april 18, 2024, 03:38:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow  (Lest 645837 ganger)
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #1140 på: november 02, 2008, 03:00:05 am »

så sant så sant  Blunker
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1141 på: november 02, 2008, 09:46:44 am »

Kule snutter, men så forhjula svinger på seg når du slipper den ned. Er dette tilfeldig eller gjør den det hver gang du slipper den ned? Gjør den det så kan det vel være litt skummelt å slippe ned i fart Glad

Det er helt tilfeldig. Kommer ann på underlaget og hvordan hjula står når man begynner å justere.
Holder man derimot i rattet så holder hjula seg slik de skal være. Glad

Det vil uansett være en liten endring i spissingen på hjula, men ikke slik som det ser ut som på viddojen.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Cinq81
Seniormedlem
****
Innlegg: 254
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #1142 på: november 02, 2008, 12:54:25 pm »

Feeeet bil ! Mulig det står noe om det tidligere i tråden!"orker ikke å lete!"  Men, Har du noen deadline på prosjektet ? Kan vi regne med å se denne på noen treff e.l til våren/sommeren ? Det hadde vært morro!
Loggført

63 Karmann Ghia Cab
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1143 på: november 02, 2008, 13:03:14 pm »

Bilen lakkeres om 14 dager, helgen 14-15 nov. Samtidig som dette skjer så kommer jeg til å oppgradere alle slanger
og fittings til luftfjæringa siden flyndra står igjen i garasjen når karosseriet er til lakk.
Så starter den etterlengtede monteringen. Mye vil skje i juleferien Blunker
Rundt påske håper jeg det meste er på plass og bilen vil da være klar når kalenderen viser mai måned.
Så ja, bilen vil bli å se på de fleste treff i 09-sesongen siden det ble nada treff på den i år.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #1144 på: november 02, 2008, 13:06:38 pm »

det gleder vi oss til, spesielt en demonstrasjon av air-kunnskapene  Osteaktig
Loggført
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #1145 på: november 02, 2008, 16:55:43 pm »

Hvordan blir det med den nye forstillinga som jeg så tegninger av tidligere i tråden??
Kommer den eller er prosjektet lagt på is?
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1146 på: november 02, 2008, 20:52:22 pm »

Den skal komme etterhvert. "Produsenten" har en tight timeplan for tiden så jeg stresser ham ikke mer enn jeg må Blunker
Kommer en modifisert utgave av balljointen i første omgang.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
rockshelter
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Harstad


-70


Vis profil
« Svar #1147 på: november 03, 2008, 01:03:09 am »

Blir det dragblocks eller bare naturlig gnistregn fra understellet ?  Gliser
Loggført

Fort nok...
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1148 på: november 03, 2008, 06:35:39 am »

Jeg kan ha naturlig gnistregn, men det blir nok blocks med tanke på antall timer som er lagt ned i flyndra Blunker
Må bare finne en ok plassering av blocks'a. Skal få laget en fjærbelastet brakett slik at de følger underlaget.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1149 på: november 03, 2008, 13:32:15 pm »

Regner med at disse er av magnesium? Gliser Gliser Gliser
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
rockshelter
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Harstad


-70


Vis profil
« Svar #1150 på: november 04, 2008, 09:32:03 am »

Flyndresparere, legg gjerne ut et eget prosjekt for fjærbelastede blocks, kan jo være greit for oss uten "bags" også  Blunker Diverse metalldeler under bilen er fryktelig flatbankede nå på min bil...
Loggført

Fort nok...
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #1151 på: november 04, 2008, 10:04:45 am »

Flyndresparere, legg gjerne ut et eget prosjekt for fjærbelastede blocks, kan jo være greit for oss uten "bags" også  Blunker Diverse metalldeler under bilen er fryktelig flatbankede nå på min bil...

x2 Rekker tunge
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1152 på: november 04, 2008, 10:05:41 am »

Notert Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #1153 på: november 04, 2008, 16:19:35 pm »

det kan da ikke være så hokuspokus , kan jo komme med min ide . jeg hadde ikke brukt spiralfjer men bladfjer , skrudd den i blocksa og festet i forkant . da er den ikke 3 cm lenger bak i løbet av sommeren , eller borte
Loggført

1 up
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1154 på: november 07, 2008, 17:08:45 pm »

Ja folkens, om ÈN uke ved denne tiden så er RestoRod'en på vei inn i lakkboksen Glad

Fikk endelig KEMPPI'en på plass i ettermiddag. Må bare si at jeg ikke angrer ett sekund på at jeg valgte denne.
Denne var rett og slett utrolig å sveise med Glad

Mandag skal jeg avspassere på jobben slik at jeg får gjort det siste på bilen før den leveres til lakkering.



« Siste redigering: november 07, 2008, 17:12:11 pm av DrLaban (Thomas S) » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #1155 på: november 07, 2008, 20:14:05 pm »

Kemppi rules Gliser Gliser

Jeg har et Kemppi 180 fra 1991, som jeg kjøpte nytt etter å ha jobba hele skoleferien for å skaffe penger. Det er fortsatt min "beste venn"!! (Det ble polert i forrige uke!! Er jeg syk??) Sjokkert

 Gliser Gliser

Det lønner seg med kvalitet i lengden!
« Siste redigering: november 08, 2008, 02:36:34 am av VW1965T1 » Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #1156 på: november 07, 2008, 20:21:59 pm »

Der er apperatet sitt vettu..
Du kommer aldri til å angre på at du la imellom noen lapper ekstra.  Blunker
Har det samme i tig-versjon på jobben... Helt topp..
Loggført

RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #1157 på: november 07, 2008, 23:03:05 pm »

MinArc mig har jeg siklet på lenge.. Håper jeg får mulighet til å kjøpe en senere. Du får si ifra om du plutselig skal kjøpe noe annet. Glad
Loggført

empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #1158 på: november 07, 2008, 23:16:10 pm »

Helt ok sveiseapparat dette. Har noen slike på jobben. Eneste jeg har å utsette på disse er at slangepakka lett blir vrang hvis den ikke ligger tilnærmet rett. Tåler dårlig for mye sving. Men de er glimrende til tynnplatesveising kombinert med 0.6 tråd.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #1159 på: november 08, 2008, 09:49:19 am »

du får si i fra om det skulle være noe ... mulig jeg kan hjelpe deg om det skulle stoppe helt opp...
men tror du fixer dette...
good luck Gliser
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #1160 på: november 08, 2008, 09:57:07 am »

Dette blir nok sakene ja!  Sjokkert
Loggført

... it's an adiction ... 
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1161 på: november 08, 2008, 20:07:39 pm »

Helt ok sveiseapparat dette. Har noen slike på jobben. Eneste jeg har å utsette på disse er at slangepakka lett blir vrang hvis den ikke ligger tilnærmet rett. Tåler dårlig for mye sving. Men de er glimrende til tynnplatesveising kombinert med 0.6 tråd.

er trådleder'n inni slanngepakka riktig til tråden ??
f.eks 0.8 trådleder og 0.6 tråd kan gi slike problemer-
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #1162 på: november 08, 2008, 23:59:03 pm »

Alt på apparatet jeg har brukt var satt opp for bruk av 0,6 tråd. Tror problemet skyldes at disse apparatene har en mye spinklere slangepakke enn de litt større modellene. Men det er ikke noe stort problem. Blir fort en vane å holde  et øye med hvordan slangepakka ligger.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1163 på: november 09, 2008, 14:52:56 pm »

Fikk testet Kemppi'en litt skikkelig i dag. Eksosen på bruksbilen gikk "åt skogen", men etter 30 minutter var alt på stell igjen.
Hvilket trykk bør jeg kjøre på gassen? Ligger vel på rundt 10kg nå, men jeg mener at jeg kjørte lavere med ESAB'en jeg lånte.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #1164 på: november 09, 2008, 18:25:49 pm »

hei tror du mener bar... men dette er noe du må føle deg fram på ...

prøver du på litt fram
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #1165 på: november 09, 2008, 18:30:23 pm »

Låten på apparatet med rett trykk er som når du steker bacon på sterk varme Blunker
Loggført

Alt MÅ ned!!
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #1166 på: november 09, 2008, 19:24:56 pm »

0.3 bar er riktig arbeidstrykk lærte vi på mekken Glad je kjører på 0.6 Blunker jo mer gass jo bedre sveis
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Silver (Kristoffer Lindh)
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 378
Bosted: Sarpsborg



Vis profil
« Svar #1167 på: november 09, 2008, 19:46:57 pm »

Trykk er ikke det vesentlige men liter pr. min (l/min)
Til 0,6 tråd bør du ha 8 l/min ut av pistolen. Dette tilsvarer ofte ca 9 l/min på regulatoren Glad
Loggført



kristoffer(at)lindh.no
Tlf: 92806127
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1168 på: november 09, 2008, 21:13:38 pm »

Jeg så jo nå at det seff var l/min som stod på regulatoren. Hva bør det ligge på med 0.8 tråd?
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1169 på: november 10, 2008, 11:16:56 am »

Prøv 8-10bar. Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Sider: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!