april 25, 2024, 10:59:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
91  Bruktbørsen / Deler selges / Solgt på: oktober 02, 2012, 20:35:54 pm
Et stk senkesett til bay. Made in Usa. Pent brukt.
Senker ca. 8 cm. Bolt on.

Pris: bud, i tråden.
92  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Par med Hjerte-baklykter. 53-54 Boble på: oktober 01, 2012, 22:17:06 pm
Lyktene går til ww.2. Desverre dere andre som var litt for sent ute....
Ww2: pm.

93  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Forsete Barndoor / 50 talls vw transporter på: oktober 01, 2012, 18:50:30 pm
Byr 500
Takk for bud, men jeg ga 4 ganger dette for lenge siden.

Sorry,men må nesten sette minstepris: 2000. - for å gi fra meg disse fine orginalsetene.
94  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Par med Hjerte-baklykter. 53-54 Boble på: oktober 01, 2012, 17:23:58 pm
Takker for bud. Budrunden avsluttes kl. 23.00 i dag.
95  Bruktbørsen / Deler selges / Par med Hjerte-baklykter. 53-54 Boble på: september 30, 2012, 15:13:04 pm
God stand. 1 komplett med fin pæreholder, 1 uten. Ikke rustskader, hele glass.

Pris: bud, i tråden.

[attachment=1]
[attachment=2]

96  Bruktbørsen / Deler selges / Forsete -benk-, 56- 60 talls vw transporter på: september 29, 2012, 13:23:31 pm
Selger forsete-benk fra 56 til tidlig 60 talls buss i god stand, over og under.
Noen smårifter i orginaltrekket på førersiden.

Pris:  Bud, i tråden.

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
97  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bevaringsverdig motorkjøretøy. Alle bobler? på: september 26, 2012, 22:18:25 pm
Jeg ville bedt om å "omregistrere" fra bevaringsverdig til vanlig bil, ved oppmøte til pålagt visning.
Dvs. få fjernet duste-påskriften i vognkortet. ( Du er pålagt kjørebegrensninger, mm. ved bevaringsverdig option.)

I dag er dette et fritt valg ved import på 30 års regelen.
Jeg ber alltid om førstegangsregistering som vanlig kjøretøy, ikke bevaringsverdig. Muligens litt strengere kontroll /krav, men aldri problem på vanlig boble i god stand...
98  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: owatrol på bart stål - now what ? på: september 25, 2012, 20:03:01 pm
Universal tynner vasker bort owatrol i en fei. Ikke noe vanskelig med det, bortsett fra at du må ha nok tynner, og god maske....
99  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: bredding av stålfelg på: september 25, 2012, 19:52:36 pm
Muligens tilfeldigheter, men jeg har faktisk fått godkjent bredda stålfelger hos BT. Ikke ved kapping og innsveising av bånd på felgbanen dog, men ved center-overflytting til bredere baner. Jeg forklarte at dette var felgebaner fra pontiac firebird, med boble center, rettet og sveist som enhver orginal stålfelg er..... Og det godkjente de gitt. Men kanskje bare flaks?
100  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Corbeau racing seats, med 4punkt. -Par - 2stk på: september 25, 2012, 19:17:27 pm
*<->*
101  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Weber IDF 44 gassere på: september 25, 2012, 19:14:37 pm
Sorry, gikk glipp av budet ditt.
Men til deg eller andre : ny pris, førstemann med 4000.- får dem.
102  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: SOLGT- 1962 Transporter pickup -dobbelkabin - doka - crewcab på: september 23, 2012, 16:06:22 pm
Os kan være seriøs som fy han, men "ringer deg til uka", er litt for slapt , Litt mer sulten han som kjørte sporenstreks over fjellet i natt fra Haugesund til Fredrikstad?  Entusiast og fortjent kjøper vil jeg si......


Men siden agresjonen og skuffelsen er stor blandt enkelte, skjønner jeg at jeg har solgt for billig. Men bare for å gni det inn negativt for min del slik at jeg føler anger og vonbråte: Hvor mye burdte jeg presset prisen opp i for denne rusthaugen synes forståelsegpåerne? Hvor mye tapte jeg på å være snill, m.a.o.....
103  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: SOLGT- 1962 Transporter pickup -dobbelkabin - doka - crewcab på: september 23, 2012, 15:21:22 pm
Furtne kjøpere fins det mange av. De seriøse kommer med cash og henger...
Seriøst, tror dere : "ringer til uka, eller bytte i ascona" ,veier tyngre en cash og bilhenger på plassen?
R
104  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: SOLGT- 1962 Transporter pickup -dobbelkabin - doka - crewcab på: september 23, 2012, 12:36:43 pm
Solgt, og på vei til Haugesund.
105  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1962 Transporter pickup -dobbelkabin - doka - crewcab på: september 22, 2012, 20:13:36 pm
[attachment=1]
106  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1962 Transporter pickup -dobbelkabin - doka - crewcab på: september 22, 2012, 19:30:29 pm
Bilder: PS: ( lemmene har vært sandblåst, og siden fått overflaterust, men de er hele og fine.)

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
107  Forum / Snikk-snakk / Sv: NorskMotorVeteran okt 2012. "kom ei vw-boble til Norge før krigen? på: september 22, 2012, 17:49:42 pm
Far min påsto hardnakket at han så en rar boble med uvanlig panseråpning og stor skruknott på midten , i hjembygda: Nils Juelsgate -Oslo-1952. Jeg har forgjeves fått ham til å innse at det er en vanlig split han så.  Men han insisterer....
108  Forum / Drag-race / Sv: Skinne 8.02?? på: september 22, 2012, 17:24:26 pm
Er det ikke kappet i røret til torsjonsstavene for å få plass til kassa? Må ta frem SCC dvd´en igjen skjønner jeg.  Osteaktig

Jo torsjonsstav festet er delt og flyttet ut for å få kassa gjennom.

Men hvilken statisk og aktiv funksjon påvirker coilover  fjærene ,som er godt forankret i i hjelperamma sveiset til karosseriet, torsjonsfjæringen  mon tro?
109  Bruktbørsen / Deler selges / Corbeau Baja racing seats, med 4punkt. -Par - 2stk på: september 22, 2012, 16:37:35 pm
Nypris ferdig i Norge ca 13000- Helt nye og ubrukt. Med 4 punkts dot merket rullebelter.
Passer i boble. Justerbar ryggstøtte. Ekstra demping i sitteputen for off road, eller annet.
Selges  under halv pris : kr 6000.- komplett, eller åpen for bud....
Tlf 95481856

[attachment=1]
[attachment=2]
110  Bruktbørsen / Biler selges / SOLGT- på: september 22, 2012, 15:43:06 pm
Mye rust i gulv, utriggere, kanaler, bakhjørner, lasteplan, osv.
Fine lastelemmer, hel fin og komplett ellers. Starter og går!
Følger med nye bjelker til gulv, mm. Norsk , grønn militærsplit opprinnelig. Mye sveise jobb, men morsom, sjelden bil.....
Selges kr 15000.-
Tlf: 95481856
111  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 08, 2012, 12:05:32 pm
For å pense litt tilbake til utgangspunktet. Pålitelig sporty orginalutstyrt bil, eller  mest mulig stripe hk?
Legger merke til at flere av rådgiverne er sekundjegere?  Til drøfting.....
 Blunker
112  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor langt har din trimmede T1 motor gått ? på: september 03, 2012, 18:35:44 pm
 Takk Jee.Glad
Oppbanking kommer nok etter at man har fått slitt plass til å banke. Er lageret løst er toget gått, det regner jeg med alle ser før de hiver på mer shims?
Forundret over enkelte har en slik negativ forventning til miljøets intelligens.....
113  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva tåler en T1 motor på: august 31, 2012, 17:28:27 pm
Alltid!
 
114  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva tåler en T1 motor på: august 31, 2012, 13:17:14 pm
 Gliser Hvorfor poste noe som helst av sine erfaringer på dette forumet , kan man spørre seg , når medlemmene bare venter å angripe meningshavere, forumgrundere inkl?
Beklager så mye at man drister seg til å si noe. Skal ikke skje igjen, hvis man vil ha seg frabedt ekte erfaring....

Men dog, At man er så historieblind at man tror en orginal boble motor fra ny er skrot etter 50000km, mens en 4xtrimma motor varer evig er patetisk lavmål, må jeg desverre si folkens. H&aelig;

For en som er gammel nok til å ha foreldrefamile som har kjørt flere orginal bobler fra ny til skrot. mens de fremdeles var i vanlig trafikk, er dette nesten krenkende. Greit Split og Oval med sine ulagrede kamaksler og generelt svake 25/30hk. motor varte 100.000km. Men helt siden den gang hold ting 250-300.000km ved vanlig bruk. Fact!

Men det var ikke det debatten handlet om.
Hvor mye kan man trimme. og samtidig ha en pålitelig motor en stund, tolker jeg spørsmålet til?
Fint om forumkjekkasene kunne svart konstruktivt på det i steden. Blunker
115  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva tåler en T1 motor på: august 30, 2012, 11:57:11 am
Feil. er et sterkt ord.
Hva tåler en T1 motor i følge JHU da?


( Vi snakker vanlig sportslig kjøring med trimma motor, og ikke uberforsiktig putring)
116  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva tåler en T1 motor på: august 30, 2012, 09:52:41 am
Min erfaring er vel ca slik med orginalbasis:

Orginal            50 hk = 300.000km mellom overhaling
Trimmet til      100hk =   30.000km mellom overhaling  (forutsatt: du er flink)
Trimmet til      200hk =     3000 km mellom overhaling  (forutsatt: du er flink /fornuftig og heldig.)



Som eksempel, et moderne alternativ:
Subaru turbo boxer 300hk = 300.000km mellom overhaling.


Som man skjønner har den gamle vw magnesiumblokk motoren begrensninger desverre.....
117  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Weber IDF 44 gassere på: august 25, 2012, 01:05:10 am
*/*
118  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: SS nostalgistrim. Innsug på: august 17, 2012, 17:57:24 pm
Annonsen trekkes. Kan slettes.
119  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: SS nostalgistrim. Innsug på: august 16, 2012, 20:49:28 pm
I "gasser-enden" på innsugene er portene CC= 90mm. (Portene er D=40 mm, men godt med gods til mer)
120  Bruktbørsen / Deler selges / Slettes: SS nostalgistrim. Innsug på: august 16, 2012, 20:36:01 pm
Selger et par gamle hi-rise trim innsug merket SS. Vet ikke historien bak dem. Disse passer ikke til weber/ dellorto, så er nok til Solex, uten at jeg har prøvd dette...
Men til dobbelport boble er de i hvert fall. God stand, men portet mot topp-flens.
Åpen for bud.
[attachment=1]
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!