mai 25, 2022, 01:10:24 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 191
1  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: Originalt cab karosseri eller prosjekt på: april 16, 2022, 12:32:31 pm
Bump
2  Forum / Snikk-snakk / Sv: Smalne inn forstilling "Boble" på: mars 31, 2022, 23:50:06 pm
Kapp mellom innfestning til rammehode og støtdempertårn, mål innvendig dim, bank inn et skjøterør som ligger stramt inni.

Rosettsveis skjøterøret til indre del, skjøt oppe og nede. Kapp vekk ønsket lengde på nå løse ytre del, og bank de ytre delene på skjøterørene. Helsveis rundt.


Mener jeg brukte 15cm skjøtehylser, og det er klaring mellom skjøtehysle og lager
3  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback på: desember 03, 2021, 12:20:44 pm
Veldig tøft! Har du sjekket om de fremste (1 og 3) får like mye luft som de to andre?
4  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: desember 03, 2021, 10:26:54 am
Hva tåler en 901 kasse? Den er rimelig spinkel i huset..

I tillegg er vel 1. giret kun lagret opp i én side, så det tåler ikke stort?
5  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Porsche bremser på Type 3 (Notchback) på: november 04, 2021, 21:17:49 pm
Smalning bak på IRS er en grei sak om du har jigg.

20-25mm er vel maks på «originale» armer. Tar av i snuten mot felg.

76mm smalnet finns å få kjøpt over disk, men da må du smalne torsjonsrør etc
6  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ottos -62 Notchback bastard på: oktober 30, 2021, 10:22:47 am
Alt avhenger av bruk, kvalitet og pris.

Vil du ha 200+ hk, så må du på NA ha stort volum og gode topper for å få det kjørbart i lengden.

Hva med en luftkonvertert WBX motor? 76mm slag med 101,6mm borring. Sleng på noen MS250 topper og en halvfrekk kam. Da har du en 2465cc motor og 200 greie hester.

Alternativet er en liten turbo, men du går fort tom for plass til intercooler etc  Gliser

Skal du ha mer enn 200hk, hadde jeg vurdert turbo, med en WBX motor i bunn, konvertert til luft.

Bunnsolid motor og veiv, bedre svinghjulsinnfestning og 94x76mm i grunnform (2110cc)
7  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ottos -62 Notchback bastard på: oktober 28, 2021, 21:33:48 pm
Eller noen andre..

Billigste er å kjøpe en godt bygd motor, brukt. Det popper opp innimellom
8  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ottos -62 Notchback bastard på: oktober 28, 2021, 10:49:11 am
Bildet er av en type1 motor  Gliser

Ikke kjøp noe sånt på summit. Bruk en faglig sterk motorbygger.
9  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ottos -62 Notchback bastard på: oktober 26, 2021, 11:39:13 am
Går fint an å bygge type 1 girkasse som tåler mer. Det som tar fort livet av de er rivstart. 3-4-500 hester går fint med riktig oppsett. Og da passer alt bra i bilen Glad
10  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 51 callook prosjekt vurderes solgt samlet (Split/Split Dash/Crotch coolers ) på: oktober 02, 2021, 14:04:38 pm
Hva snakker vi om prisidé her?
11  Forum / Problemløseren / Sv: 2,0 motor på: september 15, 2021, 21:45:47 pm
Hva var problemet egentlig? Gikk den ikke noe bra?

Håper ikke du brenner av mye penger på noe du ikke trenger…
12  Forum / Problemløseren / Sv: 2,0 motor på: september 15, 2021, 07:34:43 am
Sleng ut et bilde
13  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hvem spesialbygger boble? på: september 08, 2021, 11:38:46 am
En sånn stealth koster vel en mill for delene?

70.000 EUR basiskostnad. Det er 700.000*1,25 = 875.000 pluss litt frakt og div oppgradering.

Det skal i tillegg settes sammen..
14  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hvem spesialbygger boble? på: september 06, 2021, 08:40:11 am
200hk motor NA er over 100.000 i deler om du skal gjøre det ordentlig. Turbo litt mer igjen.
Girkasse som tåler dette over tid er 70.000+
Bremser 20.000
Forstilling og bakstilling med oppgraderte deler i standard "utførelse" 15.000+
Hjul og dekk er vel 20.000+

Pluss div til bunnplaten på 15-20.000, så er estimatet på bunnplaten opp mot 150.000.

så kommer innkjøp av bil, jo eldre og bedre jo dyrere. Regn med 150.000+ for en tidlig bil i god stand.

300.000 pluss interiør, alt småtteri og jobben du skal sette bort. 500.000 er nok et minimum! Så sitter du igjen med en bil som er verdt 300.000 om den er godkjent, og mindre om den ikke er godkjent  Gliser
15  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hvem spesialbygger boble? på: september 03, 2021, 22:28:51 pm
Kommer an på krav  Gliser

Regner med vi snakker motor, girkasse, forstilling, bakstilling, bremser, hjul, interiør etc?

Hva skal den kjøre fra?
16  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hvem spesialbygger boble? på: september 01, 2021, 20:06:47 pm
Hvor mye penger har du lyst til å bruke?

17  Forum / Problemløseren / Sv: Svepco gearolje på: august 16, 2021, 14:09:53 pm
Hvilken olje er det du har idag?
18  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: JuniorGrelland's '68 på: juni 23, 2021, 07:55:47 am
Hvor store hull borret dere til punktsveisingen?
19  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: 58/59 karosseri ønskes kjøpt på: juni 10, 2021, 14:24:49 pm
BUMP 😊
20  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Competition Eliminator på: juni 08, 2021, 19:00:13 pm
Noen som har noen Comp Eliminator topper som støver ned?

94 borring
minst 46mm innsugsventiler
ikke tatt opp til høykomp
21  Forum / Problemløseren / Sv: Lekkasje aksling på: juni 07, 2021, 07:33:47 am
Har du montert pakkboks og pakninger riktig?

Strammet bolten nok?


Om ja, så er det frem med silikon.
22  Forum / Problemløseren / Sv: Hjullager bak, Slark på: mai 15, 2021, 19:00:23 pm
Det er ikke noe indre lager på svingaksel
23  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Originalt cab karosseri eller prosjekt på: april 17, 2021, 11:42:34 am
Originalt cab karosseri eller prosjekt ønskes kjøpt. Helst så komplett karosseri som mulig, men alt går.

Ikke senere enn 68/69, helt 67 og tidligere

Ikke opprustet, rufsete går fint.


Si ifra  Kult

[attachment=1]
24  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1959 Ragtopp karosseri på: april 16, 2021, 09:28:51 am
1959 Ragtopp karosseri med lite rust selges, 16.000 Kan leveres strekningen Stavanger - Lyngdal

PM
25  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Retur til tank, hvor? (varsel om popcorn tråd) på: april 01, 2021, 21:55:55 pm
Magisk! Tak for svar  Blunker

Jeg satte min helt i bunnen av ene sideveggen, returen går inn sidelengs.


Det der går fint ja!



Eventuelt så sveiser du returfitting til et rør, som går ned til bunnen, og sveiser den på toppen. Da kan du ta av returen uten at det tømmer tanken
26  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Retur til tank, hvor? (varsel om popcorn tråd) på: april 01, 2021, 09:44:52 am
Jeg satte min helt i bunnen av ene sideveggen, returen går inn sidelengs.


Det der går fint ja!

27  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Retur til tank, hvor? (varsel om popcorn tråd) på: mars 29, 2021, 14:23:10 pm
Enten toppen, men da gjerne med et innvendig rør ned i bunn av tanken. Returfuelen bråker litt når den slippes rett ned fra toppen.

Jeg sveiset inn en bung i bunn av tanken, så fuelen i retur returnerer under fuelnivået, og ikke lager unødvendig mye luftbobler i fuelen.
28  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: mars 25, 2021, 23:12:52 pm
I kveld ble det en kort tur i garasjen for å frisere litt på reimhjulet til en ræserbil gatebil:
[attachment=1]

Og etter å ha malt et par runder med gulvlister i gangen, ble det tid til en kort luftetur Glad
[attachment=2]


 Gliser Gliser
29  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd på: mars 24, 2021, 14:47:46 pm
Skjer det noe her Sveinung?  Gliser
30  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Dynamotårn til sentervifte på: mars 13, 2021, 23:50:10 pm
Noen som har en sånn på hyllen? Trenger en sånn som på bildet

[attachment=1]
Sider: [1] 2 3 ... 191
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!