Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
5
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Rydde salg...
|
på: september 14, 2011, 08:39:01 am
|
 kunne gott ha satt en budfrist på baklyktene. Akkuratt som du gjorde på alle andre deler.  Ikke alle som sitter"venneløs" pålogget hele døgnet.
|
|
|
9
|
Forum / Problemløseren / Sv: Batterispenning.. noe høyt...??
|
på: september 04, 2011, 23:32:20 pm
|
Siden ladelampa ikke lyser og ledninger er i orden har nok børstene takket for seg. Dette p.g.a den defekte laderegulatoren som har gjort at speningen på børstene/ankeret har stått på hele tiden, også når teninning var av. Resultatet ble tomt batteri etter 3-6 timer. Er du riktig uheldig har slepebanene på ankeret brent seg, eller blitt så varme at loddetinet til viklingene har smeltet og rent bort. Det er bare og skru ut de 3skruene på den hvite el.tilkoblingen på dynamon og ta den ut, da blir børstene med ut. En nød løsning for test er da prøve og dra børstene litt mer ut og sette laderegulator inn igjenn for og teste. P.S Hvis du er litt dreven på lodding og syntes en ny børstebro er for dyr. Kan du brukke børster fra nesten alle vanlige bosch laderegulatorer/dynamoer.
|
|
|
12
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lage pakninger
|
på: september 04, 2011, 16:27:23 pm
|
Det er ikke pakningen som er problemet, men at oljen render langs pinneboltene og ut. Dette løste vw med og sette på tette muttere og kobber skiver. Hvis du ikke kjøper det biligste pakningssette følger kobber skivene med. Billig løsningen er og ta ut pinneboltene og bytte ut med bolter+kobber skivene. Ta ut pinne boltene og bruke loctite som tetning. Eller bruke en bra paknings sement i muttrene før montering. Det samme problemet har mange på boltene på svinghjulet "ikke boble" og tror feilen er simring. Hvis du absolutt må ha tykkere pakning er det bare og bruke to.
|
|
|
23
|
Forum / Problemløseren / Sv: hva slags clutch er dette???
|
på: juni 23, 2011, 12:11:25 pm
|
Nei vent nå litt, etter og ha studert sprengskisen litt mer tror jeg utløser lageret fungerer som en brems for og holde igjenn lamelen når sentrifugalplata frikobler. Det betyr at inngående aksel og lamel står i ro når girekassa er i nøytral/fri. Ellers vil ikke sentrifugal plata frikoble.
|
|
|
|