Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 19
|
2
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: desember 01, 2020, 22:10:05 pm
|
Banke ut styringer kan være ett "helvete" også, så ta deg tid og hold hodet kaldt Blir spennende å se hva du får ut av denne tvangsfora 1600'n
|
|
|
3
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: desember 01, 2020, 22:02:22 pm
|
Ble ferdig med høyre side av torpedo. Blir ca samme jobb på andre sia og.
Fikk sveist div kroker og kriker også som før eller siden måtte tas uansett. Trenger ett par karosseri løft til for å få ferdig innerskjermene bak med forstrekningsplater ++
Dagens arbeid. [attachment=1] [attachment=2] Med litt lakk så det ikke ruster med en gang...
|
|
|
5
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: desember 01, 2020, 21:55:11 pm
|
Ble noen runder med fila i går, så får vi se da om dette blir bedre eller om jeg har ødelagt et par ok topper Ut fra hva jeg har forstått er det eksosen som er mest kritisk på std-topper, så det var der jeg brukte mest tid, og her er et par bilder som viser eksosporten sett fra innsiden før og etter: [attachment=1][attachment=2] Edit... Så du hadde skrevet dette i etterkant. Ble litt småå nervøs når jeg så før og etter. Håper det er tatt mindre en det ser ut som For jeg hadde personlig ikke turt å ta så mye Ble veldig mye mer luft i alle fall, så får tiden vise om jeg har svekket området under setet mer enn jeg burde...Jeg kjenner det er litt mer slark i styringene på eksos-siden enn på innsug, så jeg planlegger å bytte styringene, så da er planen å banke de ut, fjerne forhøyningen rundt styringen, og generelt smoothe ut kanalen før jeg setter inn nye styringer Husk å ikke bli for grådig under setet! Her må det KUN rundes av og ikke tas ut formye. Setet trenger noe å støtte seg på Veldig lett å ødelegge ett sett topper om man tar bort mye gods under setet. På eksos portene så er det også yttersving som er viktigst da gassene "presses" ut og ikke trekkes inn som på NA innsugs porter.
|
|
|
6
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: november 25, 2020, 21:22:41 pm
|
Har blitt noe mindre jobbing enn ønsket, men fikk tatt en liten økt forige torsdag og en liten i dag. Nå er hvertfall innerskjermen venstre foran nesten ferdig sveist. Gjennstår litt inni bilen og rundt mot torpedo. Over biten som er byttet er det veldig ruglete så her blir det en del jobb med retting, men sånt tar jeg når all sveising er ferdig... Mange steder som trenger masasje så greit å ta det sammtidig så man får skikkelig taket på det!
[attachment=1]
|
|
|
7
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: november 17, 2020, 19:00:00 pm
|
Variant fiks... Skulle bare fikse ett lite hull, men det ble fort mye mer jobb en forventet... Høres kanskje kjent ut?? En del nytt stål hvertfall. [attachment=1] Gårsdagens økt på bobla. Fikk kappet bort og tilpasset ny del. Såvidt begynt å sveise den inn. Blir muligens en ny økt på torsdag Satser på att jeg kommer i mål på venstre side da. [attachment=2]
|
|
|
10
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: november 16, 2020, 23:01:59 pm
|
Igjen takk for fine tilbakemeldinger! Det er med på å holde motivasjonen oppe Søndag ble det en økt på varianten ( bilder kommer etterhvert ) og i dag ble det mer boble mekk. Godt igang med nedre del av innerskjerm/kvart panel venstre foran. Her var det lappet opptil flere ganger så ble å skjære ut en stor bit så det bare blir en sveise søm i stedet for en dullion... Skall få tatt noen bilder etterhvert En god økt igjen her før høyre side står for tur
|
|
|
11
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: november 16, 2020, 22:56:19 pm
|
Flinkus, den platen er lite moro å bytte. En detalje, det er et drens hull på rep platen som dessverre er elendig plassert i forhold til originalen så det funker ikke lengre.. Foreslår derfor å bore ett nytt hull. Takker for tips! Blir å gå over alle plasser det kan samle seg fukt og se om drenering kan utbedres
|
|
|
13
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303LS Rød Cab – 1976
|
på: november 13, 2020, 22:22:27 pm
|
Denne blir spennende å se i virkeligheten! Utrolig grundig jobb som er gjort så langt, bare å ta av seg hatten Detalj oppmerksomheten er ut av en annen verden!
|
|
|
16
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: november 12, 2020, 18:53:16 pm
|
Til slutt nedre del av A-stolpe. Ble mye bedre en tidligere repp så her er det håp [attachment=1] [attachment=2] Blir nok ny oppdatering neste uke med mulig innerskjerm repp foran begge sider... Kommer til å ha bytta ut nesten alt av de nederste 15-20cm på hele bilen når jeg omsider er ferdig med å sveise...
|
|
|
18
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: november 12, 2020, 18:44:16 pm
|
Tok en liten økt i går også med litt retting av front + div... Fronten har fått en trøkk noen ganger så vanskelig å få den helt god, men prøver så godt jeg kan uten å ha for store krav... Skall tross alt bli ferdig en gang også Trenger på ingen måte en perfekt bil, men ønsker ett resultat som etter noen år minner om en urestaurert bil som er godt holdt. Det viktigste er å kunne bruke den og att den er någelunde pen. Her er noen bilder fra påske jobben [attachment=1] [attachment=2] Utriggere av "feil" type, men orker ikke bry meg om sånne fille ting lengere...
|
|
|
19
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sliten 1600 ccm ..
|
på: november 12, 2020, 18:35:03 pm
|
Blir bra detta! Morro å lage verktøy selv når det funker i tillegg Blitt div egenprodusert spess verktøy på jobben oppgjennom og Artig å følge med på 1600 T motoren, har sansen for "små" motorer med futt i
|
|
|
20
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: november 12, 2020, 18:27:33 pm
|
Fint prosject , stå på , klar til SCC -2021 Mvh/E Takker. Skall se hva jeg får til, men har ett mål om att den er på veien igjen til sommeren, så forhåpentligvis så blir den å se på SCC både på og av stripa Skall se om det går å komme lenger ned på 14 tallet med singel porter'n!
|
|
|
21
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: november 08, 2020, 19:34:34 pm
|
Bilen slik den står nå. [attachment=1] [attachment=2] Prøver å få jobbet ett par kvelder i uka slik att karosseriet forhåpentligvis er klart til levering ila vinteren. (Har sagt lignende før, men tror planene er litt mer realistiske nå ) Ellers er den røde bobla solgt , men klarte ikke skille lag med den artige singel porteren så den sitter nå baki 66'n. Den bli å bo der til motorprosjektet mitt omsider kommer i havn. Den røde lever videre som cal looker hos en trivelig kar som jeg virkelig tror tar godt vare på den! Har framtidsplanene klare for singelporteren, men mulig det blir en egen tråd om ikke så brått
|
|
|
22
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter
|
på: november 08, 2020, 19:27:58 pm
|
Etter mangel på aktivitet på bobla mi så var det på tide å sette i gang igjen. Jeg er en som ikke gir meg, men innså atterhvert att dette ble ett mye mer omfattende prosjekt en både anntatt og planlagt...
Det har derfor vært mangel på motivasjon lenge så bobla har bare stått og støva.
Jeg fikk ånden over meg igjen i påsken og brukte mye av påskeferien på å kappe og sveise. Det ble gjort veldig mye omigjen da jeg ikke var fornøyd med tidligere arbeid, men resultatet blir jo mye bedre nå og jeg vil spare mye tid (og sparkel) på siste retting av flater.
Det som ble gjort i påsken var å gjøre hele innerskjerm jobben bak på nytt med ferdige repp plater. Jeg skaffet også repp plater til "orkester grava" begge sider i tillegg til att "utriggere" ble handlet for flere år siden. Veldig mye av dette går i hverandre så det ble tatt samtidig. Skall ta noen bilder av dette etterhvert.
I høst fikk jeg tatt med bilen på jobben for å fortsette i varme lokaler. Har nå fikset opp kvart paneler begge sier på nytt så man slipper flere cm med sparkel.
Alt i alt så er det som gjenstår bak å få på plass yttre del av innerskjermer bak og karosseri festene. Jeg splittet platene for å kunne punkte de bedre en det jalla greiene fra fabrikk og behandle i mellom platene.
Venstre kvart panel ble byttet i koplett del da det var greiest med tanke på hvor mye fram og tilbake det hadde vært her tidligere... [attachment=1] Høyre kvart panel så byttet jeg bare ut en nedre del. [attachment=2]
|
|
|
24
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sliten 1600 ccm ..
|
på: juli 24, 2020, 21:28:04 pm
|
Spennende prosjekt du har! Har fulgt med fra første post og fortsetter med det! Det vikige er jo att du bestemmer selv hvordan du vil bygge din motor og selv om mye ny tech kan være "bedre" så må man jo spørre seg, bedre for hvem??? Jeg ser fordelene med DBW, men er nok mer enig med deg her, wire og stag fungerer utmerket og mye som utvikles er jo strengt tatt ikke nødvendig, sån egentlig Gøy att noen gidder å fikle med ny tech, men man trenger ikke føle seg underlegen om man ikke vil være med på alt sammen. Gleder meg til å se att motoren blir satt sammen og blir spennende med oppstart! Lykke til
|
|
|
25
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Oversikt luftkjølte motorer
|
på: juli 24, 2020, 21:12:10 pm
|
Kan gi litt grov info da detaljert info blir meget omfattende... Type 1 og 3 motor er sitter i hovedsak i type 1 og type 3 baserte biler + buss (type 2). Altså Boble, ghia, 181 (thing), variant, notch, TL, typ3 ghia og buss opp til og med t3. Diverse brazil biler basert på boble og type 3. Denne sitter i flere, men det holder enn så lenge med det som er nevnt her. Type 1 motoren finnes med fast dynamofot opp til og med 1960? (Korriger de som vet helt sikkert) og er på 1100-1200ccm. Etter det ble blokka i sin endelige form i grove trekk og fortsatt slik til den ikke ble laget mer. Disse er på 1200-1600ccm. Alle 1200 og 1500 er singelport, mens 1300 og 1600 finnes i både singelport og dobbelport. Dobbelbort motorer har da topper med 1 enkelt innsugskanal per cylinder (2 innsugs porter per topp) mot singelport som deler en port på 2 cylindere (1 innsugs port per topp). Alle type 1 motorer har stående kjøling. Alle type 3 har liggende kjøling, men er basert på "samme" blokk med små differanser. Alle type 1 dobbelport blokker starter motorkoden med doble bokstaver f.eks AD. Singelport har enten bare tallkoder eller etter 66 enkeltbokstav før tall. F.eks F=1300 singel port mens AB= 1300 dobbel. Det får holde om Type 1 og 3 motorer for nå... Type 4 motoren er en helt egen konstruksjon som satt i type 4 biler som 411,412 og buss(Type 2) t2 og t3. Type 4 motoren fantes også i Porsche 914 og sein 912. Alle type 4 motorer har liggende kjøling som ligner på type 3 kjølinga, men er på ingen måte lik. Type 4 fantes i 1700, 1800 og 2000ccm utgaver. Alle type 4 er dobbelport. Oxy er som du sier bygd om fra vannsøl til luft. Disse er basert på WBX som er en vannkjølt hybrid mellom type 1 og type 4. Selva blokka er meget "lik" type 1 bare med vannkapper rundt cylindere, mens det er gjort mange av de samme utbedringene som ble utført på type 4 motoren. Alt i alt er den mest lik type 1, men har blant annet svinghjulsfeste på veiv som type 4. Disse motorene satt bare i buss (type 2) t3. Disse ble levert som 1900 og 2100ccm Alle WBX er dobbelport. Ut fra det jeg har skrevet her så kan du finne ut mere detaljer med å søke litt frem og tilbake. Håper det kommer til hjelp (Til de som vil si att type 1 motor ikke finnes i t3 så gjør den faktisk det. Disse er da på 1600ccm dobbelport 50hk og med oljefilter fra fabrikk! Disse er sjeldene...)
|
|
|
28
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke Felger
|
på: oktober 01, 2018, 21:35:54 pm
|
Hvis ikke jeg tar helt feil så er vel de originale Mahle "gasburner" alltid 5 bolt og magnesium, men repro er å få i 4 bolt. Repro er vel også bare å få i aluminium.
|
|
|
30
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Original eksos type 3::Kjøpt::
|
på: september 27, 2018, 15:00:25 pm
|
Hei!
Jeg er på jakt etter nytt eksosanlegg til varianten min. Ønsker ett std anlegg i god stand/"nytt". Trenger bare selve potta, ikke varme potter, varmebokser rundt rør osv
Skall på en 69 mod om det skulle være noen forskjeller oppgjennom som jeg ikke vet om...
Hvis noen har dette så ta gjerne kontakt.
Mvh Sigurd Martin
Tlf 92638109
|
|
|
|