juni 03, 2024, 18:56:48 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: air/fuel miks noen som har tips til f.eks. måleutstyr?  (Lest 1831 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: januar 03, 2009, 12:19:20 pm »

Sliter fremdeles med å stille inn weberne på min 1600 T1. Har lastet ned allslags bruksanvisninger, men jeg tror ikke jeg klarer dette uten hjelp.
Har stilt ned til ca. 1,5 omdreining ut på alle fire, men føler den får gjerne litt lite.

Var på ebay å kikket etter A/F meter, men der er det bare èn sensor, og koster 2-3000.- pr. sett.. Er vel liten vits å bare måle på en kanal?

Sikkert mange av dere som har hatt samma utfordringen. Jeg er villig til å betale for justering, bor i Egersund og kan gjerne kjøre en bit for å få dette fiksa.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 03, 2009, 12:32:52 pm »

Grunninstilling på gasserene er jo en ting.... nå har jeg ikke helt fulgt tråden hvor du spurte spesifik om hjelp og hvilke råd du fikk der...

men har du sjekket at flotør er justert riktig, og hvilke dyser/halsringer som står i gasserene??




Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: januar 03, 2009, 14:21:40 pm »

Har tenkt på selv å prøve å skaffe meg en bredbands lambda og sånn billig måler hos bilxtra.
Så kan jeg måle hver side for å få en pekepinne men har ikke peiling på hvor jeg skal få tak i giveren så er like langt Trist
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: januar 05, 2009, 17:51:07 pm »

Har bestilt denne i dag:

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1673

Er det noen som vet hvilke verdier jeg skal justere etter? 1600 2x40weber stdr mexico topper

Og får jeg det "ikke så værst" om jeg stiller alle skruene like mange omdreininger for å samla nå rett a/f?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: januar 05, 2009, 17:54:28 pm »

Jaja noen har penger Øyerulling
Er vel 14,7 som er den perfekte blandingen altså 14,7 deler luft til 1 del bensin.
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: januar 05, 2009, 18:10:44 pm »

Jaja noen har penger Øyerulling
Er vel 14,7 som er den perfekte blandingen altså 14,7 deler luft til 1 del bensin.
Tror du denne er bra? Altså måleren?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: januar 05, 2009, 18:15:11 pm »

Jada helt basik og grei, kan vistnok kobles sammen med flere av dere målere, ser 100 og 200 modellene er råtøffe med liten sjerm som kan ha tilkoblet 4 forskjellige sensorer og vise både digitalt og analogt.
Hvordan planlegger du å gjøre? skru ned i forvarmingen eller borre hull i nærheten av hver sylinder?
Har du testa andre halsringer (velocity) på di gasserene?
Loggført

Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: januar 05, 2009, 18:28:18 pm »

Spørr på TheSamba eller send en mail til Aircooled.net (technicalquestions@aircooled.net) så får du helt sikker en god pekepinn på hvilke dyser du bør bruke.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: januar 05, 2009, 18:31:46 pm »

Borre hull etter samling av grenrøret (før demping) og sveise på det medfølgende muttern/feste. Tenkte å justere alle gasserne likt på antall omdreinger på a/f miksen og stille inn på 14,7 -15.

Og så har jeg en del instrumenter fra før, så jeg har bestilt denne så jeg får plass til det siste..


* 3571_1_b.jpg (16.51 KB, 400x300 - vist 78 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: januar 05, 2009, 18:35:33 pm »

Spørr på TheSamba eller send en mail til Aircooled.net (technicalquestions@aircooled.net) så får du helt sikker en god pekepinn på hvilke dyser du bør bruke.
Har lest meg opp på dette de siste dagene, så om jeg får vite a/f verdiene på de forskjellige turtallsområdene i praktisk bruk (uten å bli lurt av akspumpa) skal jeg kunne finne ut om jeg bør endre venturi og/eller forskjellige dyser? Tror jeg.. høres fornuftigt ut?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7156
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #10 på: januar 05, 2009, 19:11:06 pm »

høres fornuftig ut.

det finnes nå også billigere løsninger, men da snakker vi litt mer DIY. Uansett er det jo enkelt med plug/play også Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: januar 05, 2009, 21:38:49 pm »

høres fornuftig ut.

det finnes nå også billigere løsninger, men da snakker vi litt mer DIY. Uansett er det jo enkelt med plug/play også Glad
DIY?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #12 på: januar 05, 2009, 21:52:38 pm »

høres fornuftig ut.

det finnes nå også billigere løsninger, men da snakker vi litt mer DIY. Uansett er det jo enkelt med plug/play også Glad
DIY?
= Do It Yourself
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!