mars 29, 2024, 09:16:52 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow  (Lest 641740 ganger)
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #1500 på: april 17, 2009, 17:24:54 pm »

ikke for å ødelegge men har du vurdert hjertebaklys?Hæ  du kan låne mine om du vil prøve.... heheeeee
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1501 på: april 17, 2009, 22:10:11 pm »

ikke for å ødelegge men har du vurdert hjertebaklys?Hæ  du kan låne mine om du vil prøve.... heheeeee

Hehe. NEI NEI! Har nok med endringer nå. Blunker Har vært til vurdering, men valgte snowflakes.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1502 på: april 17, 2009, 22:49:30 pm »

Siste mod er i gang. Glad Bakplata som omlakkeres, så har jeg sagt det. Den tas samtidig med lakkeringen av den nye førerdøra.
Det som skal endres i helga er bakplata, eksosen og bakfangern/brakettene.

Har gått opp fra 1,5" til 2,5" på endestussene i forhold til de som fulgte med SEBRING-eksosen.
Kommer til å bytte ut rørene som sitter på selve eksosen slik at de nye rørene ikke trenger en overgang slik som de stussene som fulgte med har:


Startet opp med å demontere bakplata for å endre størrelsen på hullene til enderørene. Fra baksiden hadde jeg en profil som jeg kunne følge som ett utgangspunkt
til det nye hullet.


Etter litt jobbing med sliper'n så ting slik ut. Dette er etter første runde, mer kommer til å skje utover i helga.


Hullet skal bl.a. profileres slik at det ikke ser så utkappa ut. Så kan dere vel tenke dere hva som skjer med enderørene nå som fangeren sitter litt lavere,
og selve rørene sitter høyere og er større...? Blunker De vil bygges "inn" i fangeren i underkant, i to halvmåner. Ikke for lite, men heller ikke for mye.
Halvmånene i fangeren skal også profileres litt slik som bakplata slik at ikke dette ser ut som jeg bare har kappet ut to hull. Details baby, details Blunker

Sikkeverktøyet jeg låner i helga skal brukes til å lage profiler i plåt som sveises inn.

Hvordan jeg løser "bakluke_som_tar_i_bakfanger"-problemet får dere se i morgen Osteaktig

« Siste redigering: april 17, 2009, 22:53:22 pm av DrLaban (Thomas S) » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
EinserKustom
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted: Follo


Tankefull...


Vis profil WWW
« Svar #1503 på: april 18, 2009, 15:10:53 pm »

Se her ja, måtte sjekke tråden din for hva du skulle bruke sikker'n til.
Loggført
slowbug
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #1504 på: april 18, 2009, 16:09:11 pm »

Detta blir bra som alt annet på bilen...keep it up  Gliser
Hva med 2 små luft drevne sylindere til fangern bak, enten til og vippe eller for og skyve frem/tilbake for å få åpne bakluka. Hadde vært porno og bare trykt på en bryter.....  "pyyyjst" så hadde fangeren poppa 5 cm ekstra ut  Gliser  Gliser
« Siste redigering: april 18, 2009, 16:10:45 pm av slowbug » Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1505 på: april 18, 2009, 19:41:45 pm »

Se her ja, måtte sjekke tråden din for hva du skulle bruke sikker'n til.

Fikk testa den litt i kveld. Begynner å få litt kontroll over den nå.
Ble litt små falser, men fant du at hvis jeg kjører flere ved siden av hverandre så, VOILA, en bredere fals Glad

Takker og bukker igjen for lånet Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1506 på: april 18, 2009, 19:44:06 pm »

Detta blir bra som alt annet på bilen...keep it up  Gliser
Hva med 2 små luft drevne sylindere til fangern bak, enten til og vippe eller for og skyve frem/tilbake for å få åpne bakluka. Hadde vært porno og bare trykt på en bryter.....  "pyyyjst" så hadde fangeren poppa 5 cm ekstra ut  Gliser  Gliser

Hvis man kikker litt bakover i tråden så hadde jeg noen forespørsler om aktuatorer, jeg hadde nemlig nøyaktig slike planer som du beskriver Blunker
Men nå har jeg fått modifisert braketter og fangeren til den STORE gullmedaljen, og det ser nå ut til at jeg klarer å få dette til uten å bevege fangeren.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1507 på: april 19, 2009, 00:13:15 am »

Litt utprøving av endestusser etter at jeg ble ferdig med å kappe ut i bakplata. Mer i morra....


Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #1508 på: april 19, 2009, 11:52:39 am »

I morra i dag eller i morrå i dag i går?
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1509 på: april 19, 2009, 17:11:03 pm »

Så godt som ferdig med hekken. Litt mer sliping for å få mer "rom" i bakplata og fangeren, men nå sitter "fasongen" på hullene. Glad

Ferdig tilpasset og punktet eksos med nye 2,5" stusser. Klart for helsveising.


Bearbeidelse av nedre del av fangeren. Rørene felles elegant inn i denne fra undersiden. Måtte av og på med fangeren en god del ganger.
Arbeidet med sakte men sikkert innover i fangeren slik at halvmånen skulle bli helt perfekt.


Så resultatet.. Osteaktig Voila!




Som sagt det som gjenstår er siste finpuss på hullene i fanger/bakplata. Og jeg har også igjen å sveise ferdig hullet i bakplata.
Helgens jobb var da fullført!  Kult
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #1510 på: april 19, 2009, 18:05:33 pm »

Her passer uttrykket BAD ASS!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1511 på: april 19, 2009, 19:19:46 pm »

dette er lekkert T BOY  Sjokkert
Loggført
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #1512 på: april 19, 2009, 20:42:48 pm »

fordi det er fett.  fette fett.
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
hafse
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted:



Vis profil
« Svar #1513 på: april 19, 2009, 22:09:01 pm »




Fytti f... feit rompe assa!!!!  Osteaktig
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1514 på: april 19, 2009, 22:27:11 pm »

Ble maffigt med den eksosten. Fargen ser også über fet ut Osteaktig
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1515 på: april 19, 2009, 22:30:22 pm »

Ble maffigt med den eksosten. Fargen ser også über fet ut Osteaktig

Ble grei størrelse på den ja, helt riktig i mine øyne. Prøvde med 1,5 og 2" også, men det så ikke "rett" ut.
Står ikke i stil til den som er i motorrommet ENNÅ, men blokk til ny motor står i garasjen og er etter planen vinterens prosjekt.

Fargen er smuud den, selv om den ene naboen min ikke trodde jeg hadde lakkert den ennå, men bare hadde grunning Blunker hehe
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #1516 på: april 19, 2009, 22:35:37 pm »

Jeg synes de fleste bilprosjekter er fetest FØR de er lakkert! Så om det ser ut som den er praima så er ikke det negativt Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1517 på: april 19, 2009, 22:37:34 pm »

Jeg synes de fleste bilprosjekter er fetest FØR de er lakkert! Så om det ser ut som den er praima så er ikke det negativt Gliser

Mhm, meninga det Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1518 på: april 19, 2009, 22:39:04 pm »

Ja, fargen minner veldig om fargen fylleren jeg brukte på ovalen min hadde. Var fristet til å legge klarlakk med mye matteringsmiddel på den, og droppe å lakke fargen. Men ble med tanken Glad


Blir spennende å se hvordan bilen din er å holde ren da Blunker
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1519 på: april 19, 2009, 22:44:26 pm »

Ja, fargen minner veldig om fargen fylleren jeg brukte på ovalen min hadde. Var fristet til å legge klarlakk med mye matteringsmiddel på den, og droppe å lakke fargen. Men ble med tanken Glad


Blir spennende å se hvordan bilen din er å holde ren da Blunker

En kompis av meg har noe "voks" som han skal få prøve på den ødelagte døra mi. Det skal visstnok være helt matt, så hvis det stemmer så skal han få legge på hele bilen.
Dessuten skal jeg få ordnet meg "BH" for de lengste turene.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1520 på: april 19, 2009, 23:43:44 pm »


Dessuten skal jeg få ordnet meg "BH" for de lengste turene.

Må bli en dobbel D, så fet som denne bilen er.... host hark, litt tørr den der Osteaktig
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Trond Stegarud
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #1521 på: april 21, 2009, 11:20:04 am »

Den løsningen med pottene var genial. alle disse små endringene gjør seg meget bra.stå på dette har du peil på
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1522 på: april 21, 2009, 11:39:55 am »

Den løsningen med pottene var genial. alle disse små endringene gjør seg meget bra.stå på dette har du peil på

Less is more vet du Blunker Skal ikke rare endringene til før ting endrer karaktèr.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Johnny Oeen
Seniormedlem
****
Innlegg: 280
Bosted: Sogndal



Vis profil
« Svar #1523 på: april 21, 2009, 11:57:20 am »

Vil det ikkje bli ein del skranglelyd fra eksosen, vil ikkje denne ta borti støtfangeren når motoren vibrerer? Hæ
Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1524 på: april 21, 2009, 12:10:10 pm »

Vil det ikkje bli ein del skranglelyd fra eksosen, vil ikkje denne ta borti støtfangeren når motoren vibrerer? Hæ


Som jeg skrev litt opp i tråden så har jeg igjen å slipe hullene helt ferdig. Formen er nå riktig men det blir litt mer luft rundt røret.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1525 på: april 22, 2009, 05:57:59 am »

Noen som vet om slike batteriterminaler er å få kjøpt i Norge?
Skal legge opp to slike punkter for å kunne koble til ett batteri slik at jeg får "poppet" døra om jeg har flatt batteri.


Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #1526 på: april 22, 2009, 07:12:15 am »

hei sjekk litt rundt type hurtigkoblinger til store "proff"lydanlegg (sånne til konserthøytalere) de har vel også bra dim og mye fine hurtigkoblinger.... Kult
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
olastuen
Juniormedlem
**
Innlegg: 68
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1527 på: april 22, 2009, 09:00:48 am »

Noen som vet om slike batteriterminaler er å få kjøpt i Norge?
Skal legge opp to slike punkter for å kunne koble til ett batteri slik at jeg får "poppet" døra om jeg har flatt batteri.

Har sendt en forespørsel til et par kontakter jeg har på jobben bl.a, så får vi se hva som dukker opp Blunker
Loggført

- Day one GOD created air.. the second day he created volkswagens
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1528 på: april 22, 2009, 09:06:08 am »

Noen som vet om slike batteriterminaler er å få kjøpt i Norge?
Skal legge opp to slike punkter for å kunne koble til ett batteri slik at jeg får "poppet" døra om jeg har flatt batteri.

Har sendt en forespørsel til et par kontakter jeg har på jobben bl.a, så får vi se hva som dukker opp Blunker

Sweet. De trenger ikke være "spekket" for veeeeldig mye strøm.
Skal bare koble solenoidene til dørene til de slik at de får strøm fra eksternt batteri om batteriet skulle bli flatt.
Må seff bruke fjernkontroll eller "nødknappen" for å åpne selve døra Blunker

Dette er ett standard-tilbehør på rod'ene i statene, da stortsett alle shaver dørene "over there".
Men kan de kjøpes i Norge så sparer jeg sikkert ikke veeeldig mye på å handle fra statene.
« Siste redigering: april 22, 2009, 09:09:10 am av DrLaban (Thomas S) » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
olastuen
Juniormedlem
**
Innlegg: 68
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1529 på: april 22, 2009, 09:13:11 am »

Men kan de kjøpes i Norge så sparer jeg sikkert ikke veeeldig mye på å handle fra statene.

Hehe, jeg skulle til å nevne det også, at i verstefall kan man jo bare bestille i webshopen der, de har jo på lager Glad
Loggført

- Day one GOD created air.. the second day he created volkswagens
Sider: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!