november 01, 2024, 01:06:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: LØST :)  (Lest 2108 ganger)
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« på: august 02, 2010, 18:43:11 pm »

Varsellampa for lading/dynamoen begynte å flikre i dag. Den lyser ikke sterkt, men flikrer når turtallet går over 3600 ca...
Er det børstene som må skiftes kanskje, eller kan det være noe annet her?

« Siste redigering: august 09, 2010, 16:01:55 pm av rulator » Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #1 på: august 02, 2010, 18:47:35 pm »

Urund slepering pa rotor. Ma dreies eller skiftes. Kan vare borstene er helt utslitt, men flikring pa hoyt turtall tyder pa urund slepering.
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #2 på: august 02, 2010, 18:50:55 pm »

Aldri galt å sjekke regulatoren i samme slengen.
Loggført
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #3 på: august 02, 2010, 19:07:16 pm »

Har veldig lite peiling.
Sleperingen...sitter i dynamon?
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #4 på: august 02, 2010, 19:47:58 pm »

Børstene står i kontakt med en roterende aksel. På gamle dynamoer kan denne akselen bli utslitt/begynne å spise børster.

Få gjerne en kompis til å hjelpe deg med å måle ladespenninga inn på batteriet og ut av dynamoen under forskjellige turtall også, så vet du litt mer om hva som skjer.
Loggført
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #5 på: august 08, 2010, 20:22:05 pm »

Hvordan bytter man sleperingen?
Prøvde å komme til ved å ta av reimhjulet og skrudde ut de to lange skruene og en liten, men fikk ingenting ut.. er jeg på bærtur her?
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1956
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #6 på: august 08, 2010, 21:27:59 pm »

Når du har skrudd ut de to lange skruene faller det to muttere av i bakkant som skal holde dekselet fast i dynamoen. Nå må nesten dynamoen ut av bilen for å få det sammen igjen  Tvilende
Men som de sier må dynamoen antagelig ut og dreies i en dreiebenk, for å få den kobberfargede kontaktflaten for børstene rund igjen. Er den litt oval/skjevt slitt vil den på høyere turtal nesten slå børstene ut fra seg selv og du vil miste ladingen. Men det kan også være andre ting som litt dårlig kontakt her og der, eller ladereleet som gjør at ladelampen blinker litt.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #7 på: august 08, 2010, 22:01:25 pm »

Hørte ikke noen lyd av noe som datt ned når jeg skrudde de ut, og de fikk feste igjen når jeg skrudde de inn...?
Like greit å kjøpe en fungerende igjen enn å begynne med dreiing kanskje...

Det har slutta å flikre nå, nå lyser det konstant i ladelampa.
Hvor sitter ladereléet?
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #8 på: august 08, 2010, 22:02:55 pm »

Under baksetet ditt, på motsatt side av batteriet Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #9 på: august 08, 2010, 22:03:48 pm »

Det lille, eller det store med avrunda kanter på veggen?
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #10 på: august 08, 2010, 22:05:01 pm »

Jeg har bare ett i min, men det er sølvgrått, forholdsvis stort og henger i "veggen" om du vil kalle det, det Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #11 på: august 08, 2010, 22:08:15 pm »

Det lille, eller det store med avrunda kanter på veggen?

Er det store som er ladereleet (vippa) det lille releet er til varmetrådene i bakruten.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #12 på: august 08, 2010, 22:10:03 pm »

Hvordan ser man om det har tatt kvelden?
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #13 på: august 08, 2010, 22:12:24 pm »

Det er ikke lett å se! Opplevde det samme på en 02 cab en gang! Der bytta vi dynamo til en som vi visste funket, men alikvel lyste ladelampa, og uansett hvor vi målte, ble alle målinger rare! Byttet ladereleet! Og vips sluttet ladelampa og lyse! Så det må man nesten bare prøve seg frem på!

Har foresten relee liggende dersom du skulle trenge det Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #14 på: august 09, 2010, 16:02:34 pm »

Da fikk jeg tak i ei lita skralle og fikk bytta underste børsta, så nå er alt i orden Osteaktig
Takker og bukker for all hjelp
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!