Her har det vært dårlig med oppdateringer gitt
Bilen har stått still nå i to år etter sist girkasse havari på SCC.
Nå er Jussi kassen tilbake på plass , nyoverhalt av Olav Høisveen.
Selve bilen er uforandret, men det er kjøpt inn bur fra Ola Öst så det står på planen til vinteren. Rent motormessig så har jeg samlet deler i noen år for å bygge en potent 2276 , som i all hovedsak skal gå som racemotor, men med doghouse og orginal kjøling. Komp kommer til å havne et sted mellom 12-13, men det er litt beregninger igjen før endelig komp er satt. Slik som alt står nå så blir komp 10.1 .
Målet med denne motoren når alle tanker rundt den er satt i sving , er at den skal gi 200 hjulhester. Men man får ta stegene dit etterhvert.
Specs på motoren er :
As41 94mm , linjeborret av Unneberg.
82 CB motvekts veiv
Fk 89 kam
5,5" råder
26mm oljepumpe med jaycee fullflow lokk
4kg lettet Org svinghjul med kep 1 og Daikin lamell
Cb 044 topper 44x37,5 custom av AJ Sims
Korte match porta innsug fra GB
48 idas med Jaycee upgrades
Msd 6al2 tenningsboks med tilsvarende fordeler og coil.
Orginal kjøling med balansert vifte fra rj volks
Shortblock er snart på plass, så det er bare å stå på fremover.
Om ikke denne motoren bkir klar så blir det bruksmotoren som står i den blå 61 modellen.
1915 med mofocos topper og kadrons
Uansett så skal det bli godt med stripetid igjen! Jeg gleder meg til SCC!