april 20, 2024, 15:32:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5]
121  Forum / Teknisk, teori og praksis / benk i bobla på: januar 10, 2008, 12:41:50 pm
tenkte og trekke om setene mine selv nå men når jeg hadde fått ånden over meg og revet av trekk og stopping så fikk jeg en ide!
hva med og lage hel benk foran i bobla. tenkte bare og sveise noen stag mellom virker faktisk ikke så vanskelig ved første øyekast. må vel flytte frem brekket hvis jeg ikke kan lage en finurlig løsning under setet:)
men vet noen om dette har blitt gjort før, og er det noen som har noen tanker?
122  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: t1 62 på: januar 08, 2008, 09:08:14 am
noen som har noe flere meninger om dette? alt av ideer blir gladelig motatt
123  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Odølingens 54 Oval på: januar 05, 2008, 16:06:06 pm
ser skikkelig tøft ut!
er det en volvo gasser jeg ser?
stå på!
124  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: t1 62 på: januar 04, 2008, 17:24:43 pm
slanger, koblinger, hjulsylindre. er nytt. men det har stått ett par år uten væske på systemet. kanskje det kan være noe dritt der?
den opprinnelige tanken min var at en hjulsylinder hadde låst seg. men kjenner på tromlene at de er ca like heite alle sammen.
så problemet må vel ligge nærmere hovedpumpa kanskje?
i dont know...
125  Forum / Snikk-snakk / Sv: bengalakk/ovatrol på bunnplate på: januar 04, 2008, 10:58:20 am
jeg blandet benga og ovatrol i ett spann og malte dette på. har heller ikke hatt noen problemer med flassing,
men jeg kan tenke meg det er litt av grunnen at det ble blandet med en gang?
blandingsforhold ca: 3deler ovatrol 2deler benga
126  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: t1 62 på: januar 04, 2008, 10:46:22 am
Gulfblå 62 er jo innertier da!
Når en først er i gang med bremseskift er det generelt fornuftig å skifte både rør og slanger samtidig, slangene har en tendens til å morkne innvendig med årene og tette passasjen, rørene korroderer - det er ikke noe særlig bra noen av delene. Stangen fra pedalsettet til hovedsylinderen skal etter det jeg har lest ikke justeres på, så om du finner tilbake til originalsettingen tror jeg du bør. Hvis hovedpumpen ikke ble fylt opp med bremsevæske før den ble koblet til kan det finnes lommer igjen. Blir bra denne her!

glemte og nevne at alt av bremsedeler ble byttet førn jeg fikk den:) bortsett fra den hovedpumpa som jeg byttet.
men husker ikke helt lenger om jeg fylte opp hovedpumpa før den ble montert, men vil systemet legge seg på da? stanga går tilbake til orginalposisjon:)
127  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: t1 62 på: januar 04, 2008, 10:43:15 am
Kom bremseproblemene dine før eller etter du fekk ny hovedsylinder?
var borti at hovudsylinderen ikkje slapp bremsevesken tilbake når det vart varme i systemet, slik at bremsane ikkje ville sleppe etter at eg hadde brukt bremsepedalen...når bilen var kald igjen, gjekk bremsene fint

jeg fikk faktisk ikke prøvd bremsene skikkelig før jeg byttet hovedsylinden den var gåen så jeg fikk ikke luftet det. men det er samme symptomene som du snakker om. hvordan fikset du dette?
128  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: t1 62 på: januar 03, 2008, 23:09:19 pm
får ikke lagt til noen bilder. får beskjed om at fila er for stor uansett om det bare er ett bilde?
129  Forum / Prosjektgarasjen / t1 62 på: desember 31, 2007, 14:22:15 pm
tenkte jeg bare skulle legge ut noen bilder av mitt prosjekt.
kjøpte den hos vikers bildeler for ett par år siden og har siden den gang kostet på den lakk, dekk og litt småpuss.

bildene som følger er før jeg fikk sveisa inn noen avis adjusters og heldekkende moon kapsler.
kjeltringlue kommer også til våren.
kan poste no mer bilder da.

nå har jeg også funnet noen tidligere bilder i prosessen:)
når jeg kjøpte den var alt av sveising unnagjort, satt inn nye varmekanaler og slikt.
så arbeidet gikk mest i sparkling og pussing. siden all min tidligere erfaring med dette var en 1970mod vespa så tok dette sin tid.
den orginale 1200 gjorde nytta gjennom den første sesongen, litt porta topper og nyere fordeler så gikk den helt ok.
det var frem til jeg fikk en slem rådebank, og motoren tok kvelden.
da hadde jeg tilfeldigvis en 1300ab motor liggende i deler som jeg hadde store planer for.
de ble jo da lagt litt på is for bobla var jo mitt eneste fremkomstmiddel. så da var det og kaste sammen den med litt 6volt deler og noe 12volt.
det gikk jo som det måtte gå:) og jeg hadde en ganske kjip sommer. ble dritt lei hele greia

så litt før nyttår begynte jeg på enda en 1300. veivlager og sylindre virker bra. så jeg gir den hovedsakelig en kosmetisk restaurering.
men prøve og holde den mest mulig orginal sånn at jeg får kjørt litt i sommer.

jeg har også hatt endel problemer med bremser som låser seg gradvis under kjøring.
det er ny hovedpumpe i bilen og jeg har prøvd mye med justering av bånd. og pinnen som går inni hovedpumpa.
jeg har prøvd å justere de etter spesifikasjoner i boka også har jeg prøvd å justere båndene helt tilbake.
jeg har til og med justert pinnen så langt tilbake at pedalen slår i torpedoen.
men like forbanna setter dem seg?
jeg tror ikke det er noe luft i systemet for pedalen siger ikke under gradvis trykk.
ideer taes imot med takk:)
Sider: 1 ... 3 4 [5]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!