Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 192
|
1
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: EFI bensinpumpe
|
på: august 27, 2024, 16:28:37 pm
|
Det er plass til 2x Bosch 044 på gulvet på rammehodet, på motsatt side av hovedbremsesylinder.
Så ikke noe problem å plassere både pre-filter og pumpe under tanken.
|
|
|
2
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grellands 67 cal-look
|
på: mars 05, 2024, 15:21:01 pm
|
Hva med å ha tverrstag under dynamoen? Ala Skinne sitt.
Kan ikke si jeg har sett hvordan det ser ut. Har du en link til noen bilder? Må evt lete frem noen bilder. Det er et opplagret tverrstag som går mellom innsugene. Litt ala vanlig tverrstag, bare oppned og under dynamoen
|
|
|
4
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: januar 20, 2024, 12:50:10 pm
|
Men du roterte ikke mens du demonterte?
Vipper av: lyd? -> ja Topper av: lyd -> ja 1 og 1 sylinder/stempel av: lyd -> ja
Når lyden er borte har du sirklet deg inn på synderen
|
|
|
5
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins '67 1500 - Savannah - Et vognkort fullt av godkjenninger :)
|
på: september 08, 2023, 14:21:56 pm
|
Jeg tipper du ikke handler en ny motor, men her burde jo helt klart motorselger dekke varekostnaden mellom hva du faktisk har betalt for og hva du nå beviselig har fått.
Dessverre ikke førstemann som viser til hva som faktisk er levert.
Jeg lot det være. Men ja, det var det mest skuffende. Hvis vi lar tvilen ang. raset komme bygger til gode, så er allikevel det jeg har betalt for, noe helt annet enn jeg har fått. Helt enig. Det er ikke gitt delene selv er skyld i havariet, men du har uansett betalt for deler du ikke har fått. Det er verken fra øverste hylle eller helt 100…. Spot on avslutning...
|
|
|
6
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins '67 1500 - Savannah - Et vognkort fullt av godkjenninger :)
|
på: september 08, 2023, 11:52:35 am
|
Jeg tipper du ikke handler en ny motor, men her burde jo helt klart motorselger dekke varekostnaden mellom hva du faktisk har betalt for og hva du nå beviselig har fått.
Dessverre ikke førstemann som viser til hva som faktisk er levert.
Jeg lot det være. Men ja, det var det mest skuffende. Hvis vi lar tvilen ang. raset komme bygger til gode, så er allikevel det jeg har betalt for, noe helt annet enn jeg har fått. Helt enig. Det er ikke gitt delene selv er skyld i havariet, men du har uansett betalt for deler du ikke har fått. Det er verken fra øverste hylle eller helt 100….
|
|
|
11
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Smalne inn forstilling "Boble"
|
på: april 01, 2022, 00:50:06 am
|
Kapp mellom innfestning til rammehode og støtdempertårn, mål innvendig dim, bank inn et skjøterør som ligger stramt inni.
Rosettsveis skjøterøret til indre del, skjøt oppe og nede. Kapp vekk ønsket lengde på nå løse ytre del, og bank de ytre delene på skjøterørene. Helsveis rundt.
Mener jeg brukte 15cm skjøtehylser, og det er klaring mellom skjøtehysle og lager
|
|
|
13
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: desember 03, 2021, 11:26:54 am
|
Hva tåler en 901 kasse? Den er rimelig spinkel i huset..
I tillegg er vel 1. giret kun lagret opp i én side, så det tåler ikke stort?
|
|
|
15
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ottos -62 Notchback bastard
|
på: oktober 30, 2021, 11:22:47 am
|
Alt avhenger av bruk, kvalitet og pris. Vil du ha 200+ hk, så må du på NA ha stort volum og gode topper for å få det kjørbart i lengden. Hva med en luftkonvertert WBX motor? 76mm slag med 101,6mm borring. Sleng på noen MS250 topper og en halvfrekk kam. Da har du en 2465cc motor og 200 greie hester. Alternativet er en liten turbo, men du går fort tom for plass til intercooler etc Skal du ha mer enn 200hk, hadde jeg vurdert turbo, med en WBX motor i bunn, konvertert til luft. Bunnsolid motor og veiv, bedre svinghjulsinnfestning og 94x76mm i grunnform (2110cc)
|
|
|
18
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ottos -62 Notchback bastard
|
på: oktober 26, 2021, 12:39:13 pm
|
Går fint an å bygge type 1 girkasse som tåler mer. Det som tar fort livet av de er rivstart. 3-4-500 hester går fint med riktig oppsett. Og da passer alt bra i bilen
|
|
|
20
|
Forum / Problemløseren / Sv: 2,0 motor
|
på: september 15, 2021, 22:45:47 pm
|
Hva var problemet egentlig? Gikk den ikke noe bra?
Håper ikke du brenner av mye penger på noe du ikke trenger…
|
|
|
22
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hvem spesialbygger boble?
|
på: september 08, 2021, 12:38:46 pm
|
En sånn stealth koster vel en mill for delene?
70.000 EUR basiskostnad. Det er 700.000*1,25 = 875.000 pluss litt frakt og div oppgradering.
Det skal i tillegg settes sammen..
|
|
|
23
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hvem spesialbygger boble?
|
på: september 06, 2021, 09:40:11 am
|
200hk motor NA er over 100.000 i deler om du skal gjøre det ordentlig. Turbo litt mer igjen. Girkasse som tåler dette over tid er 70.000+ Bremser 20.000 Forstilling og bakstilling med oppgraderte deler i standard "utførelse" 15.000+ Hjul og dekk er vel 20.000+ Pluss div til bunnplaten på 15-20.000, så er estimatet på bunnplaten opp mot 150.000. så kommer innkjøp av bil, jo eldre og bedre jo dyrere. Regn med 150.000+ for en tidlig bil i god stand. 300.000 pluss interiør, alt småtteri og jobben du skal sette bort. 500.000 er nok et minimum! Så sitter du igjen med en bil som er verdt 300.000 om den er godkjent, og mindre om den ikke er godkjent
|
|
|
|