Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
|
121
|
Bruktbørsen / Deler selges / Weber IDF 44 gassere
|
på: august 16, 2012, 20:25:41 pm
|
Ett par orginale Italienske Weber 44IDF gassere med filtere selges. Strøkne. Bestykket for ca 2liter boble motor, Kjøpt av Jærva her på forumet for et par år siden, ikke brukt etter dette. Førstemann med 4000kr får dem. [attachment=1]
|
|
|
122
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: august 15, 2012, 16:16:44 pm
|
Ikke for å være ufin, men har ikke Putte stakkar fått et image-problem? Siden bilen har fått en formidabel testosteroninnsprøytning og fått masse hår på brystet, kan man kanskje tenke seg et litt mer maskulint navn på maskotten? Tittelen: 1302 RSL er tøft..
"Putte" stakkar, blir om jeg må være så freidig, hakket mer forsiktig enn Pelle Politibil..... Kanskje man kan være så frekk å komme med Navnforslag: The Blue Devil. Odins Vrede, Ragnarok, Hess-ride,...... etc.
Men kanskje jeg er helt på jordet. Er ofte det......Forslag?
|
|
|
126
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Epoxy på garasjegulv
|
på: juli 14, 2012, 13:49:02 pm
|
Ingen har vært innom sveis og varme..... Jeg for min del liker dårlig lukten av svidd maling. Svidd betong er greit. Kommentar på det? Please.....
|
|
|
129
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sveise jobb pris ....
|
på: juni 29, 2012, 21:30:00 pm
|
Ikke rart Tistlo har full sysselsetting.... Men I vanlig setting er dette ca. en 3 tusen kroners jobb. Jeg vil forøvrig alltid ha karosseriet på plata, pga tilpassing med fester osv.
|
|
|
136
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Vurderer salg av Single Cab 65'
|
på: april 07, 2012, 11:49:04 am
|
Av en eller annen merkelig grunn er urørte slitne objekter mer ettertraktet og ofte mer lettsolgt, enn gode biler det er lagt mye jobb i her i landet. Noen som har en god forklaring på dette fenomenet? Mistenker at dette kanskje er en av grunnene til at mange klenodier forsvinner ut av landet. Noen som har vettuge meninger om denne pussige trenden? Forøvrig drita tøff pickup!
|
|
|
137
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvordan fester du barnestol i bil uten belter?
|
på: april 06, 2012, 15:59:19 pm
|
Jeg har akkurat montert 2punkt belter i bobla...funker det og anbefaller deg og gjøre det og :)Fikk sveiset inn fester og braketter på Hammerworks og det ble veldig bra!Jekkestropper kan du jo bruke itillegg hvis du ønsker.
Faen Marbel, ikke Hammerworks jobb i hele tatt dette. Denne referansen liker jeg svært dårlig. Lee-Stoner, (som forøvrig er en svært dårlig sveiser), som har kladdet dette etter arbeidstid. Han er delansatt på Gunnars bilrep..... Overhode ingen link til eller ansvar fra Hammerworks på dine belte fester. Skuffa...
|
|
|
139
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bobler i Bangkok
|
på: april 05, 2012, 13:04:50 pm
|
Kun rullende utstilling dette vel. Et kjøretøy uten seter, og høytalere rettet mot utsiden, kan vel knappest kvalifisere som bil? Men morsomme bilder!
|
|
|
140
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: april 04, 2012, 20:30:43 pm
|
Må bare klappe deg litt på skulderern. Foregangsmann for alle rettroende i dagens VW sammenheng absolutt! (Les: Drit i å kjipe folkens...) Men for å utdype min entusiasme litt mer: Som kompisene i Calif sier: " Pay to play , or drive something Gay!" Litt å lære av det.... Flink gutt!
|
|
|
141
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem tig-sveiser chromoly rør?
|
på: april 04, 2012, 14:47:45 pm
|
Riktig svar, men feil konklusjon vil jeg si... God tilpassning er viktig og korrekt, men egentlig underforstått. Hovedpoenget er å bruke minst mulig varme for å unngå sprøhet i materialet rundt sveisen. Sveis så kaldt som overhode mulig, dog med penetrering og korrekt tilsatsmiddel i passe doser, er det vesentlige her...(Og ikke nødvendigvis absolutt minste mulige "perfekte små perler på en snor" tig-smelting)---- Men vanskelig for en god tig-sveiser er det ikke. Bare veldig viktig å være klar over begrensninger, muligheter og ellers relevant kunnskap rundt det spesifikke materialet man arbeider med....
|
|
|
142
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som vet om personer som bygger bobler for folk?
|
på: april 02, 2012, 19:45:37 pm
|
Jeg driver Hammerworks, og kan kanskje kommentere noe. Min erfaring er at det er svært få i VW -Norge som er villig til å betale det det koster å bestille en nøkkelferdig håndbygget bil. Verdien på det ferdige produktet, vil sjelden stå i stil med kostnaden, med mindre det er en svært sjelden vw modell. Men hvis man er klar for å se bort fra det, og heller vil glede seg over å se en profesjonellt skreddersydd / restaurert bil vokse frem etter eget ønske, er det muligheter. Men billig er det ikke. Vi som arbeider med bilen din har også norske kostnader. Det er handicappet VW biler har i motsetning til andre mer ettertraktede ( les: verdifulle) merker her i landet. Men vi har kunnskap og mulighet til å gjøre hva som helst med bil. Jeg er alltid med på et interessant prosjekt for en villig kunde, med midler til å la skapergleden gløde.... Men erfaringen er pussig nok at det er færre bemidlede med lyst til å bruke penger i Vw miljøet, kontra andre grupperinger, av en eller annen grunn. Men vi gjør mange av de vanskelige deljobbene i et bilbygge for vw-entusiaster hele tiden, og både vi og kundene ser ut for å være tilfreds med det...
|
|
|
144
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem tig-sveiser chromoly rør?
|
på: mars 29, 2012, 21:21:28 pm
|
Hadde forresten en interessant dialog med en tech inspektør fra NDRG her om dagen ang. bur og chassis i ChroMo. Det viser seg at de sliter litt med fagekspertise på dette feltet selv faktisk. Anbefalingen fra bilsportforbundet er å konstruere i vanlig stål for over 7.5 sek biler for godkjenning i Norge. De under 7.5 sek må ha ChroMo, men må FIA godkjenne sine chassis utenfor Norge på grunn av manglende sveiseteknisk kompetanse hos inspektørene her ble jeg fortalt. Litt pussig egentlig. Chromolly er helt lovlig i alle klasser, men usikkerhetsmomentet rundt sveisingen eksisterer her altså.
Jeg lærte å sveise ChroMo i USA, og ser ikke helt problemet. Men slik er ståa her hjemme pr. idag tydeligvis.
|
|
|
|