mars 28, 2024, 13:52:54 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow  (Lest 641588 ganger)
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #1560 på: april 26, 2009, 23:53:51 pm »

Har selv brukt samme perforerte vinylen som er i taket på hattehyllen - synes det ble bra.
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1561 på: april 27, 2009, 20:05:09 pm »

Folkens. Startet monteringen av rutene i kveld.

Frontruta smatt inn som den skulle, men bakruta sleit jeg noe sykt med. Ruta lå i som den skulle og naboen stod på utsiden og la press på ruta.
Alt så bra ut helt til vi kom til toppen. Fikk til første hjørnet men hjørne nr to ville overhodet ikke. Forsøk nr to og vi slet også da med toppen.
Da klarte jeg seff å ødelegge gummilista med trekksnora.

Er det noen "triks" med bakruta? (65-70 mod) ?? Jeg begynner å trekke nede på midten. Trekker ut til hvert hjørne nede.
Passer på at lista presses helt på plass rundt karmen. HEEEELP!
Har trekt i mange ruter før, men denne var rett og slett lei Trist

Og, hvis noen har en bra bakrutelist til 65-70 (som i ny/strøken) for pyntelist så si i fra. Selve "kromlista" i rutelista har jeg.

Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #1562 på: april 27, 2009, 21:23:46 pm »

Jeg hadde aldri satt inn ruter selv, før jeg skiftet lister på min bil. Listene jeg brukte var nye fra West coast metric... Skulle uka etter hjelpe Jon her på forumet siden vi var på gli.. Han hadde nye lister fra Empi. Alle lister untatt en ble ødelagte i innsettingen med følgelig nye lister og ny innsetting når disse kommer i posten...
Det jeg kort fortalt mener her er at har du fått lister med dårlig kvalitet, eller benytter de gamle på ny, kan arbeidsgleden og resultatet bli endel redusert... Jeg følte ikke at det var noen triks jeg skulle fulgt, men vi trakk inn bakruten på min bil fra midten og til begge sider både i topp og bunn.
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« Svar #1563 på: april 28, 2009, 05:48:06 am »

Listene jeg brukte var nye fra West coast metric...
hvor kjøpte du disse listene?
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #1564 på: april 28, 2009, 08:18:12 am »

hei enig gummien er viktig og om den er siiinsykt trang så må du sef smøre med fett skikkelig klining..
og bruk riktig tau. eks. det som ligner det man har på alle flaggstenger..
fett på list ramme og tau da går det greit.... og ikke press for mye....
good luck Kult
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1565 på: april 28, 2009, 08:20:24 am »

Akkurat på bakruta så kan det være en fordel med to hjelpere.

Fett? Jeg brukte Zalo. Kjedelig med fett og grisere på interiøret.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1566 på: april 28, 2009, 08:40:55 am »

Akkurat på bakruta så kan det være en fordel med to hjelpere.

Fett? Jeg brukte Zalo. Kjedelig med fett og grisere på interiøret.

Jeg brukte også Zalo for det tørker jo bare opp. Desverre brukte jeg litt for lite i tilfellet.
Får skaffe meg ei ny lyst og gjøre ett nytt forsøk, med nok Zalo. Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Johnny Oeen
Seniormedlem
****
Innlegg: 280
Bosted: Sogndal



Vis profil
« Svar #1567 på: april 28, 2009, 08:53:40 am »

Eg har brukt silikonspray med bra resultat, smører både imellom glass og pakning, og mellom pakning og ruteramme.

mvh

Johnny
Loggført

-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #1568 på: april 28, 2009, 09:04:53 am »

kjipt med silikonspray ved senere lakkering. Tynn ut zaloen og ha den på sprayflaske
Loggført

Mvh

Marius
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1569 på: april 28, 2009, 11:33:49 am »

Flaggline dynket i zalovann, med moderat trykk på utenfra der man trekker, og riktige vinkler på snoren, og zalo i pakkningen... er vel hva jeg kan komme på...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Adax (Buskebil)
Seniormedlem
****
Innlegg: 329
Bosted: Kongsberg


"Aeris tepesco plebis plaustrum"


Vis profil
« Svar #1570 på: april 28, 2009, 12:13:50 pm »

Flaggline dynket i zalovann, med moderat trykk på utenfra der man trekker, og riktige vinkler på snoren, og zalo i pakkningen... er vel hva jeg kan komme på...

Enig med du JHU, og hvis lina skulle glippe så hjelp til med en bred skrutrekker eller liknende for og pirke leppa forsiktig over kanten, eventuelt start på nytt.  første bud er å ta seg god tid.
Loggført



Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #1571 på: april 28, 2009, 12:40:45 pm »

HEHEE GO FOR IT... Gliser
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1572 på: april 28, 2009, 13:24:39 pm »

Har fått alle fittings Glad Har også hjemmekontor idag, så jeg fikk fiklet litt innimellom jobbinga.
Ble ganske fornøyd med oppsettet nå. Tar en del mindre plass nå i forhold til hva jeg koblet opp første gang.
Slangene til belgene går nå ut på sidene av tanken og ikke oppunder dashbordet.

Senere i kveld skal jeg få koblet alt i bilen slik at jeg snart kan få den ned på hjula igjen.







Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1573 på: april 28, 2009, 13:28:42 pm »

Og med en slik kan du altså lage tungtvann i bilen?
Loggført

Speed is no substitute for direction
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1574 på: april 28, 2009, 13:31:18 pm »

Og med en slik kan du altså lage tungtvann i bilen?

Sprudlevann Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1575 på: april 28, 2009, 13:33:54 pm »

Ahh det er en SodaStreamer det er altså...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1576 på: april 28, 2009, 13:36:13 pm »

Den der ser hakket mer avansert ut enn den sodastreameren vi hadde for mange år siden gitt...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1577 på: april 28, 2009, 13:45:21 pm »

Ser mistenkelig ut som et Weapon of Mass Destruction.. Gass gass gass! Osteaktig
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Trond I
SCC Event.
Medlem
*
Innlegg: 117
Bosted: Skarnes



Vis profil
« Svar #1578 på: april 28, 2009, 22:15:28 pm »

Med litt rusk eller gjengetaperester i de røra der så ser jeg for meg en litt tøff look på bilen din, men med dine møysomligheter så tror jeg dette går fint – gleder meg til å se denne bilen live…….
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1579 på: april 28, 2009, 22:40:45 pm »

Ble noen timer i dag også gitt. Glad

Startet med å reise til Jøran og hente stive girkassefester og sorte "paneler" til motorrommet.

Så gikk jeg løs på tanken til luftfjæringa, og etter ett par timer så den slik ut:


Avsluttet kvelden med å gre ut det meste av ledningsnettet. 90% ferdig med det nå og skal vel snart kunne slå på litt lys og slikt Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2423
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #1580 på: april 28, 2009, 23:05:01 pm »

Bare så riktigt Kult Kult Kult
Tar en tur innom i morra kveld som avtalt.

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1581 på: april 28, 2009, 23:07:10 pm »

Bare så riktigt Kult Kult Kult
Tar en tur innom i morra kveld som avtalt.

Mvh Svein

Gjør det Glad See ya!
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1582 på: april 28, 2009, 23:29:04 pm »

HULLSAG
Noen i Oslo-området som har en fintannet hullsag på ca 90mm som kutter pene hull, og som kunne tenke seg å låne den bort ett par timer en kveld?
Skal skjære hull i pleksiglass så det er ikke rare belastningen på saga.

Anyone???
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1583 på: april 29, 2009, 00:10:49 am »

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=55662702
Jeg har dette settet, har bare brukt det på sponplater men det fungerer bra der i hvertfall.
Har ikke 90 mm men 86 mm...
Loggført

72 1302 roadster
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1584 på: april 29, 2009, 06:45:43 am »

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=55662702
Jeg har dette settet, har bare brukt det på sponplater men det fungerer bra der i hvertfall.
Har ikke 90 mm men 86 mm...


Har ett slikt selv fra før men jeg er usikker på om det skjærer pent nok, og jeg har ikke "råd" til at det feiler på første forsøk Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
slowbug
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #1585 på: april 29, 2009, 09:51:59 am »

Hvis det er mulig og "line opp" ventilene og slangene på denne måten, så syntes jeg det ser veldig ryddig ut.....
Tanken din ble jo helt rå  Glad



Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1586 på: april 29, 2009, 10:40:36 am »

Hvis det er mulig og "line opp" ventilene og slangene på denne måten, så syntes jeg det ser veldig ryddig ut.....
Tanken din ble jo helt rå  Glad





Blir nesten ryddigere slik som jeg har koblet det nå. Det forsvinner da to slanger ut i sidepanelene på hver side av tanken.
Minuset med å ha ting bak baksetet er lange strekk til styringen, og ikke minst STØY. Er en del bråk i kompressoren.
Jeg hadde uansett ikke fått plass til mitt bak der Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
slowbug
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #1587 på: april 29, 2009, 10:53:59 am »

Det jeg tenkte på var plassering og layout av ventilene, syntes det var meget ryddig å ha alt på en rekke/symetrisk, hvis du skjønner hva jeg mener!?
Plassering av tank foran virker fornuftig med tanke på støy og kabellengde så det ville jeg ikke endret på.
Har du noen formening om hvordan det er å kjøre med air ride, stivt/mykt kjøre egenskaper osv ?
Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1588 på: april 29, 2009, 10:58:49 am »

Har du noen formening om hvordan det er å kjøre med air ride, stivt/mykt kjøre egenskaper osv ?

Andre biler som har det som jeg har kjørt har vært smuude og fine. Bobla vet jeg ikke ennå, men de som har det sier det fungerer bra.
Som jeg har nevnt mange ganger nå, så er det viktig å ha 4-veis styring slik at lufta ikke vandrer foran, slik som den gjør i det billigste 2-veissystemet fra Airkewld.

Så hvordan min blir, får jeg forhåpentlig snart testet Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1589 på: april 29, 2009, 14:53:01 pm »

SPM:
lys/blinklysrelèer og pærer til speedo etter 12V konvertering.. er det noe jeg kan handle "hvor-som-helst",
eller kjøper jeg dette enklest hos Unneberg etc.?

Og eventuellt HVA kjøper jeg "hvor-som-helst"
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Sider: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!