Har fire stk 14" x 5" bussfelger som selges hbo 100 To av de har brukbare dekk for å rulle et prosjekt etc, de to andre er kass. Jeg kan være behjelpelig med å ta av dekk og evt sandblåsing av felgene.
Startet motoren før du gjorde noe med den? Kontroller stiftåpningen din igjen (0.4mm), og at pluggledningene er satt på riktig sylinder Tenningsrekkefølge = 1-4-3-2 3 - 1 4 - 2
Jeg bruker å rotere motoren en runde for hånd på midten av vinteren, bare så ventilfjørene få endret posisjon en gang ila vinterdvalen. Ellers så står den godt på plassen sin hele vinter'n!
Kjøp rustomvandler og pensle på. Selv bruker jeg som regel Wurth sin. Bare å pensle på, vente til den tørker også pusse over med rød slipe-pad eller lignende. Bare husk å ikke dyppe penselen rett i flaska. Ta å hell antatt forbruk i en kopp, og ikke hell restene tilbake i flaska igjen. Kan fort få rust og dritt i flaska da, noe som vil starte prosessen og i værste fall er den ubrukelig neste gang du skal bruke den..
Ingen klubb i Elverum.. Men sjekk opp "Torsdagstreffen" på facebook. Dette er en veteranbilklubb i Elverum som har møte/treff hver torsdag hele sessongen på Skogmuseet, hvis dem ikke drar på fellesturer. Bruker å være noen folkevogner der
Hei hvorfor bremser dere ikke med reim og den exosen som faktisk skal brukes??? skjønner meg ikke på dere type 1 gutta er det ikke hester igjen etter at dere har satt på reim og vanlig exospotte
så hvor mye bremset den motoren med reim og exosanlegg??
Kan legge ut 1776'n min som ett eksempel fra da jeg bremset den hos JEE: UTEN reim, luftfiltre og eksos Max hk: 117 MED reim, luftfiltre og eksos Max hk: 96
Fikk etter lang tid bygd ferdig 1776'n og prøvd den litt forrige sessong, men hadde mye gassertull osv.. Så forrige uke tok jeg med motoren til Jee, så etter en del dysing ble motoren fin! Håper været blir bra til helga så jeg får testet den litt og at den fungerer bra i bilen og
Men må si meg meget godt fornøyd med tallene Max hk: 117 Max nm: 151
Så da satser man på en fin sessong med myyye kjøring!
Da skal motoren ut. Må bytte utløserlager. Skal også porte toppene litt og skifte eksos. Blir vel også litt lakk og en grundig vask, men sikkert i omvendt rekkefølge Noe annet jeg burde se på når jeg først har motoren ute?
Jørn.
Ofte greit å skifte simring på veiv og o-ring på svinghjul i samme slengen
Jeg stiller! Motoren min skal snart ut, og bli finjustert i vinter Gikk overraskende bra sist mtp. feil ventilklaring og usynkroniserte gassere [attachment=1]
Hadde også vært artig om noen "værstinger" tar turen, så det blir flere biler i "Blyfot-klassen"
Jeg gjorde noe av det samme som Bj?rn. Jeg ble ikke fornøyd. Det ble for høyt og skranglete. Du må være veldig nøye med retningen på bakbena
Viktig å kontrollere at beina passer i skinnene før man sveiser for mye ja! Ang høyden ble mine perfekte for min del. Endte opp med ca 5 cm lavere enn de orginale. Mine ble ikke skranglete når jeg fikk i de orginale plastikkklipsa på bakbeina. Husket du dem? Jeg er i alle fall superfornøyd med mine, men brukte to lange kvelder på det og..
Det var ikke ryggelys på en 1973 1303S. Men glassene blir gjerne skifta og da får man glass med blank del og i holderen bak er det holder til pære, men det er ikke ledning dit.
Nederste del på lykta er jo blank orginal. Selv har jeg aldri fått mangel på ikke å ha ryggelys, men nå har også kontrolløren jeg bruker jobbet på Møller i boblas glanstid, før han begynte for seg selv..