Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
5
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Nybegynner på luftkjølt, ønsker tips/hjelp 1969 1300
|
på: februar 13, 2014, 16:53:25 pm
|
Prøvde på ene bakfelgen, ser ut til at dette blir litt utfordrende  Noen som vet om det i det hele tatt er mulig å få på 9x15 med originale bakskjermer, og ekstrem senk? Finnes det evnt. noe for å justere camberen slik at hjulet går inn under skjermkanten? Her med originalskjerm [attachment=1] [attachment=2] Så har jeg prøvd på med glassfiberskjerm, som visstnok skal være breddet - men kan ikke være mye [attachment=3] [attachment=4]
|
|
|
6
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Nybegynner på luftkjølt, ønsker tips/hjelp 1969 1300
|
på: februar 13, 2014, 16:44:42 pm
|
Det skjer da litt, selv om det går litt sakte med meg. Ikke hver dag jeg har tid å gi bobla litt etterlengtet kjærlighet desverre Jeg oppdaget at det sto vann i dørken i høst da jeg satte den inn for vinteren, så jeg la noe avispapir i dørken for å tørke opp. Bestemte meg for å sjekke det litt mere nøye her om dagen, viste seg at det har tæret litt på metallet i dørken. Så jeg begynte med å ta ut stolene, ut med matter osv. Pusset rein dørken med stålbørste på drillen, og der kom det frem noen plater som har vært sveist i tidligere på begge sider. I områdene rundt disse platene er det små hull her og der  Lurer på om det er noen som har tips til fiks av dette? Bør en sveise i hullene, eller er det absolutt å foretrekke å kjøpe nye bunnplater å få sveist i? Venstre side: [attachment=1] Høyre side: [attachment=2]
|
|
|
9
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Nybegynner på luftkjølt, ønsker tips/hjelp 1969 1300
|
på: desember 04, 2013, 11:42:56 am
|
Tusen takk for svar  Null hull er vel det beste utgangspunktet ja, men det skal vel godt gjøres etter 44år. Det virker som om noen har tatt godt vare på denne oppigjennom tiden da, den har et solid lag med Tectyl på undersiden - og ser temmelig bra ut under. Hadde en tanke om å splitte bilen, men er litt usikker - kan ikke stå i det lokalet til lengre enn April, og har en tanke om at tiden går veldig fort om en plutselig tar den vendingen på prosjektet - ikke minst finner en vel fort ting og tang, som akselerer kostnadene.  Brunox sier du, hvor får en tak i det? Noe som er vanlig hyllevare på jernhandelen? Hvilken grunning anbefaler du etter Brunox da?
|
|
|
10
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Nybegynner på luftkjølt, ønsker tips/hjelp 1969 1300
|
på: desember 02, 2013, 15:27:27 pm
|
Her er det tetninger ja. Toppene må demonteres for å skifte de. Et godt tips her er: Kjøp haynes-bok og kjøp/lån momentstav. En annen lur ting er å bruke litt tyntflytende tetningsmiddel, permatex eller locktite har slikt. Styr unna silicon! Grusomme greier og blir fort klinete. Lykke til i jakten på looken! Motoren ble demontert i sommer, jeg fikk en kjenning til å ordne det - da jeg så litt mørkt på denne jobben. Fikk samtidig vasket og rengjort motoren, byttet til flunke ny eksos, syrerensa og lakkert varmedekslene og viftehuset. Desverre ikke så mye bilder av det liggende. Men nå er iallefall motoren tett, og bilen EU-godkjent Det har stått litt vann i dørken, så fjerna mattene før den ble satt i hus i høst. Har funnet et lite hull bak førersete Samt at hele dørken er rust-farget. Har kjøpt inn pusseutstyr fra Biltema, så skal igang med å pusse rein dørken nå. Anbefales det å bytte ut dørkplata, eller å bare sveise i hullet? Noen tips til hva en bør behandle dørken med, etter sliping?
|
|
|
17
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Puma med nye skiver,kalippere,spindler,dempere,bærekuler
|
på: oktober 22, 2012, 22:03:30 pm
|
Puma med nye skiver,kalippere,spindler,dempere,bærekuler. Det er komt litt overflaterust på skivene. 4 BOLT passer 67mod og nyere. Har bilder på mob.tlf. så send meg tlfnr. så kan jeg sende bilder. Selges høystbydende hvis budet blir høyt nok. Eller aller helst byttes i stor 5bolt skivebremsekit  Starter med et bud på 1500kr da
|
|
|
20
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Nybegynner på luftkjølt, ønsker tips til senking av 1969 1300
|
på: oktober 12, 2012, 13:42:38 pm
|
Da jeg kjøpte bilen, fikk jeg den for en temmelig ok pris - grunnet at den ikke gikk gjennom PKK grunnet oljelekkasje. Bestemte meg for å plukke ut motoren for en sjekk, aldri rørt noen andre skruer enn hjulmutterne på ei boble - så var litt spent. Men det gikk forholdsvis greit  Men så lurer jeg på, er det noen som kan ved hjelp av bildene tolke hvor lekkasjen er? Her står motoren fortsatt i bilen  Ute var den plutselig  Er det i tettingen bak svinghjulet dette kommer fra?  Eller er det tettingene i støtstangrørene? 
|
|
|
24
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: komplett puma
|
på: august 14, 2012, 13:07:46 pm
|
Forstillingen er Ball Joint, stått på en 68 mod.
[attachment=1]
Vil det si at den passer på min 1969 1300 ? Beklager, men er litt nybegynner på boble 
|
|
|
27
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Nybegynner på luftkjølt, ønsker tips til senking av 1969 1300
|
på: juli 12, 2012, 10:49:04 am
|
Et tips: Skal du ha senkespindler bygger disse som regel litt ut i forhold til originale spindler, slik at dette må/bør kompenseres med litt kortet forstilling. Med enda kortere forstilling får du også hjula lenger inn i hjulbuen, slik at du kan senke mer.
Takker og bukker for tips! Hvordan vil det evnt. være med de felgene som det ble lagt inn tips om her? Hvor mye må forstillinga innkortes da?
|
|
|
|