juni 06, 2024, 12:06:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor 1800? rett type? +nye spm og nye bilder.  (Lest 1621 ganger)
Krogerf
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Vega



Vis profil
« på: mars 08, 2010, 14:45:09 pm »

Hei, har noen spm angående min nye boble -67
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,21503.0.html

* DSCF2064.JPG (94.47 KB. 1040x780 - vist 98 ganger.)

For det første ser ikke ledingsnettet serlig pent t i motor rommet, men dette skal jeg fikse opp i. Men spørsmålet er egentlig om det er noen som veit hvilken motor dette er? i annonsen sto det 1800 med dobble weberforgassere. Nr på motoren er AD719627

* DSCF2065 - Kopi.JPG (128.97 KB. 1040x780 - vist 150 ganger.)


* DSCF2066.JPG (173.82 KB. 1040x780 - vist 107 ganger.)


og så var det denne kontakten oppå dynamoen

* DSCF2068.JPG (129.21 KB. 1120x840 - vist 103 ganger.)


fire ledninger inn i kontakten men kunn èn av tre er ibruk ut av kontakten. hvorfor?

* DSCF2069.JPG (109 KB. 1040x780 - vist 111 ganger.)


ellers vil jeg vite alt dere vet om denne type motor. Og hvor man får kjøpt deler og stæsj. Glad









« Siste redigering: mars 09, 2010, 18:29:12 pm av Krogerf » Loggført

'67 1600, dobbel weber 40mm

I don't need sex, the government fucks me every day.
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: mars 08, 2010, 16:49:15 pm »

Såfremt sylindrene og veiva ikke er byttet er det nok ingen 1800-motor, for det er ingen Type 4-motor du har der. Type 1-motorer ble ikke levert større enn 1600. Men hvilken størrelse AD betegner vet jeg ikke.

Det sikreste er å ta av toppene og måle diameter på sylindrene og slaget på veiva, så kan du lett regne ut slagvolumet.

Deler fåes fra Unneberg bil, Hotshop, VW Veterandeler, Dalhems og sikkert enda noen flere (for ikke å nevne alle butikkene som finnes utenlands).
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #2 på: mars 08, 2010, 16:50:29 pm »

AD er jo 1600! Men hva som er gjort annet vet ikke jeg heller!

Ikke umulig en 1915 kanskje?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #3 på: mars 08, 2010, 16:53:28 pm »

og så var det denne kontakten oppå dynamoen
[ Vedlegg ]
fire ledninger inn i kontakten men kunn èn av tre er ibruk ut av kontakten. hvorfor?
[ Vedlegg ]

Du har her en dynamo med innebygd regulator, men ledningsnettet er til en med ekstern regulator.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 08, 2010, 17:36:22 pm »

AD719627 er produsert mellom juli 1972 og juli 1973 en gang. Motoren er en 50hk 1600 i følge thesamba.
Så ikke veldig trivelig ut det motorrommet, liten opprydding så er vel mye gjort baki der.
Som andre sier her så er det vel ikke umulig at det er en 1915 eller noe slikt.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #5 på: mars 08, 2010, 17:50:56 pm »

Eller en 1835 siden annonsør sier det er en 1800 i bilen....

Eller en 1776 som har blitt jukset stor i annonsen Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 08, 2010, 18:29:50 pm »

Mange muligheter, kan jo også være en 1600. Er lett å blande 6 og 8. Kunne jo hende at volumet på motoren øker ved montering av 2 forgassere Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #7 på: mars 08, 2010, 18:46:53 pm »

Ser du er fra Vega. Henta Fastbackn min der.
Er det en Oval eller en Splitt Boble der ute?
Loggført

68 VW 1600TL
Krogerf
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Vega



Vis profil
« Svar #8 på: mars 09, 2010, 16:48:41 pm »

Legger inn noen bilder til her. Når det gjelder fordeleren, er den bare å kaste og kjøpe ny eller er det muligheter for å fikse denne?
Og når det gjelder forgasseren, hva bør gjørest? sitronsyrebad? men hva med pakkningene tåler de syrebadet?


* DSCF2077.JPG (94.32 KB. 800x600 - vist 107 ganger.)


* DSCF2087.JPG (86.54 KB. 800x600 - vist 92 ganger.)


* DSCF2088.JPG (78.15 KB. 800x600 - vist 99 ganger.)


* DSCF2089.JPG (80.82 KB. 800x600 - vist 73 ganger.)


* DSCF2090.JPG (99.34 KB. 800x600 - vist 88 ganger.)


* DSCF2092.JPG (73.79 KB. 800x600 - vist 105 ganger.)


* DSCF2095.JPG (73.59 KB. 800x600 - vist 90 ganger.)


* DSCF2093.JPG (108.16 KB. 800x600 - vist 98 ganger.)


Loggført

'67 1600, dobbel weber 40mm

I don't need sex, the government fucks me every day.
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #9 på: mars 09, 2010, 18:36:41 pm »

Forgasseren bør nok uansett demonteres og gjøres ordentlig ren, og du bør bytte pakninger, aks pumpe membran og diverse slikt for å få det 100%. Er jo ikke så mange deler på de forgasserne, så det skulle gå greit. Pakningssett selges i tidligere nevnte butikker og finnes som regel på lager!

Fordeleren har sikkert sett bedre dager, men med nye stifter, kondensator, fordelerlokk og rotor fungerer den nok greit tipper jeg. Ellers går det jo ann å demontere denne også og shine den litt opp.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #10 på: mars 09, 2010, 22:59:59 pm »

fordeleren hadde jeg bytta med en ny med mekanisk fremtrekk av tenning siden du ikke har vakum fra forgasserene. (sier ikke at du må men jeg hadde, kan lett fikses den du har også) 
Koster jo slikk og ingenting for en ny http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=353


Jeg ville også demontert og rengjort forgasserene. Jeg tok med mine i vasken sammen en boks med svint stålull med såpe. God som gull etterpå.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!