september 18, 2019, 20:28:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 26
1  Min klubb / Follo VW Klubb / HØSTTUR 8-9-2019 på: september 04, 2019, 21:25:12 pm
Oppmøte Nygårdskrysset Shell / mcdonald kl 1100.
Blir en skogstur/bakveier til morenen kjøpesenter hvor Trøgstad gjengen har ett lite treff.
Artig om folk møter.
2  Min klubb / LP / Sv: Onsdagscruisinger. på: august 08, 2019, 17:24:45 pm
Nope, men sikker er jeg Osteaktig
3  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval på: august 03, 2019, 16:48:52 pm
Fikk byttet rotor og lokk i dag. Kjørt en time uten problemer på ovalen, så virker som det var problemet Gliser
FETT Gliser
4  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dempere foran ved bruk av Puma på: august 02, 2019, 17:12:42 pm
Du har fått katalog Sjokkert
5  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval på: juli 28, 2019, 14:05:53 pm
Både scc og debut på stripa ser mørkt ut. Været er ikke med meg og eneste stedet jeg har å skru der bilen kan stå leenge i påvente av kasse uten å være i veien er på parkeringsplassen ute, motor og kasse må ut på 1300n for å få sendt kassa til overhaling. I tillegg brukte oppretteren så lang tid at det er blitt avskiltningsbegjær. Bremsene forsvant også under oppholdet hos oppretter så to do listen øker i stedet for å minke. I tillegg til dette er ovalen syk og ingen skjønner hvorfor. Blir det golf i år mon tro
Butter det meste, og ting ikke løser seg, står Viggo til disposisjon for utlån. Krever kun at du kjører som folk og dekker bensin pluss bommer.
6  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: Original VW 1200, 1300, 1500 eller 1302 Ønskes Kjøpt. på: juli 28, 2019, 10:46:38 am
Trude er under vurdering.  Gliser
7  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Når på 60-tallet gikk VW over til tynnere stålplater i karosseriet? på: juli 15, 2019, 22:25:10 pm
Hvorfor slår du bilen din?Hæ? Hæ
8  Forum / Problemløseren / Sv: Bensin"RØR" på: juli 14, 2019, 11:12:26 am
Takk.
T. stykke satt ikke på min da det er byttet gassere en gang.
Ser vel da ikke helt noe problem med å koble dette fra tanken og unngå eventuell brann pga. lekkasjer etc.
9  Forum / Problemløseren / Sv: Bensin"RØR" på: juli 14, 2019, 09:52:19 am
Har vært innom tanken. Men det går ett ca. 30 - 40mm rør ut som er ånding og antagelig overløp.
Forstår ikke da hvordan dampen først skal gå igjennom ett rør som er ca. 4-5mm.
Med flere skjøter og en runde som ikke er tilgjengelig overalt, samt skjøter og rør rett over motor, kunne jeg tenke meg å koble dette bort.
Før jeg gjør det hadde det vært kjekt å vite hva det var og hvilken hensikt det har Blunker
10  Forum / Problemløseren / Bensin"RØR" på: juli 13, 2019, 01:47:56 am
På min T2, 1972 1700 Bruktimport fra Tyskland, går det to rør inn på tanken. Tynne. Går da fra tanken opp til luftinntak bak, sitter en klump på røret der, tar en runde i taket over motor, så opp i luftinntak andre siden, med samme klump på røret der før det går tilbake til tanken. er det noen som har peiling på hva  dette er og hvorfor det er sånn?
11  Forum / Problemløseren / Sv: Bensintilførsel problem Boble 1302 på: juli 11, 2019, 22:32:51 pm
Ofte sitter det en pil der slangene festes i pumpa. Har vært borti forskjeller på pumper og stenger som skal drive pumpa.
Sjekk underside av pumpa og se hvor langt det er opp til den delen som skal presses opp, slik at pumpa pumper. Snurr motor rundt, uten og ha montert pumpe igjen og se hvor høyt støtstangen løfter seg opp av hullet. Dersom dette ikke samsvarer, blir ingen bensin pumpen.
Noen ganger er ting byttet på gamle motorer så det er ikke alltid riktig del er riktig del. Finnes korte og lange støtstenger for eksempel .
Hovedsaken er at delene her stemmer med hverandre. Er du i tvil kan du også trykke inn på undersiden av bensinpumpen, så ser eller kjenner du hvor bensinen skal komme ut.
12  Forum / Hva skjer? / Sv: European Bug-In 2019 på: juli 03, 2019, 16:21:42 pm
Kom meg hjem tilslutt etter 1600 km og 24,5 timer i et strekk bak rattet, kun avbrutt av tekniske problemer, bensin og alt for store mengder med kaffe. Sitter fortsatt med harehjerte og lys våken i nærmere 40 timer nå.


Er vel første gangen du har sitti stille så lenge Gliser Sjokkert Rekker tunge
13  Forum / Problemløseren / Sv: Bremse problem. på: juli 03, 2019, 08:18:07 am
dårlige eller defekte deler i bremsesystemet er ikke gått nok uansett. Det er når du virkelig trenger bremsene at sånne ting ryker.
REPARER DET
14  Forum / Problemløseren / Sv: Lyser motsatt på: juli 02, 2019, 19:06:15 pm
Fra varsellampe skal kablene inn på 81 a kontakten på begge bryterne. Nr. 81 på brytere er til bremselys Nr. 82 er vel til sikringsskap.
Kobles ikke bryterne riktig virker de fort motsatt. At det skjer noe tyder jo på at de virker.
15  Forum / Problemløseren / Sv: Bremse problem. på: juli 02, 2019, 18:45:47 pm
Det er ett av tipsene som har kommet ja. Vannrett hjulsylinder, da kommer luften lettere ut. Virker som om du sliter med luft der.
16  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval på: juni 29, 2019, 12:11:23 pm
Grattis. Flink gutt da Gliser
17  Forum / Problemløseren / Sv: Start problem 1300 ls på: juni 29, 2019, 10:38:31 am
Rust i tanken? tett slange eller filter. Prøv med en båt tank på taket el.
18  Forum / Problemløseren / Sv: Bremse problem. på: juni 25, 2019, 08:44:27 am
Greit med en kort oppsummering fra deg over hva som er gjort,  og hva som skjer.
Det går noen rykter om at noen masterpumper ikke tåler å trykkes helt i bunn. Da ryker de. Ikke sikkert det er feilen her, men.
Pumper du med pedalen og den blir høyere tyder ting på luft. Holder du pedalen hardt inn og den siger har du lekkasje.
Ved lufting foran for eksempel, kommer det en grei stråle ut ved lufting eller bare siger det sakte ut. Sammenlign med bak.
Skal komme grei med væske ut og med ett visst trykk. Trykk på tanken bør gjøres ned forsiktighet da ikke alle ting er skrudd sammen.
Slanger ned på master er bare trykket ned i en pakning. Spretter fort ut der, og søler d med væske på steder vi ikke vil ha det. suging fra luftenippel er tryggere. Som påpekt før er de stående hjulsylindrene litt vanskelige å få luftet skikkelig.
Kommer pedal opp ved pumping? Har du fått fylt ny master med væske ? Samme problem fora og bak?
En løsning ved lufting kan være å løsne bremseskjold, snu de og lufte med hjulsylindre i vannrett stilling.
Info er alfa og omega for å kunne gi riktige og gode tips.
19  Forum / Problemløseren / Sv: Bremse problem. på: juni 23, 2019, 08:20:46 am
Er det 4 trommelbremser?  Når bremsesylindrene står på høykant og ikke ligger vannrett, har luftenippel på midten, kan disse være litt kilene å få luftet. Med fire trommelbremser skal ikke det så mye til før pedal blir lav. Legg bremser helt inntil. Brems noen ganger hardt slik at alt rører seg litt. Slakk etter litt og kjenn på pedalen. Nye sko og gamle trommler skal tilpasses, ellers treffer de bar en liten del av skoen til å begynne med. Litt subbelud på alle fire og kjenn på pedal. Kan godt lufte med alle bremsene liggende inntil. Bare husk å slippe opp litt etter lufting.
20  Min klubb / LP / Sv: Hva skjer'a i LP? på: juni 01, 2019, 10:57:19 am
Flinken. Dette blir jo dritspennende.
21  Forum / Problemløseren / Sv: Kjøpt meg boble med mangellapp, men var et prosjekt..... på: mai 26, 2019, 10:25:54 am
Heisan og grattis med bil. stor ring og stor pil. Er denne på oljepåfylling eller skjøt på innsug. Oppe / nede.
Oljepåfylling kan lekke litt i den svarte boksen og eller under denne. Min har rustet hull i under der.
Sitter en mutter nedi der som kan være vanskelig å få løsnet. Ingen krise dersom det bare er litt svetting.

Liten ring og pil. Hender det lekker litt ut av bensinpumper der. Som en kjapp løsning kan man gjøre skikkelig rent. Legge på litt pakningssement om kvelden for eksempel slik at dette får tørket før oppstart.

Innafor den store fjæra på gasser sitter en rund sak med kabel på. Denne skal det klikke i når du slår av å på tenning.
har bilen stått en stund er rens / blåsing av dyser i gasseren ofte en god start.
Alder på bil og tilholdssted på deg er noe som kan hjelpe. Kanskje noen bare kan stikke innom se på`n.
Lykke til  dette ser ikke svart ut.
22  Min klubb / LP / Sv: Onsdagscruisinger. på: mai 25, 2019, 11:00:47 am
TAREISAMMEN Gliser
23  Min klubb / LP / Sv: Onsdagscruisinger. på: mai 24, 2019, 14:15:37 pm
Dritten blir ikke borte dersom du bare bytter sil.
24  Forum / Problemløseren / Sv: Bensinkran lekker boble 1956 på: april 29, 2019, 20:41:55 pm
Skulle begge svikte til Onsdagen, står Viggo klar for utlån. Blunker
25  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: april 25, 2019, 22:53:36 pm
Spottet på Alnabru. Tinget på denne i 25 år. Kanskje neste år?
26  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: april 14, 2019, 16:14:53 pm
[attachment=1]





Sett rett utenfor Oslo grensa
27  Min klubb / LP / Sv: Medlemskvelder i vinter. på: april 07, 2019, 16:35:08 pm
noen som har xtra bolter til alufelger, Viggo? Ta med til Onsdagen?
28  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gullbobla på: april 07, 2019, 16:33:22 pm
Er det bare bildet, eller har den brent seg ut til ett boltehull. i så fall snakker vi om bytte av topp ihvertfall.
29  Min klubb / LP / Sv: Medlemskvelder i vinter. på: april 04, 2019, 16:55:23 pm
Nå har vi kjørt bil i hele vinter, så nå er det på tide med en pause.
30  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s-Co på: april 01, 2019, 22:45:10 pm
Jekk opp bak og snurr på hjula.
Sider: [1] 2 3 ... 26
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!