/slange igjen hullene i blikket.Voila
|
|
|
16
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bremsetrommel bak "løsner"
|
på: juni 01, 2013, 15:16:15 pm
|
Etter å ha kjørt i stykker 3 tromler bak i 2011(drivakselen spiste opp splinsa i trommelen).Så ble den siste trommelen montert med locktite både på splinsa i trommelen og på gjengene til muttern.Sitter der ennå. Brukte også en splint som var "litt" for stor/trang igjennom mutteren.
|
|
|
25
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ekstra batteri ved bruk av skillerele.. Dropper solcelle"lading"
|
på: april 12, 2013, 21:55:03 pm
|
Jeg har montert ett 100A skillerele fra DEFA med 100amp ANL sikring både før og etter releet. Brukte 50mm2 trippel isolert stereokabel.Exide start AGM og Exide dual AGM batteri til forbruk. 75amp vekselstrømsdynamo.Alt av stereo,stikkontakter og ledlys er montert på dual batteriet. Kjører du dual batteriet i "bunn" så tåler det 800-1000dyputladninger.Start batteriet står alltid urørt. På skillereleet til DEFA kan man montere en lampe som lyser på dashen,så du vet at det lader begge batteriene. Du kan også montere det slik at begge batteriene slår seg "sammen" ved start av bil. Releet slår seg på så fort dynamoen lader mer enn 13.3volt,og skiller seg når tenninga slås av. Ekstra batteriet er montert bak venstre baklys. Har masse bilder på facebook siden min.Under tittelen:Pioneer
-Kim Andre Larsen
|
|
|
|