april 24, 2024, 00:16:35 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3
1  Forum / Problemløseren / Sv: Lufttrykk i en 1303 på: juni 28, 2021, 05:29:40 am
Det står neppe på dekket hva det skal være på DIN bil, der står det vel max lufttrykk...
Er det ikke en klistrelapp på innsiden av tanklokket, evt. på dørkarmen?
2  Forum / Problemløseren / Sv: Olje bakaksel på: november 28, 2019, 06:21:06 am
Alltid greitt å lære sånt! Husk å ta en side av gangen, så kan du lurkikke på den andre siden hvis du er usikker på hvordan ting skal sitte. Kult
3  Forum / Problemløseren / Sv: Bremse problem. på: juli 02, 2019, 04:48:44 am
Måtte løsne bremseskjoldene foran selv for å få ut all luft, var ikke rare greiene som kom ut, men det var det som skulle til for at bremsene ble bra til meg.
4  Forum / Problemløseren / Sv: Bremse problem. på: juni 21, 2019, 05:15:57 am
Bytt bremseslanger. Det hender at de sveller innvendig over tid, har opplevd dette selv.
5  Forum / Problemløseren / Sv: linjeboring på: mai 02, 2019, 05:17:45 am
cylmo i Trondheim.
6  Forum / Problemløseren / Sv: 1303s start’vansker. på: april 26, 2019, 05:22:57 am
Har du vært av med fordeler? Hørtes nesten ut som at tenninga var helt på jordet...
7  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ettermarked kjøleblikk - bare ræl? på: mars 21, 2019, 07:50:23 am
Hvilke butikker/nettbutikker selger deler av bedre kvalitet da?
8  Forum / Teknisk, teori og praksis / Ettermarked kjøleblikk - bare ræl? på: mars 21, 2019, 06:30:34 am
Hei. Driver og bygger sammen en motor, og mangler en del blikk til denne. Har kjøpt nye, men ser at passformen er sørgelig dårlig! Er det slik uansett hvor man kjøper nytt? Må jo klippe vekk og tilpasse der det går, og likevel ser det ikke ut! Eks. blikk over sylindre, der er det et gap over eksosen på over en halv cm på den ene siden, mens den ligger nedpå den andre siden. Når jeg skal skru på de små blikkene på undersiden, de som ligger på siden av sylindrene, blir det også en glippe på grunn av dette. I tillegg sliter jeg med å få festet bakre blikk (det ved reimhjulet) på hver side, da det tørner i blikket ved sylindrene. Sint

Er det beste å få i pent brukte blikk og flikke opp disse, kanskje?
9  Forum / Problemløseren / Sv: budsjett motorbygg på: desember 01, 2018, 18:46:26 pm
Har delt blokka, og ser antydning til slitasje på en av lagerholderene på veiva, og litt mere slitasje på alle kamlagersetene. Ikke mye, men kjenner det når jeg drar neglen over, så tror jeg sender blokka til linjeboring for å være sikker. Er forresten en as21-blokk, ikke 41 som jeg skrev over...
Snedig hvordan det baller på seg tvert man skal skru litt... Osteaktig

Driver og vasker blokka i diesel, er det noe som er bedre egnet?
10  Forum / Problemløseren / Sv: budsjett motorbygg på: november 29, 2018, 15:46:10 pm
Så du vurderer å "bygge" en motor på en blokk med ukjent tilstand?

Høres dyrt ut... men klart, det kan gå bra. Det har jo hendt tidligere at 30-40-50 år gamle motorer er i tipp, topp stand.

-BB-

Tusen takk for ditt konstruktive og positive innspill!👍🏻😎
11  Forum / Problemløseren / Sv: budsjett motorbygg på: november 29, 2018, 05:56:46 am
men ringer og sylindre har ikke noe med blokka å gjøre Hæ

Nei, det har du jo helt rett i, men når jeg likevel må skifte dette, velger jeg å oppgradere dette til 1641, og å heller bruke den blokka jeg har kjøpt inn til formålet, blant annet fordi jeg ikke kjenner at det er endeslakk i den. Som jeg har nevnt tidligere i denne tråden, er det en daily driver, og da kan jeg også bygge motor mens jeg har en kjørbar bil.
12  Forum / Problemløseren / Sv: budsjett motorbygg på: november 28, 2018, 19:58:40 pm
Et par spørsmål til trådstarter:

Du sier at 1300-motoren din spiser plugger. Vet du hvorfor?
Og så sier du at det er mye endeslakk, og at den nye blokka "visstnok" skal være bra.

Hvis budsjettet er trangt og målet ikke er en trimma motor, ville jeg brukt tid på å finne ut hva som er feil med den du har, i stedet for å begynne på nytt med mange ukjente variable. Det finnes mange både artikler og youtube-videoer som beskriver hva som må sjekkes i ei blokk, så med litt tid og en smule nevenyttighet gåt det an å sjekke mye av dette selv.

Regner med at det er slitne ringer eller riper i sylindrene, da den bruker en del olje, soter ned plugger samt at de i tillegg er våte av olje. Må etterfylle mer enn normalt. Derfor satser jeg helker på as41-blokka, selv om jeg i verste fall må overhale denne. Men som sagt, så skal denne visstnok være ok. Var ikke følbar endeslakk på den.
13  Forum / Problemløseren / Sv: budsjett motorbygg på: november 27, 2018, 10:37:32 am
Dremel-fix?
14  Forum / Problemløseren / Sv: budsjett motorbygg på: november 24, 2018, 10:49:43 am
Er det et must å bytte drev på kamakslingen, eller er det greit å benytte original?
15  Forum / Problemløseren / Sv: budsjett motorbygg på: november 24, 2018, 09:07:31 am
Ser forresten at hotshop har denne på tilbud: Kamaksel Empi Turbo 284/276. Er evt. denne et bedre alternativ enn w100/c25?
16  Forum / Problemløseren / Sv: budsjett motorbygg på: november 24, 2018, 08:09:25 am
Ok. Så for å være påden sikre siden: åpne blokka, bytte veivlagre og evt. kam, hvis resten ser greit ut. Det skulle vel la seg gjøre! 😎
17  Forum / Problemløseren / Sv: budsjett motorbygg på: november 23, 2018, 21:51:14 pm
For ordens skyld, sylindrene og stemplene på motoren jeg skal bygge på, var ikke gode, så det er derfor jeg bytter disse.
18  Forum / Problemløseren / Sv: budsjett motorbygg på: november 23, 2018, 21:49:16 pm
Ja, det er derfor jeg bygger ny fra ei anna blokk da. As41-blokka jeg har liggende er (visstnok) ganske grei. Så derfor starter jeg ikke inni blokka i første omgang. Denne motoren skal inn i en daily driver, en bruksveteran, som erstatning for den slitne 1300f-motoren. W100 eller c25 kam vet jeg ikke hva er...:😬
19  Forum / Problemløseren / budsjett motorbygg på: november 23, 2018, 21:17:19 pm
Holder på å skal bygge opp en motor som erstatning for min noget slitne 1300 f motor som har mye endeslakk og spiser plugger (må skifte et par plugger en gang i uka). Har bestillt sylindersett 1641 fra Heritage (billigsett), som jeg skal montere i en as41-blokk. Tenkte ikke å gjøre noe med blokka til å begynne med, skulle selvfølgelig ha startet med å linjeborret og kanskje byttet til litt en 276 kam. Men som sagt, billigbygg, så tar ting etterhvert. Noen tanker om andre ting som absolutt burde gjøres? Har DP topper som skal på dette. Ser for meg en annen gasser etterhvert. Starter jeg i helt feil ende? Ganske fersk på å bygge motor, så konstruktive innlegg mottas med takk!  Kult
20  Forum / Problemløseren / Sv: Fusker veldig ved gasspådrag, normalt på tomgang på: november 05, 2018, 06:09:02 am
Defekt kondensator kan vel også gi rare symptomer.
21  Forum / Problemløseren / Sv: 71VW boble cab - Akutte startproblemer, inkl v trillestart på: september 03, 2018, 05:03:03 am
Burde jo starte med tenninga da. Sjekk fordelerlokk og stift, se at du faktisk har gnist. Juster ventiler, sjekk pluggledninger og plugger. Bensinlukta kommer mest sannsynlig fra morkne slanger rundt påfyllingsrøret/slangene, evnt. luftinga på tanken. Kan jo også være pakning på påfyllinga.
22  Forum / Problemløseren / Sv: Motor problem, help på: juli 13, 2018, 05:08:24 am
Kan sikkert være mange ting, men husker en gang for lenge siden, i en Ford Transit (bensin), ble den slik når kondensatoren hadde sagt takk for seg.
23  Forum / Problemløseren / Sv: Krav ved eukontroll - vw1300 68 modell på: februar 10, 2018, 09:51:39 am
Mener kravet til fangere var fra 01.01.1974?
24  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1300 Boble. Hugges på: februar 03, 2018, 16:25:34 pm
Framseter i god stand, og evt. farge/type?
25  Forum / Problemløseren / Sv: Risting/skjelving ved lav hastighet på: september 18, 2017, 05:00:13 am
Alle festene er nye. Skal prøve å kjenne i forstilling.
26  Forum / Problemløseren / Risting/skjelving ved lav hastighet på: september 16, 2017, 14:19:41 pm
Har en -69 1300 som det oppleves til tider store skjelvinger/ristinger i. Det er som om et hjul skulle ha voldsom høydekast. Jeg har ikke klart å lokalisere om det er foran eller bak, høyre eller venstre. Pussig nok forsvinner dette ved høyere fart, uten vibrasjoner eller noe. Når det oppstår er det ikke risting i rattet heller. Noen som har vært borti lignende før, og kan ha tips?
27  Forum / Problemløseren / Sv: Olje på: september 16, 2017, 14:10:12 pm
20-50 fra Statoil. Mineralsk.
28  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bosch vekselstrømsdynamo på: juni 20, 2017, 05:07:07 am
Ser annonsen er fra 2013, men hvis den er solgt, har jeg en liggende!  Blunker
29  Forum / Problemløseren / Sv: Skjerm bolt på: mai 18, 2017, 05:11:24 am
Ikke bruk grisepikk! Det som skjer er at den utvider godset den skal skru ut, og da skjærer det seg lett fast, og grisepikken knekker! den er igjen laget av så hardt metall at du ikke kan borre i den. Gjør som ted67 skrev. Mye større sjangs for å lykkes da.  Glad
30  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: bensinvarmer til T1 1300 69mod. på: desember 29, 2016, 11:39:57 am
Venter fortsatt.... Blunker
Sider: [1] 2 3
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!