Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
5
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lett trimmet 1600 trøbbel.
|
på: april 22, 2012, 20:07:35 pm
|
Har nå byttet stift,rotor, fordelerlokk, kondensator, plugger og pluggkabler. Ble en hel del bedre. Justerte stiftåpning til 0,40mm. Så da står bare forgassere igjen. Er det noen som kan gi et hint om hvordan man kan få det optimalt. Må man bare prøve seg fram, eller kan man finne ut hva gasserne skal justeres til? Skal sette jobben bort til en som har vakumutstyr.. Er som sakt 2 Weber 34 ICT gassere.
|
|
|
6
|
Forum / Problemløseren / Lett trimmet 1600 trøbbel.
|
på: april 19, 2012, 21:04:58 pm
|
Hei.. Har en 1600 med 2 Weber gassere som bare dør ved pådrag. Må gi sakte gass for at den ikke skal fuske og rykke. Trenger sårt en justering, å lurer på i hvilken ende man skal begynne. Har kjøpt nytt fordelerlokk, rotor, stift, kondensator, pluggkabler, plugger.(ikke montert enda) Hvordan er beste måte å justere/synkronisere gasserene på? Hvilken rekkefølge skal motoren justeres mtp tenning, forgassere osv. Link til det som er brukt til å trimme. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,31931.msg318233.html#msg318233
|
|
|
11
|
Forum / Problemløseren / Kjøleblekk/viftehus på singelport vs dobbelport T1?
|
på: april 16, 2012, 19:48:23 pm
|
Har en 1600 SP T1 motor, med motorkode AD. Det er vel en DP orginalt tror jeg. Har nå problemer med å montere nytt viftehus, da jeg ikke får reimhjulene til å stå overens. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre her? Er det noe forskjell på SP og DP med tanke på viftehus? Kan jeg bruke kjøleblekk fra en 1300 eller 1500 SP for å få viftehuset med doghouse til å passe?
|
|
|
13
|
Forum / Problemløseren / Skifte simring ved svinghjul T1??
|
på: april 12, 2012, 21:11:36 pm
|
Hei.. Må skifte simring ved svinghjul å trenger noen tips  Må/bør svinghjulsmutter byttes? Hva må merkes ved demontering. Hvordan få skrudd til svinghjulsmutter til riktig moment, skal vel trekkes til noe jævlig? Hva smøres på simring for å få den tett. Som dere skjønner, så lurer jeg på det meste. Takker for ALLE tips da de har vert gull verdt tidligere 
|
|
|
16
|
Forum / Problemløseren / Tips til tetting av støtstangrør T1.
|
på: april 09, 2012, 19:46:14 pm
|
Hei.. Kjøpte meg en brukt, trimmet 1600 sp motor. Fikk startet den opp i påsken og fann ut at det nermest renner olje ut av støtstangrøra inn mot blokka. Hvordan skal jeg sette dette sammen for å vere sikker på at det blir tett? Er vel flere typer pakninger å få kjøpt? Brukes noen form for pakningsmasse i tillegg? Håper noen kan gi meg et godt svar på dette, siden det snart er Buggy sesong :-)
|
|
|
17
|
Forum / Problemløseren / Sv: Problem med mont av dynamo 12v.
|
på: mars 29, 2012, 21:02:15 pm
|
Kjøpe et krom viftehus, da det ikke passet, monterte jeg sammen det gamle med akkurat de samme delene som var der fra før. Er en 50 amp. Brukte en jekkestropp fra bensinpumpe til oljefylling for å presse dynamon inntil dynamofot. Skal vel ikke vere nødvendig? Er vel ikke så mye en kan gjøre feil heller?
|
|
|
18
|
Forum / Problemløseren / Problem med mont av dynamo 12v.
|
på: mars 29, 2012, 18:31:46 pm
|
Hei.. Har tatt dynamo ut av viftehus, å nå har jeg broblem med å montere den igjen. Får ikke dynamon til å ligge ann mot dynamofot slik at reimhjula står overens. Er det vanlig at du må presse noe jævlig framover for å få dynamon til å ligge mot dynamofoten?
|
|
|
19
|
Forum / Problemløseren / Sv: Trenger jeg termostat på min buggy?
|
på: mars 25, 2012, 19:46:44 pm
|
Buggy`n blir kun brukt varme solskinnsdager, men skal ringe å høre der jeg kjøpte viftehus. Vil aller helst ha med termostat, slik at det blir så likt org som mulig. Vet det er noen slike viftehus ment kun til showcar i handel. Er det noen som har kjørt uten termostat og har erfaring med det?
|
|
|
20
|
Forum / Problemløseren / Trenger jeg termostat på min buggy?
|
på: mars 25, 2012, 11:04:34 am
|
Hei. Har kjøpt meg et krom viftehus uten varmeuttak til min buggy. Ser at det mangler hull til å feste de spjelda til termostaten. Går det bra å kjøre uten eller må jeg kjøpe et nytt viftehus? Mangler også skruehull til coil. Er det noen andre plasser den kan festes?
|
|
|
22
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lekasje fra bakhjulslager?????
|
på: mars 11, 2012, 21:51:23 pm
|
Ja, Sjekket at dreneringshullet var åpent og lå overenns med plata. Men da er det nok bare å sette på trommlene å se om det blir tett  Må samtidig takke Unneberg bil for god service og mange tips over tlf i det siste. Tommeln opp for Jens Ole 
|
|
|
23
|
Forum / Problemløseren / Lekasje fra bakhjulslager?????
|
på: mars 11, 2012, 21:26:03 pm
|
Hei.. Har akkurat byttet simring og o-ringene til bakhjulslager (Sabo Rear wheel seal kit) samtidig med at jeg skifta lagrene. Har nå fått lekasje og finner ikke ut hva jeg har gjodt feil. Tok av dekselet over lageret og så at simringen var like fin. Er trommelen med på å sette press på o-ringene? Bilen står uten trommler nå. Kanskje jeg har satt sammen feil? Håper noen kan gi meg et svar på dette. Er en T1 med svingaksel.
|
|
|
24
|
Forum / Problemløseren / Bremserør bak vw T1
|
på: mars 07, 2012, 21:59:24 pm
|
Hei.. Kjøpte akkurat et bremserørsett av Unneberg. Når jeg sammenlignet de nye med de gamle, så jeg at det røret som går fra T-stykket over girkassen til høyre bakhjul var ca 770mm langt. Det nye er bare 650mm. Er det flere typer bremserør til svingaksel? Var kobber det gamle. Ble ikke lang nok til å gå via det klammeret på høyre side.
|
|
|
29
|
Bruktbørsen / Deler selges / Mye deler til 1600 Dp selges. Brukt
|
på: februar 17, 2012, 22:52:07 pm
|
Har en 1600 dp som jeg plukket helt ned pga oljelekasje. Fant da ut at begge toppene og blokka hadde sprekker så de er skrot. Men har alt det andre til den motoren. Blandt annet en så å si ubrukt Solex 34 pict-3 .Gikk som en klokke før jeg plukket den ned. Bare å skrike ut om det er noen som trenger noe. Fornuftige bud blir vurdert.
|
|
|
|