april 25, 2024, 06:56:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5
61  Min klubb / Folk&Vogn / Sv: Merke å ha på bilen på: mars 27, 2011, 20:49:25 pm
4

Er litt mere retro feeling
62  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Opphengskule ved droppa spindler på: mars 27, 2011, 20:31:36 pm
Neste problem Tvilende

Sjekka styreledd, og de er lik de gamle, men hullet i de nye spindlene er 2,5mm større Tvilende
Skal det være så, eller er det feil??

Har ikke sjekka opphengskulene enda, da de ikke er i garasjen for tiden, håper de passer i spindlene...
63  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kobling av lys på: mars 27, 2011, 20:28:56 pm
Må bare rette en stor takk til Svein T, som kom med den rette løsningen, med koblingsskjema og alt Gliser

Har koblet det opp (stort sett)
Mangler kun en diode eller lignende for å få koblet opp i speedoen. (har bare ett lys der, og må prøve å koble begge releene inn på samme, uten forstyrrelser seg imellom..)
64  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Langtidsprosjekt, 1967 Boble på: mars 25, 2011, 22:50:05 pm
[attachment=1]

Interiør, bare 95% igjenn Kult

[attachment=2]

Motor fra delebil. Bare man finner resten av eksosanlegget så er det håp Tvilende

[attachment=3]

Donorbilen
65  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Langtidsprosjekt, 1967 Boble på: mars 25, 2011, 22:29:49 pm
[attachment=1]

6V viskermotor blir byttet med 12V
Passformen er ikke helt bra, den virker noe større (Selve motoren).
Men det må vel tilpasses
66  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Opphengskule ved droppa spindler på: mars 24, 2011, 17:36:14 pm
Flott! Lærer noe nytt hver dag Gliser

Hvordan grovjusteres den før 4hjulskontroll? Hæ
67  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Starter, 2 stk vinterdekk + litt smått på: mars 24, 2011, 15:43:04 pm
Hvor befinner delene seg?
68  Forum / Teknisk, teori og praksis / Opphengskule ved droppa spindler på: mars 24, 2011, 14:30:38 pm
Har kjøpt ett sett med droppa spindler og skivebremser på min -67 boble, og skal i den forbindelse skifte opphengskuler..

På de originale kulene er det montert eksenter skive på øvre kule..
Skal jeg montere den på den nye kula også?

Har satt bort delene for utpress-innpress av kuler, så jeg får ikke sett på det nå, men satser på å være klar til montering ikvell Glad
69  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Starter selges på: mars 23, 2011, 22:39:16 pm
302,-
70  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Langtidsprosjekt, 1967 Boble på: mars 20, 2011, 18:25:37 pm
Skal du bruke 68+ baklokk, eller skal du sveise om bakplata?

Jeg har 68+ baklokk, men jeg vurderer å benytte det originale..
Det passer ikke inn med låsen, men det ser bedre ut med det originale synes jeg.
Kan jo bruke litt av begge, slik at det blir riktig i forhold til baklokk. Hvis du har tatt vare på den originale da..


Joda, har da det meste liggende enda, sitter langt inne å hive ting her i gården Kult
71  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Langtidsprosjekt, 1967 Boble på: mars 20, 2011, 18:23:51 pm
Har akkurat lakt på epoxy, så det står for tiden å tørker..

Blir ikke enig med meg selv om jeg skal montere den og bruke den som den er, eller om jeg skal gå videre og lakkere den med det samme. Hadde man bare bestemt seg for en farge, hadde man kommet ett stykke videre Øyerulling
72  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Langtidsprosjekt, 1967 Boble på: mars 20, 2011, 18:20:57 pm
Skal du bruke 68+ baklokk, eller skal du sveise om bakplata?

Jeg har 68+ baklokk, men jeg vurderer å benytte det originale..
Det passer ikke inn med låsen, men det ser bedre ut med det originale synes jeg.
73  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Langtidsprosjekt, 1967 Boble på: mars 20, 2011, 18:16:10 pm
[attachment=1]
Slik var den i sommer, og forsåvidt vært i 3 år før den tid..

[attachment=2]

[attachment=3]
Fått seg en trykk, måtte bytte bakplate
74  Forum / Prosjektgarasjen / Langtidsprosjekt, 1967 Boble på: mars 20, 2011, 18:07:05 pm
Har ei 1967 Boble, som jeg har en liten plan om å få på veien iløpet av våren.
har hatt den ca 5 år, men det er vel den siste vinteren det har vært fremskritt. Men det står mye igjenn enda..

Har hatt flere bobler fra 1968 og opp, men ble lei hele greia for ca 10 år siden, og solgte hele greia med masse deler og greier Tvilende
Berget vel i 3-4 år før lysten kom tilbake, og tiltak gjort.

Har hatt mine perioder med denne hvor jeg har vurdert salg, men har vel nå gjort såpass mye og har så mye glede av den at den ikke selges lengre.

[attachment=1]
Slik ser den iallefall ut nu Øyerulling

[attachment=2]
[attachment=3]
75  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Midlertidig lakk på: mars 20, 2011, 11:12:04 am
Har lest en del om emnet, og finner ut jeg bør legge fyller etter epoxy.

Hvordan skal den massen egentlig være i konsistens?
Eneste fyller jeg har sett var biltema, og den var i ca samme konsistens som sparkel. Altså umulig å sprøyte...

Og skal epoxyn være fullt utherdet først?

Tips mottas med takk :-)
76  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Midlertidig lakk på: mars 19, 2011, 19:53:17 pm
Men på min må jeg sparkle ett par flekker, så jeg regner med jeg må vente noe tid før jeg kan begynne å behandle epoxy`n?

Samtidig regner jeg med at det lønner seg å komme med lakk før epoxy er ferdig herdet, for bedre vedheft.
Dette er bare en teori, men stemmer det?


Fargeforslag? Gjerne tofarget..
77  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Midlertidig lakk på: mars 19, 2011, 17:48:09 pm
Hvor lenge må epoxy stå på tørk før man kan behandle da?
Og hvordan går man videre etter epoxy? Slip og Sparkel?
78  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kobling av lys på: mars 17, 2011, 19:09:20 pm
På 60-61 modellene går bremselysledningen innom blinklyshendelen, slik som i linken din.
Når du betjener hendelen bryter den bremselyskretsen, og kobler inn blinklyset på den ene siden.

Har tegnet og tenkt litt, og mener det skal gå med to blinkreleer og to vanlige vekslende releer.


Jeg ser jo her at svaret ligger rett forran nesen min, dette koblingsskjemaet er jo genialt Gliser
79  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Midlertidig lakk på: mars 17, 2011, 19:03:35 pm
Det med syregrunning virker jo interessant da!
Hvor skaffes det i nordtrøndelag da? Og hvor mye trengs? Hæ

Kunne tenkt meg noe midlertidig, som jeg ikke trenger å slipe helt bort ved skikkelig lakkering..

Men, hvis lysten skulle dukke opp kan det jo hende det blir full lakk..


Hvordan går man frem for å lakkere med vellykket resultat da? Bilen står for tiden stort sett finslipt, med noe sparkel (Ferdigslipt), noe lakk er igjenn, og noen flekker er bart metall.

En steg for steg, for dummies hadde vært kjekt Kult
80  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kobling av lys på: mars 16, 2011, 23:22:07 pm
Nå fikk du meg til å tenke på en fredag også  Osteaktig
Det burde virke det med to releer pr. pære.
Det vil vel bli noen små "forstyrrelser" viss du tråkker av og på bremsen samtidig som du blinker, da de blinker i takt med blinklysene fremme når du ikke bremser, mens de blinker motsatt av fremme når du bremser. Dvs viss du er flink med pedalen, kan du få det til å lyse konstant når du blinker.  Gliser
Bør vel også bruke et blinkrele som ikke endrer hastighet ved pærebrudd.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Electronic-LED-Flasher-Relay-Fix-Turn-Signal-3-Pin-12V-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3f07284832QQitemZ270703020082QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories


Kan jeg da koble noe lignende fram også, for å få det til å lyse likt?
Og ha orange parklys fremme?
81  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Profilerte piler / retningsvisere kjøpes på: mars 09, 2011, 12:34:33 pm
Jeg husker jeg hadde ett par slike, men frykter de kan være tapt etter noen flyttinger Sjokkert

Om jeg ikke husker feil, var de lyseblå..


Kan sjekke om jeg finner de, men ønsker helst litt varmere vær, og mindre snø, om det ikke haster?
82  Forum / Snikk-snakk / Sv: Liggende forlygter med blinklys, lovlige? på: mars 09, 2011, 12:25:12 pm
De heter Rossi-lykter (navnet burde tilsi at jeg som Rossi-digger burde hatt de...)  Osteaktig

Er ikke sikker på hvilket år det blei påbudt med orange blinklys foran, jeg tipper på 67, da blei det påbudt med orange blinklys bak.



Var det i -67 det ble påbudt med orange blink bak? Hæ

Fra og med -67?
83  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Preservering av bensintank på: mars 06, 2011, 15:23:29 pm
Høres ut som en god plan Gliser

Det er ikke store mengder rust, da det kun er overflaterust.
Den ser ikke brukt ut, men har stått i ca 5 år..
84  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tinn-sparkling på: mars 06, 2011, 12:48:08 pm
Ønsker å ta opp denne tråden igjenn jeg, da jeg holder på å øve meg Gliser

Hvordan oppevarer man best tresleiva mellom slagene?
Det kan jo gå månedsvis mellom hver jobb, så de kan kansje ikke bare ligge å slenge og tørke ut?
85  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Preservering av bensintank på: mars 05, 2011, 20:15:30 pm
Det er rusten innvendig jeg er bekymret for Trist

Jeg er ikke sikker på om det er 1200 eller 1300 i farten, men jeg trodde det var 1300..
Uansett er det ei kran med en hendel fra tanken inn til kupeèn..
86  Forum / Teknisk, teori og praksis / Preservering av bensintank på: mars 05, 2011, 18:20:49 pm
Det ser ut til at det er montert ny bensintank i min -67 boble.
Desverre er det blitt noe overflaterust iløpet av de siste årene den har stått..

Noe forslag om hvordan man kan få fjernet det, og behandlet den?


Og ventilen i bunn, står bom fast Sint  Hvordan skal den gå?
90 eller 180`, fra venstre til mot bunn?



87  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kobling av lys på: mars 05, 2011, 12:56:08 pm
Dette ser jo konge ut! Gliser
kanskje man skulle få til noe fremme på park/blink, så blir d jo helrått Kult
88  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kobling av lys på: mars 04, 2011, 18:20:57 pm
Er det en lignende løsning som er brukt på 60 modell?

http://vintageautogarage.com/switch-5007r-upi.html
89  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kobling av lys på: mars 04, 2011, 14:41:23 pm
Tenkte helst en løsning som gjør at jeg slipper å lete etter dippedutter som er one year only Gliser

Originalitet intet krav!

Kanskje noe sånt !?!

Jeg har spekulert på denne løsningen, men etter det jeg kan tro blir det lysende konstant hvis jeg bremser?

Er det virkelig så vanskelig, eller er det bare en finurlig løsning som er vanskelig å se Hæ


Det må vel være flere enn jeg som har montert lys med enkel pære bak Øyerulling
90  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kobling av lys på: mars 03, 2011, 20:18:58 pm
Har, opptil flere Kult
Sider: 1 2 [3] 4 5
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!