februar 21, 2020, 15:24:03 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 55
1  Forum / Snikk-snakk / Sv: Vw facts på: februar 16, 2020, 09:27:53 am
Alt er jo mulig, men jeg tar ikke noe ansvar for riktigheten i oversettelsene  Osteaktig
https://translate.google.no/translate?hl=no&sl=en&tl=no&u=http%3A%2F%2Fwww.vwnorge.no%2Findex.php%3Ftopic%3D50337.0
2  Forum / Problemløseren / Sv: Bensinpumpe på: februar 06, 2020, 17:37:08 pm
Veldig fornuftig å få målt trykket. Prøv å få det til slik at det er mulig å kjøre med trykkmåleren tilkoblet, slik at det raskt kan sjekkes om trykket fortsatt er til stede når den stopper. Siden det er en periodisk feil, er jo sikkert alt normalt en stund. Er trykket normalt i det feilen oppstår, må jo årsaken være etter pumpen. Er trykket lavt i det feilen kommer, er det pumpen, tilførselen eller regulatoren.
3  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Industrimotor, MAX TURTALL ??? på: februar 02, 2020, 20:46:20 pm
Måtte lete litt i gamle papirer igjen.  Glad
Ved valg av forgasser er det jo et regnestykke som jeg fant i en gammel Solexbrosjyre. Men på din motor er vel innsuget den minste diameteren, og da begrenser vel det turtallet? Og du har vel ikke lov å sveise om på det for ditt bruk?
4  Forum / Problemløseren / Sv: Bensinpumpe på: februar 02, 2020, 20:27:26 pm
Problemet er jo at den virker normalt når den først virker? Skulle sjekket om det kommer bensin med en gang den stopper.
5  Forum / Problemløseren / Sv: Bensinpumpe på: januar 29, 2020, 18:10:41 pm
Fikk et lite flashback til en som var innom i sommer med en T2. Den stoppet akkurat når den selv ville og startet etter en stund som normalt igjen. Da fant vi til slutt en pakning fra korken på bensintilsetningsflasken som hadde falt oppi tanken. Denne pakningen fløt rundt i tanken og tettet utløpet akkurat når den selv hadde lyst. Den hadde selvfølgelig blitt gjennomtrukket av bensin, så den var tilnærmet gjennomsiktig i tillegg. Nesten umulig å se  Osteaktig
Verdt å sjekke. Demonter tankføler og lys med lommelykt oppi tank.
6  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Turtleback senterkopper på: januar 27, 2020, 19:12:25 pm
Leveres i ekslusiv nummerert laserkuttet boks  Gliser
7  Bruktbørsen / Deler selges / Turtleback senterkopper på: januar 27, 2020, 19:11:55 pm
Har laget noen senterkopper som utseendemessig er lik originalene på utsiden, men med bedre innfesting på baksiden.
Kopiert fra en original, og 3D-printet i ABS plast. Innfesting i rustfritt.
Finnes i ubehandlet sort eller lakkert sølv.
Har du Superior Turtleback 4,5" felger, har du nesten garantert ikke senterkopper til alle. Nå har du muligheten!
Pris for et sett på 4stk inkludert frakt: 1000,-
8  Forum / Snikk-snakk / Sv: sveise låseklype på: desember 29, 2019, 10:27:25 am
Er jo 5 i pakka og ikke 4 som på bildet over her, men går kanskje greit  Osteaktig
https://gasolin.no/catalog/product/view/id/4359/s/intergrips/category/1153/
9  Forum / Problemløseren / Sv: Bensinpumpe på: november 15, 2019, 16:53:13 pm
Og jord er også i orden til styreboks? Den må jo ha god jord for å kunne levere minus til dysene.
Ser at pumpe sviver og at det er bensin frem til dysene, men har dere målt trykket på bensinen?
10  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Oppgradering av 1600, 1776 eller mer? BUDGET! på: november 12, 2019, 17:32:51 pm
Jeg hadde i alle fall begynt med å åpne den motoren som du skal bruke. Se hva som kan brukes videre og hva som må byttes. Da har du brukt litt av budsjettet på de delene som må byttes og så kan du se hva som er igjen til resten.  Øyerulling
Blokka må som regel linjeborres, og da må du ha nye lager i overdimensjon. For å være sikker på at all spon og gammel møkk kommer ut, bør pluggene i oljegalleriene fjernes og erstattes av gjengede NPT plugger etter rengjøring.
Toppene har ofte noen sprekker, og bør da byttes. Ventilstyringene kan ofte være slitt og må da byttes.
Så en del avhenger av hva du kan gjøre selv og hva som du setter bort av jobb. 87mm (1641ccm) og 88mm sylindere (1679ccm) kan være slip-in, og da sparer du penger viss du må sette bort jobben med borring av blokk og topper.
Håper dette hjalp litt, selv om det ikke var helt svar på hvilke størrelser du burde velge på sylindere og kam  Blunker
11  Forum / Problemløseren / Sv: Bensinpumpe på: oktober 25, 2019, 17:20:05 pm
Ser at det er jo en del andre ting rundt motorstyringen som kan testes før man bytter den. Jeg hadde i alle fall begynt med å se om dysene får pluss. Ser ut som de får pluss gjennom et rele, og motorstyringen sørger for minus på rett tidspunkt.
https://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/76-79113wiring.jpg

Ser også ut som det er en hvit ledning fra coil til motorstyring som gir informasjon om turtall. Den er jo også viktig for at den skal levere noe bensin.
12  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Clutch Late Bay på: oktober 23, 2019, 18:25:20 pm
Problemet kan muligens komme når lamell blir litt slitt og ringen vil komme nærmere lageret. Ringen bygger jo litt ut, og det vil kanskje bli for lite klaring mot utløserlageret.
Men det kan jo gå helt greit også. Kjekt at du vil prøve  Glad
13  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Clutch Late Bay på: oktober 19, 2019, 15:58:09 pm
Med ring, uten støttehylse.
Uten ring, med støttehylse, ja.
14  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: M157 T1 aug69/T2 aug67 Motorkode B på: september 14, 2019, 06:53:40 am
Og her er grafen for type3, selv om det ser mer ut som 11,2 når jeg så nøyere  Osteaktig
15  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: M157 T1 aug69/T2 aug67 Motorkode B på: september 14, 2019, 06:53:01 am
Sammenlikner man M157 dobbelport og vanlige motorer med dobbelport, har M157 et par hester og noe mindre dreiemoment. I disse grafene er jo momentet i kgm, som vel er Nm/10. Kan det være en regnefeil de 113ft/lbs du har funnet? Ser ut som type3/1600 kan ha 113Nm.
16  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: M157 T1 aug69/T2 aug67 Motorkode B på: september 13, 2019, 15:58:33 pm
Men ser på effektkurvene mine, og der er det kun 12/1300 som er under 90. Både 15 og 1600 er over 100, men fant ikke noe for M157...
17  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: M157 T1 aug69/T2 aug67 Motorkode B på: september 13, 2019, 15:43:36 pm
Er to typer innsug, så muligheten er til stede.
M9 er automat, og M240 er fordypning i stemplene for å senke kompresjon/oktankrav slik jeg forstår tyske katalogen min  Osteaktig
18  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: M157 T1 aug69/T2 aug67 Motorkode B på: september 11, 2019, 19:01:10 pm
M157 ser ut til å kun være noe avgassrensing, men ser ut som de har egne fordelere også.
19  Forum / Problemløseren / Sv: Pyntelist i frontrute på: august 21, 2019, 21:29:33 pm
Kommer an på hva slags årsmodell/type list. Alu-listene fester jeg mens ruta ligger på bordet, men nyere plastlister på rull settes i når ruta er i bilen.
20  Forum / Problemløseren / Sv: Selvoppretting Boble T1 BJ på: august 10, 2019, 16:43:34 pm
Her er også data fra VW i 1971. Muligens det er brukbart?
https://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/1971withoutguesswork/34_35.jpg


21  Forum / Problemløseren / Sv: Bensin"RØR" på: juli 14, 2019, 09:20:00 am
Ut fra plassering på tingene vil jeg tro det er utluftingen fra tanken som går oppover for at bensindampen skal kondensere i "klumpene" og bensin renner tilbake til tanken. Eventuell lukt suges inn i luftfilter/motor og forbrennes?
22  Forum / Problemløseren / Sv: Bensin"RØR" på: juli 14, 2019, 09:02:18 am
Måtte sjekke delekatalogen, men der står det jo selvfølgelig bare "leveres ikke lenger" uten noe delenummer. Ser ut som det også er et T-stykke som går inn på luftfilter?
23  Forum / Problemløseren / Sv: Torsjonsfjæring tilbake til det originale på: juli 12, 2019, 16:00:50 pm
Det er ikke noen splines/hakk som er utslitt? Fant et bilde av hvordan vinkel en fjærplate hadde ved demontering. Før man presser fjærplaten opp og inn, skal fjærplaten nesten dekke over nærmeste bolthull.
24  Forum / Snikk-snakk / Sv: Type 3 spotting på: juli 09, 2019, 15:16:59 pm
Bytte av eksos og litt gummiforinger i denne uka.
25  Forum / Snikk-snakk / Sv: Type 3 spotting på: juli 09, 2019, 15:15:29 pm
Funnet i gammelt album. Min far sine på 80 tallet.
26  Forum / Problemløseren / Sv: Bremse problem. på: juni 21, 2019, 17:18:01 pm
Og det er litt klaring mellom staget fra pedalen og masterpumpen? Viktig at pumpen kommer helt tilbake for å slippe inn ny veske.
27  Forum / Snikk-snakk / Sv: Type 3 spotting på: juni 17, 2019, 16:05:28 pm
Ikke min, nei. En i AustAgder på 79år og en utrolig arbeidslyst som restaurerer nesten en VW i året. Denne gang ble det ombygging i tillegg. Var litt tull med lys og lading, så da kom han innom på lørdag med den på henger for litt service. Snart klar for godkjenning.
28  Forum / Snikk-snakk / Sv: Type 3 spotting på: juni 16, 2019, 06:58:03 am
.
29  Forum / Problemløseren / Sv: Vw svingaksel girkasse problem på: juni 13, 2019, 15:33:49 pm
Har du prøvd uten bremsetromlene på? Tenker på om problemet ligger i bremser eller aksler/girkasse.
30  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan få snowflake lampe til å også funke som blinklys? på: juni 11, 2019, 16:47:53 pm
Nei de lyser ikke. Parklys er ikke innblandet i dette systemet. De har jo egen ledning rett fra lysbryter til baklampene også. Skal du få det til, må du bytte pæreholder fremme slik at en 5/21W pære passer, og trekke en ny ledning til 5W delen.
Sider: [1] 2 3 ... 55
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!