1303 hot
Medlem
  
Innlegg: 203
Bosted: Stokke
|
 |
« Svar #120 på: januar 27, 2009, 17:50:19 pm » |
|
He he takk skal ta noen flere bilder underveis..blir godt å få den godkjent så bilen kan få go motoren tilbake snart... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #121 på: januar 27, 2009, 21:59:56 pm » |
|
og koffør kainn du førr fan ikkje godkjeinne ho med den motoren? (sammbygding dialekt)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303 hot
Medlem
  
Innlegg: 203
Bosted: Stokke
|
 |
« Svar #122 på: januar 28, 2009, 19:22:32 pm » |
|
Nei fordi e mangler ein perm m papirer på ombygging som du hadde og har vist ikke fått tak i tuv bremsekit som tar 200hk enda....  Men det er klart kan du bistå meg litt m papirhjelp/tips så prøver jeg gjærne å godkjenne den m go motoren..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303 hot
Medlem
  
Innlegg: 203
Bosted: Stokke
|
 |
« Svar #123 på: januar 30, 2009, 20:11:40 pm » |
|
Da er vogna endelig godkjent  heilt utrolig m det felgene og dekka!!! 185/65-15 på 9toms felg ser litt rart ut  Har så vidt begynt å skjære ut litt i reservehjuls-brønn for å felle inn radiator og oljekjøler..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #124 på: januar 30, 2009, 20:17:04 pm » |
|
Gratulerar med godkjent bil då!!  Men kva gjer du når du skal på godkjenning neste gong, med nye motoren?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
1303 hot
Medlem
  
Innlegg: 203
Bosted: Stokke
|
 |
« Svar #125 på: januar 31, 2009, 13:31:50 pm » |
|
Planen er å nå etterhvert søke biltilsynet,skaffe bremser o.l. ellers så må jeg vel bare bytte motor igjen  Men har veldi lyst til å få den godkjent m motor,men dette tar jo mye tid og papirarbeid så tror neppe at jeg hadde hatt skilt på bobla til sommeren vist jeg hadde begynt prossesen nå  Har også flere prosjekter som jeg holder på med så tiden strekker ikke helt til... Tips på 200hk bremsetsett m tuv papirer motas m takk  Men leser her på forumet at selv tuv papir ikke er bra nok for bt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
riskyer
Supermedlem
    
Innlegg: 824
Bosted: Skien
76 bay
|
 |
« Svar #126 på: januar 31, 2009, 14:20:39 pm » |
|
Hva med å bruke Porsche bremser,da får du papirer fra Autosentrum på at bremsene er for biler med så og så mye hk,og vekt,det skal gå.Det har jeg ihvertfall blitt bedt om å gjøre på en bil,av BT.
|
|
|
Loggført
|
Alt MÅ ned!!
|
|
|
1303 hot
Medlem
  
Innlegg: 203
Bosted: Stokke
|
 |
« Svar #127 på: januar 31, 2009, 18:41:08 pm » |
|
takk for tipset  Men mener også å huske at det må dokumenteres at boblekaroseriet tåler så mye hk..Og det er jo akkurat derfor tuv papirer var tingen før for da var jo bremsene testet på boble..Godkjente en manta a med turbo en gang og da måtte jeg skaffe papir fra opel norge på at karoseriet tålte ex antall hester..  Den gangen brukte jeg bremser fra en annen bil uten tuv papirer.. Men vist Autosentrum kan gå god for at boble karroseriet tåler ex antall hester så skulle det ikke være noe problem..Største problemet her i norge er jo den forskjellige praksisen som blir utført hos de ulike BT her i norge  Kan ikke fatte at tuv godkjente bremser ikke skal være godt nok for bt for disse er jo teste på boble...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #128 på: januar 31, 2009, 19:53:12 pm » |
|
jeg følger spent med  moro prosjekt du holder på me 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #129 på: januar 31, 2009, 21:35:22 pm » |
|
takk for tipset  Men mener også å huske at det må dokumenteres at boblekaroseriet tåler så mye hk..Og det er jo akkurat derfor tuv papirer var tingen før for da var jo bremsene testet på boble..Godkjente en manta a med turbo en gang og da måtte jeg skaffe papir fra opel norge på at karoseriet tålte ex antall hester..  Den gangen brukte jeg bremser fra en annen bil uten tuv papirer.. Men vist Autosentrum kan gå god for at boble karroseriet tåler ex antall hester så skulle det ikke være noe problem..Største problemet her i norge er jo den forskjellige praksisen som blir utført hos de ulike BT her i norge  Kan ikke fatte at tuv godkjente bremser ikke skal være godt nok for bt for disse er jo teste på boble... Akkurat dette med at bilen måtte være bevist at den tåler mere hestekrefter var oppe i en tidligere tråd på forumet, og der ble det vell nevnt at når bremsene har fått TÜV-papirer, så er det jo nettopp på en boble med originalt karosseri. Må karossen forsterkes eller lignende for å tåle påkjenningene som bremsene tåler, så skal dette stå i papirene, men det står det altså ingenting om.
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #130 på: februar 01, 2009, 14:51:54 pm » |
|
Skjønner ikke at du legger så mye ut på nettet om dette når du har bilder av bilen med skilter på. Du er vel klar over at BT også kan med data og faktisk kan lese hva du skriver her.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
riskyer
Supermedlem
    
Innlegg: 824
Bosted: Skien
76 bay
|
 |
« Svar #131 på: februar 01, 2009, 16:53:26 pm » |
|
Det du spurte om lenger oppe var ang. bremser,så det var et tips om bremser,karosseriet må kanskje forsterkes,men det har ingenting med hva bremsene kan stoppe,da må du ha eget papir på motor og karosseri. Tror jeg ville sendt en forespørselpå hva de vil du skal gjøre for å få godkjent 200 hk,da får du et skriftelig svar som du kan forholde deg til.
|
|
|
Loggført
|
Alt MÅ ned!!
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #132 på: februar 01, 2009, 16:55:55 pm » |
|
Fort gjort å bytte motor igjen...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
1303 hot
Medlem
  
Innlegg: 203
Bosted: Stokke
|
 |
« Svar #133 på: februar 03, 2009, 00:21:37 am » |
|
Fornøyd no..ingen bilder m skilt på lenger..  Tror forresten ikke BT er på disse sidene men man kan aldri vite...  Og ja et motorbytte er veldi fort gjort.. Men er det noen her som kan svare meg på hvor det går enn å få tak i tuv godkjent bremsekit som tar 200hk? 
|
|
« Siste redigering: februar 03, 2009, 00:28:45 am av 1303 hot »
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #134 på: februar 03, 2009, 00:33:54 am » |
|
Kerscher selger ihvertfall kit som er TÜV-godkjent opp til 240 km/t, det er vell et alternativ? Om du klarer å rote bort noen hester når bilen er på rullene har de også kit som godkjenner opp til 160 hester.
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #135 på: februar 03, 2009, 00:42:50 am » |
|
.
|
|
« Siste redigering: februar 04, 2011, 18:14:41 pm av Race-buggy »
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
1303 hot
Medlem
  
Innlegg: 203
Bosted: Stokke
|
 |
« Svar #136 på: februar 03, 2009, 18:18:44 pm » |
|
Dette var jo heilt supert  Takk takk, nå er det bare å spare litt penger framover også bestille varer.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303 hot
Medlem
  
Innlegg: 203
Bosted: Stokke
|
 |
« Svar #137 på: april 11, 2009, 11:56:16 am » |
|
Nå er endelig våren begynnt å komme  Men bilen er desverre langt fra ferdig  Holder på å monterer megasqert data sprut her no i disse dager har noen brukt dette sprutet før så trenger jeg litt hjelp her  Forøvrig så har je bygget om litt på kjøling,elektrisk og laget en liten ramme i for å stive av bakparten litt  Blei litt mye hopping og risting v/burnaout i sommer..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303 hot
Medlem
  
Innlegg: 203
Bosted: Stokke
|
 |
« Svar #138 på: august 15, 2010, 12:49:45 pm » |
|
No er megasquert sprutet kastet da bare problem m å få satt opp dette  Har satt inn en lett trimmet gasser wankel for å endelig få brukt bilen litt igjen  Artig å endelig få den på veien igjen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303 hot
Medlem
  
Innlegg: 203
Bosted: Stokke
|
 |
« Svar #139 på: august 15, 2010, 12:53:37 pm » |
|
Glemte å skrive at m 150+ hester er dette også ganske gøy å kjøre med :)Men til vinteren blir det nok et nytt turbo prosjekt i denne da jeg har stående en wankel turbo m stor holy gasser også i garasjen som bare trenger litt overhalling først  Ska få tatt litt nye bilder å legge ut..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|