juli 25, 2024, 05:59:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14
121  Forum / Hva skjer? / Sv: DRAGRACE KALENDER 2015 på: juni 17, 2015, 21:20:39 pm
Blir ikke kjøring på meg allikevel, skulle starte bilen men det var ikke noe oljetrykk.
Demonterte pumpen og det så ikke bra ut, hvorfor dette har skjedd og hvorfor vet ikke jeg men motoren må opp og sjekkes Trist
122  Forum / Hva skjer? / Sv: DRAGRACE KALENDER 2015 på: juni 16, 2015, 05:13:00 am
Jeg kommer.
123  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: juni 16, 2015, 05:11:48 am
Ja, har nå 12:1 i kompresjon. Ser ut som det fungerer bra uten at motoren blir noe særlig varmere.
124  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: juni 07, 2015, 07:50:37 am
Ja i år må jeg komme meg på SCC med bil, har et lite håp om og få testet bilen på Valle til helgen hvis alt går etter planen.
125  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Automat starter ønskes kjøpt på: februar 24, 2015, 20:25:07 pm
Er det noen som har en automat starter til salgs?
126  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Veivhus ventilasjon for 500hk motor på: januar 15, 2015, 18:42:06 pm
Ånder JPM fra toppdekslene også?
Hilsen Geir.

Tenkte det ville komme. Svaret er ja. Jeg spurte han hvorfor og han sa at det var gammel vane. Vi vet jo alle at gammel vane er vond å vende.

Mvh
BB
Gliser Gliser
127  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Veivhus ventilasjon for 500hk motor på: januar 15, 2015, 18:23:33 pm
Setter veldig stor pris på å få gode råd her. Av og til litt irriterende, men bra allikevel  Gliser
Mulig jeg får prøvesveise litt i noen alurør jeg har liggende da..

Igjen se på hva Håkan gjorde på sin motor med 600+hk. Inn og ut har samme diameter. Ta et annet eksempel og se på hva JPM har gjort på NA racemotor på 1.9 liter:



Boksen til JPM ånder ut i det åpne lokket med skumfilter.









Mvh
BB







Ånder JPM fra toppdekslene også?
Hilsen Geir.
128  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Snekkermesteren som skal bygge 500hk 2332cc på: desember 31, 2014, 17:14:42 pm
Ja det kan nok ta litt tid, bestilte min i august og fikk den i desember.
129  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oxyboxer i Ghia på: oktober 05, 2014, 10:06:48 am
Problemet med reimer som hopper av er som regel at øvre og nedre reimhjul ikke står linje.
Ta et rettholdt og legg inntil nedre reimhjul, så måler du avstanden inn til reimen ned og oppe.
130  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: type 4 Demello motvektsveiv 86 med chevy råder. på: september 24, 2014, 16:31:03 pm
Er det 86mm eller 84mm slag?
131  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oxyboxer i Ghia på: september 18, 2014, 17:13:46 pm
To eksperter jeg har snakket med sier at det ikke nytter å kjøre rent MAP signal når man kjører individuelle trottle bodies og med stor kam. De sier at man bør tune på Alpha N på sånne motorer.


Jeg er nybegynner på innsprut  og tuner også etter Alpha N, hva er bakdelene med og tune etter Alpha N i steden for vakum på en sugemotor?
132  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: september 11, 2014, 17:41:33 pm
Det er et slik stag.
http://www.piersideparts.net/GBELINKAGE.html
133  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: september 11, 2014, 17:25:02 pm
En video.
https://m.youtube.com/watch?v=wUGxZaYT8r4&feature=youtu.be
134  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: oppgraderte rådebolter type1 /wbx type 4 på: august 18, 2014, 21:15:38 pm
Se her om det er noen bolter du kan bruke?
http://arp-bolts.com/kits/Make.php?_Make=28&_EngModelID=*
http://arpinstructions.com/instructions/104-6001.pdf
135  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: august 03, 2014, 08:53:03 am
Det blir SCC på meg UTEN bil i år også, har problemer med 1 giret(hopper ut av gir)
136  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: mai 15, 2014, 23:35:16 pm
Ser bra ut Geir. Får håpe allt går på skinner når du kommer hjem så den kan sees og høres i Valle :-)



Det hadde vært moro og kjørt på Valle, men jeg kommer nok til Valle i år uten bilen.
Har fått bilen på gang men det er nok endel timer med mapping igjen før den er klar.
137  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: mai 15, 2014, 23:15:38 pm
Det er ikke meg som har detaljert felgene, det er min bror(64notch) som har gjort jobben.
Han har tettet åpningene på felgene og tømt bengalakk i felgene.
138  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: mai 15, 2014, 17:22:00 pm
På bilen.
139  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: mai 15, 2014, 17:03:38 pm
Har detaljert felgene
140  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: april 25, 2014, 16:51:09 pm
På tide med en oppdatering.
Har nå koblet opp det meste og testet at alt av sensorer fungerer.
Har igjen bensinslangen fra tanken til pumpen, så skal det være klart for oppstart.
141  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 7" og 9" ATS og bredere skjermer, hva gjorde dere på 80-90tallet ? på: april 17, 2014, 20:05:27 pm
Jeg hadde en 1300 boble på 80tallet med 7" og 9" ats felger med 205 framme og 285 bak.
Det var glassfiber skjermer som var breddet 4 og 8 cm.
142  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 21, 2014, 20:09:46 pm
I frykt for å spore av tråden din så tør jeg fortsatt poste dette. Da det kanskje er relevant.

Jeg klarte ikke helt å legge fra meg dette. Og dro frem noen fjærer og målte litt frem og tilbake. Nå måler jeg i kilo og Lbs da en god kamerat var snill å låne meg en fjærpresse av god 60 talls kvalitet. Grunnen til at vi prater PSI som egentlig er helt feil. Da det som nevnt over er en regnemåte for å måle trykk over en viss flate. Grunnen er vel at de fleste målerne bruker komprimert væske til å måle. Og derfor er manometerne satt i PSI. Men det betyr jo lite så lenge de viser konsekvent samme tall.

Her er noen ca tall målt fort og galt på 38mm innspenningshøyde. Hadde dessverre ikke noen Oteva eller orginal type 4 liggende for øyeblikket.

Orginal type 1 med 100000 km bak seg 31 kilo/68 Lbs
Std 044 doble fjærer med 20000 bak seg 49/108
Std bugpack som blir levert med superflow. Etter 7 år på stripa. 55/123
Std 044 doble fjærer nye 56/123 (Ikke samme årgang som de brukte over)
Cb 650 doble nye 62/136
Cip1 no brand enkle stive 62/136
Mix, brukte, enkle stive utvendig og brukte innvendig 78/170

Leser av både LBS og kilo på samme måler.. med veldig små tall. Så ta høyde for små avlesningsfeil +/- 1 kilo. Da dette gikk fort.

Uten sammenligning til motoren i denne tråden. Flyter orginalfjærene som nevnt over, med Engle 100 og ellers alt standard vw type 1, på 6200 rpm. Dette er forsøkt på 3 motorer.

JEE tusen takk for informasjon.
Jeg bruker de fjærene jeg har, både kam og løfterene ser helt supre ut.
143  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 20, 2014, 08:36:42 am
Har nå sjekket litt rundt det med fjærtrykk og det er nok mange faktorer som kommer inn i bilde her.
Kam,ventiler,vipppearmer,støtstenger++++
Men på min motor har jeg 110 psi i innspenningstrykk og 290psi med 16mm løft noe som jeg mener ikke er så unormalt. Hvilket fjærtrykk har dere på deres motore?

http://www.sbintl.com/tech_library/articles/generally_recommended_valve_spring_pressures.pdf
144  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 18, 2014, 14:48:53 pm
Så fra 70/120kg til 49/131kg?

Makes no sense..

Hvordan kommer du fram til 49/131kg?
145  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 18, 2014, 12:53:38 pm
Du har vesentlig mindre innspenning en jeg har med en 40mm innsugsventil (ikke titan) på min 1641 motor med JPM kam, Oteva og lette støtstenger. Du skrev tidlig i tråden at du kjørte med 70 - 120kg fjørtrykk og du har jo erfart at det har fungert. Samtidig skriver du at ved 1mm vendehøyde så kysset ventilene stemplene dine.

Mvh
BB

Har tidligere målt trykket med en vekt i søyleboremasinen og derfor fått det ut i kg.
Denne fjærtrykket måleren har en PSI og KG/cm2 så jeg ble ikke helt klok på det jeg har veid/målt med vekten kontra denne måleren??

Etter som jeg forstår så viser fjærtrykkmåleren psi og kg/cm2 noe som er måle enheten for trykk.
Mens en vekt med kg eller lb er måle enheten for vekt.
Finner ikke noen kalkulator for og regne disse om?Hæ??
146  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 18, 2014, 12:42:35 pm
Har nå montert på sylindere og topper.
147  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 18, 2014, 10:08:07 am
Du har vesentlig mindre innspenning en jeg har med en 40mm innsugsventil (ikke titan) på min 1641 motor med JPM kam, Oteva og lette støtstenger. Du skrev tidlig i tråden at du kjørte med 70 - 120kg fjørtrykk og du har jo erfart at det har fungert. Samtidig skriver du at ved 1mm vendehøyde så kysset ventilene stemplene dine.

Mvh
BB

Jeg skriver at stemplene har kysset TOPPENE ikke ventilene, og derfor øker jeg vendehøyden fra 1mm til 1,2mm.
148  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 18, 2014, 10:03:34 am
Du har vesentlig mindre innspenning en jeg har med en 40mm innsugsventil (ikke titan) på min 1641 motor med JPM kam, Oteva og lette støtstenger. Du skrev tidlig i tråden at du kjørte med 70 - 120kg fjørtrykk og du har jo erfart at det har fungert. Samtidig skriver du at ved 1mm vendehøyde så kysset ventilene stemplene dine.

Mvh
BB

Har tidligere målt trykket med en vekt i søyleboremasinen og derfor fått det ut i kg.
Denne fjærtrykket måleren har en PSI og KG/cm2 så jeg ble ikke helt klok på det jeg har veid/målt med vekten kontra denne måleren??
149  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 18, 2014, 09:43:16 am
110 psi i innspenningstrykk? Har dette funket for deg før? Høres umiddelbart ut som halvparten av hva jeg ville hatt, ikke fult men likevel.

110 psi visen måleren ja. Har kjørt med det tidligere, så det funker det. PS. Vet ikke om måleren er rett??
Sjekket med en org. Fjær den har 75psi i innspenningstrykk, en CB 044 dobbel fjær har 100 psi.
150  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 18, 2014, 09:11:10 am
Er fjørene nye eller de samme som er benyttet tidligere?

Det er de samme som jeg har kjørt med tidligere. PS. Innerfjærene er ikke JPM.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!