Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 14
|
62
|
Bruktbørsen / Deler selges / Rå gate kam med løftere til type4 selges. SOLGT
|
på: november 08, 2017, 21:02:46 pm
|
Selger en kvalitets kam med løfter fra Kjell Aaen. Det er en R kam. Løfterene er av verktøy stål fra Kjell Aaen Selges for høystbydene over 1500kr
Kjell Aaen skrive følgene om løftere.
Egen produksjon, men jeg har tatt de beste ideene fra andre løftere. DEn mest berømte løfteren er laget av Weismann i tyskland, men produkjonen stoppet for 25 år siden, de var laget av støpjern og kunne brekke ved over-rus, vår er laget av verktøystål av samme kvalitet som de som brukes i racing i Golf 16 og 20v. Da Scat kom med sin lobe-lube løfter ble slitasjen redusert kraftig,men kvaliteten på løfteren var det det så som så med., vår har samme type ekstra smøring. Vi solgte i noen år en superlett løfter fra Tyskland som krevde foring i blokka, men vi fant ingen forbedret turtalls-potensiale med denne løfteren,men nå kommer motorene tilbake med knekte løfter og/eller utslitte kamaksler. Vår løfter veier det samme som Scat sin løfter ca 100gr. Men den større foten gir større kontaktflate mot kammen. Våre løftere er testet for å kunne gå med K-800 chevy fjærer for turtall opp mot 10 000 rpm Det spesielle med vår løfter og Weismann løfteren var at den tok seg av smøreproblemet for vippearmene en gang for alle, noe svært få har forstått. Dør en VW motor, så dør den ofte av at vipperarmene setter seg fast i akslene, da begge er laget av stål oppstår det et lite sveisepunkt ( kan lett sees ved å demontere en gammel aksel) og et lite sekund henger ventilen der og blir truffet av stempelet i stor fart, som medfører totalt motorhavari. Spesielt stort er problemet på en turbo-motor fordi eksosventilen må åpne mot et svært høyt forbrenningstrykk. Når vi kjørte med turbo-motorer i rallycross på 80 tallet skjedde dette hele tiden, enkelte av utøverne fullførte aldri et eneste race uten havari, spesielt ille var det med t-4 motorene. Så monterte vi weismann-løftere og alle fullførte nesten alle løp. Problemet løst. I Tyskland så har den nye generasjonen motortrimmere aldri forstått problemet, og er redde for stive ventilfjærer, derfor prøver de å lette løfterne så mye som mulig, men de får aldri toppeffekten til å øke over 6000-6500 omdr.
|
|
|
67
|
Bruktbørsen / Deler selges / Dellorto dysesett selges. SOLGT
|
på: november 06, 2017, 23:18:23 pm
|
Selger et sett med div. Dyser til dellorto til høystbydende over 1000kr.
Har bensindyser: 132-140-170-175-180-185-190-195 og 200. Flotør dyser: 2.25 Lyftdyser: 170-175-180-190-195 og 200. Tomgangsdyser: 50-56-58-65 og 70.
|
|
|
69
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback
|
på: november 05, 2017, 11:22:53 am
|
Bygger nå en motor for Sten sin type3. Det skal være en gate motor med mye dreiemoment. Motoren bygges på en oxy blokk.
JPM 94 mm sylindere og Mahle stempler Tmbryhn engineering 84mm veiv CB 5,5 race rods 044 ultra wedge topper(litt for rå topper) Pauter 1,4 vippetøy JPM kam og løftere JPM støtstenger JPM støtstenger rør JPM ventildeksler Gene Berg 26mm oljepumpe med O ring CSP 45mm Python eksos Megasquirt 3
|
|
|
70
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: oktober 30, 2017, 20:04:15 pm
|
Den biten som mangler på stempelet har ikke smeltet bort, den har knekt av og lagt seg på toppen av stempelet og leget bankelyder jeg trodde var lagerbank. Men det ser ut som om det har vært varmt og smeltet.
|
|
|
72
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: oktober 30, 2017, 13:08:22 pm
|
Det var ikke lagerbank som jeg trodde men et defekt stempel. Hva har skjedd? Er det lommene til ventilene som er for dype og for lite gods igjen til den øverste stempel fjæren?
|
|
|
76
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: august 30, 2017, 08:23:00 am
|
SCC 2017 er ferdig og jeg fikk kjørt endel ganger. Beste tiden ble 12.341 med 60ft på 1,706 og 175.18 km/t Forbedringen av tiden skylles at bilen var 34 kg lettere, for jeg klart ikke og forbedre 60ft. Kalle det ser ut som teorien din stemmer bra👍 Fikk dessverre lagerbank i motoren på slutten av søndagen, så da var det bare og pakke sammen. Neste år SKAL jeg kjøre en 11sek.
|
|
|
81
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mars 16, 2017, 08:49:39 am
|
Det er ikke lurt og kjøre oljen fra pumpen og rett i tank, da blir det masse luftbobler i oljen som går i tank. Hvis du har en kjøler eller filter mellon pumpen og tanken reduserer du det.
|
|
|
82
|
Forum / Drag-race / Sv: Hoosier
|
på: mars 06, 2017, 17:28:14 pm
|
To grunner til at vurder dette dekket var at det var en som skulle selge to nye dekk for en OK pris. Den andre grunnen er at bilen er nok litt høyt giret, særlig på 4 giret. Men jeg ser det med at dekket er mye lavere og dermed ikke gir etter så mye.
|
|
|
84
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 15, 2017, 20:42:57 pm
|
Har troen på at det nye hyd.clutch systemet med sluring skal hjelpe til og forbedre 60foten litt. Har kikket gjennom loggene og ser at når jeg starter på 7000rpm. dropper turtallet helt ned til 3300rpm.i starten.
|
|
|
85
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 15, 2017, 17:08:44 pm
|
Ja det er nok litt mer og hente ut av motoren. Så vi for se til neste år om det bli bytte av kam++ BB. Hvilken 60 fot må jeg ned på for og kjøre en 11 sekunder med dagens vekt og hk? PS. bra tippet på sjåfør vekten 
|
|
|
86
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 15, 2017, 16:20:20 pm
|
Lystgass eller turbo tror jeg heller ikke det blir. Men en 11sekunder hadde vært gøy,så jeg for se hva som må til for og klare det.
|
|
|
89
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 13, 2017, 13:41:01 pm
|
Har fjernet alle isolasjons mattene jeg hadde i bilen -25kg og med de nye fram felgene og dekkene som er 9,2kg letter er årets bil 34kg. Total vekt på bil blir nå 785kg.
|
|
|
|