juni 16, 2019, 10:36:46 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 54
1  Forum / Snikk-snakk / Sv: Type 3 spotting på: I dag kl. 07:58:03
.
2  Forum / Problemløseren / Sv: Vw svingaksel girkasse problem på: juni 13, 2019, 16:33:49 pm
Har du prøvd uten bremsetromlene på? Tenker på om problemet ligger i bremser eller aksler/girkasse.
3  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan få snowflake lampe til å også funke som blinklys? på: juni 11, 2019, 17:47:53 pm
Nei de lyser ikke. Parklys er ikke innblandet i dette systemet. De har jo egen ledning rett fra lysbryter til baklampene også. Skal du få det til, må du bytte pæreholder fremme slik at en 5/21W pære passer, og trekke en ny ledning til 5W delen.
4  Forum / Problemløseren / Sv: Skal skifte innsugs muffer, umulige og få laus. på: juni 06, 2019, 21:27:17 pm
Vil tro innsugene må litt på skrå oppover, siden boltene i toppen står på skrå. Da må nok mellomrøret litt opp, siden det er lite slakk mellom rør og innsug.
5  Forum / Problemløseren / Sv: Skal skifte innsugs muffer, umulige og få laus. på: juni 05, 2019, 21:01:09 pm
Er nok en stor mulighet for at du må løsne forvarmingen slik at mellomstykket blir litt flyttbart. For å løsne forvarmingen må du ta ut det bakre dekselet og under det er det to M6 bolter på hver side som fester forvarmingen i eksosen. Kan også være at mellomrøret er festet med en mutter i blokka rett under forgasser, litt skjult av bensinpumpen.
6  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan få snowflake lampe til å også funke som blinklys? på: mai 29, 2019, 22:19:03 pm
Vet ikke årsmodell du har, men her finner du de fleste årganger: https://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt1.php
Ny hendel er nok det beste valget. De 6 ledningene er fra bremselysbryter, fra blinklysrele, og en ledning til hvert blinklys i hvert hjørne av bilen. Satser på at det følger med litt forklaring med hendelen også viss ikke de har brukt alle originale farger.
7  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan få snowflake lampe til å også funke som blinklys? på: mai 27, 2019, 16:11:34 pm
En annen variant som er testet tidligere:
http://www.vwnorge.no/index.php?topic=32982.0
8  Forum / Problemløseren / Sv: Kjøpt meg boble med mangellapp, men var et prosjekt..... på: mai 26, 2019, 20:38:55 pm
Viss det kommer bensin ut av bensinpumpen der du har ringet inn, er nok pumpemembranen sprekt og annen pumpe er løsningen.
Lakkasje fra drivakselmansjetter er også vanlig, så giroljelekkasjen vil jeg tro fikses med en slik:
 https://dalhems.no/no/p/284e295f3c9c4bbcb9255076330b6df5/drivakselmanskjett-delelig-uten-monteringssett
og et monteringssett:
https://dalhems.no/no/p/28706dcfed6f4d3c95d879408fb1cde1/slangeklemmer-til-drivakselmanskjett
Er giroljen som renner ut og smører hjullager, så sjekk oljestand på girkasse etterpå.
9  Forum / Problemløseren / Sv: Starter foring på: mai 24, 2019, 16:43:18 pm
Og siden det egentlig er en 12V foring mener jeg det er 12mm gjengetapp som passer som utdrager.
10  Forum / Problemløseren / Sv: Starter foring på: mai 23, 2019, 21:54:12 pm
Ja. Bare ta ut starter ,så kommer du til foringen. Skru en gjengetapp inn i den gamle foringen, og når tappen kommer til bunns fortsetter du og skru. Da kommer foringen ut av hullet og du kan sette inn en overgangsforing 6V/12V i hullet. Mener å huske at en 1/2" tapp er passelig i 6V foringer.

Men du er helt sikker på at det er en 66modell? 67modellen har jo 6V men foringen er lik med 12V.
11  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: TRIMMING 1200 industrimotor på: mai 19, 2019, 09:03:35 am
Hvordan er det med tilgang på bensin på turen? Tenker det kanskje ikke er ideelt med mye komp, viss oktanen er veldig lav på vei til Mongolia.
12  Forum / Snikk-snakk / Sv: Finn bobla??!? på: mai 15, 2019, 16:35:02 pm
Noe her som kan hjelpe på hukommelsen?  Osteaktig
https://regnr.info/husker-ikke-hele-regnr?s1=T&s2=v&s3=1&s4=5&s5=&s6=&s7=&biltype=Volkswagen&farge=&type=&yrf=1966&yrt=1966&chassinr=&include_avreg=1&include_byttetskilt=1
13  Forum / Problemløseren / Sv: Slange under forgasser og hull i fordeler på: mai 14, 2019, 15:12:58 pm
1: Kan gjøres, men siden du har kjørt slik i tre år er det nok ikke hovedfeilen din.
2: Viss du akkurat har byttet, er den nok fortsatt i orden. Men dobbeltsjekk justeringen/åpningen på den (0,3-0,4mm)
3: Viss det er dette du har kjørt med, er det nok riktig. Bare litt sjelden kombinasjon med lav fordeler og høyt lokk. Men sjekk inni lokk om det er retn og pent.
4: De du har ser skitne ut, så mulighet for overslag er nok til stede.
5: De kan gå i stykker, men ikke kun under akselerasjon. Så jeg tipper den er i orden.
6: Den tester du ved å suge i røret samtidig som du ser om det er bevegelse nedi fordeleren. Setter du tungen mot røret, skal den holde posisjonen helt til du fjerner tungen igjen. Kan bli lekkasje i disse. Den justerer tenningstidspunktet litt alt etter hvor mye vakum det er i forgasseren/innsuget.

Tappeskruen er den "messingbolten" under all skriften på venstre side av forgasseren.
14  Forum / Problemløseren / Sv: Slange under forgasser og hull i fordeler på: mai 14, 2019, 09:27:15 am
Så lenge den har fungert greit nok for deg er det ikke noen stor grunn til å bytte, men motoren ville gått bedre med en riktig fordeler.
Symptomene du beskriver, høres mer ut som er forgasserrelatert. Første jeg ville sjekket er akselerasjonspumpen. Kommer det en sprut med bensin oppi forgasseren når du gir gass?
Og er det ca 0,3-0,4mm åpning på stiftene ved full åpning?
15  Forum / Problemløseren / Sv: Slange under forgasser og hull i fordeler på: mai 13, 2019, 22:05:00 pm
Jeg vil også anbefale brukt originalfordeler, ja.
Hvordan oppfører motoren seg når du sier den ikke går skikkelig? Startproblemer, tomgangsproblem, akselerasjonproblem?
16  Forum / Problemløseren / Sv: Slange under forgasser og hull i fordeler på: mai 13, 2019, 17:37:29 pm
Her var det en merkelig blanding av deler, ja  Osteaktig
Ser ut som noen har borret et nytt hull i fordeleren for å få inn ledningen fra kondensatoren. Den skal normalt inn i hullet i bunn av fordeleren.
Men det skal virke slik det er nå, og hullet i bunn kan tettes.
Det som jeg stusser mer på er at du har et høyt fordelerlokk på den fordeleren. Normalt er det lav rotor og et lavere fordelerlokk på de uten sentrifugalregulering. Og siden det er en AD motorkode skulle du hatt en helt annen fordeler med sentrifugaljustering, og da er fordelerlokket riktig til den fordeleren du ikke har  Blunker

Har du bilde av rotor, og ser det ut som den kan rekke opp til kullstiften i senter av fordelerlokket?
17  Forum / Problemløseren / Sv: 2'ar feil på manglande sjølvoppretting Late Bay på: mai 11, 2019, 07:20:31 am
Disse er utgitt av Volkswagenwerk og inneholder mye nyttig info. Vil tro du finner noe her som passer din årsmodell.
https://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/withoutguesswork.php

Et lite bile fra 1970 utgaven:
18  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ryggelys stopper motor på: april 25, 2019, 16:05:58 pm
Og coil er riktig koblet med ledning fra fordeler inn på - (1)?
19  Forum / Problemløseren / Sv: 009 fordeler og rotor med turtalls sperre på: april 12, 2019, 17:17:44 pm
Har også rotor med sperre, men den er akkurat like høy som vanlig rotor. Er du sikker på at du har fått rotoren helt ned i hakket?
20  Forum / Problemløseren / Sv: Wagensvest forstilling på: mars 31, 2019, 00:06:27 am
Løsnet vi den øverste bolten også, eller kun mutteren?
Står jo egentlig her:
https://www.wagenswest.com/how_to/How_to_1968-79_bus/content/088_large.html
og vi hang vel ikke og dinglet heller:
https://www.wagenswest.com/how_to/How_to_1968-79_bus/content/090_large.html
21  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken forgasser på: mars 30, 2019, 20:54:45 pm
Singelport transportermotorene ble levert med 30PICT forgasser på 1600, så det bør gå helt greit. Så viss din motor er singelport, mente VW at 30PICT var best.
22  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1600 singelport til 1600 dobbelport på: mars 08, 2019, 23:47:01 pm
Og AB motoren har jo dobbelporttopper. Er han heldig har den like store ventiler som 1600, og kan borres opp til å passe 1641.
23  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1600 singelport til 1600 dobbelport på: mars 05, 2019, 17:08:52 pm
Sjekket Stage2 settet, og der er det ikke topper, nei. Siden forgasserne i settet er beregnet for dobbelport må du ha dobbelport topper, og sikkert lurt med Haynesmanualen i tillegg som de anbefaler  Osteaktig Regner med alt av tiltrekkingsmomenter og lignende står der. Følger jo en kam også med i det settet, så motoren må helt i fra hverandre for å få den inn.
24  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1600 singelport til 1600 dobbelport på: mars 04, 2019, 21:21:28 pm
Så lenge begge allerede er 1600, skal det holde med å bytte over topper, innsug og forgasser fra dobbelport motoren. Men er jo bare 3Hk i forskjell, så om du merker den store forskjellen er litt tvilsomt  Blunker
25  Forum / Problemløseren / Sv: Tankmåler 6v splitt sika 65 på: februar 12, 2019, 18:55:18 pm
Enkel feilsøking er å koble ledningen fra tankføler rett til gods, ja. Da skal måleren vise full tank. Gjør den ikke det, er feilen i instrument/ledningsnett.
Sjekk også at føleren har god jord, da mangel på jord gir tom tank. Legg gjerne en egen jordledning til en av skruene som fester føleren. Var ute for en ny føler som det fulgte med plastpakninger/skiver til skruene. De isolerte nok til at føleren ikke fikk jord.
26  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turteller til 8 syl, moddes til 4 syl? på: januar 12, 2019, 18:27:35 pm
Siden du skal halvere pulsene, så kan det være at du kan bygge noe selv viss du vil. Har ikke testet, men delene koster jo nesten ikke noe.

https://circuitdigest.com/electronic-circuits/frequency-divider-circuit-diagram

EDIT: Glem det, for du må jo doble pulsene som kommer fra fordeleren.  Osteaktig
27  Forum / Problemløseren / Sv: Jordledningen inni fordeler på: januar 08, 2019, 22:17:03 pm
Den skal sikre god jord til stiften. Nå har du kontakt gjennom de bevegelige delene, og da kan du ha uflaks at det kommer fett mellom som isolerer. Går som regel greit  Glad
28  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Overhaling 1500 T3 på: desember 31, 2018, 23:04:29 pm
Kan jo bli spennende når jeg en gang åpner min 65 1500S  Glad
29  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Overhaling 1500 T3 på: desember 30, 2018, 10:37:59 am
Trodde kun gamle boblemotor med fast dynamofot kunne mangle kamlager. Noen som har en oversikt over hvilke nyere som ikke har dette?
30  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sikkerhetsbelte på: oktober 27, 2018, 16:03:47 pm
Ser i alle fall vinkeljernet her som rullen er festet i.
Sider: [1] 2 3 ... 54
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!