KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1380 på: juni 05, 2012, 01:29:21 am » |
|
oi se der ja .edelstahl og greier! får bli neste oppgradering 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1381 på: juni 05, 2012, 01:32:12 am » |
|
ellers har knotenblech fått til kvalitets tid. sliter litt med ustabil trigger sensor, status er att jeg går vekk fra VR sensor type til HALL sensor. handlet ny sensor i dag og kjørte litt drei-bench-testing  (PS kameraet jukser litt ved enkelte O/min vs diode )
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1382 på: juni 05, 2012, 01:34:55 am » |
|
og en video av motoren . (stakkars mikrofon)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #1383 på: juni 05, 2012, 11:31:03 am » |
|
Hva er det som gjør at VR er så vanskelig i forhold til Hall?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1384 på: juni 05, 2012, 13:18:10 pm » |
|
det jeg har fått med meg anng disse sensorene er:
VR: Fordel :Passiv,ingen elektronikk i selve sensorern som gjør den i teorien mere holdbar og bedre under høye temperaturer. Bakdel : Utsignalet er en sinusspenning som kan variere fra 0.5-1V på "cranking" til langt over 100V på høyt turtall (som da setter store krav til inngangen på sprutet)som må behandles og gjøres om til firkantpulser i sprutet. Svakt signal under "cranking" gjør den mere utsatt for forstyrrelser fra f.eks startmotor, coiler etc.
HALL : Fordel: ferdig firkantpuls signal som gir samme spenning uansett turtall ( drivspenning 5-12v normalt) mindre var for forstyrrelser. Bakdel: Aktiv, krever drivspenning og inneholder elektronikk som gjør den muligens mindre holdbar.noen typer krever magneter til å trigge.
jeg har kjørt VR sensor tilkoplet Ford EDIS modul på maaange motorer nå uten noe trøbbel i det hele tatt. men det er en tenningsmudul som er laget av fabrikk til vr sensoren. Megasquirt har jo en universal inngang som skal takle "alt" som tydeligvis i praksis ikke er optimal for VR. Det ser ut som densiste modellen av kretskortet v3.57 er mere var for VR en tidligere. Fordelene med Tunerstudio software til megasquirt er att den har veldig bra diagnose funksjoner. så jeg så raskt att signalet inn var problemet.
her ett screen shoot av funksjonen for trigger signal /inngangene ,også se hvordan signalet blir behandlet man kan faktisk se alle pulsene fra triggerhjulet i realtime eller log'e å se på senere. de korte strekene er signalet fra "hullene" i triggerhjulet mens de langer missing tooth(som gir dobbel så langt signal som de andre hullene)
slik ser det ut når signalet er riktig:
|
|
« Siste redigering: juni 05, 2012, 13:59:45 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1385 på: juni 05, 2012, 13:28:00 pm » |
|
slik ser det ut når signalet inn er "fucked up"
da tenner den litt i hytt og gevær
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #1386 på: juni 05, 2012, 13:58:10 pm » |
|
Ja ganske tydelig at det er noe som kødder til ja..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #1387 på: juni 05, 2012, 19:33:05 pm » |
|
og en video av motoren . (stakkars mikrofon) Den høres ganske slem ut
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1388 på: juni 05, 2012, 23:51:02 pm » |
|
Det der er tøft.Gleder meg til å få hørt og sett denne motoren live 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1389 på: juni 05, 2012, 23:56:34 pm » |
|
"åpen" eksos gjør mye 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1391 på: juni 06, 2012, 23:53:14 pm » |
|
ja da var ny sensor på plass og nå se det bedre ut. blei litt seint for å teste skikkelig men ser normalt ut nå!  måtte jo ut med motoren kun for å bytte sensor da hylsa som den forrige sensoren satt i , var presset inn fra svinghjulsiden Og den måtte ut for å få plass til den større Hall sensoren. så da gikk det et par kvelder til  men er vel verdt det . kjekt med stabilt triggersignal når man (forhåpentligvis) skal lade 2 bar og varve 7000RPM 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #1392 på: juni 07, 2012, 11:12:49 am » |
|
Hvor "lett" er det å ta den ut?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1393 på: juni 07, 2012, 11:20:06 am » |
|
tja. i står den i løftebukken så går det i vanlig pusle tempo ,under en time fra kjørbar motor. tar den ut med grenrør, turbo innsug etc på montert. har forsøkt å lage det litt lettskrudd, siden jeg VET dette må ut og inn noen ganger 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #1394 på: juni 07, 2012, 11:23:49 am » |
|
IKKE VÆRST! er jo seriøst mye rør 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1395 på: juni 07, 2012, 11:26:13 am » |
|
er jo god plass i motorrommet og kommer til fra lasterommet også løftebukken hjelper godt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1396 på: juni 08, 2012, 00:02:12 am » |
|
mere utfordringer!! i dag skulle jeg bare koze-koze og justere kaldstart og tomgangsventilen++ , men neida. Dynamoen som ikke er tilkoplet ladelampe trenger litt turtall før den begynner å lade , så jeg startet opp og skulle bare ruse den til 2500'ish for å få lading. så hørte jeg en rar lyd bakider... som ikke blei borte,en litt sånn bløt bang lyd. stoppet motoren etter 3 sekunder og kikket bakider Faen Kerim og Kabat! det viste seg att oljeslangen til returen hadde blåst av koplingen...pressede koplinger. og spruta olje rundt i lasterommet!! det er ikke hydraulikk slanger men 20bar "vanlige" oljeslanger pressa med hylse. må ha skjedd noe muffens under pressinge for her er det ikke så mye trykk,kun motstanden i oljekjøler og slanger. koblingen i den andre enden av slangen kunne jeg dra ut med hånda..... nå snakker vi Reklamasjonsbesøk til slange levrandør! 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
    
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
 |
« Svar #1397 på: juni 08, 2012, 00:51:08 am » |
|
Huff. Gikk alt bra med maskinist og elektronikken?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1398 på: juni 08, 2012, 00:53:26 am » |
|
ja det var bare returen til tørrsumpen så motor har hatt olje hele tiden. sprutet fikk ikke sprut 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #1399 på: juni 08, 2012, 08:03:48 am » |
|
Er jo liksom derfor man leverer bort såntnoe så man kan ta det med ro å ikke bekymre seg over at det er i orden. Så skjer sånt... Greit at folk gjør feil.. Men hadde det skjedd på bane er det jo ikke sikkert at du hadde hørt det og da kunne det fort blitt dyrt...
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #1400 på: juni 08, 2012, 13:07:13 pm » |
|
Det er nok slangeklemmer som er tingen serru, Jørn  Kjipt dette her. Har vært borti det samme selv med pressa kobling på hydraulikkslange, på hjemmemekka servo-rep-opplegg på T3 Buss, så sånnt skjer desverre fra tid til annen. Om det er ei fattig trøst, så er det ihvertfall bedre at det skjedde nå, enn i fullt driv på bane. Ser forøvrig jæ..ig bra ut det meste!  Arild 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1401 på: juni 08, 2012, 13:18:27 pm » |
|
det var visst hylser for trykkluft og hydraulikk koplinger. nå er det hydraulikk alt 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
ORANGEBUG
Supermedlem
    
Innlegg: 938
Bosted: buvika
|
 |
« Svar #1402 på: juni 08, 2012, 14:32:18 pm » |
|
det var visst hylser for trykkluft og hydraulikk koplinger. nå er det hydraulikk alt  samme skjedde til meg, under bremsing i benken, at oljetilførselen til turboen blåste av...ble sølete ja 
|
|
|
Loggført
|
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1403 på: juni 10, 2012, 18:06:19 pm » |
|
i helga har jeg fått koblet opp lambda , Eksostemp , boost control ventil, launch/antilag , og testet så smått launch/antilag  bygger trykk og smeller og bråker  så da blei jeg så inspirert att Depotbillett på SCC er kjøpt! håper jeg får skrapt sammen penger til Karpiola aksler og 930 knuter snart.....
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1404 på: juni 10, 2012, 18:10:06 pm » |
|
også skal jeg inn med mere kjølekapasitet til den vannkjølte intercoolerene , så må ha inn med mer radiotar . bygger om en gammal intercooler som lå på hylla.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1405 på: juni 10, 2012, 18:15:20 pm » |
|
også har jeg begynt å lure på sekvensiell kasse. hva man må ut med for noe slikt brukt/nytt så hvis noen har noe tips til hva som kan brukes så sleng ut. har kikket såvidt på Hewland sine sider
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
westcosta
|
 |
« Svar #1406 på: juni 10, 2012, 18:28:44 pm » |
|
også har jeg begynt å lure på sekvensiell kasse. hva man må ut med for noe slikt brukt/nytt så hvis noen har noe tips til hva som kan brukes så sleng ut. har kikket såvidt på Hewland sine sider
Mulig dette er ett tips.. 
|
|
|
Loggført
|
 T1 "Eatonic" T2 Buss "Metal Jacket" T4 "Multi"
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #1407 på: juni 10, 2012, 20:54:19 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1408 på: juni 10, 2012, 21:56:33 pm » |
|
Sånn har jeg lurt lenge på om finnes!  Det måtte jo det 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1409 på: juni 10, 2012, 21:57:14 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: juni 10, 2012, 22:02:49 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|