Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 80
|
33
|
Forum / Problemløseren / Sv: Endre motorstørrelse for VW 1302 Cab
|
på: oktober 08, 2013, 18:57:04 pm
|
Har sendt deg en mail med papir fra Møller som kan være til hjelp. Å godkjenne ombygging til skivebremser foran er nok en smal sak, effektøkning er jeg usikker på, men går nok hvis man trår riktig i dørene. Hvis du får godkjent det, legg gjerne ut hvordan du gikk frem
|
|
|
35
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Reparasjon / feilsøking på ladesystemet
|
på: oktober 06, 2013, 19:22:45 pm
|
Heisann håppsann!!!
Nå!! Har jeg byttet fra likestrømsdynamo til vekselstrøms dynamo (kit fra Hot Shop)... meeen lite... problem... når jeg satt forgasseren på plass ijenn var det ikke plass til den "armen" på høyre side av forgasseren... den går rett i den nye dynamoen... ser ut som at jeg skulle hatt en spacer slik at forgasseren hadde kommet litt høyere opp.... noen som har vært borti dette problemet?
2 måter å løse dette på. Enten en spacer som du nevner, eller å bøye armen. Jeg gjorde sistnevnte og det fungerte utmerket.
|
|
|
36
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min 1303S
|
på: oktober 05, 2013, 18:11:13 pm
|
Gratulerer! Ser ut til å være ett veldig gjennomført og pent bygge! Hvor mye effekt har du fått godkjent?
|
|
|
37
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Avtagbar bakplate
|
på: oktober 04, 2013, 12:25:54 pm
|
Ganske enkelt slik jeg gjorde det: Fjernet den gamle bakplata og tilpasset den nye så den lå riktig an mot både skjermer og motorlokk. Så sveiste jeg på M8 stoppskiver på bakplata så disse gikk overens med skjermfeste-muttrene (4 stk) Fungerer supert! [attachment=1]
|
|
|
38
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk
|
på: september 27, 2013, 11:31:08 am
|
Luftsjokker som er nevnt bruker å fungere på det meste! Selv bruker jeg ofte startgass. Men husk hørselvern og bruk langermet genser hvis du ikke liker lukten av brent hår Bare vær forsiktig med mengden..
|
|
|
57
|
Forum / Problemløseren / Sv: vw boble 1303 1974
|
på: august 29, 2013, 18:59:16 pm
|
Hei vet ikke om dette er rett sted, men bare spørr her jeg. Er det noe spesielle forskjeller med 1974 modellene fra de tidligere boblene? Takk for svar Hvis du mener forskjeller på en 1303 fra 1974 kontra eldre 1303 (1973), så er det bredere forstilling på 74 mod, trekantgjennomføring til støtfangere foran og firekantet hanskeromsknapp. Hvis du mener forskjeller på en 1303 fra 1974 kontra eldre bobler så er det meste annerledes. - Mcpherson forstilling, IRS hjuloppheng bak, (dette kom på 1302 i 1970) buet frontrute, stort dashbord, +++
|
|
|
58
|
Forum / Type 1 1968-1979 / Sv: Z's '70 1300
|
på: august 28, 2013, 22:24:34 pm
|
Oljeskift er ved hver 5000 km. (max) Selv bruker jeg å ta service hver høst. Da er det oljeskift, rengjøring av sil og nye pakninger til bunnlokket. kontrollering/justering av ventiler (0.15mm) og stift (0.4mm). Hender seg at jeg skifter olje midt i sessongen og, hvis den er veldig svart og lukter mye sot. Hvis motoren går godt ser jeg ikke noen grunn til å bytte ting som fordelerlokk, rotor, pluggkabler osv, men veldig kjekt å kjøpe så man har det liggende! Husk også å kontrollere bensinslanger! http://www.vwnorge.no/index.php/topic,55107.0.html
|
|
|
59
|
Forum / Problemløseren / Sv: Montering av uorginale seter i 1303S - universelle rammer?
|
på: august 26, 2013, 14:45:49 pm
|
Jeg lagde mine selv, men det tar litt tid og krever sveiseapparat. Brukte det orginale understellet. Først svise fast braketter på gammelt understell, så dette holder seg på plass når man skal skjære opp litt [attachment=1] Ender da opp med dette. [attachment=2] Så lagde jeg ramme som passer stolen [attachment=3] Så overførte jeg delene fra gml. understell over på ramma pluss litt forsterkninger [attachment=4] Ferdig montert på stol [attachment=5] Stålet som er tverrstilt, og som holder låseskinna fast i bakkant er bevist lagt under ramma, så sitteputa kan flekse ett par cm ned. Høyden ble også fin, er vel ca 5 cm lavere enn orginalt. - Bjørn
|
|
|
|