juli 17, 2025, 02:16:31 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
På grunn av flytting vil forumet være utilgjengelig 23 Juli.
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Tips til tetting av støtstangrør T1.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Tips til tetting av støtstangrør T1. (Lest 1672 ganger)
bergus
Juniormedlem
Innlegg: 55
Bosted:
Tips til tetting av støtstangrør T1.
«
på:
april 09, 2012, 19:46:14 pm »
Hei.. Kjøpte meg en brukt, trimmet 1600 sp motor. Fikk startet den opp i påsken og fann ut at det nermest renner olje ut av støtstangrøra inn mot blokka. Hvordan skal jeg sette dette sammen for å vere sikker på at det blir tett? Er vel flere typer pakninger å få kjøpt? Brukes noen form for pakningsmasse i tillegg? Håper noen kan gi meg et godt svar på dette, siden det snart er Buggy sesong :-)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
Sv: Tips til tetting av støtstangrør T1.
«
Svar #1 på:
april 09, 2012, 19:55:05 pm »
sjekk att da er ved pakningen da lek olja og ikkje i sjølva røyret. dei kan sprekka opp der i trekkspelet. og sveiseskjøyten skal du ha opp ifølge tyske ingeniørar. ellers bør du bruka pakning i skikklig kvalitet. dei e mjuke og fine i gommien. dei billige er harde som ein gammal skosåle. og tettar ikkje i da heile tatt. eit skikklig komplett pakningsett er heller ikkje so føbanna dyrt:
http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=1458
skal du forsikra deg om at da vert 100 prosent tett kan du smøra litt permatex eller andre greier rundt der pakningen tettar. men ikkje bruk noko superduper silikongreier som lagar eit helvete når du skal ha av pakningane ein gong i fjern framtid
Loggført
-tlf. 97419035
T-Mek AS
bergus
Juniormedlem
Innlegg: 55
Bosted:
Sv: Tips til tetting av støtstangrør T1.
«
Svar #2 på:
april 09, 2012, 20:03:56 pm »
Det ser ut til at der er mellom pakning og blokk det lekker. Må/bør jeg bytte pakning mellom topp og sylinder? Ser ut til at det kommer litt det også.
Loggført
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
Sv: Tips til tetting av støtstangrør T1.
«
Svar #3 på:
april 09, 2012, 20:09:15 pm »
Husk å strekk litt i støtstang rørene før montering.
De hvite gummi ringene/pakningene er best, skal ikke trenges noe pakningsmasse, men skader ikke heller.
Loggført
Studenten som skal bygge muskler:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
Subasika'en til Dalland:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,74341.0.html
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: Tips til tetting av støtstangrør T1.
«
Svar #4 på:
april 09, 2012, 20:40:06 pm »
Sitat fra: bergus på april 09, 2012, 20:03:56 pm
Det ser ut til at der er mellom pakning og blokk det lekker. Må/bør jeg bytte pakning mellom topp og sylinder? Ser ut til at det kommer litt det også.
Når du har tatt av en pakning, eller tatt trykket av den, skal du alltid erstatte den med en ny, hvis du vil ha det tett. Så svaret er ja.
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
bergus
Juniormedlem
Innlegg: 55
Bosted:
Sv: Tips til tetting av støtstangrør T1.
«
Svar #5 på:
april 09, 2012, 20:54:32 pm »
Takker for mange gode tips.. Er vel bare å ta ut motoren igjen
Loggført
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 635
Bosted: kodal
Sv: Tips til tetting av støtstangrør T1.
«
Svar #6 på:
april 09, 2012, 21:04:35 pm »
det er å få kjøpt delte rør med fjær slik at motor ikke må tas ut,,,,
sjekk med unneberg...
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...