Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 132
|
8
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dansken's 55'er
|
på: mars 06, 2024, 13:04:29 pm
|
Graver denne frem fra side 3 da bilen jo fortsatt er et prosjekt som der kontinuerlig er i utvikling (og noen gange innvikling) Det er den klassiske historie med et skritt frem og to tilbake... MEN, lang historie kort. Bilen står i garasjen og har ikke blitt kjørt i hele vinterperioden i år. Dels på grunn av fire brudd i venstre fot i starten av desember, og ellers på grunn av noen veldig rare utfordringer med bensintilførselg og/eller tenning. Det hele startet med at den begynte å fuske litt ved lett påddrag og jevn fart, men ville raskt gå over igjen og alt fungerte som vanlig. Etter at dette tok til og den plutselig ikke ville gå på alle sylindre og den begynte å skyte blå flammer ut av eksosen oppdaget jeg at den høyre gasser ikke stengte nåleventilen, så den ble tatt opp og ultralydsvasket for bare å finne ut at det ikke løste problemet. Et utall av "av med lokk -> justere/kontrollere flottør -> på med lokk igjen" og tro at alt var på stell begynte den venstre gasser å ha samme feil. Av med begge lokk, nye pakninger, nye nåleventiler og alt justert på nytt. Alt så riktig ut og det fungerte som det skulle. Dagen etter samme satans jævla feil. Det resulterte i at yngste sønn og jeg demonterte motor og satte inn 1200 motoren, som fungerte perfekt når den ble satt bort, og monterte enkel solex forgasser på midten (får litt oppkast i munnen på det tidspunkt her) men bare for at finne ut den bare går på 3 sylindre og da bare 2 sylindre. Bytter rundt på fordelere, pluggledninger og diverse annet tenningsrelatert uten at det hjalp noe. Lånte en 009 fordeler av Roy og satte på nye deler. Samtidig har jeg satt på to enkle 34 EPC forgassere da den Solex 34Pict 3 var mildt sagt i ualmindelig dårlig stand. Bilen står nå med nye plugger montert og venter på å bli prøvestartet og ikke bli enten sprengt med store mengder C4 eller solgt.. Det er en del små ting jeg uansett skal ha på stell før den skal kjøres med, som å få justert opp høyden bak og prøve montert glasfiber skjermene til foran. Men gitt opp har jeg ikke enda heldigvis
|
|
|
10
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grellands 67 cal-look
|
på: mars 05, 2024, 08:06:20 am
|
Jeg lurer på om ikke det er med fullt overlegg Det blir mye bedre plass på sidene i motorrommet, og ikke minst blir det mye ryddigere uten slanger til varmepottene. Jeg har fortsatt planer m å lage et stagsett sterkt inspirert av Gene Berg.
|
|
|
17
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grellands 67 cal-look
|
på: januar 23, 2024, 14:28:46 pm
|
Jeg mistenker vel at det meste over 9 ikke vil ha noe for seg. Men med EFI er det jo mulig å justere seg mer nøyaktig inn og kanskje få mer? Jeg ble anbefalt en maks på 9,5 med Scat C35 / Engle W110 for noen år siden via et par av de vise folk på thesamba.
|
|
|
26
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1641 på F blokk
|
på: desember 22, 2023, 08:26:01 am
|
Hvis ikke du har noen deler liggende på hyllen som du skal ta av vil jeg absolut anbefale dobbelt port topper og 1641 når du er i gang. Det går masse historier om den påstanden du skriver i forhold til singel port mot dobbelt port topper og dreiemoment, MEN eneste bevis jeg har sett på dette er direkte motsatt. En standard dobbelt port topp har bedre flow enn en hyggelig hjemme portet singelport topp. Så medmindre du har tenkt å bruke 1300 forgasser, innsug og topper som du allerede har, er det liten vits å holde ved SP mener jeg. Men så var det jo det med budget. Topper er enkelt å bytte i ettertid hvis du starter med å bruke av det du har allerede. Kam valg er etter min mening i verden rundt Engle W100 eller Scat C25. Det er mange fler som leverer denne type kam, men der får du litt mer liv enn standard kam og fortsatt en veldig snill motor. Men hyggelig med fler som vil kaste seg ut i å bygge motor hjemme
|
|
|
28
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Scc18 ?
|
på: desember 18, 2023, 10:35:38 am
|
Dette blir bra å følge med på både sika og oval fungerer i mine øjne og blir det samme stuk på neste bil stemmer jeg for sika Men til et helt annet spørsmål, hva skjedde med de felgene her? nå i dag, er spørsmålet, hva kan jeg lage til disse her tro ? [attachment=1][attachment=2]
|
|
|
|