mars 29, 2024, 16:07:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 4
1  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Std Forgasser + Bensin pumpe på: mai 01, 2011, 20:28:18 pm
Heisan,

Noen som har en 1300 std Forgasser ?

Også på utkikk etter en Bensinpumpe som kan passe  =o)

mvh,
Sigmund

2  Forum / Problemløseren / Fjernlys 1300 - 1970 mod på: august 16, 2010, 21:00:27 pm
Skal ha min 1300 - 70 på EU kontroll, så jeg gikk over det meste, men selvfølgelig skulle fjernlys hendelen ta ferie...

Fikk fjernlyset på med å trekke hendelen mot meg, og nå får jeg ikke fjernlysa av ??

Hendelen ville plutselig ikke skru dem av igjen...  noen tips ?   Rekker tunge

Takker
3  Forum / Problemløseren / Sv: Motor dør sakte men sikkert på: juli 15, 2010, 09:36:15 am
Etter at den har "dødd" ut, og du starter den opp igjen.. dør den like fort ut ?

Eller er det sånn at når den først har begynt å stoppa, den stopper med en gang etter å prøvd starte på nytt ?
4  Forum / Problemløseren / Sv: Kan du ta bilde av reimskiven på din AD-motor? på: juli 13, 2010, 11:00:43 am
[attachment=1]
Bildet her viser ikke annet enn D merket på skiva
[attachment=2]
Er nok redd for at mi reimskive har dumpa i forkant og ett merke i bak-kant på 7,5 grader.
[attachment=3]
Ser det nok tydeligere på dette bildet.
[attachment=4]
Dette siste bildet er kanskje litt interessant...  Jeg har 3 stk slike AD reimskiver i garasjen, når du ser utførelsen på skiva så er det liksom en vifte formasjon på den. (opphevet på selve hjulet - mønster)

Det som er gjenganger er at de treffer alltid symetrisk på TDC, går i rett linje fra bunn til topp symmetrisk og treffer TDC, alså dumpa i reimhjulet...

Kanskje litt dumt skrevet dette, men håper en får med seg poenget...
5  Forum / Problemløseren / Sv: Kan du ta bilde av reimskiven på din AD-motor? på: juli 12, 2010, 22:00:42 pm
skal få lagt ut bilder av mitt reimhjul i morra formiddag.  Glad
6  Forum / Problemløseren / Sv: Sliter med innstilling av gasser og tenning. Passer alt i sammen? på: juli 12, 2010, 14:45:44 pm
Forstår også at Dewil sier 5+ helt til venstre, men som jeg forstod på det jeg så på videoen så var dette reismskiver med dumpa i forkant, sånn som bildet viser.
Her var det jo ikke noen dump på ditt bilde av reimskiva, slik at jeg vil anta at det merket helt til venstre er TDC...

Jeg synes avstanden mellom dine hakk var for liten til at det skulle være 5+ grader, 7,5 og 10 grader.
7  Forum / Problemløseren / Sv: Sliter med innstilling av gasser og tenning. Passer alt i sammen? på: juli 12, 2010, 14:27:21 pm
Har sett på disse her bugme videoen en 100 ganger til nå, og tror muligens du har på ditt reimhjul merket 7,5 og 10 grader.
Merket helt til venstre er nullpunktet - TDC.
Biter også merke med at tennigen stilles inn på 7,5 grader, alså ditt midterste merke...

Beklager hvis dette blir bare en stor forvirrende suppe, men jeg ville nå bare si det etter å ha sett kap. om tenningjustering.  Tvilende
8  Forum / Problemløseren / Sv: Sliter med innstilling av gasser og tenning. Passer alt i sammen? på: juli 12, 2010, 11:04:03 am
Bare for å ha sagt det... når du har Reimhjulet opp TDC, så sikter rotor i fordeler på Sylinder/stift 1 ?

Slik at du ikke prøver å fyr på sylinder 3 først ?  Gliser (for det prøvde jeg nemlig en stund tilbake)

For om du har den ca TDC så skal den fyre om du ikke har akkurat  +5 grader.
9  Forum / Problemløseren / Sv: Sliter med innstilling av gasser og tenning. Passer alt i sammen? på: juli 12, 2010, 10:44:27 am
Jeg bladde opp i den store Peruzzi boka. (fått av VW veterandeler)  Blunker

Og jeg siterer:

1600  -  AD 0 000 001 til AD 0 285 021 - TDC +5 grader - Adjust at RPM: 850  -  advance mechanisme hose: connected

Dette funket utmerket for min, men da jg gikk ofer til el.tenning måtte jeg ha noen grader før TDC
10  Forum / Problemløseren / Sv: Sliter med innstilling av gasser og tenning. Passer alt i sammen? på: juli 12, 2010, 10:36:31 am
Med ditt motor nummer, skal du ihvertfall ha TDC +5 grader.
11  Forum / Problemløseren / Sv: Spiral / fjør på: juli 10, 2010, 21:44:09 pm
Hadde noen mistanker om noe sånn ja..   den blir rengjort og får sin plass der skal være.  Blunker
12  Forum / Problemløseren / Spiral / fjør på: juli 10, 2010, 20:33:56 pm
På motor's høyre side går det ett stag fra viftehuset ned igjennom sylinder 1 og 2.

I bunnen på dette staget er det en stor spiral eller fjør som sikkert skal regulere noe i viftehuset når varmen fra motor tillater det.

Spiralen/fjæra er sikkert av ett metall som har stor varmeutvidelse.

Håper noen forstår hva jeg mener...  så kommer million spørsmålet...  pjuuh..

Denne er viktig for varmeutvikling og kjøling ? mener jeg har sett noen fjerne den helt..
13  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 73 mod 1303S selges! på: juli 09, 2010, 20:42:05 pm
Skal vri å vrenge å gjøre ett iherdig forsøk på å redde den..

Sendt PM   Glad
14  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: WBX fordeler på: juli 08, 2010, 20:37:50 pm
Da jeg byttet til Elektronisk tenning så justerte jeg til en ca 6-8 grader før TDC. 
Funker utmerket for meg  Glad
15  Forum / Problemløseren / Sv: 32-34 Forgassere T3 og T4 på: juli 04, 2010, 11:00:16 am
Har fått med meg at det er litt gråsone rundt dette med å ha T4 / T3 montert på en 1600 T1

Jeg lekte bare med tanken da jeg først hadde motoren ute, så gikk det sport i det med å få det til.  Glad

Da dette er en std 1600 AD og jeg liker utseende med 2 gassere tenkte jeg dette var en god vri  Osteaktig
16  Forum / Problemløseren / Sv: Solex 32-34 på: juli 04, 2010, 10:12:00 am
Du tenker da ett rør mellom innsug og forgasser ? som løfter forgasseren høyere enn ved ett vanlig kort innsug ?
17  Forum / Problemløseren / Sv: 32-34 Forgassere T3 og T4 på: juli 04, 2010, 10:03:10 am
Takker for ratwell.com

Ser at det går i type 4 der, så den er i boks...   Blunker

Type 4 (forgasser sett) montert i boble er vel litt mer styr, med tanke på litt mer slange og vacum både på innsug og gasser.

Type 3 er jeg svært interessert i, om noen har noe angående dette blir det bare utrolig bra.  Gliser

18  Forum / Problemløseren / Sv: FIN JUSTERE WEBER GASSERE?? på: juli 02, 2010, 13:50:37 pm
ahhh... från søta bror...  nei da funker det ikke  Trist

19  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stille tenning på: juli 02, 2010, 13:37:28 pm
Tenningspunktet på reimhjulet skal være 7,5 grader etter TDC når en har stift i fordeler, slik at når du skal justere tenningen vil jeg anta at du må ha reimhjulet på det midterste merke. (vanskelig å si uten å ha sett det, mange forskjellige)  Øyerulling
20  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stille tenning på: juli 02, 2010, 13:27:35 pm
Tror nok du muligens har en TDC, 7,5 grader og 10 grader

trolig stille tenning etter 7,5 grader, alså merke i midten.  (stift i fordeler)  Glad
21  Forum / Problemløseren / Sv: FIN JUSTERE WEBER GASSERE?? på: juli 02, 2010, 13:16:38 pm
Att: Jalokoey

Har selv manglet den delen...  funker fint med å ta med tap skjema.

http://www.vegvesen.no/_attachment/61862/binary/14981

=o)
22  Forum / Problemløseren / 32-34 Forgassere T3 og T4 på: juli 02, 2010, 09:37:58 am
Motor T-3 og T-4.

Noen som har dokumentasjoner på de ovennevnte gassere og forskjellene ?

Tilkoplinger av bensin/vacum slanger ?
23  Forum / Problemløseren / Sv: 2 gassere på 1600 på: juli 01, 2010, 08:25:23 am
Skal prøve meg med uten Luker først, ofre noen knoker og forbannelse...  Gliser

Blir det for blodig får jeg heller lage noen luker   Rekker tunge
24  Forum / Problemløseren / Sv: 2 gassere på 1600 på: juni 30, 2010, 20:56:30 pm
Luker i innerskjermen var en god tanke... hva er mest brukt std her ? skrudde, hengsler, popping ?
25  Forum / Problemløseren / Sv: 2 gassere på 1600 på: juni 30, 2010, 18:31:37 pm
Hadde mistanker til det, frykter ømme og blodige knoker  Gliser
26  Forum / Problemløseren / 2 gassere på 1600 på: juni 30, 2010, 18:27:30 pm
Kom til å tenke på dette med 2 Gassere på 1600 motor.

Det går like greit å smelle inn motor med 2 gassere på, kontra 1 på midten ?

Sikkert dumt spørsmål men... motor blir vel en smule bredere ?  Øyerulling
27  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Ombygging til Skivebrems på: juni 29, 2010, 19:27:37 pm
Ute etter deler til Skivebrems.

Fra trommel til Skivebrems på en 1302 -72 mod...

Noen som har noe rusk liggende  Gliser
28  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skifte av bremsesystem.. Trommel til Skiver på: juni 29, 2010, 13:05:48 pm
Her skal undertegnede ta selvkritikk for dårlig søk...   Øyerulling

Snakk om å treffe akkurat det jeg så etter med den linken !! Gliser
29  Forum / Teknisk, teori og praksis / Skifte av bremsesystem.. Trommel til Skiver på: juni 29, 2010, 12:47:14 pm
Å gå fra Trommel brems til Skive brems foran.

Er dette en stor prosess ?, er skive bremser en klar forbedeing ?

Snakker om en 1302 - 72 mod.
30  Forum / Problemløseren / Sv: Åpning plugger og stifter VW1303 på: juni 29, 2010, 08:17:54 am
Vanling Tenning med stift er det 0,7 mm, elektronisk tenning skal ha 0,8 mm
Sider: [1] 2 3 4
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!