Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 15
|
4
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Oval -55 original
|
på: juni 21, 2015, 15:47:01 pm
|
En 56 modell til denne prisen er ikke gæli i det hele tatt.. Den ser jo veldig hel og sunn ut spør du meg. Med alle oval delene på plass.. En liten skade her og der er jo ingenting.. Løp og kjøp..  x2
|
|
|
5
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tenningsbank -Hvordan best oppdage på 500hk turbomotor?
|
på: juni 18, 2015, 21:37:31 pm
|
Jeg har prøvd å finne en knock sensor løsning som skal passe til en trimmet luftkjølt VW motor. Har prata med mange vise menn, og svaret er temmelig entydig: Det er veldig vanskelig/tidkrevende å sette opp en slik løsning der styringen skal kunne skille mellom tenningsbank og alle andre lyder som spiller sammen når man varver en luftkjølt VW. Jeg la vekk det prosjektet og stoler på at de andre sensorene passer godt nok på motoren
|
|
|
8
|
Forum / Drag-race / Sv: Er det stemning for topp 10?
|
på: juni 11, 2015, 08:41:56 am
|
Støtter! Men hva med å ikke ha begrensning på antall (altså ikke topp 10, men kun en liste med tider) og ingen regler? Alle i samme liste? Og hvis en krever at tidene skal være backet opp tror jeg ikke det blir så mange på den lista..  Liste er bra. trenger ikke begrenses på 10. Fordelen med backing er at man unngår feilmargin i tidtakningen. Vi har et tidkort med forrige motor, som viser et halvt sekund raskere enn det som var mulig på det tidspunktet. Bøyer meg for flertallet angående backing. Viktigst er at vi får laget en liste 
|
|
|
9
|
Forum / Drag-race / Sv: Er det stemning for topp 10?
|
på: juni 11, 2015, 07:01:43 am
|
Stemningen er på topp. For en Norsk liste. Og vi har biler nok til å fylle de  Men som Trond nevner blir det alltid regeldiskusjon... Alle vil være underdogs og fremme sitt eget utstyr. Men alle kan dessverre ikke være raskest. Gjør det isåfall enkelt. Slik at det ikke blir diskusjon. Dekk har vi funnet ut at ikke kan diskuteres. Da Dot slicks tuller det til. Gatebil eller ikke er også noe vi aldri blir enige om. Hvordan bil vi kjører er også på en måte uvesentlig. Da vi ser ut ifra en eventuell liste hvordan bil DU har valgt og prøve å kjøre fort med. To inndelinger: 1: Turbo, lystgass eller kompressor. 2: Alt annet For å være med er reglene til SCC fine og følge. Biler som har, eller har hatt, luftkjølt vw motor er velkomne. 402 meter Timeslip uten hemligheter bør være obligatorisk. Jeg personlig setter stor pris på at tidene er backet opp innenfor regelverk. Men dette har jeg forstått jeg er ganske så alene om å mene  God ide! Jeg støtter dette forslaget. Er også for at tidene bør backes opp.
|
|
|
12
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fra de glade 80 og 90 åra
|
på: februar 05, 2015, 07:35:15 am
|
Fant noen gamle bilder når jeg ryddet her om dagen. Vet ikke hvor eller når dette er tatt. Tok noen dårlig mobil bilder av dem! Noen som kjenner seg igjen  (?) Synes jeg ser en gul Baja i bakgrunnen på bilde 2. Men kan ikke få det helt til å stemme, viss det er den jeg tror.... Bilen var jeg ferdig med høsten 1999, men bildene ser eldre ut synes jeg. Du må prøve å få et bedre bilde  Bildene må være fra perioden 1991 - 1995.
|
|
|
13
|
Forum / Snikk-snakk / Hva skjer i Bergen denne julen?
|
på: desember 27, 2014, 23:03:19 pm
|
Hei. Jeg tilbringer julen i Bergen. Lurer på om det er noen VW aktiviteter som jeg kan henge meg på? Det er flere fellesgarasjer i denne byen. Er det noen som tar imot besøk?
Håvard J
|
|
|
14
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Skruekompressor med tørke
|
på: november 29, 2014, 21:27:41 pm
|
Wow. Skal ikke handle selv, men dette er virkelig en bra ting å ha i garasjen. Tanker burde ikke koste all verden heller. Skruekompressorer støyer minimalt, og med tørke har du alt du trenger. Løp og kjøp folkens!!
|
|
|
15
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1957 Oval Ragtop
|
på: november 24, 2014, 00:40:49 am
|
Vi anbefaler Joe Gibbs HR-3 fullsyntetisk olje som har mye zinktilsetninger. Dette har vi på lager i oslo go selger for 150,- pr liter.
|
|
|
17
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stivere torsjonsfjærer i front (link-pin)
|
på: november 19, 2014, 23:06:37 pm
|
Åkrene Fjærfabrikk på Larkollen lager spiralfjærer på mål. Vet ikke om de kan lage torsionsfjærer også. Det er verd å ta en prat med de. Hvis ikke du får tak i stivere fjærer, kan det vel være en idè å få tak i nye fjærer. Det vil stive opp en del i forhold til gamle. Hvis ikke du allerede har gjordt det da 
|
|
|
18
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1957 Oval Ragtop
|
på: november 19, 2014, 22:47:30 pm
|
Gratulerer med flott bil! Har en Ragtop selv som er ganske ombygget og skal bli enda mer potent i motsatt retning av det du planlegger  (Her er det jaging av rundetider og høy fart på bane) Selvsagt må jeg skyte inn litt ang luftfjæring og smalnet forstilling. (Ikke skyt meg  ) Jeg mener det vil ødelegge mesteparten av kjøregleden. Man får selvsagt ferdige og gode forstillinge med luft, i så fall ville jeg brukt 2" på det smaleste. (Selv har jeg en forstilling som totalt er ca 3-4" breiere enn originalt) Hadde det vært opp til meg så ville jeg gått for pumaforstilling med standard bredde, senkespindler, casterforinger sluppet ned til kjørbar senk foran og bak. Uansett er det knallgøy å kjøre boble  LYkke til med prosjektet. Støtter dette innlegget. Luftfjæring øker veldig sjelden kjøregleden. I noen tilfeller er det gøy en stund. Til man blir lei. De fleste skaffer seg masse hodebry, og får en mindre kjørbar bil. Bilen din var for øvrig super fin  Lykke til hva du enn måtte velge av ombygginger
|
|
|
24
|
Bruktbørsen / Deler selges / Solgt
|
på: november 13, 2014, 22:30:35 pm
|
Da har jeg fått et bud som jeg er fornøyd med, og avslutter her nå.
|
|
|
|