Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14
|
121
|
Forum / Hva skjer? / Sv: DRAGRACE KALENDER 2015
|
på: juni 17, 2015, 22:20:39 pm
|
Blir ikke kjøring på meg allikevel, skulle starte bilen men det var ikke noe oljetrykk. Demonterte pumpen og det så ikke bra ut, hvorfor dette har skjedd og hvorfor vet ikke jeg men motoren må opp og sjekkes
|
|
|
124
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: juni 07, 2015, 08:50:37 am
|
Ja i år må jeg komme meg på SCC med bil, har et lite håp om og få testet bilen på Valle til helgen hvis alt går etter planen.
|
|
|
127
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Veivhus ventilasjon for 500hk motor
|
på: januar 15, 2015, 19:23:33 pm
|
Setter veldig stor pris på å få gode råd her. Av og til litt irriterende, men bra allikevel Mulig jeg får prøvesveise litt i noen alurør jeg har liggende da.. Igjen se på hva Håkan gjorde på sin motor med 600+hk. Inn og ut har samme diameter. Ta et annet eksempel og se på hva JPM har gjort på NA racemotor på 1.9 liter: Boksen til JPM ånder ut i det åpne lokket med skumfilter. Mvh BB Ånder JPM fra toppdekslene også? Hilsen Geir.
|
|
|
129
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oxyboxer i Ghia
|
på: oktober 05, 2014, 11:06:48 am
|
Problemet med reimer som hopper av er som regel at øvre og nedre reimhjul ikke står linje. Ta et rettholdt og legg inntil nedre reimhjul, så måler du avstanden inn til reimen ned og oppe.
|
|
|
131
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oxyboxer i Ghia
|
på: september 18, 2014, 18:13:46 pm
|
To eksperter jeg har snakket med sier at det ikke nytter å kjøre rent MAP signal når man kjører individuelle trottle bodies og med stor kam. De sier at man bør tune på Alpha N på sånne motorer.
Jeg er nybegynner på innsprut og tuner også etter Alpha N, hva er bakdelene med og tune etter Alpha N i steden for vakum på en sugemotor?
|
|
|
136
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: mai 16, 2014, 00:35:16 am
|
Ser bra ut Geir. Får håpe allt går på skinner når du kommer hjem så den kan sees og høres i Valle :-)
Det hadde vært moro og kjørt på Valle, men jeg kommer nok til Valle i år uten bilen. Har fått bilen på gang men det er nok endel timer med mapping igjen før den er klar.
|
|
|
137
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: mai 16, 2014, 00:15:38 am
|
Det er ikke meg som har detaljert felgene, det er min bror(64notch) som har gjort jobben. Han har tettet åpningene på felgene og tømt bengalakk i felgene.
|
|
|
140
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: april 25, 2014, 17:51:09 pm
|
På tide med en oppdatering. Har nå koblet opp det meste og testet at alt av sensorer fungerer. Har igjen bensinslangen fra tanken til pumpen, så skal det være klart for oppstart.
|
|
|
142
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 21, 2014, 21:09:46 pm
|
I frykt for å spore av tråden din så tør jeg fortsatt poste dette. Da det kanskje er relevant.
Jeg klarte ikke helt å legge fra meg dette. Og dro frem noen fjærer og målte litt frem og tilbake. Nå måler jeg i kilo og Lbs da en god kamerat var snill å låne meg en fjærpresse av god 60 talls kvalitet. Grunnen til at vi prater PSI som egentlig er helt feil. Da det som nevnt over er en regnemåte for å måle trykk over en viss flate. Grunnen er vel at de fleste målerne bruker komprimert væske til å måle. Og derfor er manometerne satt i PSI. Men det betyr jo lite så lenge de viser konsekvent samme tall.
Her er noen ca tall målt fort og galt på 38mm innspenningshøyde. Hadde dessverre ikke noen Oteva eller orginal type 4 liggende for øyeblikket.
Orginal type 1 med 100000 km bak seg 31 kilo/68 Lbs Std 044 doble fjærer med 20000 bak seg 49/108 Std bugpack som blir levert med superflow. Etter 7 år på stripa. 55/123 Std 044 doble fjærer nye 56/123 (Ikke samme årgang som de brukte over) Cb 650 doble nye 62/136 Cip1 no brand enkle stive 62/136 Mix, brukte, enkle stive utvendig og brukte innvendig 78/170
Leser av både LBS og kilo på samme måler.. med veldig små tall. Så ta høyde for små avlesningsfeil +/- 1 kilo. Da dette gikk fort.
Uten sammenligning til motoren i denne tråden. Flyter orginalfjærene som nevnt over, med Engle 100 og ellers alt standard vw type 1, på 6200 rpm. Dette er forsøkt på 3 motorer.
JEE tusen takk for informasjon. Jeg bruker de fjærene jeg har, både kam og løfterene ser helt supre ut.
|
|
|
145
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 18, 2014, 13:53:38 pm
|
Du har vesentlig mindre innspenning en jeg har med en 40mm innsugsventil (ikke titan) på min 1641 motor med JPM kam, Oteva og lette støtstenger. Du skrev tidlig i tråden at du kjørte med 70 - 120kg fjørtrykk og du har jo erfart at det har fungert. Samtidig skriver du at ved 1mm vendehøyde så kysset ventilene stemplene dine.
Mvh BB
Har tidligere målt trykket med en vekt i søyleboremasinen og derfor fått det ut i kg. Denne fjærtrykket måleren har en PSI og KG/cm2 så jeg ble ikke helt klok på det jeg har veid/målt med vekten kontra denne måleren?? Etter som jeg forstår så viser fjærtrykkmåleren psi og kg/cm2 noe som er måle enheten for trykk. Mens en vekt med kg eller lb er måle enheten for vekt. Finner ikke noen kalkulator for og regne disse om? ??
|
|
|
147
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 18, 2014, 11:08:07 am
|
Du har vesentlig mindre innspenning en jeg har med en 40mm innsugsventil (ikke titan) på min 1641 motor med JPM kam, Oteva og lette støtstenger. Du skrev tidlig i tråden at du kjørte med 70 - 120kg fjørtrykk og du har jo erfart at det har fungert. Samtidig skriver du at ved 1mm vendehøyde så kysset ventilene stemplene dine.
Mvh BB
Jeg skriver at stemplene har kysset TOPPENE ikke ventilene, og derfor øker jeg vendehøyden fra 1mm til 1,2mm.
|
|
|
148
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 18, 2014, 11:03:34 am
|
Du har vesentlig mindre innspenning en jeg har med en 40mm innsugsventil (ikke titan) på min 1641 motor med JPM kam, Oteva og lette støtstenger. Du skrev tidlig i tråden at du kjørte med 70 - 120kg fjørtrykk og du har jo erfart at det har fungert. Samtidig skriver du at ved 1mm vendehøyde så kysset ventilene stemplene dine.
Mvh BB
Har tidligere målt trykket med en vekt i søyleboremasinen og derfor fått det ut i kg. Denne fjærtrykket måleren har en PSI og KG/cm2 så jeg ble ikke helt klok på det jeg har veid/målt med vekten kontra denne måleren??
|
|
|
149
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 18, 2014, 10:43:16 am
|
110 psi i innspenningstrykk? Har dette funket for deg før? Høres umiddelbart ut som halvparten av hva jeg ville hatt, ikke fult men likevel.
110 psi visen måleren ja. Har kjørt med det tidligere, så det funker det. PS. Vet ikke om måleren er rett?? Sjekket med en org. Fjær den har 75psi i innspenningstrykk, en CB 044 dobbel fjær har 100 psi.
|
|
|
150
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 18, 2014, 10:11:10 am
|
Er fjørene nye eller de samme som er benyttet tidligere?
Det er de samme som jeg har kjørt med tidligere. PS. Innerfjærene er ikke JPM.
|
|
|
|